Scudo Sports

İşe Bisikletle Gidenler

İşe hangi sıklıkta bisikletle gidiyorsunuz?


  • Toplam katılım
    704
"Sarı üçgen bölge" bu sanırım:
unknown.png


Bence trafikteki en tehlikeli noktalardan biri burası ve yolun karşısındaki tersi. Buraya özel olarak otoyoldan hızla gelen trafiğin katıldığı yer burası. Sağdan katılım köprüden inerken kontrol edilebildiyse ve sakinse doğrudan ana yoldan devam etmek, önceden kontrol edilemediyse ya da sağdan katılım yoğunsa tamamen üçgenin içinde kalıp bariyerle korunarak durup sağdan gelişin durumuna göre karşıya atlayıp yolların birleştiği yerden tekrar ana yola katılmak daha doğru olur.

unknown.png


Dönüşte de ters taraftaki üçgene ulaşmak için sağa ayrılan araçların önünden hızla geçmek riskli olacağından gelmekte olan yoğun trafik varsa ana yolu da az çok görecek kadar sağa ayrımdan birkaç metre ilerleyip (tepenin arkasında kalmadan) yol boşaldığında üçgenin geniş kısmına geçip trafiği kollayarak köprünün üstüne giden yola bağlanmak lazım.

unknown.png


Bu geçiş, bu olayın yaşandığı yerin küçük bir kopyası.
Hocam evet böyle bölgeler kazaya çok müsait ya özellikle de acemi olunca daha da korkuyorum. Daha önce bi haftasonu keşif amaçlı bu güzergahta sürdüm, tabii ki haftasonu sakin olduğu için yolun sağına rahatça geçebildim kavşakta rahatça dönebildim ama haftaiçi mesai saatinde orası kilit tam bir curcuna, gözüm kesmedi açıkçası. Önerdikleriniz biraz deneyimli hamleler bisikletle işe gidip gelmekten vazgeçicem ben sanırım :D
 
Scudo
Hocam evet böyle bölgeler kazaya çok müsait ya özellikle de acemi olunca daha da korkuyorum. Daha önce bi haftasonu keşif amaçlı bu güzergahta sürdüm, tabii ki haftasonu sakin olduğu için yolun sağına rahatça geçebildim kavşakta rahatça dönebildim ama haftaiçi mesai saatinde orası kilit tam bir curcuna, gözüm kesmedi açıkçası. Önerdikleriniz biraz deneyimli hamleler bisikletle işe gidip gelmekten vazgeçicem ben sanırım :D


Curcuna olması sizin daha iyi trafiğin ortalama hızı çok yavaş olacaktır, boş yollar bizler için çok daha tehlikelidir.
 
Hocam evet böyle bölgeler kazaya çok müsait ya özellikle de acemi olunca daha da korkuyorum. Daha önce bi haftasonu keşif amaçlı bu güzergahta sürdüm, tabii ki haftasonu sakin olduğu için yolun sağına rahatça geçebildim kavşakta rahatça dönebildim ama haftaiçi mesai saatinde orası kilit tam bir curcuna, gözüm kesmedi açıkçası. Önerdikleriniz biraz deneyimli hamleler bisikletle işe gidip gelmekten vazgeçicem ben sanırım :D

Doğrudan pes etmemek lazım. Önceden sakin, zaman kaygısı olmayan zamanlarda yolu gözlemlemek farklı stratejiler geliştirmeyi sağlayabilir. Belki bu arada diğer köprü de açılır.
Curcuna olması sizin daha iyi trafiğin ortalama hızı çok yavaş olacaktır, boş yollar bizler için çok daha tehlikelidir.

Curcuna ama hızlandırılmış çekim curcuna.
Aslında şimdiki hali eskisine göre daha iyi o bölgenin, şimdi sadece daha kalabalık. 2000'lerin başında korsan yarışlar yapılırdı o bölgede. Devasa hız tümsekleri, bekçi kulübeleri, polis devriyeleriyle çözdüler o sorunu zamanla. Hala oto sanayicilerinin denemelerini yaptıkları bölge olması da biraz risk katıyor. Bu konudaki köprü ve yollar biraz ters tarafta kalıyor, sabahları mesaiye yetişmeye çalışan ve akşamları mesaiden fırlayan otomobiller, servisler ve kamyonlar dışında pek sorun yok. Bir de bundan sonraki Sasalı Piknik Alanı'na giden Ahmet Piriştina Caddesi'nde çok hız denemesi yapılıyor, son 1 yılda bir şey değişmediyse.
unknown.png
 
Son düzenleme:
Curcuna olması sizin daha iyi trafiğin ortalama hızı çok yavaş olacaktır, boş yollar bizler için çok daha tehlikelidir.
Haklısınız aslında hocam yavaş ve durağan trafikte nedense daha çok araçların arasında sıkışıp kalacağımı düşündüm, dediğiniz gibi en azından araçların hızlı olmaması daha avantaj
Doğrudan pes etmemek lazım. Önceden sakin, zaman kaygısı olmayan zamanlarda yolu gözlemlemek farklı stratejiler geliştirmeyi sağlayabilir. Belki bu arada diğer köprü de açılır.


Curcuna ama hızlandırılmış çekim curcuna.
Aslında şimdiki hali eskisine göre daha iyi o bölgenin, şimdi sadece daha kalabalık. 2000'lerin başında korsan yarışlar yapılırdı o bölgede. Devasa hız tümsekleri, bekçi kulübeleri, polis devriyeleriyle çözdüler o sorunu zamanla. Hala oto sanayicilerinin denemelerini yaptıkları bölge olması da biraz risk katıyor. Bu konudaki köprü ve yollar biraz ters tarafta kalıyor, sabahları mesaiye yetişmeye çalışan ve akşamları mesaiden fırlayan otomobiller, servisler ve kamyonlar dışında pek sorun yok. Bir de bundan sonraki Sasalı Piknik Alanı'na giden Ahmet Piriştina Caddesi'nde çok hız denemesi yapılıyor, son 1 yılda bir şey değişmediyse.
unknown.png
Evet hocam korkup pes etmek istemiyorum aslında ama bi anda buraya atlamak yerine ufak ufak trafiğe çıkıp hem mental hem fiziksel olarak kendimi alıştırıp ondan sonra bu işlere kalkışsam daha iyi olacak sanrıım forumda bi kaza haberine konu olmak istemem :/

Dün başka bi başlıkta alternatif güzergah olarak Sasalı bisiklet yolunu takip edip Ahmet Piriştina bulvarına çıkınca sağa sanayiye dönmemi önermişti birisi ama dediğinize göre orası hiç güvenli bi seçenek değil anlaşılan
 
...
Dün başka bi başlıkta alternatif güzergah olarak Sasalı bisiklet yolunu takip edip Ahmet Piriştina bulvarına çıkınca sağa sanayiye dönmemi önermişti birisi ama dediğinize göre orası hiç güvenli bi seçenek değil anlaşılan

Orası biraz yolu uzattığı için işe gidiş-geliş saatlerinde daha sakin olabilir. Eskiden Koçtaş'a bakan ucunda yığılma oluyordu ama epeydir denk gelmedim. Hız denemeleri zaten sakin ve düz olduğu için orada yapılıyor ve her zaman değil. En az 1 yıldır oraya gitmiyorum, hatırladığım kadarıyla o yolun banketleri de daha geniş. Google Haritalar'da o bölgeye sokak görünümünden bakılamadığı için kontrol edemiyorum. Belki diğer yerlerdeki gibi hız tümsekleriyle hızı azaltmış da olabilirler. Yolun piknik alanı tarafındaki sonuna doğru nöbetçi kulübesinden trafik ışığını kontrol edebilen bir askeri birlik var, belki onlar önlem almış/aldırmıştır. Kullanıcı gözüyle bir dolaşıp bakmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: eigengrau
Orası biraz yolu uzattığı için işe gidiş-geliş saatlerinde daha sakin olabilir. Eskiden Koçtaş'a bakan ucunda yığılma oluyordu ama epeydir denk gelmedim. Hız denemeleri zaten sakin ve düz olduğu için orada yapılıyor ve her zaman değil. En az 1 yıldır oraya gitmiyorum, hatırladığım kadarıyla o yolun banketleri de daha geniş. Google Haritalar'da o bölgeye sokak görünümünden bakılamadığı için kontrol edemiyorum. Belki diğer yerlerdeki gibi hız tümsekleriyle hızı azaltmış da olabilirler. Yolun piknik alanı tarafındaki sonuna doğru nöbetçi kulübesinden trafik ışığını kontrol edebilen bir askeri birlik var, belki onlar önlem almış/aldırmıştır. Kullanıcı gözüyle bir dolaşıp bakmak lazım.
Evet hocam askeri bölgeye yakın diye haritalarda görünmüyor ya ben de ordan incelemek istemiştim de bi haftasonu sakinken gidip keşif yapmam lazım, mesafeyi baya uzatacak ama belki çok daha güvenli bi güzergahtır orayı kullanırım teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Hem bisiklete sürmeyi severim iş yerine pek uzakta değil buna ilave olarakta ayağımla ilgili sorun olduğu için 10 dakikadan fazla yürüyemiyorum biraz ayaklarım sıcak olursa sanki et kızarıyor
Şöyle bir bisiklet ama pek iyi sayılmaz ilerde iyilerine bakmayı düşünüyorum291084 dosyayı görüntüle
Hem bisiklete sürmeyi severim iş yerine pek uzakta değil buna ilave olarakta ayağımla ilgili sorun olduğu için 10 dakikadan fazla yürüyemiyorum biraz ayaklarım sıcak olursa sanki et kızarıyor
Şöyle bir bisiklet ama pek iyi sayılmaz ilerde iyilerine bakmayı düşünüyorum291084 dosyayı görüntüle
Screenshot_20220708-160805.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Notebooku taşıma konusuna kafayı takmıştım. Decathlon'un tek taraflı çantası içine yine eskiden decathlondan aldığım laptop çantası vardı bir yüzeyi sert arasına laptopu kendi yumşak koruma kılıfı ve onun içinde de 1-2 köpükle destekleyerek koydum. Tam o çantaya sığıyor, postacı çantası şeklinde, içine kişisel eşyalar da konulabiliyor. Bisikleti bir kafenin yanına bağlayıp omuz çantamı aldım ve içeri girdim bu konuda da rahatlık sağladı. Deneme amacıyla iş güzergahıma geldim 16km, o kadar atladık zıpladık sorun çıkartmadı. Bir süre böyle devam edelim. Aslında arka bagajı çıkartıp Ortileb'in sele altı bikepacking çantalarından mı alsam dedim ama onunla bu kadar özgür olmayabilirim. Günlük hayatta da çıkar yanında taşı şeklinde takılmak istiyorum.

20220711_214019.jpg20220711_214027.jpg20220711_214125.jpg20220711_214158.jpg20220711_222622.jpg
 
Son düzenleme:
Bu güzergah yolumu uzatıyor ama geçerken bisikleti kenara çekip biraz deniz havası alıp işe gidiyorum çok iyi geliyor. Normalde uyanamazdim ama alışınca sabah erkenden kalkıyorum. Şuan toplu taşıma kullanmak işkence gibi geliyor. Yaz kış kullanabilmem gerekiyor ama bugün bile rüzgar zorladı o hava şartları nasıl olur bilemedim.
Çantayı azaltmaya çalışıyorum. Notebooku falan iş yerinde bırakınca tek çanta ile işi bitiririm. Yabancı sitelerde bisiklet için takım elbise taşıma çantası falan var. Ona benzer bir şey bulabilirsem güzel olacak.20220720_075753.jpg
 
Son düzenleme:
Merhaba herkese. Bende memlekete temelli dönüş yapınca işe bisikletle gitmeye başladım. İşim gereği ayda 7-10 gün 24 saat esasına göre çalışıyorum. Karadeniz yağışı fazla olduğu için şuanlık sadece güneşli günlerde işe bisikletle gitmeye çalışıyorum.
4765917D-DB27-402E-BE6D-369CD3F35889.jpeg6784B701-CD7B-48F4-9292-9CCE7E40897E.jpeg
 
Geri