Scudo Sports

İstanbul'da bisiklet tamircisi

@lekeli Tuzla bisiklet
Ercan Ceber.Tavsiye olunur.Özelden iletişim bilgilerini gönderdim.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Scudo
İstinye'de Elit Bisiklet'te bisikletini tamir ettirmiş ya da bakıma sokmuş olan var mı acaba?
 
Büyükçekmece-Beylikdüzü-Mimarsinan-Esenyurt taraflarında oturuyorsanız (link) mutlaka gitmeniz gereken adres. İlgisi,alakası, yıldırıcı yaklaşımlar karşısında ki tutumu mükemmel gerçekten. Hasan la mutlaka tanışın derim. Kendiside faal bir şekilde bisiklet ve motor kullanan bir arkadaş olduğundan dilimizden çok iyi anlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
İlgi, alaka ve ellerindeki parça konusunda hiç haklarını yiyemem ama...

2 hafta önce ruble ile jant arasına sıkışan zincirim nedeniyle Beşiktaş'taki Bike and Outdoor'a gittim. Bir adet jant telimde o sıkışma sırasında kırıldı.
i.snipboard.io/tOvysP.jpg
Cumartesileri normalde tamir yapmadıklarını biliyorum. Sağolsunlar tayt ayakkabı yolda kalmayayım dediler.

Zincirimin dişlerini kontrol ettiler. Çok kötü durumda değilmiş ama yakın zamanda akyaka'ya gideceğimden yolda bir şey olmasın değiştirelim dediler. Mantıklı da. Olur dedim.

Jant akordundan dolayı zincir içeri atmış. Akord sırasında bir jant daha mefta oldu. Doğaldı. 11 yıllık jant sonuçta. Olur.

Rublemin dişleri iyi durumda değilmiş. Değişmesi lazım dediler. Olur dedim. Duraace 7900 11/28'den yukarıyı desteklemediği için wolftooth ile 34 ya da 32 takıp takamayacaklarını sordum. 10lu Tiagra aktarıcı ile 34 takabileceklerini %99 aynı akıcılıkta (tabir bana ait değil) kullanabileceğimi ama çoook çok nadiren vites geçişinde aksaklık olabilir dediler. Hiiiiiç sorun değil dedim. Arka aktarıcıyı da aldım.

Bir de hazır elleri değmişken vites kablolarını da değiştirdik. Yedek iç lastik de aldım.

İşçilik dahil 2350 lira para verdim.

Test ederken zincir rublenin üzerine kafasına göre çıkıyordu. Geri götürdüm. 10lu duraace ile 10lu tiagra tam uymuyor dediler. Rubledeki alt 4 ya da üst 4 yaprağı kullanmazsanız hiiç sorun yaşamayacak hale getirebiliriz dediler. Bozuldum açıkçası (4 yaprak az değil) Olur dedim yine de. Alt 4 yaprağı kullanmayınca sorun yaşamayacağım şekilde ayarladılar.

Bir sonraki gün üstte dahi zincir sanki anlok boşa dönüyordu. Aktif pedala götürdüm. Bir sonraki gün vites kolum ile aktarıcım uyumsuz olduğundan müdahale edemediklerinş söylediler. Para da almadılar.

Bu akşam düz yolda, vites falan değiştirmezken aktarıcım yukarı çıkarak jantın arasına sıkıştı. Kulağa çılgınca geliyor değil mi?

(link)
Düşünsenize uzun yolda başıma geldiğini...

İyi niyet ilgi ve alaka gerçekten çok önemli ama.. İşi bilmek daha da önemli. Bakalım daha ne kadar masraf çıkacak....
 
Son düzenleme:
İlgi, alaka ve ellerindeki parça konusunda hiç haklarını yiyemem ama...

2 hafta önce ruble ile jant arasına sıkışan zincirim nedeniyle Beşiktaş'taki Bike and Outdoor'a gittim. Bir adet jant telimde o sıkışma sırasında kırıldı.
i.snipboard.io/tOvysP.jpg
Cumartesileri normalde tamir yapmadıklarını biliyorum. Sağolsunlar tayt ayakkabı yolda kalmayayım dediler.

Zincirimin dişlerini kontrol ettiler. Kötü durumda değilmiş ama yakın zamanda akyaka'ya gideceğimden yolda bir şey olmasın dediler. Mantıklı da. Olur dedim.

Jant akordundan dolayı zincir içeri atmış. Akord sırasında bir jant daha mefta oldu. Doğaldı. 11 yıllık jant sonuçta. Olur.

Rublemin dişleri iyi durumda değilmiş. Değişmesi lazım dediler. Olur dedim. Duraace 7900 11/28'den yukarıyı desteklemediği için wolfteeth ile 34 ya da 32 takıp takamayacaklarını sordum. 10lu Tiagra aktarıcı ile 34 takabileceklerini %99 aynı akıcılıkta (tabir bana ait değil) kullanabileceğimi ama çoook çok nadiren vites geçişinde aksaklık olabilir dediler. Hiiiiiç sorun değil dedim.

Bir de hazır elleri değmişken vites kablolarını da değiştirdik. Yedek iç lastik de aldım.

İşçilik dahil 2350 lira para verdim.

Test ederken zincir rublenin üzerine kafasına göre çıkıyordu. Geri götürdüm. 10lu duraace ile 10lu tiagra tam uymuyor dediler. Rubledeki alt 4 ya da üst 4 yaprağı kullanmazsanız hiiç sorun yaşamayacak hale getirebiliriz dediler. Bozuldum açıkçası (4 yaprak az değil) Olur dedim yine de. Alt 4 yaprağı kullanmayınca sorun yaşamayacağım şekilde ayarladılar.

Bir sonraki gün üstte dahi zincir sanki anlok boşa dönüyordu. Aktif pedala götürdüm. Bir sonraki gün vites kolum ile aktarıcım uyumsuz olduğundan müdahale edemediklerinş söylediler. Para da almadılar.

Bu akşam düz yolda, vites falan değiştirmezken aktarıcım yukarı çıkarak jantın arasına sıkıştı. Kulağa çılgınca geliyor değil mi?

(link)
Düşünsenize uzun yolda başıma geldiğini...

İyi niyet ilgi ve alaka gerçekten çok önemli ama.. İşi bilmek daha da önemli. Bakalım daha ne kadar masraf çıkacak....
Geçmiş olsun. Türkiye'deki tamircilik kültürü yüzünden her şeyi kendim tamir etmeyi öğrendim.
 
Duraace 7900 11/28'den yukarıyı desteklemediği için wolfteeth ile 34 ya da 32 takıp takamayacaklarını sordum. 1

Merhaba @caglara.
Kulak uzatma ve 7900 vites ile 11-32 kullandım. Aşağıdaki konuda fotoğraflar da var.
Ultegra 6700 kısa bacak wolftooth kullanımı

Bu arada ön büyük dişlide iken arkada 30 ve 32'ye çıkmazsanız uzatma olmadan da sorun yok. Ön küçükte iken zaten sorun yok.
Tamamen kişisel tecrübemdir. Şu anda uzatma olmadan bu şekilde kullanıyorum.

Shimano teknik veriler 11-28 dese de 7900 için, bendeki durum bu. Daha fazla masrafa girmeden belki kısa süreli denenebilir.
 
İlgi, alaka ve ellerindeki parça konusunda hiç haklarını yiyemem ama...

2 hafta önce ruble ile jant arasına sıkışan zincirim nedeniyle Beşiktaş'taki Bike and Outdoor'a gittim. Bir adet jant telimde o sıkışma sırasında kırıldı.
i.snipboard.io/tOvysP.jpg
Cumartesileri normalde tamir yapmadıklarını biliyorum. Sağolsunlar tayt ayakkabı yolda kalmayayım dediler.

Zincirimin dişlerini kontrol ettiler. Çok kötü durumda değilmiş ama yakın zamanda akyaka'ya gideceğimden yolda bir şey olmasın değiştirelim dediler. Mantıklı da. Olur dedim.

Jant akordundan dolayı zincir içeri atmış. Akord sırasında bir jant daha mefta oldu. Doğaldı. 11 yıllık jant sonuçta. Olur.

Rublemin dişleri iyi durumda değilmiş. Değişmesi lazım dediler. Olur dedim. Duraace 7900 11/28'den yukarıyı desteklemediği için wolftooth ile 34 ya da 32 takıp takamayacaklarını sordum. 10lu Tiagra aktarıcı ile 34 takabileceklerini %99 aynı akıcılıkta (tabir bana ait değil) kullanabileceğimi ama çoook çok nadiren vites geçişinde aksaklık olabilir dediler. Hiiiiiç sorun değil dedim. Arka aktarıcıyı da aldım.

Bir de hazır elleri değmişken vites kablolarını da değiştirdik. Yedek iç lastik de aldım.

İşçilik dahil 2350 lira para verdim.

Test ederken zincir rublenin üzerine kafasına göre çıkıyordu. Geri götürdüm. 10lu duraace ile 10lu tiagra tam uymuyor dediler. Rubledeki alt 4 ya da üst 4 yaprağı kullanmazsanız hiiç sorun yaşamayacak hale getirebiliriz dediler. Bozuldum açıkçası (4 yaprak az değil) Olur dedim yine de. Alt 4 yaprağı kullanmayınca sorun yaşamayacağım şekilde ayarladılar.

Bir sonraki gün üstte dahi zincir sanki anlok boşa dönüyordu. Aktif pedala götürdüm. Bir sonraki gün vites kolum ile aktarıcım uyumsuz olduğundan müdahale edemediklerinş söylediler. Para da almadılar.

Bu akşam düz yolda, vites falan değiştirmezken aktarıcım yukarı çıkarak jantın arasına sıkıştı. Kulağa çılgınca geliyor değil mi?

(link)
Düşünsenize uzun yolda başıma geldiğini...

İyi niyet ilgi ve alaka gerçekten çok önemli ama.. İşi bilmek daha da önemli. Bakalım daha ne kadar masraf çıkacak....
İşte bir örneği daha. Boşa demiyorum, lütfen tamircilere gitmeyin, bisikletlerinizin bakım ve onarımlarını kendiniz yapın. Zaten bakım ve onarımı yaparken parçaları nasıl kullanacağınızı da öğrenirsiniz ve bisikletlerinizi daha az zarar vererek kullanırsınız. Geçmiş olsun.
 
Hiçbir bisikletci sizin kadar bisikletinize değer vermez ve özenerek yapmaz. İstisnalar varsa bile ben denk gelmedim. Youtube'da her türlü tamir, bakım vs bilgiler mevcut. Akort yapmak dışında diğer her şeyi kendiniz video izleyerek yapabilirsiniz. Hem paranız cebinizde kalır hem de o para ile alet edevat alırsınız.
 
Hiçbir bisikletci sizin kadar bisikletinize değer vermez ve özenerek yapmaz. İstisnalar varsa bile ben denk gelmedim. Youtube'da her türlü tamir, bakım vs bilgiler mevcut. Akort yapmak dışında diğer her şeyi kendiniz video izleyerek yapabilirsiniz. Hem paranız cebinizde kalır hem de o para ile alet edevat alırsınız.

Bence akort yapmak ya da jant örmek de istisna değil. Onlar da pahalı aletlere ihtiyaç olmadan gayet iyi yapılabiliyor.
 
Bence akort yapmak ya da jant örmek de istisna değil. Onlar da pahalı aletlere ihtiyaç olmadan gayet iyi yapılabiliyor.

Doğrudur hocam ben korktuğum için öğrenmeye uğraşmadım ve bilmediğim tek şey akort. Bir gün belki gözümü karartıp öğrenirim boza boza :)
 
Doğrudur hocam ben korktuğum için öğrenmeye uğraşmadım ve bilmediğim tek şey akort. Bir gün belki gözümü karartıp öğrenirim boza boza :)

Ben de zaman kaybetmemek için yaptırıyordum ama başka yerden aldığım malzemelerle jant örmeyi kabul etmeyen bisikletçilerle karşılaşınca, bisikletçi bisikletçi gezip "jant örme ne kadar" diye sorarken bir bisikletçi "bizde jant örmesi yok" deyince, yapan yerler tüm malzemeden fazla para isteyince birikti, birikti, bunu gördükten sonra da bir daha başka yere yaptırmayıp kendim yapmaya karar verdim: Bisiklet bakım ve onarım ücretleri
 
Doğrudur hocam ben korktuğum için öğrenmeye uğraşmadım ve bilmediğim tek şey akort. Bir gün belki gözümü karartıp öğrenirim boza boza :)
En kolayı. Hiçbir şeyi açma sökme derdi yok, elin yağlandı derdi yok, minicik bir anahtarla her yerde akort yapılabiliyor. Deneyin bence
 
Bisiklet sporuna sıfırdan başlayan birisi olarak kısa süre içerisinde fren ayarlarını yapmaya başlayarak zincir sökme temizleme vites ayarları büyük rubleye geçince kadro kulağı uzatma jant göbek bakımı aynakol sökme bakım ve en son jant örme ve akort yapmaya kadar herşeyi kendim yaptım üstelik akort sehpaham yok akortu bisiklet üzerinde yapıyorum sehpahadan biraz daha zahmetli ve uzun sürüyor yapması ama sonuç olarak yapılabiliyor. Biraz zaman ayırabiliyorsanız çok ta zor değil kendiniz yaparken en fazla bir parçaya zarar verme riski var onun bile telafisi bisiklet tamircilerine verdiğiniz paralardan çok daha ucuza mal olur ama dediğim gibi biraz zaman ayırmak gerekiyor ve bazı küçük aletlere ihtiyaç duyabiliyorsunuz.
 
Arkadaşlar mümkünse işi sadece tamir olanlara gidin derim. Bisiklet satimiyla ugrasan her zaman safi tamirci kadar vakif olamiyor.


Üşenmeyip kendiniz ogrenebiliyorsaniz o en tatlisi ama :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
En kolayı. Hiçbir şeyi açma sökme derdi yok, elin yağlandı derdi yok, minicik bir anahtarla her yerde akort yapılabiliyor. Deneyin bence
Hocam benim jant tellerinin bazıları gevşemiş elle bastırınca gömülüyor, bisikletçi akortunda herhangi bir sorun yok dedi,telleri de ellemedi. Anahtarla kendim sikilasam sorun olur mu.
 
Hocam benim jant tellerinin bazıları gevşemiş elle bastırınca gömülüyor, bisikletçi akortunda herhangi bir sorun yok dedi,telleri de ellemedi. Anahtarla kendim sikilasam sorun olur mu.
Jantı çevir, çemberde eğiklik, sağa sola sapmalar varsa akordun bozulmuş demektir. Gömülmekten neyi kastettiğini anlamadım. Daha açık anlatabilir misin?
 
Hocam benim jant tellerinin bazıları gevşemiş elle bastırınca gömülüyor, bisikletçi akortunda herhangi bir sorun yok dedi,telleri de ellemedi. Anahtarla kendim sikilasam sorun olur mu.
Lastik hangi yöne doğru yalpalıyorsa sapmanın gerçekleştiği noktadaki telin karşıtı olan teli sıkman yeterli. Tek ihtiyacın olan akort anahtarı, birkaç denemeden sonra kendin de bu işlemi yapabilirsin.
 
Jantı çevir, çemberde eğiklik, sağa sola sapmalar varsa akordun bozulmuş demektir. Gömülmekten neyi kastettiğini anlamadım. Daha açık anlatabilir misin?
Parmağımla ortadan baskı yapınca jant telinde baya bir oynaklık oluyor. Yani gergin değil esnek durumda. Tamirci hiçbir problem yok lastiğinde hafif yalpalama var sadece dedi. Jant yüzeyinde problem olmadığı için gevşemiş telleri sıkılama konusunda bişey demedi.
 
Parmağımla ortadan baskı yapınca jant telinde baya bir oynaklık oluyor. Yani gergin değil esnek durumda. Tamirci hiçbir problem yok lastiğinde hafif yalpalama var sadece dedi. Jant yüzeyinde problem olmadığı için gevşemiş telleri sıkılama konusunda bişey demedi.
Akort bozulmuş. Bir tane akort anahtarı al, Yapmasını YouTube'dan öğrenirsin, çok kolay. Akort için tamirciye gitme.
 
Yalovada ismini vermek istemediğim bir bisikletçiyr mecburiyetten gittim ve zincir uzunkuğumu ölçtürmek istedim. Henüz 2000 km lik zincirimi "aaa bunun zamanı çoktan geçmiş bak nasıl da giriyor cetvel uzamış işte"dedi. güvendiğim bir bisikletçiye gittiğimde ise sadece 0.5 girdiğini yani acil bir değişim gerekmediğini , kmsinin zaten az olduğunu söyledi. yani güveneceğiniz bisikletçiyi iyi seçin. bazı aletlerle de oynayabiliyorlarmış
 
Geri