Scudo Sports

İnsanlık için küçük benim için büyük bir adım: GIANT DRapid3

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Aslında giant böyle bir model üretmedi; Dropbar gidonu üzerine ben taktığım GIANT RAPID 3 e bu ismi ben verdim. Bisikleti ikinci el olarak forumdan Enis Tamer beyden satın aldım. Bende iki adetghost cross serisi 1800 M ve 1300 L kadro bisiklet vardı. M kadro olanı eşime ayırmıştım. Eşim özel bir durumdan dolayı en az 1,5 yıl binemeyeceği için satma kararı almıştım ve ilanı görünce bisikleti alıvermiş oldum. Yakında bu haline alışabilirsem sadece 150km kullandığım ikinci cross da satılığa çıkacak. Bu üçüncü bisikletim olacak; daha önce pininfarina katlanır 26" şehir bisikleti ve ghost cross 1800 sahibi idim.

Bisikletin orijinalı flat bar olarak geliyor; kadrosu ve maşası yol bisikletleri gibi, frenleri cantilver (U) fren, V veya disk takılmıyor; iyi bir fitness bisikleti galiba. Ağırlığını ölçmedim, öyle bir derdim de yok çünkü şu an bende fazladan 6-7 kg en az yağ var, bu yağları atmadan bisikleti anormal hafifletmeye niyetim yok.

Aldığım günün ertesi günü (22.06.2014 cumartesi) decathlondan iki michelin dynamic sport 700x28c dış, iki iç lastik ve bir takım tel aldım. İşyerinde odamda yenileme işlemine başladım. İlk önce lastikler değişti; sonrasında eski kablolar vs söküldü; gidon boğazını ters çevirip 1cm aşağı aldım drop bar taktığım için dış kablolar yetmedi; ghost cross bisikleti dropbara dönüştürmek için aldığım bazı parçalar durduğu için onlardan faydalandım.

Sonuç olarak:
2 dış lastik,
2 iç lastik,
2 fren teli
2 vites teli
Dropbar gidon
3x9 3400 sora kollar
Tektro cyclocross ara fren kolları

Cinelli reflektörlü gidon sargısı ile ilk değişiklikler tamamlanmış oldu. İşyerinde dış kablolar takılmış, iç kabloların boyları kısa geldiği için boynu bükük bekleyen giant DR3 :D Eve giderken tel takımı alındı ve evin balkonunda montajı yapıldı. Gidon sargısını geceyarısı yaptım. İlk defa gidon sargısı sardım, sanırım doğru yapmışım :D Cinelli gidon sargısı ve tekro ara fren kollarını buradan görebilirsiniz. Gidon sargısı karanlıkla bildiğiniz fosforlu saatler gibi parlıyor :D

İlk defa dropbar gidonlu bir bisikletim oluyordu ve ilk defa sürecektim. Açıkcası sürüp süremeyeceğimden de emin değildim. Bir delilik edip acemisi olduğum tip bisiklete üzerinde iki yönü de kilitli shimano m520 spd pedal olduğu için spd ayakkabım ile bindim. Pedallar biraz paslı olduğu için sol pedal rahat çıkmıyor; bunu halletmem gerekiyor. Onun haricinde fren kollarını yukarıdan tutarken ayağa kalkıp sprint atamadım, biraz dengesiz geldi; buna alışmak zaman alacak galiba.

İlk izlenimim: bisiklet eski bisikletlerime göre gerçekten hızlı. Her zaman sürdüğüm ve 20km/s ortalama yaptığım 16,5km parkurda test için çıktığımda 25km/s ortalama yaptığımda açıkçası şaşırdım (yolun 1/3'ünde lastik havaları inik ve pedallarla uğraşmaktan hızım çok da iyi değildi). Sti fren kolları ile fren yaptığımda ara fren kollarına nazaran daha az yavaşlama olduğunu fark ettim; Ferhat Köse'nin bir konuşmada "yol frenleri durmak için değil, yavaşlamak içindir" dediğini hatırladım.

Yakında arkada 8'li olan rubleyi ve artırıcıyı 9'lu olanlarla değiştirmeyi planlıyorum. Şu an hafifletmek birinci önceliğim değil....
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.
 
Scudo
Güzel bisiklet olmuş size yakışacak kilolarınızı emecek bir alet :)

Güle güle kullanın Halil İbrahim Bey.
 
İlk halini de cok begendim ancak son hali daha da guzel olmus. İyi pedallamalar.
 
Hayırlı olsun. Keyifle binin.
Geçen benim flatbarlı bisiklete geniş lastik takabilmek için fren önerisi istemiştim hatırlarsanız. Sizin tavsiye ettiğiniz çözümü piyasada bulamadım :( Giant'ın frenleri olur mu acaba?
 
@ulaş kaya

Teşekkür ederim Ulaş bey, daha güzelleri sizin olsun, inşallah bakalım emip emmediğini zaman içerisinde göreceğiz :D

@Samet K.

Beğenmenize sevindim, çok teşekkür ederim. Size de iyi pedallamalar...

@Demir Ceyhan

Bahsettiğim çözüm fazla piyasada olan bir çözüm değil, araştırmanız gerekecek, belki üreticisi ile direk irtibata bile geçmeniz gerekebilir. Giant 'ın U frenlerine gelirsek, bu fren bacaklarına 28c çaptan daha geniş lastik tavsiye edilmiyor; belki akordu düzgün en fazla 32c silik lastik takılabilir ama denemedim. Sizin talebinizi karşılayacağını zannetmiyorum.
 
Tekrar hayırlı olsun abi. Ben sende o pininfarina var sanıyordum hala ama üzerinden baya maceralar geçmiş ve sonuç çok güzel olmuş. Güle güle kullan :)
 
@AykutÇ.

Eyvallah kardeşim, pininfarina gideli baya oldu. :D

Daha güzelleri senin olsun ama senin öncelik başka, konuştuğumuz gibi :D
 
Genetik yapıma aykırı düğün dernek işleri ama el mahkum, yapacağız artık :) Ondan sonra bütçe uygun olursa gelsin cyclocross'lar gitsin 17 yıllık Wichita'lar :D
 
Hayırlı olsun güzel olmuş bisiklet, 9'lu yapacakssanız ön ve arkayı , vites değiştiriciler de değişmesi gerek onu da unutmamışsınızdır herhalde..
 
@Hasan SAYLIK

Teşekkür ederim, Unutmadım :D

Öne ultegra 3'lü, arkaya tiagra 11-30 9'lu ruble Sora 9'lu uzun bacak artırıcı takacağım. (eğer son anda fikir değiştirir 11-25 falan takarsam kısa bacak artırıcı alırım)
 
Bu ilanı facebookta bir milyon kere falan gördüm sanırım, kimse almasa ben alacaktım artık :) Ciddi alıcı olarak da incelemedim değil hani.
Alsaydım ben de dropbar gidona çevirip kullanmayı düşünmüştüm ama dropbarlı bisiklet konusunda sıfır bilgi sahibi olunca cesaret edemedim.

Güzel olmuş, ne kaçırdığımı görmüş oldum.

Güle güle kullanın, hayırlı olsun.
 
@Cem Kılıçarslan

Bir düşük modeli var, ghost cross 1300, daha 150km yaptı, onu da satacağım yakında. İsterseniz tiagra set ile donatıp drop bar takıp (carbon ön maşa da olabilir ekstradan) satabilirim ama fiyatı da ona göre biraz artacaktır (yedek bir takım schwalbe smart sam 700x40c sıfır dış lastik hediyem olur) :)

Not: bir anda içimden canavar çıktı galiba :D
 
Hep diyorum: "Bir gün herkes yol bisikleti sahibi olacak". Güzel de siz bu bisiklete nasıl bineceksiniz? Balistik kıyafetler lazım size. Allah muhafaza 40 km/saat hızla feci kazalar yaparsınız. :)

Güle güle kullanın. Güzel günlerde, kazasız belasız...
 
Halil ibrahim bey başlığın sizin olduğunun farkına varmamışım :) Görsem sormazdım aceleye geldi biraz.
 
@Ali Uzel

Ona da binerim, onu da giyerim :D

Teşekkürler, hepimiz inşallah.

@Hasan SAYLIK

Estağfurullah, ne demek, sorun değil. :D
 
güle güle kullanın cok güzel bisiklet olmus kırmızı gidon bandı dşündünüz mü acaba? bi an gözümde canlandırdım sanki daha iyi mi durur.
 
Halil abi hayırlı olsun. Güzel bir dönüşüm olmuş. Ben de kışa doğru yol bisikletimi cyclocross moduna geçirmek istiyorum. Özellikle 2. fren kolları önemli bir detay. Sen o işi nasıl hallettin ? Benim aklımda bir şeyler var ama senin tecrübelerinden de faydalanmak isterim.
 
Evet Uğur bey, kırmızı gidon bandı düşündüm, beyaz hali bana daha çok hitap etti. Önerinizi için teşekkür ederim.

Sevgili Soner, çok teşekkür ederim. Yol bisikletini cyclocross bisiklete çevirebilmek için daha geniş dişli lastik de bu işe dahil ise maşa ve kadronun maşalarının aralıkları ile yükseklikleri kurtaracak mı? Öncelikle bu hususu araştırmanı hatırlatmak isterim.
Yok sadece fren kablosu ise o iş kolay;
- (link) beğeneceğin bir fren kolunu alıyorsun; bende tektro rl720 fren kolları var. Cane Creek 'ın kolları da iyidir, 31.8 clamp genişliği sunması onu bir adım öteye taşır.
- Kollar geldikten sonra önce fren kablolarını söküyorsun, gidon bandını çıkarıyorsun (en azından ara fren kollarının bağlandığı yer ve gerisindeki 3cm alanı sökersen sana çalışma alanı kalır)
- Aşağıdaki resimlerde gördüğün yere ve şekilde kolları bağlıyorsun.
- Fren kablosunu fren ara aparatınının içine 2,5-3mm (kablonun dış koruması spiral ise kesinlikle en az 3mm pay bırak, çünkü ilk fren sıkmanda biraz daha boyu kısalacak) girecek payı da dahil ederek hesaplayıp kesiyorsun.
- Aynı fren dış kablosunu değiştirmeden sadece orta kısmından kesmiş oldun. Kestiğin her iki uca da kablo kepi takıyorsun. İki parça haline getirdiğin uçlardan birini bir taraftan diğerini diğer taraftan takıyorsun.
- Fren kablosunu yeniden dış kablodan geçiriyorsun.

Ve artık ara kolları olan drop bar gidonun var :D

aşamaları aşağıda görsel olarak gösteriyorum; (link)dır.
 
Abi emeğine sağlık, ne güzel anlattın. Paylaştığın link de çok güzel. Gerçekten düşündüğümden kolaymış.
Dikkat edeceğim şey bırakacağım pay olacak. Az pay bırakmaktansa birkaç milim fazla pay bırakmak sonradan başımı da ağrıtmaz.Bu arada ölçümlerime göre bisikletin açıları 30-622lik (hatta 32) lastiğe bile uygun ama ben 28-622lik bir lastik kullanacağım.
Tekrardan ağzına sağlık. gönülden teşekkürler.Allah razı olsun.
 
Alışınca o dropbarla öyle bir sprint atılıyor ki :D ne kadar nefes nefes kaldığınızın farkına varmadan en yüksek hızınızı zorlamaya başlamış olacaksınız :)
 
Geri