Edip D.
HTFU!
- Kayıt
- 12 Haziran 2011
- Mesaj
- 3.625
- Tepki
- 5.239
- Şehir
- Sarıyer, İstanbul
- Başlangıç
- 2000—01
- Bisiklet
- Diğer
Herkese merhaba,
Askerden döndükten sonra büyük bir hevesle aldığım Scott CR1 SL bisikletimle 23 Nisan'da kaza yaptım ve arka çatalda ufak bir çatlak oluştu. Aynı kazada maşada da ufak bir boya kalkması oldu (Boya kalkması olduğunu Scott İsviçre doğruladı
).
Bisikletimi güvendiğim bir yere bırakarak tamir olması için yaklaşık 6 ay bekledim. Normalde başka bir yere de yaptırabilirdim ama bıraktığım yer daha önce başka bir arkadaşımın da kadrosunu tamir etmişti ve o kadro son 5 yıldır hala sıkıntısız kullanılıyor. Bu yüzden güvendiğim yer olması benim için öncelikliydi.
Bugün kadroyu teslim aldığımda çatlağın olduğu yeri bile bulamadım. Ama maalesef kadronun çatlağını fotoğraflamamıştım. Bu yüzden bunu koyamıyorum ama en fazla 1,5cm'lik bir çatlaktı.
Bu 6 ay içinde kendime yeni bir kadro aldığım için bunu artık kullanmayacağım. Bu yüzden satıyorum.
Kadronun özellikleri:
- CR1 modeli Endurance yani kadro açıları esneklik olarak konfor ve uzun yol için üretilmiş bir kadrodur..
- Titreşimi azaltmak için ön ve arka maşalarında SDS = Shock Damping System = Darbe Sönümleme Sistemi adı altında yapılmış esneyebilen maşalara sahiptir..
- CR1 in kendi içindeki Team ve Pro modelleri HMF karbondan üretilmiş iken SL = Super Light = Süper Hafif modeli HMX karbondan üretilmiştir..
- Scott firması CR1 SL modelinin, bu markette satılan en hafif ve en sağlam kadro olduğu konusunda iddialıdır.. (Kadro ağırlığını tam olarak ölçemedim ama onu da ölçeceğim)
- HMX (High Modulus Extreme): HMF kadroların kalınlığı 1,2 mm dir ve karbon lifi kalınlığı 0,2 mm dir.. HMX karbon ise aynı ağırlıkta %20 daha esnemezdir.
- Kadronun sıfır fiyatı 2.030£'dur (yaklaşık 7.300TL).
- Dediğim gibi kadro eskisi kadar sağlamdır ve tamir edilmiş olduğu anlaşılabilir değildir
. Tek fark diğer maşada desen vardır, tamirli maşada o desen yoktur (Fotoğraflarda görülebilir).
- Bu durum nedeniyle çok uygun bir fiyat olan 1.500TL'ye vereceğim.
- Kargo işi benim için çok zor, bu yüzden satış sadece İstanbul içi.
- Fiyatın uygun olduğunu düşünüyorum. Çok acil bir satış değil. Satılmazsa yedek kadro olarak kalır
.
- Fiyata furç takımı (Ritchey), sele kelepçesi, orta göbek ve kadro kulakçığı dahildir.
- Benim boyum 1.96m. (link) bisikleti 1.92m-2.00m boy için önermiş.
Neyse bu kadar vırı vırı yeter. Fotoğraflara geçeyim;
Kadro yandan (flaşsız);
http://s26.postimg.org/npghj1qqh/DSCN0081.jpg
Kadro yandan (flaşlı);
http://s26.postimg.org/eiy6vrli1/DSCN0082.jpg
Kadro önden (flaşsız);
http://s26.postimg.org/jka6avic9/DSCN0084.jpg
Kadro önden (flaşlı);
http://s26.postimg.org/z4hk1esgp/DSCN0083.jpg
Orta Göbek;
http://s26.postimg.org/64n5lf9uh/DSCN0086.jpg
Detay (flaşsız);
http://s26.postimg.org/r439cxbix/DSCN0089.jpg
Detay (flaşlı);
http://s26.postimg.org/cjm6i3gk9/DSCN0087.jpg
Furç takımı;
http://s26.postimg.org/3r57uevfd/DSCN0091.jpg
Arka çatal;
http://s26.postimg.org/bl5tft389/DSCN0092.jpg
Tamir olan çatal (arkadan);
http://s26.postimg.org/jrxt7dtax/DSCN0093.jpg
Tamir olan çatal (önden);
http://s26.postimg.org/cd8hf07fd/DSCN0094.jpg
Tamir olan çatal ve olmayan çatal arasındaki fark;
http://s26.postimg.org/u4k3tgmu1/DSCN0095.jpg
Tamir olan çatal (üstten, herhangi bir bombe, yükseklik farkı yok);
http://s26.postimg.org/z3co53wyh/DSCN0097.jpg
Detay;
http://s26.postimg.org/6ezq1vus9/DSCN0098.jpg
Ön maşadaki boya kalkması;
http://s26.postimg.org/kmpeqj7h5/DSCN0102.jpg
Bisiklet (üst çapraz);
http://s26.postimg.org/7jts79h95/DSCN0103.jpg
Kadro kulakçığı;
http://s26.postimg.org/hieqtqqop/DSCN0105.jpg
Detay;
http://s26.postimg.org/ub2uto2ah/DSCN0106.jpg
Kadro kulakçığı (yakından);
http://s26.postimg.org/ylhip97dl/DSCN0107.jpg
Detay;
http://s26.postimg.org/b9jrpaxeh/DSCN0112.jpg
Üzerindeki her şey ile (sele kelepçesi, orta göbek, furç takımı, spacerlar) ağırlığı 1.495gr'dır;
http://s26.postimg.org/od71u3kwp/20141123_231907.jpg
@Hüseyin ŞAHİN
@Ahmet Fidancı
Askerden döndükten sonra büyük bir hevesle aldığım Scott CR1 SL bisikletimle 23 Nisan'da kaza yaptım ve arka çatalda ufak bir çatlak oluştu. Aynı kazada maşada da ufak bir boya kalkması oldu (Boya kalkması olduğunu Scott İsviçre doğruladı
Bisikletimi güvendiğim bir yere bırakarak tamir olması için yaklaşık 6 ay bekledim. Normalde başka bir yere de yaptırabilirdim ama bıraktığım yer daha önce başka bir arkadaşımın da kadrosunu tamir etmişti ve o kadro son 5 yıldır hala sıkıntısız kullanılıyor. Bu yüzden güvendiğim yer olması benim için öncelikliydi.
Bugün kadroyu teslim aldığımda çatlağın olduğu yeri bile bulamadım. Ama maalesef kadronun çatlağını fotoğraflamamıştım. Bu yüzden bunu koyamıyorum ama en fazla 1,5cm'lik bir çatlaktı.
Bu 6 ay içinde kendime yeni bir kadro aldığım için bunu artık kullanmayacağım. Bu yüzden satıyorum.
Kadronun özellikleri:
- CR1 modeli Endurance yani kadro açıları esneklik olarak konfor ve uzun yol için üretilmiş bir kadrodur..
- Titreşimi azaltmak için ön ve arka maşalarında SDS = Shock Damping System = Darbe Sönümleme Sistemi adı altında yapılmış esneyebilen maşalara sahiptir..
- CR1 in kendi içindeki Team ve Pro modelleri HMF karbondan üretilmiş iken SL = Super Light = Süper Hafif modeli HMX karbondan üretilmiştir..
- Scott firması CR1 SL modelinin, bu markette satılan en hafif ve en sağlam kadro olduğu konusunda iddialıdır.. (Kadro ağırlığını tam olarak ölçemedim ama onu da ölçeceğim)
- HMX (High Modulus Extreme): HMF kadroların kalınlığı 1,2 mm dir ve karbon lifi kalınlığı 0,2 mm dir.. HMX karbon ise aynı ağırlıkta %20 daha esnemezdir.
- Kadronun sıfır fiyatı 2.030£'dur (yaklaşık 7.300TL).
- Dediğim gibi kadro eskisi kadar sağlamdır ve tamir edilmiş olduğu anlaşılabilir değildir
- Bu durum nedeniyle çok uygun bir fiyat olan 1.500TL'ye vereceğim.
- Kargo işi benim için çok zor, bu yüzden satış sadece İstanbul içi.
- Fiyatın uygun olduğunu düşünüyorum. Çok acil bir satış değil. Satılmazsa yedek kadro olarak kalır
- Fiyata furç takımı (Ritchey), sele kelepçesi, orta göbek ve kadro kulakçığı dahildir.
- Benim boyum 1.96m. (link) bisikleti 1.92m-2.00m boy için önermiş.
Neyse bu kadar vırı vırı yeter. Fotoğraflara geçeyim;
Kadro yandan (flaşsız);
http://s26.postimg.org/npghj1qqh/DSCN0081.jpg
Kadro yandan (flaşlı);
http://s26.postimg.org/eiy6vrli1/DSCN0082.jpg
Kadro önden (flaşsız);
http://s26.postimg.org/jka6avic9/DSCN0084.jpg
Kadro önden (flaşlı);
http://s26.postimg.org/z4hk1esgp/DSCN0083.jpg
Orta Göbek;
http://s26.postimg.org/64n5lf9uh/DSCN0086.jpg
Detay (flaşsız);
http://s26.postimg.org/r439cxbix/DSCN0089.jpg
Detay (flaşlı);
http://s26.postimg.org/cjm6i3gk9/DSCN0087.jpg
Furç takımı;
http://s26.postimg.org/3r57uevfd/DSCN0091.jpg
Arka çatal;
http://s26.postimg.org/bl5tft389/DSCN0092.jpg
Tamir olan çatal (arkadan);
http://s26.postimg.org/jrxt7dtax/DSCN0093.jpg
Tamir olan çatal (önden);
http://s26.postimg.org/cd8hf07fd/DSCN0094.jpg
Tamir olan çatal ve olmayan çatal arasındaki fark;
http://s26.postimg.org/u4k3tgmu1/DSCN0095.jpg
Tamir olan çatal (üstten, herhangi bir bombe, yükseklik farkı yok);
http://s26.postimg.org/z3co53wyh/DSCN0097.jpg
Detay;
http://s26.postimg.org/6ezq1vus9/DSCN0098.jpg
Ön maşadaki boya kalkması;
http://s26.postimg.org/kmpeqj7h5/DSCN0102.jpg
Bisiklet (üst çapraz);
http://s26.postimg.org/7jts79h95/DSCN0103.jpg
Kadro kulakçığı;
http://s26.postimg.org/hieqtqqop/DSCN0105.jpg
Detay;
http://s26.postimg.org/ub2uto2ah/DSCN0106.jpg
Kadro kulakçığı (yakından);
http://s26.postimg.org/ylhip97dl/DSCN0107.jpg
Detay;
http://s26.postimg.org/b9jrpaxeh/DSCN0112.jpg
Üzerindeki her şey ile (sele kelepçesi, orta göbek, furç takımı, spacerlar) ağırlığı 1.495gr'dır;
http://s26.postimg.org/od71u3kwp/20141123_231907.jpg
@Hüseyin ŞAHİN
@Ahmet Fidancı


