Scudo Sports

ikinci kadro da çaltadı...:(:(

sevgili @gvenç dostum daha seninle tanışmak nasip olmadı inşallah tanışırız
fakat benim algıladığım şu anda yazdığın gibi değildi hatta kopyalayıp
yapıştırıyorum

( yol kenarında su giderleri için konan logarların birinin üzerinden geçtim hafif çukurdu cukura girdim çıktım ama öyle hani teker bırakacak çukur faln değil çukur dediysem.. bildiğimiz yol kenarlarında ki gider için mazgallar...
geçtim tookk diye bir ses geldi dedim zincir çarpmıştır kadroya...)

(fakat asfalt zemin üzerinde giderken girilen bir mazgal göçüntüsünde kadro çatlıyor...)

(... geçtiğim miniminnacık hafif bir çukur dediğim gibi logarmı deniyor mazgalların olduğu yer asfalt dökülürken biraz içte kalmış... oraya girmek zorunda kaldım sonuçta yol ortasına geçemezdim...)


şimdi benim algıladığım buydu herkezin algıladığı da bu olacaktır hatta
kişiler aceba düz yolda giderken no olacak diye düşünmeye başlarlar
gelelim konumuza senin yaptığın işin bir adı varmı bisiklet dünyasında ???
var nedir jump stret serbest iniş diye devam eder
bunları bu forumdaki herkezden daha iyi bildiğini bende biliyorum
yazdıklarından bu anlaşılıyor fakat başına gelenin jump (atlama) uçma
dan dolayı olduğunu düşünüyorum neyse önemli değil önemli olan düz yolda
çukurda başıma bu geldi ikinci kadro demen bazı kişilieri üzebilir
haksızmıyım kulandığın bisikletin mtb olduğu doğru fakat onlarda kendii içinde bir kaç guruba ayrılıyorlar değilmi şimdi ne yapmak istediğini anlayamadım firma sana ikinci bir kadro vermiş verirken hiç dedinmi ????
ya arkadaş ben bu kadroyla atlayıp zıplıyoum ormanda diye yada iniş yapıyorum atlarken kırıldı diye yada orda zarar görüpte daha sonra kırıldı
diye uyardınmı senin yazdıklarını okuduktan sonra siteye girdim (www.salcano.com) bir dene göreyim bisiklet sekmesi altında neler var sence onada sen bak ?
neyse ben söyleyeyim sebest iniş jump ve gösteri bisikletleri diye sekme var
bisikletini yada kadronu ordan seç bence yada bundan sonra alacağın kadrolar firma önemli değil jump türünde olsun bence
belirtmekte fayda var bence inşallah yinede salcano sana yeni bir kadro verir
yada bir jump kadro al bence topla bisikletini aman amortüsörlerini değişmeyi göbekleri daha bir çok şey var biliyorsun neyse çok uzattım yine
görüşüp tanışmak dileğiyle tekrar söylüyorum peki firma sana ne cevap verdi
merak ettim aradınmı???? firmayı
 
Scudo
Valla bu bisikletle 1000 km ye orman yollarında toplam 2500 km yol yaptım. Hiç te sorun çıkarmadı. Ama hala ormanda off roadda kullanmayı kaldırımdan atlama zıplamayla aynı kategoriye sokuyolar.
Eğer öyle olsaydı niye dağ bisikletlerini farklı amaçlar için üretsinler.
Zaten güvençin kadrosunu ne zamandır freeride kadroyla takaslamak istiyor. Demekki bu kadro onun amacına uymuyor.
 
arkadaşlar atladığınız bir konu var ancak bunu göz ardı ediyorsunuz...

6 aydan beri bisiklete binmiyorum...
sağlık sorunlara dersler havanın soğuk olması okulm aktiviteleri vs derken kış ayında ben bisikleti depoya koydum ve 6 ay boyunca orada durdu...

bende bilirim ordan burdan atlamaylaoffroadun ayrı birşey olduğunu...
kadrom değiştikten sonra sadece arazide kullandım diyorum.... bilmem bu size birşey anlatabiliyormu???

ayrıca arazide kullandım kelimesi size iki çamura gir ormanda itfaiye yolunda bisiklete binmek dğil arkadaşlar siz ne algılıyorsunuz bu laftan ben bilemiyorum herkes yarış koşullarınını nasıl bir ortam olduğunu bilir bende mümkün olan o tarz yerlerde patikalar vs lerde kullanıyorum...

yani yolu çamur olmuş yerden geçmek offroad iste ben bisikleti bırakırım yani off road anlaşıyı bu iste...

kadro değişti 2ay daha bindm ve kış ayı nedeniye bıraktım..
sonra geçen hafta kondisyon geliştirmek için bindim... sonucu bu

evt street bir kadroyla değiştirmek istiyorum ancak bu demek değilki street kadro istiyorum diye street sürüyorm..
hangi kadro ne amaçta kullanılır nasıl binilir bende biliyorum ve bir kere sütten ağızım yandığı için öyle kullanmıyorum kullanmadım da....
 
  • Beğen
Tepkiler: cengizakgün
şimdi oldu gvenc dostum

(ayrıca arazide kullandım kelimesi size iki çamura gir ormanda itfaiye yolunda bisiklete binmek dğil arkadaşlar siz ne algılıyorsunuz bu laftan ben bilemiyorum herkes yarış koşullarınını nasıl bir ortam olduğunu bilir bende mümkün olan o tarz yerlerde patikalar vs lerde kullanıyorum...)
böyle dersen olur o zaman miniminnacık değil yani ??????
böyle kullanıyorum sonrasında sert bir çukurda bu geldi başıma normal bir durummudur arkadaşlar dersin olur bence sen ne dersin bu duruma
ayrıyeten çok merak ediyorum hala cevap yazmadın firmayı aradınmı
verdilermi yeni kadro
 
  • Beğen
Tepkiler: Güvenç Terzierol
ben ne derim... bu bisikletler arazi koşullarına dayanıklı olarak üretiliyor ona göre üzerine kompenentler toplanıyor kadro alaşımı ona göre yapıyorlar ancak kadro kaynak noktalarına veya yük binen kısımlarda destek yok bir üst kadro olan ng255 kadrosuna bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız bu gün mehmet akif abiyle de onu konuşuyorduk... fotolarıda yolladım aynı şeyi oda söyledi...

fabrikayı aradım... durumu belirttim...
dedi siz onu servise götürün oradaki servis elemanıda bir baksın
biz onunla irtibata geçeriz dedi...
bende götürdüm 2 gün oldu. daha bi 1-2 haftası var bence bende beklemedeyim... kadro faln ne olacak daha haber verilen bir durum yok...
 
@gvenc

Geçmiş olsun Güvenç.Değiştirmeleri gerek bence kadroyu yine.Tabi bilemem.NG 255 Srd Sahibi olarak bende şüphe duyuyorum.Benimkinin kadrodada sorun varmı acaba**?
 
İNŞALLAH değiştirirler kadroyu mehmet akife selamlar onun bisiklet minübüsün altından çıktı adam oldu gene bülent usta sağ olsun biraz da ben uraştım oldu
senin kadroyu da değişğirler inşallah
 
Şu 255 kadro konusunu biraz daha açabilir miyiz?
 
NG255 kadrosunda kötüleme anlaşılmasın ben o kadroların daha sağlam olduğunu düşünüyorum...

neden derseniz kadroyu oluşan boruların kaynak noktasına gelirkenki girdi form...

alk kısmı daha daralıyor...

yani bunu şöyle düşünün...
bir demir levhayı yatay şekilde dururkenmi dikey durkenmi daha kolay bükülür o şekilde de düşünülebilinir...

http://www.salcano.com/urunler/dag/large/NG255SD.jpg

http://www.salko.com.tr/urunler/dag/large/NG303SRD.jpg

bakın kadronun kırıldığı noktaya ve ikisi arasındaki farklılı dikkat edin...
 
Güzel kardeşim öncelikle geçmiş olsun diyorum. Önceki kırılma olayınla ilgili yazıları da takip etmiştim. Öncelikle anladığım kadarıyla sen bisikletle hoplayıp zıplamayı seven kanı kaynayan genç bir arkadaşımızsın. Hatta daha önce avatarında bir foto vardı, baya yüksek bir yerden atlarken falan yanlış hatırlamıyorsam.. Şimdi Salcono' yu kötülememek lazım. Lakin göklere de çıkartmamak lazım. Mtb diyorsun, diğer arkadaşların da bahsettiği gibi mtb ler de içlerinde farklı gruplara ayrılıyorlar. Ben de Salcano Alu kullanıyorum. Kalkıp da bir giant, trek, cannondale, corratec, merida, vs.. gibi firmalarla karşılaştıramazsın. Salcano firması en uygun fiyata en kaliteli komponentlerle bisiklet üretiyor. Ha kadrosu illa ki kendisinden 4-5 kat daha pahalı bisikletlerle karşılaştırılamaz. NE kadar ekmek o kadar köfte yani.. Ama çukura girmekle de asla kırılmaz. Benim tahminim ki öyle, 6 aydır binmiyorum bisiklete diyorsun. Demek ki kadrou değiştirdikten sonra yani bundan 6-8 ay önce yine atlayıp zıplamışsın ve kadron hasar görmüş, ancak çatlamamış. Sert bir çukura girince de dayanamamış çatlayıvermiş. Hem belki önceden çatlamıştı da sen çamur zannetmiştin, o an kontrol ettiğinde fark ettin.. E firma sana ilk kırıldığında zaten yardımcı olmuş, yeni kadro vermişler. İnşallah yine yeni bir kadro verirler. Kadro değiştiği zaman da bence sen o bisikleti sat, kendine street, freeride tarzı bir bisiklet al rahat et. Ancak, yukarıda da belirttiğim gibi, Salcano veya başka bir bisiklet fark etmez, hiçbir bisikletin kadrosu çukura girmekle çatlamaz. Bence sen bu durumda biraz ortalığı ayağa kaldırmış oldun, bak diğer arkadaşlar da kırılacak diye korkmaya başlamışlar senin bu anlattıklarının üzerine.. Tabi dediklerim yanlış anlaşılmasın, sana muhalefet olmak veya Salcano' yu övmek için söylemiyorum bunları.. Ama haala ısrar ediyorum yani.. kadro çukura girmekle kı rıl maz :)
 
@S.Emre DURMAZ

arkadaşım biliyorum kırılmaz kırılmadı zaten çatladı...

ayrıca sanırım anlama eşiğiniz hayli yüksek sürekli söylemek gerekiyor...
bir kere başıma geldi... bir daha da o tarz bir işe girişmedim bu bisikletle ama buna inanmayabilirsiniz umrumda olmaz.. benim kimseye kanıtlayacak birşeyim yok.
anlayan anlar...

eğerki atlayıp zıplasaydım aldığımın hatfasında yine kırardım siz merak etmeyin...

diyebilirsiniz ki sen street kadroyla takas etmek istiyordun bu bisikleti
street tarzı bir bisiklet istiyordun evt istiyorum halen de istiyorum ancak
istiyorum diye bu bisikleti de öylle kullanıyorum demek değil...
bunları bence bir idrak edin sonra yorum yapın...

bizde biliyoruz kadronun çukurda kı rıl ma ya cağını ama görüntü ortada
CAT LA DI!!!!!!
 
ng225 kadrosu konusunda sana katılıyorum. Kesinlikle bağlantı yerleri çok daha sağlam, ng 303 de ayrık yapmışlar, mühendislik olarak bilmiyorum ama görünüş olarak dayanıksız duruyor ng 303 :(.

İçimden bi ses bu kadar patırtıdan sonra sana bir üst modelin kadrosunu verip sus diyecekler diyor :).
 
@mathcup

Birbirinizi anladığınızı pek düşünmüyorum veya ben anlamıyorum. Kaynak yerlerine gelirkenki formdan kastınız boruların alt kısmı sanırım. Buranın yük dengesini sağlamak konusundaki dezavantajı nasıl etki gösterecek ki? Ben işin bilim boyutunu anlamış değilim. :in:
 
@gvenc

ARKADAŞIM!?!! (sınıftan arkadaşınım sanırım baya bi sınıfta kalmış olacağım ki 30 yaşımda haala liseye gidiyorum)

Neyse, öncelikle demogoji yapmana gerek yok, kırılmak derken ben öncekinden bahsetmek istemiştim, sen anladın zaten. çok şükür anlamak konusunda da herhangi bir problemim yok. Üslubuna biraz dikkat edersen sevinirim.. Ben konuşmama başlarken geçmiş olsun dileklerimle başladım farkındaysan..
Atladın zıpladın derken de sen suçlusun çatlaması senin kabahatin demek istememiştim. Önceki kadroyu atlayıp zıplayarak kırmandan dolayı yeni kadroyu ilk aldığın zamanlarda da atlayıp zıplamış olabileceğin ve bu yüzden zarar görmüş olabileceğinden bahsettim. Tabi olmayabilir de, belki verdikleri yeni kadro defoluydu, çatlayan kısım belki de sana ilk verdiklerinde sorunluydu. Ben sadece ihtimaller üzerinde durdum. Eğer atlayıp zıplamadım diyorsan, kadro verildiğinde hatalıdır.. çukura girmekle olmayacağını sen de benim kadar iyi biliyorsun zaten..
Netice itibariyle, esas demek istediğim; (sen atlamadım zıplamadım diyorsan sana inanıyorum, o halde ürün ayıplı bir ürünmüş) ayıplı bir ürünü, "çukura girdim kadro çatladı" şeklindeki yorumlarınla tüm firmaya mal ederek , aynı ürünü kullanan arkadaşların da, "acaba benimki de kırılır mı", şeklinde kaygılanmalarına ve bir takım gereksiz vatandaşların burada "Salcano kötü, Salcano almayın" gibi gereksiz yorumlar yapmalarına sebebiyet verdiğini düşünüyorum. Kaldı ki Salcano geçen sefer ayıbını örtüp sana yeni bir kadro vermiş. Muhtemelen 2. yeni kadronu da vereceklerdir. Bu da Salcano firmasının, ürünlerinin arkasında olduğunu gösteren artı bir puandır..
 
ben yaşınızla pek ilgilenmediğim için benim için önemli olan konuşmasıdır kişinin...
eğerki bu konunun önceki msjlarını okursanız zaten sizin atlayıp zıpladım ihtimalını düşünmeniz yersiz olurdu...
ayrıca alın almayın konusunda ağızımdan bir laf çıktığını hatırlamıyorum...
isteyen istediğini alır kullanır orası beni ilgilendirmez.
ayrıca üslubumda bir noksan göremiyorum... Nasıl gerekiyorsa öyle hitab ediyorum...

@monstermania
eğerki başka kadrolarıda yapısal olarak incelerseniz
ne demek istediğimi anlayacaksınız.
benim 255 kadrolarına çamur atma gibi bir durumum yok tam tersine onların daha sağlam ve daha esnemez daha dayanıklı olduğu kanısındayım...
sadece resimde görüp değil kullandığım için de biliyorum...
evt kaynak noktasına gelirken ki alt kısmı ve dezavantaj değil avantaj sağladığını düşünüyorum...
ne açıdan kadro dayanımı ve esnemezliği konusunda avantaj sağlıyor...
bilimsel anlamda burada bir açıklamayı getiremem görsel olarak göstermek lazım...
tek söyleyeceğim bir silindir boruyu bükmek birde
oval kesitli bir boruyu dikey şekilde bükmek var...
yani O şeklinde kiyle 0 şeklinde olan boruların bükülmesi arasındaki farktan bahsetmek istedim ancak yine anlatamadım:)
kısaca
eğerki başka kadrolara sedona kron gibi markalarınkine bile baksanız ne demek istediğimi anlarsınız...
 
@S.Emre DURMAZ

kadro verildiğinde hatalıysa eğer salcano bu kadroyu değiştirmesi MECBURDUR. bunu firmanın kalitesiyle alakası yoktur. hatta bu kadro 2.ye kırıldı, bunda bir sorun vardır diyerek, bütün bu model kadroları geri çağırmalı, gerekli kontrol ve testleri yapmalıdır.

daha önce kullandığım sedona x11 kadrom, tamamen street/Dj için üretilmiş bir kadroydu, ilk aldığım zamanlarda kırılıcağı aklımın ucundan bile geçmiyordu. fakat 2-3 tane kadro en alakasız yerinden (fren bağlantısından) kırıldı. bende acaba benimkide buradan kırılıcakmı diye tedirgin oluyordum ve benimkide aynı yerden kırıldı. yani kendinizi güvende hissetmek istiyorsanız bu kırılan ve çatlayan kadroyu tüm firmaya mal edin ve kadronuzu güzece kontrolden geçirmelerini isteyin.
 
@gvenc

Anlatılacak anlatılamayacak bir durum yok. Ben anlayabileceğimi anlıyorum zaten. Neyin üzerine ne kadar yük düşeceğini belirli işlemlerle hesap edebilirsin ama bakarak değil. Şekil mekilde önemli değil. Her kadronun dinamikleri kendine özgü. Ayrıca bu şekilde olan specialized in de kadroları var. Hadi salcanoya kötü dedik onlar hesap yapıp üretiyorlar bu kadroları, onlarınki de mi kötü. Kulaktan dolma bilgilerle buraya gelip yazı yazmayalım arkadaşlar. Bana o noktada oluşan gerilmeleri birimleriyle birlikte sun o zaman kabul edeyim. Senin olayın çok farklı bir boyut almaya başladı bence. Belki nefret ediyorsun markadan ama çok çok gereksiz muhabbetler üretebilecek potansiyeli görüyorum sende. Ayrıca S.Emre DURMAZ adlı kullanıcı konusunda da biraz daha dikkatli konuşmanı öneririm. Ne kadar tanımasanda fikirlerine katılmasanda sonuçta senden yaş olarak büyük biri. Üslübumuza biraz daha dikkat...:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: mathcup
Valla ben bir şey anlamadım bu işten.. kötü de bir şey söylediğimi zannetmiyorum.. Arkadaşın kadrosunun kırıldığına üzüldüm, geçmiş olsun dileklerimi ilettim, inşallah değiştirirler dedim..

Arkadaşın daha eskilerden bazı yazılarını okuduğum ve atlayıp zıplarkenki resimlerini falan da gördüğümden dolayı bundan dolayı olmuş olabilir dedim, sadece bu...
Ama;
"Arkadaşım!?! kırılmadı, çatladı, atlamadım, zıplamadım, yok anlama eşiğiniz yüksek!?! (Yani anlayışın kıt demek oluyo bu), kimseyi inandırmak zorunda değilim, umrumda olmaz, anlayan anlar, önce idrak edin sonra sonra yorum yapın" tarzında bir cevap alıyorum..

Firma kadroyu bir kere değiştirmiş, muhtemelen yine değiştirecek.. Daha ne yapsınlar... Değiştirildikten sonra da satıp gider çok daha sağlam bir bisiklet alırsın olur biter dedim.. Firma bunları yaptığı halde kalkıp da burada "çukura girdim kadro çatladı" diye ortalığı ayağa kaldırıp diğer kullanıcıların da midesini bulandırmaya gerek yok diye düşünüyorum. Ayrıca yazıyı okuyan 3-5 sivri vatandaşın da çıkıp ortalıkta "Salcano kötüdür, Salcano almayın, aman, sakın" gibi yorumlar yapmasına sebebiyet veriyorsun.
Salcano' nun avukatı değilim ancak bu kadar ucuz değil bu işler...

Ayrıca, yok 255' in kadrosunun o kısmı silindir şeklinde, 303' e göre daha sağlam görünüyor gibi yorumlar yapabilecek yetiye de sahip olduğunu düşünmüyorum. O kadroların hepsi mühendislik ürünüdür ve bir şekilde hesaplanıp, test edilip ona göre üretiliyorlar. Kaldı ki, 16 yaşındaki bir arkadaşımızın burada kalkıp da şeklinin nasıl olduğuna bakarak kadronun mukavemeti konusunda yargılara varmasını ancak çocukluğuna veriyorum, ne diyeyim..
 
Bakalım nasıl sonuçlanacak ? Bana yeni kadro vermeyecekler gibi geliyor çünkü olay basit bi çatlaktan çıkıp salcanoya karşı psikolojik saldırıya dönüştü. Daha önce salcanonun üst düzey yöneticisi bi bey bile forumda vakit geçirerek sorunlara anında müdahale ediyordu bu olayı takip etmemesi mümkün değil. Bende aynı kadroyu kullanan biri olarak tüketici yanında yer almak istiyorum. Ancak daha önce scott marka street bisikleti kıran bi arkadaş foruma konu açıp scott ismini zedelediği için parasını iade etmişlerdi böyle olursa hem tüketici rahatlar hemde salcano ismi markalaşma yolunda elini güçlendirmiş olur. Salcanoya göre olay kullanıcı hatasıysa ve para iade yapmaları istenirse salcano aptal yerine konmuş olur bu durumda. Sonucu merakla bekliyorum bakalım ne olacak?
 
Geri