Scudo Sports

İlk uzun turumuz sonrasi, kafamiza takilanlar.

Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
6
Tepki
0
Şehir
istanbul
Herkese merhaba!
Yaklasik 2 ay once aldigimiz sehir bisikletiyle ufakta olsa kampli bir tura ciktik.
İstanbul - şile kampli bisiklet turu.
Tura cikmadan once okuyabildigimiz kadar forum, blog ve kitap okuduk. Hatta bir ara sadece okuyup bisiklete binmemeye baslayinca dedik yeter. Daha fazla dalmayalim dusunmeyelim cikalim tura.
Bisiklet salcano city sport 30. V fren tercih ettigimiz icin bu modelde karar kildik.
Ekipman olarak neredeyse cogu seyimiz vardi. Kask, eldiven, buff, kask aynasi, cep telefonlu gidon cantasi, on arka isik ve kask isigi, yedek ic lastik, parca zincir, zincir sokme aleti, pompa, alyan, fren vites teli vs...
Herseyi tamamladik. Aksamlari cikip test surusleri yaptik bisiklet yuksuzken.
Daha sonralari forumda kadans basligini okuyunca hemen wahoo kadans olceri siparis ettik.
Deneme amacli 45km yol yaptik. 2km tirmanis vardi. Ortalama kadans 70 ortalama hiz ise 20km.
Kadans olayina cok takildik. Denemeler yaptik. Kendi kadansim genelde 85-100 arasi 20-30km yol gidebiliyorum. Sonra dinlenip tekrar gidebiliyorum. Hiz olaraktta 25-30km hizla.
Haydi dedik tura cikalim. Bagaji taktik heybe canlari doldurduk cadir mat tulum vs derken bisiklet baya agir oldu. Ben 88 kiloyum.


( spor yaparim bol bol. Normalde kondusyonun iyidir. ayrica her yaz besiktas bebek arasi kosarim. Spor yaparim bol bol)

Neyse ciktik yola
Besiktastan uskudar vapuruna bindik. Uskudardan cegnelkoy ata2 sitesine gittik (bi isimiz vardi) cengelkoyden arka yoldan devam edip d200 karayoluna girdik.
Sileye vardir kamp yaptik.
Simdi aklimiza takilanlar
1-) baslarda kadans olayina takilirken surekli yokus oldugu icin yollar biraktik kadansi filan. Nasil rahatsak oyle surduk. Dogrumu?
2-) sile yolunun yarisindan sonra yaklasik 2 tane yokusu (asfalt olan yol) elimizde cikardik. Cunku gercekten cikamadik. Bu normal mi? Kendimize kizdik neden cikamiyoruz diye moralimiz dustu.
3-) dinlendik baya acikcasi. Yani cengelkoyden 6 saatte sileye varmisiz. Normal mi?
4-) yokuslarda ne yapmamiz lazim? Ben kadansi sabitleyip cikmaya calisinca acikcasi daha rahat oluyor. Mesela 60-70 arasi sabitleyip cikiyorum. Vitese en hafif veya bir agiri oluyor.
5-) sile yolu normalde zormu yoksa bizemi zor geldi. Cunku haziranda istanbul - antalya turu yapmayi planliyoruz 2 ay filan. Yollar sile gibiyse cok guzel gecmez sanirim
6-) biraz moralimiz bozuldu aslinda. Yanlis rota yapmis olabiliriz. Sizin goruslerinizi cok onemli. Cok tesekkur ederiz.
https://i.hizliresim.com/oQq8kb.jpg
https://i.hizliresim.com/lYPrWJ.jpg


Yorumlariniz icin tesekkurler.
 
Scudo
Ilk tecrübeniz için gayet güzel bence. İlerleyen zamanlarda mutlaka daha iyi zamanlar ve ortalamalar yaparsınız ama yüklü bisiklet ile rampa dolu bir güzergahda yapabilecekleriniz hep sınırlı olacaktır. Bence pes etmeyin,moral bozmayın.Aynen devam.
 
Merhaba Süleyman Bey,

Kendi tecrübelerime göre,sorularınızı okuduğumda aklımdan geçen ilk cümleleri cevap olarak yazıyorum. Umarım yardımcı olabilirim:

1- "Lan millet kadansa amma takıyomuş ya! Ne adamlar biliyorum <<Abi 100 kadansla gidince kardiyo oluyomuş>> diyerek selede zıp zıp zıplayıp da 10 kilometrede agd olan. Rahatlık önemli, neden abim yokuşta 75 kadansla rahatken ben 90 kadansla rahatım? Bacak boyuyla alakalı."

2- "Vay babo! Bisikleti elde çıkartmak daha çok yoruyo yahu! Bir dahaki sefere tamamını bisikletle çıkınca anlarlar daha az yorucu olduğunu."

3- "Dinlenmeyle soğuma arasında çok ince bir çizgi var, soğumaya başladın mı tekrar ısınmak eziyet."

4- "Yokuşlarda belli bir tempoda çıkmak önemli. Sabit kadans, sabit tempo, sabit nefes."

5- "Şile nere yaw?"

6- "Ben ilk turumda <<Kolaydır abi!>> deyip 90 kilometrelik Konya-Beyşehir arasını 2 günde zor gittiydim. İlk turlar en kötüsü ve en akılda kalıcısı oluyor."


Zevkli turlarınız olsun.
 
Yusuf abi' ye katılıyorum. Zamanında forumda kadans mevzusunda bi konu açmıştı. Lan ben neden yapmıyorum dedim. Başladım yüksek kadansta pedal çevirmeye normalde sorun olmayan 30 km çile bülbülüme dönüştü:D Yani yüksek kadans iyidir de abartmamak lazım süreklide yüksek kadans olmuyor..
 
kafanızı böyle şeylere takmayın :)

turdan alınan keyif paha biçilemez... diğer herşey için ise zaman :)
 
Kadans'ı pek takmayın. Evet dedikleri kadar farkettiriyor sürüşü ama, güç gerektiği yerde mecburen düşeceksiniz. Kimi yerde biteceksiniz, yürüyeceksiniz.
Zamanla geliştirirsiniz bu durumu.
Yokuşlarda kadansı sabitlemek doğru bir tercih. Rahat ettiğiniz kadansı bulup, ki 60 da olur bu 90 da olur, o kadansta pedal çevirmeniz sürekli daha mantıklı.

Rota olarak, genelde turcular bu tür zorlu (bol yokuşlu) parkurlarda 80-90km üzerine çıkmamaya çalışır. 1200 metre dikey irtifa oldukça iyi bir rakam açıkçası. Böylece günün tamamını yolda geçirmeyip, kamp yapmaya da dinlenmeye de vakit bulurlar. Yani demek istediğim, yüklü bisikletlerle yapılan bir tur için oldukça iyi bir mesafe ve irtifa bu.
 
kadans iyi hoş ta hep düz yol degilki gidilen yer?
Sile yolunu bilmem. Ama haritadan bakinca anlaşılıyor.
Buyuklerimiz hep rampada yúrúmeyin der. Kasmadan kayışları da koparmadan yavaş yavaş cikin.
Ha ben de çok yúrúdüm. Ama 20saatin sonunda 6km lik yaklaşık %10 luk eģimli rampayı 3saatte anca ciktim.
Zamanla yaniniza alinan malzeme azalir. Gereksizler zamanla tecrube ediliyor. Uzun turlar uzun hazirlik donemi demektir. Aman ha yolda kalmayin.
 
Bence yüksek kadansı uzun yatılı turlarda değilde performans turlarında uygulamalıyız. Böylece uzun turlara hazırlanırız, kas gücümüz gelişir, kondisyonumuz yükselir. Uzun ve ağır yüklü turlarda en rahat olduğumuz pozisyonda sürmeli ve kendimizi minumum yorup maksimun yol yapmalıyız. Kendimizi en az yoran tempoyu bulup çok daha uzun yollar yapılabilir. Çok düşük tempoda gitmekde insanı çok yorar.
 
Herkese yorumlari icin tek tek tesekkur ederim. Yorumlari bilgileri ve tecrubelerinizi yazdiklarinizi iyice irdeleyecgiz.

Dediginiz gibi moral bozmak yok. Kadansa cok takilmak yok. Tecrube ile agirligi dusurmek var. Fazla dusunmeden tadini cikartip eglenmek var.

Herkese tesekkurler. İnsallah bir turda denk gelip tanismak niyetiyle.

İyi pedallar.
 
Örnek vermek için yazıyorum, yanlış anlamayın. Kendi fikrimce 15-20 km/saatin altına düşmemek gerekiyor(molalar dahil.) Sizinki de bu değere çok yakın zaten, çok az altında sadece. Moral bozacak bir durum yok.
riva'ya (38 km, 750 metre tırmanma) sizin eforun yarısı sayılır, 1 saat 45 dk pedal çevirme, 30 dk dinlenme ile 2 saat 15 dk da gittik. Orada kumsalda 1 saatte 2 maç yaptık, denize girdik. Bir çok meyve ağacı için durarak :) 3 saat 30 dk da geri döndük.

merak ettim, gidiş bu kadar sürdüyse dönüş ne kadar sürdü?
 
yalnız ufak bi nokta.... dize çok yük bindirmemek lazım... yani, en küçük viteste, mesela 50 kadansla gidebiliyorsak, vitesi büyütmemek lazım.... ne zaman en k-üçükte 70-80 rahat gidiyoruz, o zaman vites bi tık büyüyebilir.... diz önemli... pedal olabilidğince rahat çevrilmeli.... -- bence --
 
Geri sonusu cok yavas yaptik. İki gun konaklayip donduk. 9 saat filan surdu sanirim. Heryerde durduk ama.

Verilerin iyi oldugunu soylemenize sevindim acikcasi. Bir ay guzelce antrenman yapip oyle cikacagiz uzun turumuza.

candanc dediginiz givi diz olayina cok dikkat ediyoruz. Zorlamamaya calisiyoruz ki ileride sikinti cikmasin. Kadans olayida aynen dediginiz gibi yapacagiz. Kendimize uygun olanini yorulmadan cevirecegiz.


İlginize tesekkurler
 
Yokuşlarda rampa dik geldiğinde zik zak çizerek çizmeye başlayın ki rampanın zorluğunu azaltın.

Antremanlarınızı yüklü yapın. Yüklü sürmek ile yüksüz sürmek arasında ciddi bir fark var. Ayaklarınızı yüklü bisiklete alıştırın.

Aynakolunuzun en küçük yaprağı kaç dişli?
 
Geri