Scudo Sports

İlk yol bisikleti deneyimim - dropbara aşık oldum sanırım :)

Bisikletimi ilk aldığımda korkuyordum, kıyamıyordum bozuk yola, stablizeye girmeye nerde güzel asfalt ben ordaydım sonra bir gün lastiğim yarıldı düz yolda giderken tamire gittim gitmişken 120psi hava bastım lastiklere ve şuanda yol seçimi yapmıyorum çayır, çimen, stablize, kilitli parke, arnavut kaldırımı vs. herhalde asfalttan daha çok buralarda geziyorum.
Eve kendimi attığımda dayak yemiş gibi oluyorum oh miss :D Özellikle gece yapıyorum böyle sürüşleri sabaha kadar deliksiz uyku uyuyorum :D Bence yol bisikletlerini kısıtlamanın alemi yok her yola girer adı üstünde yol bisikleti :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gün A. ve aytunç
Scudo
@Tolga Atasagun
bu hafta decatlona gidip denemeyi düşünüyorum. diğer taraftan da ne istediğimi bilmez bir halde gibi hissediyorum kendimi. bu yüzden belki de en doğrusu salcano istanbul ile devam etmek
 
Geçenlerde 10 dakika deneme şansım oldu şöyle bir turladım. Şimdi kendi bisikletime dropbar takmayı düşünüyorum :D Araştırmalara başladım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Silivrili
@Uzbay YELCE

Dropbar takarak aynı sonucu alamazsınız. Yol bisikletinin geometrisi farklıdır. Akıcılık geometri ile alakalıdır.
 
@mehmet.ali

Zaten sürdükçe alışkanlık kazanıyorsunuz, ilk başladığınızda rahatsızlık veriyor, her yola giremiyorsunuz, sonradan sürdükçe sürdükçe vücut alışıyor ve her yola girer hale geliyorsunuz.

Dropbar konusunda, mtb sürerken gidonu en uç noktalardan avuç içimle kavrardım, daha atik oluyordu, kollarla gidonu çekiyordum v.s..
Dropbara geçince zaten benim tutuş pozisyonu cuk diye oturdu dropbara ve dilediğin gibi çekiştir, asıl gidona...
 
Biz de biliriz her yola girmeyi ama korkumuz lastikler değil, jantlar ve akor meselesi. Hergün evde kendim yaparım diyorsanız gidin her yola. Kadronun kırılacak hali yok.
 
@Raşit S

Jantlarım fiyat/performans ve zaten akord tutmuyor, hoplayıp zıplıyorum aynen dediğin gibi...
Akort sonrası özene bözene sürüyorum, akort kaçtımı 2 tokatta ben yapıştırıyorum ensesine.
 
@Oguz_
Oğuz, antreman ve geziler için iki ayrı jant seti alman iyi olacak, farkındasındır. Biliyor musun, bisikleti aldığım yerde "ursus T58" jant seti vardı, ama sadece çember olarak, göbek yok. Fiyatı sadece 200 dolar....keşke diyorum alsaydım, bi kenarda dururdu.
 
@Raşit S

Acemiliği atıp, kasları antreman temposuna sokana kadar elimdeki jantlar iş görür.
İlerde kondisyonumu istediğim seviyeye getirdiğimde, güzel bir jant seti yapıştırdımmı, bisiklet tadından yenmez.
O jantlar da her yola girmez, aynen dediğin gibi çift jant yapacağım yada yol seçeceğim.

Bir jant akort sehpası ve motorsiklet jant anahtarı mı alsam ne yapsam, akort parasına jant alınır :)

Sen gezi jantlarını ne zaman alıyorsun Abi ve ne düşünüyorsun?
 
Reyonda beklerken bir beyefendinin oğluna yol bisikletlerini anlatışı:
-Oğlum asıl gerçek bisiklet diğerleri (Mtb'leri gösteriyor o sıra). Bunlar ise ince ve hafif. Arabanın arkasında taşımak için bunlar. Arabayla sık sık gezenler alıyor bunu ve arabanın arkasına monte edip götürüyor. Diğerleri kalın ve ağır olduğu için arabanın arkasında taşımak mantıklı değil-


Çok şey duydum ama böylesini ilk defa duyuyorum :)
 
@Özgür R

Bir baba olarak, oğlumun istediği ama çeşitli nedenlerle benim almak istemediğim şeyler hakkında ne yalanlar ne mazeretler uydurduğumu bilseniz şaşarsınız.
Buradaki babayı tebrik ediyorum, son derece yaratıcı bir mazeret bulmuş. onlar zarif, iki gün sonra elinde kalır da diyebilirdi, onlar sadece kaymak asfaltta yani otobanda kullanılabilir, mahalle arasına olmaz da.
 
@Raşit S

Bu yüzden bu ülkeden bir Kittel yada Contador çıkmıyor :) Asfaltta Mtb kullananlarla dolu sahiller ve Mtb ile son sürat hız yapıcam diye hergün şahit olduğum kazaların sayısını unuttum :)

Ama hak yemiyeyim şehir bisikletinde artış var 1-2 senedir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Geri