Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Islak Asfalt Lastiği

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.047
Tepki
1.135
arkadaşlar sizden bir tavsiye istiyorum..
bisikletimi alalı tam bir yıl oldu.bir yıl ve 1000km. bu süreçte iki kez düştüm.ikisi de ıslak asfalttan kaynaklanan düşüşler oldu..

ıslak asfaltta harika sonuç verecek lastik tavsiyeniz var mı?
kullandığınız denediğiniz tutunma sorunu yaşatmayan lastikler...
 
Scudo
Bu konu ıçin daha once murat görüsmustuk...
mıchelıne xcr modelı var bende ama o kadar saglam degıl dıkkatt..
mıchelıne xc dıravy yanlıs hatırlamıyorsam olabılır cunku sılık lastık ve hafıf dıslı su atmama ozelıgı var.
ırc nın olabılır.....tabıkı artık prof oldukk ıslak zemınde herzaman silik lastıkleri yani dişsiz lastık(orta silik yanlar hafıf dişli) kullanmanı tavsıye ederım...saygılar
 

Michelin XC Dry.........Yanlız dişli olmasına karşılık Dry kuru demek.Yani bana kuru hava, toprak yol lastiği gibi geliyor.Bende de var ,ıslakta kullandım fazla zormadım ve kaymadı.

Silik lastik?? Herhalde Slick lastiklerden bahsediyorsun.Slick lastikler,dişsiz lastiklerdir ve kuru asfaltta kullanılır .Islak yolda slick lastik tavsiye etmem.

Lastik olarak eğer bulabilirsen;
Maxxis Larsen Mimo
Maxxis Hard Drive
Irc nin yumuşak dişli lastiklerin tavsiye ederim
 
en SON ABII gursel abıden tecrubelıyımm...ozgure de lastıklerını degıstırdık abıı ırc dıssız lastıkk hafıf dişli ...lastıkler hiç kaymıyorr...aama bır turturamadıkk benımkılerı bılıyorsunn abııı hafıf ıslak zemınde mukemmel derecede kayıyorr...cok yogun ıslaklıkta kullanıldıgı zaman devamlı fazla zorlamadıkca kayma yapmıyor....senın lastıklerı bılıyorum onun gıbı bır lastık onerırımm onerdımde...sayglar
 
Arkadaşlar lastiklerin deseni de öneml, ama özellikle wet lastiklerin, hamuru daha farklı olmalıdır, ben kullanmadım ama , özellikle lastiğin üzerinde "yağmur-wet" ibaresini görmek gerekir bence, nasıl "mud and snow" yazıyorsa "wet"e dikkat etmek gerekir. Bence en önemli nokta lastiğin hamurudur ! Ki yola verdiği tepki o kadar çabuk olsun, sıcaklık, su birikimleri ve suyu dışaarı atma olarak...
 
sorun şu ki yanılmıyorsam memleketimizde maxxis resmî satıcısı yok.
yani istediğimiz modelleri bulmak biraz zor..

aklıma gelmişken şunu da yazayım.bu hafta ve geçen hafta güneyli rüzgarlar ile sahradan gelen tozlarda yağdı üzerimize kâh yağmurla indirler kâh yağmurusz..asfaltın kayganlığının artmasında bir diğer etkende bu.aklınızda olsun.çevrenizde yol yapımı gibi kazı çalışması gibi tozlanmaya neden olan bir faalieyt yokken bir kaç gün boyunca harekeet etmeyen araçların üzerinde toz görürseniz sahra tozlarından şüphelenmek gerekir ki yağmur da yağarsa zemin berbat kaygan oluyor..

dönelim lastik mevzusuna michelin'in yeşil renklisini tavsiye etmişti bi arkadaşım.model ismini hatırlayamadı..bahsettiğim lastik hakkında fikri olan var mı?
 
"""""""sanırım murat b lastıklerden bahsedıyorsunn
mıchelıne jet s tubeless""""""""

nasıl oldu anlayamadım, Önder'in mesajına geçti benim yazdıklarım..Önderin ekledğini yeşil seçenekli michelin fotosu vardı.o fotonun da başını yemişim :eek: neyse, buradan sonrakiler benim yorumlarım..kafalar karışmasın ##twist_of_faith##

elbet mümkün.ama arkadaşım bahsettiğinde ilk aklıma gelen, lastikte yere basan kısmın farklı renkli olanları vardı.genelde sarımsı bir renk.çöl sarısı gibi..onun yeşilini hatırladım ben..

neyse..ilk yağmurda daha kontrollü sürüş ve ön lastiği birazcık indirip kullanmayı deneyeceğim.netice vereceğini umuyorum.çünkü zaten bünye ağır olduğu için lastikler epey şişkindi..asfalt zeminde sürtünmeyi azaltıp daha kolay yol almak amaçlanıyordu.ama yağmur başlayınca lastiği birazcık indrimeyi ihmal ettim.bu durumda da yere inceden basan lastik bir de dönüşe ve ıslak asfalta gelince, tüm bisiklet altımdan sıyrıldı :eek:

önder sen lastik havasını indirerek yağmur testi yapmıştın yanımıyorsam.buna ilişkin izlenimlerni yazarsan sevinirim..önceden yazmıştım dersen bir daha hatırlatma rica ediyorum :rolleyes:

dizim de ara ara sızlayıp gıcıklık yapıyor.şimdilik düşüen sonra tekrar binmedim.çarşamba gecesi hava nispeten makul olursa bineyim bakalım, dizim ne yapacak..
 
Yaww muratt gecmıs olsun, onemlı degıl mesaj..evet bılıyorsun mıchelıne xcr var bende..o o kadar saglam degıl hafıf ıslak zemınlerde havasını ındırmekk ne kadar yetıyor orası kullancıya kalmıs gercii.
sımdı bızım ozgure kaucugu ıyı ve slıck lastık taktık ( ırc ) ucuzdur bılgın olsun..gayet saglıklı bence en azından benımkılerınden ıyı :)
markada onemlı degıl zaten motorlardakı gıbı aynen kaucugu ve hamuru ıyı olan slıck, lastık bulamazsan ben sana yollarımm bır cıftt ( test edılmıstır) muratt okı..saygılar
 
kullandığnız, daha doğrusu özgür'ün kullandığı IRC'nin modelini yazabilir misin?

Mythos XC falan almaya niyetleniyorum yavaş yavaş..
bu lastiği değerlendirmek isteyenelre öne çıksın lütfen :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Önder Özdoğan
onder abi slick lastik diyorsun da benden daha iyi bildigin icin karsi cikamadim, gecen yagmurda benim cheng shin slickleri taktim 385647 kere düştüm. :D abi ben slick tavsiye etmiyorum hafif dişli bir lastik daha iyi oluyor. 5 euro'luk Kenda K-848 çamur-kar-yağmur gayet iyi performans veriyor hem de bütçeyi yormuyor. paramı da sezon başında XC-dry ya da muadili tubeless almaya saklıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Önder Özdoğan

Evet tayfur hosgeldın pir geldin...... :D
Lastık konusunda gercekten yanıltmak ıstemem edindiğim bilgilere gore slıck lastıkler daha ıyı oluyor yağışlı havalarda çünkü motor lastıgini bir düşün onun gibi...

Ben mıchelıne xcr dry kullanıyorum cok ıyı lastık degıl yagıslı havada,sadece dıkkatlı donusler yapmak gerekıyor..
Lastık ler slıck dedıgımız hafıf sukanalı lastıkler tayfur..ırc nin lastıgını taktık arkadasa ucuz bır sey cok ıyı performans gosterıyor..
ayrıca kaucugu daha ıyı ve ıp' si yuksek olan lastıkler ıyı performans verıyor..lastıgın fıyatları cokdusukk kullanımı mukemmel..
ılla marka olucak dıye bır sey yok tabıkı..her zaman dedıgımın gıbı her lastık her ozellıgı barındırmaya bılır bunyesınde buda ımkansıdır zaten...onerı olan lastıklerı tugrul abım yukarıda yazmıs denenebılır...
sayglarımızla....
 
hoşbulduk abi, dediğin lastiği anladım. ;)
 


Arkadaşım selam;
Ben ıslak asfaltta(hatta yeryer gizli donmalar da mevcuttu) oldukça da uzun bir yolda IRC nin 28 inch drenaj kanallı(dişsiz ama slik değil) , yumuşak hamurlu bir modelini kullandım. Memnun kaldım. Hala da tekerden çıkarmadım. Yaza kadar da çıkarmayı düşünmüyorum. Lastiğin ölçüsü 28x1,3/8x1,5/8 idi. Tabiki bu ölçüler sana olmaz. Ama kendine uygun ebatları seçerken marka ve özellikler konusunda fikir verebilir diye diyorum. Dişli lastikler uzun asfalt yollarda bence pek iyi olmuyor. Slik lastikler de ıslakta iyi olmuyor. Seçimini drenaj kanallı dişsiz lastikler arasından yapmanı tavsiye edebilirim. (ıslakta bisikletine çamurluk ve kendi üzerine de yağmurluk ta öneririm tabi :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat CER
Mıchelin XCR dry var bir çok kez ıslak zemine girdim ve yüksek süratlere de çıktım hiç düşmedin ama ıslak zemin lastiği olmadığı halde iii..Dry diş yapısından dolayı çok az çamur atıyor sırtına
 
arkadaşlar sizden bir tavsiye istiyorum..
bisikletimi alalı tam bir yıl oldu.bir yıl ve 1000km. bu süreçte iki kez düştüm.ikisi de ıslak asfalttan kaynaklanan düşüşler oldu..

ıslak asfaltta harika sonuç verecek lastik tavsiyeniz var mı?
kullandığınız denediğiniz tutunma sorunu yaşatmayan lastikler


arkadaş bende çok palıya aldıgım yumuşak yeri kavrayan lastik var hiç kaymıyo
 
abi bu lastikleri tavsiye ederim..tam bir ıslak-kuru asfalt lastigi....sen dişsiz gibi göründügüne bakma..gerçekten iyidir..ben kullanıyorum..IRC Mythos XC
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat CER

Merhaba .
Bu lastik konusunda şunu atlamayalım lütfen: Yer ıslakken düşmeniz sürate, virajdaysanız yatma açınıza bağlıdır. Yani ıslakta olması gerekenden viraja 3 km. /saat daha fazla bir hızla girin yere yapışabilirsiniz. Bu "o lastik ıslakta kayıyor" anlamına gelmez..Burda belki yüzlerce faktör var: Zeminin durumu, asfaltın içindeki çakılların cinsi (bazıları çok kaygan ama Amerika'daki asfaltın içinde zımpara etkisi yapan cam parçacıkları var. Orada daha az kayıyorsunuz) yerdeki su miktarı, hava ısısı, lastik havası, lastiğin ömrü (eski lastikler kaygan olur), diş yapısı, bisikletin yere olan açısı, sizin kilonuz, tekniğiniz vs vs.. Tüm bunlar yol tutuş şartlarını etkiler..Yani biriniz X lastikle kayıp düştüyse ötekiniz aynı lastikte daha kötü şartlarda düşmemiş olabilir.

Sonuç olarak bir genelleme yaparsak düzgün zeminlerde az dişli, ince kanalları olan veya negatif dişli (çıkıntı yerine girintileri ve genel kesiti yuvarlak olanlar (yarım daire olan ; ör: IRC Avantage Pro)tercih edilmelidir. (kareye yakın kesitler toprakta iyidir).Ama düz zeminde kenarları dişli, ortası az dişli veya dişsiz (semi-slick) lastikler bile belli bir açıda kayar. (Çünkü ağırlık sadece yandaki dişlere biner ve sürtünme yüzeyi azaldığından kayarsınız. Ama buna karşılık toprak zeminde bu dişler kaymayı önler)

Son söz: X iyidir,Y kötüdür çıkarımında bulunmakla doğru yere varamayız.. Bu benim için her alanda geçerli bir düsturdur..Bir de "bir şeyin" kimin için iyi (veya kötü) ve hangi koşulda iyi (veya kötü) ve de fiyatına göre iyi (veya kötü)olduğunu iyice belirlemek bizi bir sürü dertten kurtarır..(diye düşünüyorum)

Selamlar..
 
Back