Merhaba .
Bu lastik konusunda şunu atlamayalım lütfen: Yer ıslakken düşmeniz sürate, virajdaysanız yatma açınıza bağlıdır. Yani ıslakta olması gerekenden viraja 3 km. /saat daha fazla bir hızla girin yere yapışabilirsiniz. Bu "o lastik ıslakta kayıyor" anlamına gelmez..Burda belki yüzlerce faktör var: Zeminin durumu, asfaltın içindeki çakılların cinsi (bazıları çok kaygan ama Amerika'daki asfaltın içinde zımpara etkisi yapan cam parçacıkları var. Orada daha az kayıyorsunuz) yerdeki su miktarı, hava ısısı, lastik havası, lastiğin ömrü (eski lastikler kaygan olur), diş yapısı, bisikletin yere olan açısı, sizin kilonuz, tekniğiniz vs vs.. Tüm bunlar yol tutuş şartlarını etkiler..Yani biriniz X lastikle kayıp düştüyse ötekiniz aynı lastikte daha kötü şartlarda düşmemiş olabilir.
Sonuç olarak bir genelleme yaparsak düzgün zeminlerde az dişli, ince kanalları olan veya negatif dişli (çıkıntı yerine girintileri ve genel kesiti yuvarlak olanlar (yarım daire olan ; ör: IRC Avantage Pro)tercih edilmelidir. (kareye yakın kesitler toprakta iyidir).Ama düz zeminde kenarları dişli, ortası az dişli veya dişsiz (semi-slick) lastikler bile belli bir açıda kayar. (Çünkü ağırlık sadece yandaki dişlere biner ve sürtünme yüzeyi azaldığından kayarsınız. Ama buna karşılık toprak zeminde bu dişler kaymayı önler)
Son söz: X iyidir,Y kötüdür çıkarımında bulunmakla doğru yere varamayız.. Bu benim için her alanda geçerli bir düsturdur..Bir de "bir şeyin" kimin için iyi (veya kötü) ve hangi koşulda iyi (veya kötü) ve de fiyatına göre iyi (veya kötü)olduğunu iyice belirlemek bizi bir sürü dertten kurtarır..(diye düşünüyorum)
Selamlar..