Scudo Sports

Islak zemin için lastik tavsiyesi

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.685
Tepki
13.225
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Forumda bu nitelikte başlıklar varken yeni konu açmak zorundaydım: Pek çoğu güncelliğini yitirmiş ve bu tür başlıkların mevsiminde tekrar açılması faydalı olur diye düşünüyorum. Malumunuz yağışların eli kulağında. Gerçek bisikletseverlerin ise yazı kışı yağmuru çamuru olmaz. Bizde yazlık lastikleri söküp yağmur ve kış koşulları için lastik takacağız. 28 jant fitnes bisiklet kullanıyorum. Lastikten beklentilerim şu şekilde:
-Islak zeminde kullanılacağı gibi kış koşullarındada kullanılsın.
-mümkün olduğunca hafif olsun. Nede olsa kışın zırhlı lastik takıp tura çıkmayacağız.
-F/p ürünü olsun.
-Max 35-37 hacim olsun.

Islak zemin lastiği için sadece 28 jant değil mtb ve yol bisikletleri içinde tavsiyede bulunabilirsiniz. Mtb için şu, yol için şu, tur bisikleti için şu gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: serpenter
Scudo
Konuyu 20" katlanır bisiklet lastiği için takipteyim... Schwalbe Kojak ıslak zeminde güzel kayıyor zira. Hız, tutunma ve hafifliği F/P ile birleştirecek bir 20" dış lastik ne olabilir sorusunu müsaadenizle buraya eklemleyeyim...
 
  • Beğen
Tepkiler: serpenter
@Kurtuluş E.

Aynı sorundan muzdaribiz. asfalta yere yapışan kojak lastikler ıslak zeminde tango yapmaya başlıyor. Bu arada rubena hook lastikler nasıldır kullanan varmı
 
  • Beğen
Tepkiler: serpenter
10 gundur rubena cobra 700x35 kullaniyorum. Yol tutusu, dusuk yuvarlanma direnci ve hafifligi ile cok begendim.erdoganlar'dan ciftini 77 tl'ye aldim. Bu kadar iyi olabilecegini sanmiyordum. Reflektorlu. Tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batu54
İnceledim araştırdım yukarda sıralamış olduğum kriterler çerçevesinde iki lastik belirledim.
Rubena hook ultimate: ıslak zemin tutuşu iyi deniliyor. Patlak koruması 10 numara. Üzerinde 5 mm lik zırh var. Tabiatıyla ağır, 860 gram. Fiyatı 40 tl civarı.
(link)
Michelin transworld: Ben böyle bir desen görmedim, tank paleti gibi. patlak koruması var ama ne kadar etkili ayrıntılı bilgiye ulaşamadım. Kışın karda bile kullanılabilir. Ağırlığı rubenaya göre az: 650 gr. Fiyatı 40 tl civarı.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: galvaniz
Hafif bisiklet alacağım diye 5 aylık bisikleti gözden çıkarmışım ağır lastik alamam :tskler:
 
@mehmetsunu selamlar
abi biz bu michelın lastiği nasıl temin edebiliriz sayfasına baktım full İngilizce :D
 
@galvaniz

DECATLON da gözüküyor ama stoklarında şuan yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: galvaniz
Aslında ıslak zeminde deseni "düz" olmayan herhangi bir lastik iş görür.
Kojak vs. gibi lastikler desensiz olduğu için kayıyorlar.

Bkz. otomobillerde slick ve desenli lastikler... F1'deki dümdüz lastikler nasıl tutmayıp, yağmurda "kanallı" veya buna uygun desenli lastiklere geçiyorlarsa, bisiklette motosiklette de aynı şey. Zaten yere basan alan küçücük. Su bir şekilde araya girip tahliye edilemediği sürece, kaydıracak.

Merak etmeyin, lastik süper dandik bişey olmadıkça durduk yerde kayıp düşmenize sebep olmaz. Dümdüz desenliler en kolay kayanı olur ıslakta.
 
@Onur Arslan

bende bu nedenle lastik değiştirmek istiyorum çünkü lastiğim kojak.
 
Beklentilerinizin dördünü de sağlayacak lastik olduğunu sanmıyorum. Islak zeminde sürerken küçük çakıl, cam kırığı, vs. nesne lastiğe yapıştığı için lastiğin patlama riski artıyor, ayrıca yazın güneşli bir günde lastiğinizin patlamasını istemezsiniz ama yağmurlu ve soğuk bir günde hiç istemezsiniz. Bu yüzden ıslak zemine yönelik lastikler genelde patlamaya karşı daha dirençli ve dolayısıyla daha ağır oluyorlar. Yol bisikletleri için hafif sayılabilecek birkaç alternatif var (örneğin Ultremo Aqua, GP 4-Season) fakat bunlar da F/P ürünü olmaktan çok uzaklar ve fitness bisikletine uygun boyları genelde olmuyor.

Otomobiller için geçerli olan "kabak lastik yağmurda kayar, oluklu olması gerek" argümanı bisiklet lastiği için pek geçerli değil. Bisiklet lastiğinde genişlik çok az, hız düşük zaten; suyun lastik ile yol arasında birikmesi imkansıza yakın. Yol tutuşunu belirleyen asıl etken lastiğin hamuru.
 
@Murat B.

Hocam olur mu, bisikleti çok yatırmak veya ani dönme hareketi yapmaya çalışmak haricinde bu da etken.
Evet haklısınız, lastiğin hamuru da illa ki etken ancak dümdüz desenli bir lastikle de şansımızı fazla zorlamamak gerekli :)
Evet genişlik çok az diye yere basan alanı ve zemine uygulanan basıncın noktasallığını düşündüğümüzde "ne olabilir ki, araya bişey girmez" diye düşünebiliriz haklı olarak ama olay aynı, bunun geniş yüzeyi, dar yüzeyi yok :) Evet arada su birikmez ama araya anlık olarak girecek ufak bi su kütlesi de kayıp düşmeye sebep olur. Arabalar aquaplanning denen bu olaya daha az maruz kalır aslında, yüksek süratler gerekir, bisiklet motosiklet ise bundan çok daha düşük süratlerde etkileniyor, sanılanın aksine...
 
@Onur Arslan

Çoğu bisiklet lastiğinin yer ile temas eden bölümü, F1 yağmur lastiklerinin olukları arasında kalan bölümden çok daha dar. Dediğiniz gibi "bunun geniş yüzeyi, dar yüzeyi yok" olsaydı yağmurda lastik yerine fırça gibi birşeyin üzerinde gitmeleri gerekirdi.

Şunlara bir göz atmanızı tavsiye ederim:

(link)
(link)
(link)
 
maxis ranchero var bende. geçen işten eve yağmura yakalandığımda yağmur tutuşunu da denemiş oldum. mükemmel di.
 
Schwalbe marathon var bende yağmurda sıkıntı yaşamadım gayet memnunum... (katlanırcılara tavsiye ederim)
 
kis lastiginin karisiminda kullanilan kaucuk yaz aylari icin üretilen lastige nazaran daha yumusaktir. bu da fren ve yola tutusta sürücüye kolaylik saglar.
eger bir yarisa katimaksa niyet, sana iki sey öneririm 1) lastige daha az hava bas 2) sirke ile dis lastigi güzelce yika. bu söyledigim yaris bisikleti icin gecerlidir.
 
@Murat B. Hocam ben baya genelleyerek bakıyormuşum olaya demek ki, enteresanmış, bilgiler için teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Su olukları olan, patlak korumalı ve uygun fiyatlı TR için lastik bulamadım bir türlü 20" kategorisinde... Rubena'nın V41 Walrus diye bir modeli var ama sadece adı var gibi...
 
Geri