Scudo Sports

İzban 2'nin bisiklete bilet kesmesi

(Bilgiler bavyera eyaleti için geçerlidir)
20 inc tekerlekden büyük bisikletlerle s-bahn veya u-bahn'a saat 06-09 ve 16-18 arası dışında ücret karşılığı binilebiliyor. Bilet bedeli 2.5 euro (tüm bayern içi 5 euro) ve tüm gün geçerli.Bu bisikletleri tren ve otobüse sokma izni yok (yönetmeliklerini anladığım kadarıyla) ama otobüsde şöför insiyatif kullanabiliyor. Katlanır bisikletler ve çocuk bisikletleri her yere alınıyor ve ücretsiz. Sistem Türkiye'ye benziyor bence.Yalnız bisiklet ile s-bahn'a bindiğimde 3 kişilik yere bağlayabiliyorum. Genelde yer sorunu olmuyor. Zaten koltukların üzerinde uyarı var.Boş trende bisikletlerin önceliği var o koltuklar için.
Şahsi kanaatim ve isteğim Türkiye'de bu ücretin olmamasıdır. Teşvik olması açısından önemlidir.
ayrıca Murat abi Türkiye sevdanı anlıyorum,gereksiz eleştiler çok ama sen de hiç toz kondurmuyorsun :)
 
Scudo
@Mert E.

S-Bahn'da bisiklet için bilet alma zorunluluğu var. Lakin RB'de bu yok. RB bisikletleri ücretsiz taşıyor. :)

@Mert E.

S-Bahn'da bisiklet için bilet alma zorunluluğu var. Lakin RB'de bu yok. RB bisikletleri ücretsiz taşıyor. :)
 
@Hakan ÇELİK
Hakan kardeşim emin misin RBde ücret alınmadığına ? RBlerde 5 euro olması lazım fahrrad tageskartenin.
 
@Soner Közen

Dünyanin en kötü ulkesi de olsa o benim vatanim, kesinlikle toz kondurmam. Hele hele sucsuz yere suclaniyorsa ;):)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan çelik
Vallahi ben Murat abi'nin yanına giderken veya yanından gelirken sadece kendim için bilet alıyorum. Çünkü Murat Abi'de hep söyledi bana RB ile gel bisiklet bileti ödemiyorsun diye. Hatta geçende gitmek için bilet alcakken DB görevlisi ile bilet almıştık. Ben bisiklet için ayrı bilet almam gerekmiyor mu? diye sordum ve bana hayır RB için bisiklet bileti almıyorsun dedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Milbert Hofen
Merhaba bu gün kursa katlanır bisikletim ile gitmek istedim fakat bölge durağı metro şefi bunun bir bisiklet olduğunu ve alınmasının yasak olduğunu şöyledi.Fakat katlanır bisikeltin amacı budur şehit içi ulaşım araclarında yer kaplamamak ve kimseyi rahatsız etmeden ulaşımı sağlamak. Bu durumda ki uygulamanın doğru olup olmadığını ve konu hakkındaki kanun ve tasarıları hakkında sizden bilgi rica ediyorum .

Metro aş :

Sayın Mustafa Demirbacak, başvurunuz için teşekkür ediyoruz. bildiğiniz gibi İzmir Metrosu ve İzban belirli zaman dilimlerinde bisikletli yolcularımızın sistemden yararlanması uygulaması başlattı ve bu durum bisikletli çok sayıda İzmirli tarafından memnuniyetle kullanılan bir uygulama haline geldi. Hergün 250 binin üzerinde yolcunun kullandığı ve sabah akşam pik saat tabir edilen işe gidiş ve dönüş saatleri haricinde gün boyunca 5,5 saatlik zaman diliminde katlanır veya katlanır olmayan tüm bisikletli yolcularımız sistemden yararlanıyor. Özellikle sabah saatleri sistemin en yoğun olduğu yolcuların ayakta sıkışık biçimde yolculuk ettiği saatlerde araçlara ve peronlara bisiklet almak emniyet güvenlik açısından sorun olacağı gibi, diğer yolcuların da tepki ve şikayetlerine neden olacaktır. Raylı sistem ulaşımı bisikletli yolcuların kullanabildiği iki kent bulunmaktadır, İstanbul ve İzmir. İstanbul’da da bisikletin şekli konusunda bir ayrım yapılmaz, belirli saatlerde sistemden yararlandırılır, ücret alınır ancak bisikletli yolcuların metroya ulaşması kent içinde fiziken çok mümkün olamadığı için kullanıcı sayısı çok düşüktür. İzmir’de çok sayıda kullanıcımız vardır yapılmakta olan yeni bisiklet yollarıyla kent içinde erişim de daha konforlu hale gelecektir. İlginiz için teşekkür ediyor iyi günler esenlikler diliyoruz
 
@Soner Közen

Soner rb'de emin olabilirsin bilet parasi yok.

@Soner Közen

Soyamazlar cünkü RB Deutsche Bahn oluyor ve kanunu almanyanin her yerinde aynidir. Bunu bir arastirmalisin bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Milbert Hofen
vakti zamanında almanya yenilince biz de yenik sayılmışız tamam da, şimdi almanya bisiklete bilet kesiyor diye biz de mi ödemek zorundayız, hayır yani herşey almanyadaki gibi olacaksa o zaman maaşlar da oraya endekslensin, benzin fiyatları da, altyapı da, eğitim de... (bu liste uzar gider)
 
@Murat Cömez
Abi şöyle bir kabasını alsak sonra ben de toz kondurmayacağım ama şu an senin kadar iyimser olamıyorum.Ne bugün ne de gelecek için. İnşallah çok daha güzel olur her şey.

@Murat Cömez
Abi linki buldum.Her eyalet için farklı uygulama var.
Kostenlose Fahrradmitnahme in Nahverkehrszügen der Deutschen Bahn:
http://www.bahn.de/p/view/service/fahrrad/mitnahme/preise_fahrradmitnahme.shtml
 
@Soner Közen
Evet ben almanyanin her yerin de saniyordum ama NRW, Bayern ve Niedersachsen da bedava degilmis.
Bayernde bedava olan yerler de va diyor o olan yerleri bi arastir.

http://s14.directupload.net/images/140526/y2593czz.png
 
Ben de gördüm o yazıyı ama o kadar yere gittim ,o belirli yerler neresi daha bana denk gelmedi :) Bakalım araştırayım belki bulurum derken onu da buldum. Bana yarayan az yer var ,belli ki az kullanılan güzergahlar.
(link)
düzeltme:Bana yarayan yer neredeyse yokmuş.Yanlış görmüşüm.
 
O değilde izban dan açıldı, konu taa nerelere gitmiş yav :)
 
Bence Avrupa ile kıyas yaparken çok önemli bir detayı atlıyoruz. Bloglardan, gezi yazılarından okuduğum,gördüğüm kadarı bir çok Avrupa ülkesi ki Almanya da bunlardan biri çok kapsamlı bisiklet yollarına sahip.Yani ülkenin bisikletliler için bir yatırımı zaten var. Dolayısı ile sizden örneğin metroya binerken bisiklet için ek ücret talep ettiğinde size alternatif gösterebilir ve ben senin bisikletin için yolunu yaptım diyebilir. Peki İzmir ve İstanbul için aynı şartlar söz konusu mu? Biz güvenli bir şekilde tüm metro hattı boyunca her yere bisiklet yollarından ulaşım sağlayabiliyor muyuz?

Otobüste kullanımın pratik ve kullanışlı olmadığını düşünüyorum ancak metro hatları geniş kapıları,giriş-çıkış alanları vs ile gayet uygun. Kesinlikle teşvik edilmeli. Sadece metro için bir düzenleme yapılması halinde 2-3 vasıta kullanan insanların metroya kadar bisiklet,metro,peşinden tekrar bisiklet ile bir çok yere çok rahat ulaşım sağlayacaklarını düşünüyorum. İstanbul için bu şekilde yüzlerce güzergah örneği verebilirim size.
 
Konuya alakanız için teşekürederim. Dün ben bisiklet ile binerken aynı vagonda yanımda daha önce binmiş bir seyyar satıcı vardı. tahta kaşık vs satan biri.arabası bayağı bir doluydu.
ayrıca bugün otobüs tıklım tıklım doluyken bir seyyar bir milyoncu ortayı neredeyse kaplamış üstelik arabasına az birşey destek için tutunan teyzeyide fırçaladı.
bu seyyarlara sanırım yasak yok. ayrıca ekstra bilet uygulamasıda yok. bir katlanır bisikletin 2 katı yer kaplayan seyyar arabası otobüsede izbanada canının istediği gibi biniyor.
 
Olaya biraz farklı bir açıdan bakayım:

İzmirde:
Bisikletle gezmek için Sasalıya gideceksiniz diyelim:

Göztepeden sasalıya gitmek için alternatifleriniz vapur üstüne pedal ya da metro üzerine izban.

Şİmdi, bisikletten bisiklete fark var tabi ama, Sonuçta bisiklet dediğinde ufak bir şey değil. Sonuçta o da bir yolculuk yer kaplıyor (hatta 2).

+ Yanlış anlamayın ama+ Bir insan bir bisikletten kıymetlidir. SOnuçta insanın hakkı önceliklidir. Adam da diyorki yoğun saatlerde taşıyamazsı ki bu bence son derece normal.

Fiyatlandırmaya gelince, Bisiklete 2 TL verip taşımayı çok görmüyorum. Keza en az 1000 TL verdiğim bir aleti, 2 TL ye yıpratmadan taşımak artı bence.

Bu yüzden ben yer sıkıntısı olan bir yerde 2 TL para istenmesine garip bakmıyorum.
 
çocuk arabalılar biniyor binsin eyvallah, ya seyyar arabalar? ekmek parasıdır birşey demem ama dediğim gibi tıklım tıklım dolu otobüsün orta kısmını kaplamış araba üstelik düşmemek için destek alanıda fırçalıyo amcamız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
Birde bu açıdan bakalım 14 kg ve katlandığında küçük boy çekçekli valiz kadar olan bir şey i 58 lik bisiklet ile aynı kefeye koymak sizce adil mi mantıklı mı ?(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
@ahmet lütfi aksoy

Bence görüş farklılığının nedeni bu yorumunuzda duruyor Ahmet bey. "Bisikletle gezmek için..." demişsiniz ancak herkes bisikleti gezinti amaçlı kullanmıyor. Bu ulaşım hatlarını ücretsiz kullanmak isteyenler işine gidebilmek için bunu talep ediyor. Yani ulaşım ihtiyacının bir parçası olarak görüyor. Eğer bu sağlanırsa bisikletin hem kişinin hem ülkenin ekonomisine katkısı olur.
 
@edin

Doğrudur, işe gidip gelirken kullanıldığı için yoğun saatler kavramını kullandım aslında.

Benim kanımca yapılması gereken şu:

Sonuçta bir istatistik vardır kaç kişi bisiklet kullanıyor diye. Bunun sonucuna göre bir vagona kaç kişi biniyor ölçebilirler. Buna göre en arka en ön bir vagon seçersin tren başına limit koyarsın. Onu da trenin içine bisiklet alanı yaparak belirlersin atıyorum 10 bisiklet 20 bisiklet (bisim park alanı gibi ama daha ufak) . İnsanlar inmeden önce bisikletini alır iner yer yoksa da öbür treni bekler.

Gerçi şu da var. Özellikle bisim projesi ile bisiklet kullananların sayısı katlanarak arttı. Bu bağlamda dediğim gibi, Milyarlık bisikleti 2 TL ye taşımak bana kötü gelmiyor.

Zamanla talep artıp sizin gibi vatandaşların şikayetleri ve bildirimleri arttıkça, bunu göz önüne alıp değişik bir uygulama ile karşınıza çıkabilirler, Bisiklet kart gibi.
 
Geri