Scudo Sports

İşe Bisikletle Gidenler

İşe hangi sıklıkta bisikletle gidiyorsunuz?


  • Toplam katılım
    712
Herkese merhaba , resmi kıyafetle (gömlek kravat keten pantolon) daha az terlemenin terlemeden iş yerine ulaşmanın püf noktaları var mıdır? Evimle işim arası 6 km 3 km tatlı bir eğimle çıkış sonra 3 km iniş yani giderken de dönerken de rampam var :)
Ben şöyle yapıyorum, işimle ev arası 15 km civarında. Bisikleti, bisiklet kıyafeti ile kullanıyorum. İş yerindeki dolabimda iş yerinde giyeceğim kıyafetim duruyor. Kıyafet değiştiriyorum. İçliği, taytı veya şortu çıkarıp yanımda getirdiğim veya dolabımdaki kıyafetleri giyinip işime devam ediyorum. İşyerinde kıyafet değiştirecek müsait bir yer yoksa o zaman biraz problem olur.
Terlemeyi azaltmak için hava durumuna göre kıyafet tercihini de zamanla oturtunca, gittikçe daha az terleyerek işe gelmiş oluyorsunuz.
 
Scudo
Bazı tatlı şeyler yaşıyoruz tabi.

Bugün bir taksici minibüs durağındaki yolca el kaldırınca aniden önüme kırıp durdu. Zor durdum tabi. Şoföre de söylendim tabi. Baya tartıştık. Tartışma uzayınca ben pompayı elime aldım tabi. Bu noktada duraktakiler geldi mevzu sakinleşti. Sonra taksiyi durduran adam ben binmekten vazgeçtim deyince taksici bu sefer de buna yükseldi. Duraktakiler tekrar gelip taksiciyi sakinleştirdi. Taksici önümden geçerken kıs kıs güldüm 🤭
 
Ben şöyle yapıyorum, işimle ev arası 15 km civarında. Bisikleti, bisiklet kıyafeti ile kullanıyorum. İş yerindeki dolabimda iş yerinde giyeceğim kıyafetim duruyor. Kıyafet değiştiriyorum. İçliği, taytı veya şortu çıkarıp yanımda getirdiğim veya dolabımdaki kıyafetleri giyinip işime devam ediyorum. İşyerinde kıyafet değiştirecek müsait bir yer yoksa o zaman biraz problem olur.
Terlemeyi azaltmak için hava durumuna göre kıyafet tercihini de zamanla oturtunca, gittikçe daha az terleyerek işe gelmiş oluyorsunuz.

İş yerinde kıyafet değiştirmem zor açıkçası, tavsiyelerinize uyacağım teşekkür ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
08.00'de başlayacak mesai için sabah kalabalığı/trafiğine yakalanmamak adına 06.30'da çıkıp 07.00'de işte oluyorum. Yollar boş gibi oluyor o saatlerde. Günlerin kısa olması, saat dilimi vb. gibi sebeplerle kışın şafak operasyonuna çıkıyormuşum gibi oluyor biraz ama yapacak bir şey yok.

İşte tam olarak bu nedenle işe bisikletle gelmeyi bıraktım.
Mesai 8'de başlıyor. Benim evden çıkışım 7.15. Her yer karanlık. Çılgınlık resmen. Hadi ben soğuktayım, pedallıyorum ayık olacağım ama arkadaki arabanın içindeki ya uyuyakalırsa? Ki kalabilir yani...

Martın ilk günü gün doğumu 7.30'a kadar çekilmiş olacak. Planım 20 gün içerisinde tekrar bisikletle işe gidiş gelişe dönmek. Kısmet...
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Bu hafta 1 günlük hava muhalefeti kaynaklı olarak 4/5... Sonunda gündüzleri bari 0'ın üstünü görmeye başladık. @Spartiat isimli beyefendinin dediği gibi, Kışın İşe bisikletle gitme günü #winterbiketoworkday kutlu olsun. Herkese hayırlı hafta sonları.

(link)
(link)
(link)
(link)

Bir fotoğrafla haftayı kapatıyorum. Aydınlatma önemli.

FLSZ8uvXMAgoq2M.jpg
 
Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Adana vs gibi büyük şehirde yaşayanlar nasıl yapıyor bu işi merak ediyorum. O trafik, o kargaşa falan ç8k zor gibi gözüküyor gözüme.
diğer şehirleri bilmiyorum ama özellikle istanbul'da özel araç sürücüleri arasında eskiye nazaran epey bir farkındalık var ve yol vermeler, sıfır geçmeyip mesafeli geçmeler falan oluşmaya başladı diyebilirim.
aslında metropollerde kurye motorları ve yayalar, otomobillere göre çok daha tehlikeliler diyebilirim. çünkü otomobil kullanıcısı da bisikletli gibi dikkatli olmak zorunda olduğu için sizi farkedebiliyor ve bisikletliyi görünce önlemini alıyor fakat yayalar öyle değil. görmelerine rağmen mal gibi önünüze atlamalar falan çok yaygın. ben yayalardan daha çok korkuyorum.
kuryeler de tehlikeli ama yayalar, ah o yayalar...
 
diğer şehirleri bilmiyorum ama özellikle istanbul'da özel araç sürücüleri arasında eskiye nazaran epey bir farkındalık var ve yol vermeler, sıfır geçmeyip mesafeli geçmeler falan oluşmaya başladı diyebilirim.
aslında metropollerde kurye motorları ve yayalar, otomobillere göre çok daha tehlikeliler diyebilirim. çünkü otomobil kullanıcısı da bisikletli gibi dikkatli olmak zorunda olduğu için sizi farkedebiliyor ve bisikletliyi görünce önlemini alıyor fakat yayalar öyle değil. görmelerine rağmen mal gibi önünüze atlamalar falan çok yaygın. ben yayalardan daha çok korkuyorum.
kuryeler de tehlikeli ama yayalar, ah o yayalar...
Bunu yeterince konuşmuyoruz gibi hissediyorum, yayalar gerçekten inanılmaz.

İşe gidip gelirken hep kullandığım yolda ciddi trafik oluyor. Yol açıksa bile hız 30 km/h gibi. En çok gördüğüm yaya hareketlerinden biri arabaların geçmesini bekleyip bisikletin önüne atlamak. Ki ben de arabalarla aynı hızdayım. Arkamda da araba var, önümde de.

Başka bir şey, yolun içinde minibüs vs. bekleyenler. Bahsettiğim yolda trafik sık sık duruyor. Arabaların sağından yavaşça sürüyorum. Yolun içinde bekleyen ve yol vermek aklının ucundan geçmeyen yayayla dip dibe gelirsem anca ağır hareketlerle zahmet edip bir adım geri atıyorlar.

En korktuğum da yola bakmadan çıkanlar. Özellikle telefona bakıyor oluyorlar ve araba sesi yoksa yolun boş olduğunu düşünüyorlar. Yaşamayana inanılmaz gelir ama her gün böyle bir yaya atlatıyorumdur. Kafası telefona bakar halde önüne eğik yayamızın önünden son araba da geçiyor. Araba sesi kesilince de yayamız başını kaldırmadan yola çıkıyor. Sizi görünce panikleyecekler, o yüzden tüm kazayı atlatma sorumluluğu sizin üzerinize kalıyor.

Bu kadar yakındım ama boşuna değil. Salı günü yıllar sonra ilk kez bir yayaya çarptım. Gözlerim radar gibi sürekli yayaları ve arabaları kontrol ediyor olmasına rağmen sonunda birini gözden kaçırdım. Yüksek bir kamyonetin arkasından yola koşarak (neden, bilmiyorum) çıkan birini geç olmadan göremedim, görünce de kaçamadım ve tam ortadan çarptım. Hızım 25 km/h civarındaydı neyse ki. Bana bir şey olmadı ama yayaya olmuş olabilir. Konuşmaya çalışıp nasıl olduğunu sorsam da konuşmak istemedi, o yüzden bilmiyorum. Biraz kendine söylenip gitti.

Trafiğe çıkmayanlar araçlardan korkuyor ama şehir içinde yayalar bir numaralı tehlike.
 
diğer şehirleri bilmiyorum ama özellikle istanbul'da özel araç sürücüleri arasında eskiye nazaran epey bir farkındalık var ve yol vermeler, sıfır geçmeyip mesafeli geçmeler falan oluşmaya başladı diyebilirim.
aslında metropollerde kurye motorları ve yayalar, otomobillere göre çok daha tehlikeliler diyebilirim. çünkü otomobil kullanıcısı da bisikletli gibi dikkatli olmak zorunda olduğu için sizi farkedebiliyor ve bisikletliyi görünce önlemini alıyor fakat yayalar öyle değil. görmelerine rağmen mal gibi önünüze atlamalar falan çok yaygın. ben yayalardan daha çok korkuyorum.
kuryeler de tehlikeli ama yayalar, ah o yayalar...

Artan yakıt fiyatlarından sonra bazı apaçiler trafikten çekilmiş diye yorumladım.
 
Yayalara da eğitimi biz vereceğiz :)
Ben bazen yüksek sesle, "DİKKAT" diye bağırıyorum. Bir anda refleks ile çekilmeler çok oluyor. Kolay duramayacağımızı, çarpabileceğimizi akıllarına yazıyorlar. :)
 
Yayalara da eğitimi biz vereceğiz :)
Ben bazen yüksek sesle, "DİKKAT" diye bağırıyorum. Bir anda refleks ile çekilmeler çok oluyor. Kolay duramayacağımızı, çarpabileceğimizi akıllarına yazıyorlar. :)

çın çın öten zillerden alıp takacağım bir tane. O da epey dikkat çekiyor. Kalabalık ve gürültülü ortamlarda seslensem de duyuramıyorum bazen sesimi :)
 
Herkese merhaba, hergün işe yol bisikleti ile gidip gelen arkadaşlarım ve abilerime sorumdur. MİTAS dış lastikler hiç güven vermiyor ne yazık ki. Sizler ne kullanıyorsunuz?
 
Herkese merhaba, hergün işe yol bisikleti ile gidip gelen arkadaşlarım ve abilerime sorumdur. MİTAS dış lastikler hiç güven vermiyor ne yazık ki. Sizler ne kullanıyorsunuz?
Michelin lithion 2. Yarislara falan katilma olayin yoksa yeterli. Hem ucuz , hem dayanikli. 1000 km yol yaptim 1 kez patladi sadece.
 
Herkese merhaba, hergün işe yol bisikleti ile gidip gelen arkadaşlarım ve abilerime sorumdur. MİTAS dış lastikler hiç güven vermiyor ne yazık ki. Sizler ne kullanıyorsunuz?
Merhaba ben bir süre gatorskin kullandım lakin bombe yaptı. Daha öncesinde schwalbe duranoplus kullanmıştım. Şu anda ise LifeLine Prime Armour aldım.
Schwalbe en iyisiydi hem yol tutuş hem de dayanım olarak. Gatorskin ıslakta gerçekten .ok gibi kuru zeminde bile keyifsiz.
Şu an lifeline takalı 50-60 km oldu. Islak yol tutuşu Gatorskin kadar yani güvensiz. Çok yeni olduğu için bir yorum yapamayacağım ama koruması olduğu ve fiyatı diğerlerinin yarısı kadar olduğu için aldım.
Bu 3 lastikte janta gerçekten zor oturuyor. En kolayı gatorskindi.
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Michelin lithion 2. Yarislara falan katilma olayin yoksa yeterli. Hem ucuz , hem dayanikli. 1000 km yol yaptim 1 kez patladi sadece.
Şimdilik yok, yorumunuz için teşekkür ederim.
Merhaba ben bir süre gatorskin kullandım lakin bombe yaptı. Daha öncesinde schwalbe duranoplus kullanmıştım. Şu anda ise LifeLine Prime Armour aldım.
Schwalbe en iyisiydi hem yol tutuş hem de dayanım olarak. Gatorskin ıslakta gerçekten .ok gibi kuru zeminde bile keyifsiz.
Şu an lifeline takalı 50-60 km oldu. Islak yol tutuşu Gatorskin kadar yani güvensiz. Çok yeni olduğu için bir yorum yapamayacağım ama koruması olduğu ve fiyatı diğerlerinin yarısı kadar olduğu için aldım.
Bu 3 lastikte janta gerçekten zor oturuyor. En kolayı gatorskindi.

Hepsiburada Lugano II Endurance lastik var, benim işimi görür mü? Fiyatına göre nasıldır? Ayrıca 700x25 zırhlı lastik almak hammallık olur mu?
 
Eskiyenlerin yerine schwalbe marathon aldım..ancak continetal markasını arabada kullandım.bana göre michelinden çok daha iyi.schwalbeye göre fiatlari daha ucuz.dunyaniın en büyük lastik üreticilerinden biri.bu nedenle bisiklet lastiklerini hem daha iyi hem de daha ucuza mal edip rekabetçi fiatla tuketiciye ulaştırabilme yeteneği olduğunu düşünüyorum.bike24den de fiyatlara bakabilirsiniz.
 
Geri