Scudo Sports

İlginç aynakol

Abdullah Hakkı

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2006
Mesaj
1.388
Tepki
655
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Arkadaşlar boş boş oturuken ilginç bişey buldum. İlginç bir aynakol :D
(link)

Bunu internette gezinirken buldum. Birde ingilizce açıklama olan bir video vardı forumda yayınlamak aklıma geldi.

Aradaki ingilizcenin kabaca çevirisini yapmaya çalıştım :) (videodaki 7. dakika)

Chainrings lerim(galiba aynakol oluyor) aynakol dönerkenki gücü optimize ederken ölü güç kaybını minimize ediyor. Eğer yakından bakarsanız Chainrigslerim diğerlerinin olduğu gibi sadece eliptik veya oval değil, ama şekli sürücünün kas sisteminin avantajı için tasarlanmış.
(burasını tam anlayamadım:) ) The geometry we use is two successive curves having a unique symetry, both with a central point of rotation.(galiba buradada bizim kullandığımız iki şeklin ikisinin avantajını benzersiz şekilde birleştirmişmi ne tam anlayamadım :D )

video linki

(link)

Aramızda illaki bilen birileri vardır ama ben genede paylaşmak istedim :)
Çeviride dilim süştüyse affola :)
 
Scudo
Meraklısına fransızca açıklama :)

(link)

videodada fransızca anlatıyor :)
 
Gelecek yorumları sabırsızlıka bekliyorum.
 
ben de bir zamanlar fir marka 3 sıralı elips aynakol denemiştim. bisikletin ivmelenmesini bariz arttırıyordu ve yokuşlarda hissedilir derecede rahatlık sağlıyordu ama ön vites ayarını yapmak biraz uğraştırıyordu. bu aynakol elipsten öte neredeyse diktörtgen olmuş ama iyiki tek yaprak, yoksa vites ayarı mümkün olmazdı bu geometrisiyle :)
 
2 eşy anladım
1, si stronglight=lance arm-strong
2, eski tip kare mıl aynakol
 
bu aynakol arka aktarıcıyı bozar sürekli germe çekme hareketi yaptırır ondan dolayıda arka aktarıcının ömrü kısa olur
 
konuyu hortlatmak istiyorum. yokmu kimsenin bu ayna kol hakkında bilgisi.
 
Bu aynakollar kilitli pedallar üretilmeye başmaladan önce tam dairesel hareketi sağlayarak daha verimli pedal çevirmeyi sağlayan pedalların yere dik konumda iken bile maksimum şekilde güç alınabilmesi için tasarlanmış yapraklar...

Daha sonra kilitli pedalların gelişmesi ile bisiklet sahnesinden silinmiş ama son iki sezondur Christop Sauserin kullanmaya başlaması ile yeniden gündeme gelmiştir...
 
bende fir marka 28-38-48 dişli elips aynakol kullanıyorum. ön aktarıcıyı ayarlamak gerçekten sıkıntılı bir durum. ama kullanımı keyif veriyor. tavsiye ederim.
 
@Atakan DEMİR

@Hasan Çağri

Konu zaten yeteri kadar hortlatılmış ben de ufak eklemeler ile yüzeysel bir açıklık getireyim.
Öncelikle bu tip kranklar ve üzerindeki eliptik chainring dediğimiz dişliler konvansiyonel drive-train'i etkileyen sistem üzerinde kullanılmadığı gibi bu sistemi oluşturacak bütün parçalar eliptik sisteme göre ki büyük çoğunlukla bunlar narrow diye adlandırılarak tercih edilir. Vitesten tutun, zincirine kadar bu eliptik sistem şekillenir ve kullanılır. Kilitli pedal kısmına gelince de bu bilgiye nasıl ulaştınız bilmiyorum ama itme çekme kuvveti baz alınan bu kranklardan/sistemlerden çok daha öncesinde de kilitli pedallar çeşitli form ve çalışma prensiplerine dayalı olarak mevcuttu. Yani demek istediğim olayın sadece kilitli pedal kullanımına alternatif olmadığını da ekliyor ve çok daha ilginç bir krankla da sizi baş başa bırakıyorum.


Legendary PMP "L" crank

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/pmplcrank-1355684747-41978_zps9fa4745f.jpg
 
Son zamana kadar bu aero crank 'ı Bradley Wiggins dahi kullanıyordu pedala basma esnasında gücü tam vermek amaçlı dizayn edilmiştir fakat yol bisikletlerinde kullanımı çok azdır. Bradley wiggins de salon bisikletinden geldiği için Bu aynakolu kullanıyor olabilir..
 
@Abdullah Hakkı



Bugün Cumhurbaşkanlığı bisiklet turunda gördüm.Vivelo marka bisikletleri kullanan elemanlarda vardı bu sistem.....ama yine birinci olamadılar :p
 
elliptical chainring ile hem wiggins hem froome tour de france kazandılar ki froome 2015 tour da kazanmak üzere
 
Geri