ist-izmir vol.4 sezonu kapattik

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
12 Kasım 04
Yine bir ist-izmir turu yapmaya karar vermiştim, bu defa bayram ziyareti sebebiyle baba ocağına gidecektim.Bundan önceki turdaki antrenmansızlığımın bedelini hatırladığım için bu kez biraz daha hazırlanmaya çalıştım, yine de mevsimin sonbahar oluşu, uzun mesafe antrenmanı için yoldaş bulamadığım için çok çok iyi hazırlanamadım.Her gün 30-40km binerken son 2 gün 80km fakat sadece performans binişi yaptım. Cuma sabahı 6.5-7gibi yola çıkacaktım ama geç yattığım için ve tam son hazırlıklarımı tamamlayamadığım için saat 9 gibi evden çıktım.Bir eksiğim vardı, o da şu ucunda kancaları olan bagajları sabitlemek için kullanılan ahtapot lastikten bende 1 adet vardı.Bu arada ilk defa yükü sırtımda taşımayacaktım, ayrıca bu uzun yolda karanlıkta önümü görememe gibi bir durumla da karşılaşmayacaktım çünkü arkadaşım Tugrul abi (cok sagolsun) bana tur icin emanet bagaj ve far verdi.Yalnız bagajın tek ahtapot lastigi oldugu icin sabah Yesil bisiklete gidip bir iki tane daha alayım dedim, bir gittim ki kapalı, açılmasını mecburen bekledim, neyse Gursel abi geldi, o da sagolsun 2 lastigi hem uygun fiyata verdi hem de bagajı ve arka ışığı konumlandırmama yardımcı oldu.

Artik hazirdim, sahil yolundan devam edip Tuzla’ya oradan da E-5’e (mecburen) girip Eskihisar iskelesine vardim.Feribottayken km ye baktigimda 47.5km yi gosteriyordu, 26.3km ortalamayla 1.sa 48dk da varmistim, yalniz bu defa oncekilerden farkli olarak Kosuyolu’ndan degil de Kadikoy Rihtim’dan yola ciktim,km’yi de rihtimda baslattim ama ayni km cikti.

Yalova feribotunda aciktigim icin evde hazirladigim ekmek arasi hindi etini ardindan da bir cikolatayi mideye indirdim.Yalova2da inince devam, Topcular’dan yani feribotta indikten 22km sonra sag taraftaki Sogucak koyune mutlaka girin cunku 20km boyunca hic cesme yok.Yalniz Sogucak koyune cok dik baslayan bir rampadan gidiliyor, ozellikle bu turu yazin yapiyorsaniz Sogucak’n serin suyu size iyi gelecektir.Suyumu doldurdum, devam.
20km daha ileride yine sagda Gedelek kaynak suyu cesmesi varmis, ilk defa bu turda farkettim, cunku onundeki agaclardan cok iyi farkedilmiyor (tabi biraz da hizli gittigim icin de olabilir J
Bu km ler bu turu yapacaklara iyi rehber olacaktir, bu yuzden kaydetmeye ozen gosterdim.
Hizli sekilde yola devam.
Yalova’yi gecince Orhangazi yolu cok iyi, kaymak asfalta sahip, hatta bir yerinde 5dk boyunca hic pedal cevirmeden sabit 50km hizla gittim.
Gemlik’e vardiginiz hemen her tarafin zeytin ve pirina kokmasindan anlasiliyor.Gecen turda Gemlik’te lastik patlattigim aklima geliyor ve yolun cok kenarindan gitmemeye calisiyorum.Gemlik’te rampada, o sehrin ayaklarinizin altinda oldugu manzarali yerde yine durup biskuvi, incir, ceviz ve bir muz yiyorum, hemen yine yola koyuluyorum.
Hava genelde kapaliydi, arada gunes kendini gosterip kayboluyordu, uzerime ince spor ceketimi giyerek surdum.
Bursa merkezdeyken yolda Tugrul abi arayip bir problem olup olmadigini sordu sagolsun, iyi oldugum soyledim.
Cok km yapmam gerektigi icin yine karanliga kaldim, zaten artik havalar erken de karariyordu ama bu defa farim var ya, farimi ve pilini yeni degistirdigim arka isigimi da actim ve hizimi azaltmadan guvenli bir sekilde devam ettim.
Karacabey’e az kala gecen turdan hatirlayacaginiz benzinci sahibi Birtug’u gormek icin Al-Pet benzincisinde durdum, onceki turda bana ziyafet veren, yatacak yer veren ve yanima da butun yol yiyebilecegim miktarda yollukla beni ihya eden Birtug’un gecen turda fotograflarini cekmistim, onlari diskete kaydedip kendisine vermek istedim ama orada degildi, yardimcisi beni tanidi, disketi ona teslim ettim, bana 3 cay ikram etti.Ben oradayken Birtug orayi aramis, bnim orada oldugum, selamimi soyledigim haberi kendisine gitmis, o da yardimcisina talimat verdi bana yine yolluk verdiler, alip tesekkur ettim, biraz katkim olsun diye de benzincinin marketinden buyuk boy kek ile kola aldim onlari da mideye indirip yola devam ettim.
Burasi 176.km idi ve 6saat 38dk da buraya varmisim.Bugun en son Susurluk’a vardim, daha ileri de gidebilirdim ama kalacak yer bilmedigim ve kesin bulamayacagim icin Susurluk daha guvenli geldi, Kamil Koc tesislerinde kuytu agaclik yerim sahsima rezerve edilmiscesine beni bekliyordu J
Susurluk 235.km de.Buraya 26.1km ortalamayla 9saatte vardim, fena degil ha J
Kuytu yesillikteki kucuk agaca bisikletimi yaslayip arka lastige cantami yastik niyetine yasliyorum, onune de uyku tulumumu.Yalniz oyle soguk ki gece ayaklarima gecirdigim naylon torbalar da kesmiyor, cunku altimda mat yok! J
Gercekten mat cok farkediyormus, zaten Istanbul’dan mikrop kapip cikmistim, bir de o gece toprak ustu yattigim ve butun yolda da nemli sekilde surdugum icin bu tur bitince fena usuttum, siz siz olun eksik donanimla sakin uzun yola cikmayin.
E bu sporda yeni sayiliriz, grci hizli ilerliyoruz ama cogu donanim uzun surede temin edilebiliyor, bir de calismaya bu ay insallah basliyorum o zaman cok daha iyi olacak.
O gece oyle gecti, gece boyunca 50 sefer uyanmisimdir soguktan tabi J
Sabah erken yola cikmak icin saatimi 6.5a kurmustum, fakat 6.5da hava oyle soguk ve karanlikti ki biraz daha uyku tulumu icinde kalip vakit gecirdim, 7.5-8gibi kalkip yollugum olan kofte ekmegi yedim, bir muz daha goturdum, hemen yola ciktim ki Izmir’e gec varmayayim.
Susurluk’u 25km kadar gecmistim ki oyle kotu bir sis cikti, bir de sabah oldugu icin cig vardi, yagmur yagar gibi bir ortam oldu.Sisten 50 metre ilerisi ve gerisi gorunmuyordu, hemen isiklarimi actim oyle surdum.Saat ilerleyip de Susurluk’tan uzaklastikca sis de kayboldu iyi oldu, bu turda da ihtiyacim olan noktalarda yukaridan dilekte bulunup onume soyle azametli kamyonlar cikarmasini istedim, oyle de oldu.
Bu ornek alinacak bir davranis degil, kimseye onermiyorum ama kendim de yalniz risk hissetmedigim hallerde bu sekilde seyrediyorum.
Bu, kamyon rüzgari kullandigim ve kamyona tutundugum 2. turumdu ve artik iyice tecrube kazanmistim J
Mesela cok hizli gitmek icin cok yeni TIR larin ruzgarina girerseniz, sadece 30 saniye ile 1 dk arasinda arkasinda kalabilirsiniz, cunku onlar yuksek devirli ve ivmelenmesi cok iyi araclar, bu yeni TIR lari dusunmeyin bile sonra trafikte arkanizda onlarca korna calan sinirli arac sahibiyle orta seritte kaliverirsiniz J
Peki eski kamyonlara ne demeli? Onlarin da deli soforleri olabiliyor ama azinliktalar, ya da sizi arkalarinda farketmedikleri surece J
Bu yontemde hayati onem tasiyan faktorler var, mesela ruzgarina gireceginiz kamyonun arka stoplari calisiyor mu? Soforu her an ani fren yapan biri mi? Tasidigi yukun cinsi ne? Tasidigi yuk goz karari istihap haddini asiyor mu? Ya da konumlandirmasi devrilebilecek goruntude mi?
Bu sorulari kisa surede cevaplayip gozume kestirdigim kamyonlarin ruzgarina girdim bazi yerlerde.Hem soguktan koruyorlar, hem enerji tasarrufu sagliyorlar, hem de yuksek suratle seyrederken karsidan gelen guclu ruzgari engelliyorlar.
Tutunma olayi ise ayri bir beceri ve tecrube istiyor, surekli manevra yapilan bir yolda kesinlikle tutunmayin, duz bir yol sart, yokuslar ideal.ama virajli bir yolda risk artiyor, ve oyle deli soferler var ki, adamin altindaki 80kusur model eski bakimsiz bir kamyon ama bir en sag seride bir ortaya bir en sol seride geciyor herkesi sollamak icin, bu adamin arkasina tutunursaniz Eşhedü en la ilahe illallah sozunu size hatirlatmayi borc bilirim.
Balikesir otoban yolunda ilk defa bir traktorun ruzgarina girdim, iyi de oldu adam sabit 35km ile gidiyor ne guzel, bu mevsimde o hizla giderken ruzgar daha bir guclu vuruyor yuzunuze.
Yalniz bir koku var, ama ne koku, traktor sanirim daha once cop benzeri bir yuk tasimis, ya da tasidigi yukun artiklari zamanla cope benzer bir koku yaymasina sebep olmus J olsun traktor olsun camurdan olsun, o da birkac km fayda sagladi.
Gelenbe’ye giden yolda dik yokuslar var, burada ise cok kebap bir durum yasadim, hani su 25-30 metre uzunlugunda 2-2.5 metre genisliginde olan ve onunde ya da arkasinda bir arabayla agir agir seyreden uzun ve genis araclar var ya , ondan gordum J
Bunun rehber araci arkasindaydi, rehber aracin icindekiyle 15km hizla giderken camlari acik sekilde sohbet etmeye basladik, sonra o uzun ve genis araca tutunmaya basladim, rehber aractaki de birsey demedi, arada tutunuyorum arada arkadaki rehber aracin yanina gidip sohbet ediyorum, buyuk yokuslarda cok fayda sagladi, bu arac, bir is makinasi tasiyordu,ben de onun tasidigi is makinasinin dorse disina tasmis pistonlarina tutunarak seyrediyordum, bir ara bi baktim eller yagdan kapkara olmus J
Rehber aractaki gaza getirmeye calisiyor beni, hadi sunu bi solla diye (uun ve genis araci yani) derdi adami kudurtmak, sadece gozumun kestigi bir yerde yokus cikarken yaptim, onun ise benden istedigi yokus asagi 70km yle inerken karsidan gelen ruzgarin bile durdurmaya yetecegi bir durumda sollamamdi ama yapmadim tabi.
Yalniz o tin tin giden uzun ve genis arac bir iniste 90km ye cikti ki kac tonluk bir agirlik + ters ruzgar bravo valla, tabi ben de onunla birlikte 87km ye ciktim J bu da en guncel rekorum oldu.
Onlar bir benzinlikte mola verdiler, ben ise devam ettim, Akhisar’a vardigimda araci tekrar gordum fakat rehber aractakiler degismisti, bu sefer yanasmadim.Akhisar’da hava guzeldi, ama Akhisar’dan Manisa’ya giderkenki yol berbat bir yol, yolun 4te biri yeni asfalt gerisi cok kotu micirli gorunumunde, araclar da nereden gidecegini sasiriyorlar, ben de bir ara 2 yön ortasindaki ayrac yolundan gittim, ama git git bitmiyor.
Neyse Manisa’ya vardim ki arife gunu bayram kalabaligi var, hemen anneanneme gittim, bir guzel yemek ve diger ihtiyaclari karsiladiktan sonra karanlik olmustu, bu sefer Manisa-Izmir arasindaki tum yolu tek basima tutunmadan ruzgara giremeden gitmek zorunda kaldim, Sabuncubeli’ni tirmanirken Megarange’e (34 disli ruble) bir kez daha tesekkur ettim J

Bornova isiklara vardigimda ise Barbaros ve Tolga beni karsiladilar, onlarla Alsancak’tan Konak ve Varyanti beraber tirmandik, sagolsunlar onlarinda destegi benim icin onemliydi, son duragim olan Torbali’ya da sag salim vardim.
Bu tur toplamindaki ortalamam sanirim 25 ya da 26km yani oncekilerden daha da iyi oldu.
Bu sonucta da en onemli etkenler 2 gun arka arkaya 80 er km gercekten de performans surusu yapmis olmam + yukumun sirtimda degilde bagajda olmasi + onde 45 arkada 65! Psi hava ve normal ustu sele konumuyla surmus olmamdir.Alet resmen TIR’da ya da BMW X5’te hissi veriyordu J
4. defa yaptigim icin ve sirtimda tasiyamayacagim icin fotograf makinesini almadim ve foto cekmedim, herhalde bu yorumlar foto yerine gecer.
Bu tur ile bu yilki ist-izmir turu sezonunu kapattim, artik kismet yaza ve daha farkli yerlere.
Okuyan, emegi gecen ve destek veren herkese tesekkurler.
Fatih.
 
Scudo

Barbaros

Forum Demirbaşı
Kayıt
16 Eylül 2004
Mesaj
593
Tepki
193
Şehir
İstanbul
Evet fatih süperdi yine teşekkür ederim paylaştığın için....

Sevgiler...
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
sagolun arkadaslar sizlerin destegi ovguleri sayesinde daha bir gaza gelip daha cok tur yapasim geliyor, tekrar tesekkurler.
 

Admin

Yönetim Kurulu
Kayıt
5 Eylül 2004
Mesaj
1.737
Tepki
2.903
dostum hoşgeldin sefa geldin...yine zevkle okuduk o güzel turunu...bizerle de paylaştığın için çok çok tşk ler...
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
daha onceki turumun fotolari vardi zaten ayni parkurda gittigim icin gerek duymadim,yine de eski fotolara bakabilirsin
 

ExtremE

Aktif Üye
Kayıt
19 Eylül 2004
Mesaj
104
Tepki
26
Şehir
Vancouver BC-Kanada
Sendeki kondüsyon bendede olsa seni yalnız bırakırmıyım bee :)) ama ne yapalım sen tavşansın ben kaplumbağa...
bye&smile..
 

TREK

Üye
Kayıt
22 Ekim 2004
Mesaj
72
Tepki
4
gerçekten güzel anlatmışsın..güzelde bir tur olmuş..sağolasın bizlerle paylaştığın için..