Scudo Sports

İkinci el bölümünde alışveriş yapmadan önce mutlaka bakınız!

çok geçmiş olsun. bu sahtekarlığı yapan sonrasını da düşünmüştür bence. o kişide insani erdemler olsa bunu baştan yapmazdı. Artık Allaha havale edin bence.
benzer sorunu bu forumdaki birisinde ben de yaşadım. ne telefonumu açtı ne de cevap verdi ve pişkinliğine devam etti hatta hala forumda satış yapmakta.
bu konudan ben de sıkıntılıyım onun için yazma gereği duydum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cross-country
Scudo
Sanki şimdi yazacağım şekilde bir öneri gelmişti gibi hatırlıyorum daha önce ama sayfalar arasında bulamadım şimdi. Niye yapılmamıştı onu da hatırlamıyorum ama eğer yapılabilen bir sistemse üzerine uğraşmaya değer bence.

Sadece alış-veriş hakkında olmak kaydıyla bir puanlama sistemi kurulsa. Alış veriş yapan taraflar birbirine karşılıklı olarak puan verse...

A kişisi B kişisine maşa satıyor diyelim.
B kişisi ürünü alınca hem maşanın ilanda belirtilenle aynı olması, hem kargo hızı, hem paketleme gibi önemli şeyleri göz önünde bulundurarak A kişisine puan verse (olumlu ve olumsuz gibi)...
A kişisi de B kişisine ödeme yapma düzgünlüğünü göz önünde bulundurarak geri puan verebilse...
Yani sonuçta profilin bir yerlerinde alış ve satış puanları olsa ve bunları da diğer üyeler görebilse...
Böylece puanına göre güvenilir olup olmadığı anlaşılabilir.

Tabi bir şekilde sahte puanların (yani ikinci bir üyelikle ya da kasten verilen yanlış puan gibi) da önüne geçmek için ona uygun bir sistem gerekir.

Biliyorum, burası bir alışveriş sitesi değil ama sonuçta "ikinci el" bölümlerimiz de mevcut.

Yönetim ne der buna acaba?
 
site içinde başkalarının canının yanmaması için bu tür davranışlarda bulunan kişilerin kullanıcı isimlerini ve konuyu kara listeye yazarsak eminim alışverişlerimizde bize çok faydalı olucaktır...
 
@fletcher

beyefendinin canı sıkılmış. ben dolandırılmaktan büyük keyif alıyorum sen canını sıkma. :boese157:

bu kirlilik için konu sahibi kusurmuza bakmasın
 
Öncelikle Özkan arkadaşım geçmiş olsun. Maalesef 50 TL için sahtekarlık yapan karaktersizler mevcut.

@Tarık Kalkan

Tarık arkadaşımızın dediği mantıklı. Çünkü forumda sahte maille üyelik alan çok kişi mevcut. Malum alışveriş sitesi gibi cepten onaylı bir üyelik sistemi getirilebilir. Böylece bir cep numarası ile sadece 1 kişi üye olabilir ve alışverişlerde sorun çıktığı zaman forum yönetimine bildirilip kişinin cep telefonuna ulaşılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cross-country
@özkan GÜNDOĞAN


Öncelikle geçmiş olsun..Bu arkada ben dahil forumda ürün satan birçok kişiye bu teybi takas etmek istemişti.benim işime gelmediği için kabul etmemiştim..böyle kişilerin burda olması gerçekten çok üzüyor..ben donanımhaber ve bisikletforum üzerinden çok uzun süredir mal alıp satıyorum..Allaha şükür böyle birşeyle karşılaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Özen
@İlker



Bu arkadaşı ben daha önceden sattığı "hafif" vidalar yüzünden uyarmıştım.bırakın dinlemeyi küfür etmediği kaldı..örnek olarak bazı markarı gösterdi..ancak şöyle bir durum var..yüzlerce çeşit alüminyum alaşımı mevcut büyük firmalar belli bir arge sonucunda ürünlerini çıkartıyorlar..tasarımından kullanılan malzemesine kadar herşey hesaplanmıştır.ama ben bunu arkadaşa anlatamadım..fren gibi hassas bir konuda bile hafiflik cazibesini kullanarak ürün satıyordu..
 
@Fethi Aktunç


Sen kimsin ki beni uyarıyorsun!.:boese157:

Ben sattığım ürünlerin her zaman arkasındayım,hiç kimseyi mağdur etmedim.

Senin gibi meydanı boş bulunca atıp tutan şahsiyetleri görünce yazamadan edemedim.

Bu ürünü 2-3 kişi kırdıysa,aylardır sorunsuz kulanan onlarca kişimevcut.

Kırılan ürünlerinde yenilerini herkeze göndermişimdir.

Siz ve sizin gibi zihniyetler zaten benden hiçbirşey almasın! 2 tane parçanın
kırılmasından dolayı adımın burada geçmesine çok bozulduğumu da belirteyim.

İlker sana da teessüf ederim,

Benim iyi niyetimin karşılığı bu olmamalıydı..Ödemediğin borcundan dolayı seni bende buraya yazabilirdim..Gerçi senin gibi o kadar çok insan varki....

Burada bir Türk girişimcilik yapıp bir ürün üretiyor,destek olacağınız yerde yerin dibine soktunuz,Hepinize Yazıklar Olsun.

Ürettiğim bir ürünle Ölüm saçmakla suçlanıyorum resmen.Siz birşey almayın kardeşim..


Ben şu an Dünyanın 20 Ülkesine Ölüm saçıyorum.
 
@İdris ACA


Meydanı sen mi dolduracaksın ? Ben burda herhangi biriyim ama malzeme konusunda bilgiliyim..riskli iş yapıyorsun o yüzden uyarıyorum seni..parça kırılmış mesajı okudum hiç şaşırmadım..sen hemen aynısını göndermişsin..önemli olan onun ödenmemiş borcu veya senin parçayı iade etmen değil..önemli olan o an kaza atlatılmış ve tehlike yaşanmış olması.arkadaş hata yapmış gene aynı malı kullanmış..sele borusu bile ne kadar büyük tehlike yaşatabiliyor gör..eğer biraz vicdanın varsa yapma bu işi..insanların hafif bisiklet yapma çabalarını kullanma..
alüminyum parça kullanıyorsun çelikten daha mukavemetli diyorsun..doğrudur olabilir ama hiç bi zaman alüminyum tekrarlı yüklere çelik kadar dayanamaz.
Bahsettiğin markalar kimbilir hangi alaşımları kullanıyor hangi ısıl işlemleri yapıyor..belkide standart olmayan alaşımlar yapıyorlar..sen hangisini yapıyorsun bu konuda..
 
Daha önce buraya sevgili Fatih ve İdris Aca arasında oluşan bir sıkıntıda söz almış ve görüşlerimi tarafsız bakış açısıyla aktarmaya çalışmıştım. Ama artık tarafsız değilim çünkü proje olarak AFCBike olgusuna genelde olumlu bakıyorum. Neden? Çünkü burada İdris Aca nın üretimini nasıl,nerede ve kimlerden destek alarak yaptığını bilmeyen ve bu konuda tahminlerince yorum yapan arkadaşlardan farklı olarak üretimi yerinde görmüş birisi olarak şunları belirtmek istiyorum. İdris Aca evinin bodrum katında bir torna ve bir adet freze tezgahıyla yapmıyor bu ürünleri. Ürünlerin yapıldığı işletmede çok eksenli CNC tezgahlardan tutunda, Catia programını kullanan ve ürünlere yorumlarını ekleyebilen mühendis arkadaşlar var.Maalesef bu her parça da başarıyla sonuçlanmayabiliyor. İşletme hem otomotiv sanayi hem de savunma sanayi projeleri için ürünler üretiyor.
Ürünler İdris in kafasında şekilleniyor olabilir ama ona her konuda destek olan insanlar var.
İdris ve Fethi kardeşlerimin yazışmalarında her iki taraftada doğru bulmadığım şekilde yazılar yazılmış ve çok sakin bir kişiliğe sahip İdris in son yazısınında bir birikim sonucu kastını aştını düşünüyorum.
Temel doğru: Kilonuz 80 veya daha yüksekse HAFİF parçalar kullanma ısrarından vazgeçmek gerekiyor.
Çok tanınmış firmaların kırılan parçaları elimden geçti ve bunları garanti kapsamında firmalara gönderdik... bazıları değiştirildi ,bazıları için kullanıcı hatası öne sürüldü, en uzun süren herhalde KCNC den altı ay sonra yenisini alabildiğimiz Skandiyum gidon boğazı olarak anımsıyorum.Mehmet okuyorsa teyid edebilir.
Kırılan gidon boğazları,gidon,sele boruları,fren kolları ,çalışmayan rulmanlar, jant telleri ve daha neler.
Burada çıkıpta neden kimse KCNC,Exustar,Extralite,Tune ve diğerleri için "eğer vicdanın varsa yapma bu işi" diyebiliyor?
Dese bile kim dinler?
Bisikletle ilgili herhangi birşey üreten firmaların tümünün broşürlerinde "bisiklet kullanmak tehlikelidir" yazıyor. Rock Shox "hayatınızda ters giden işler için sürekli diğerlerini suçlayan insanlardansanız,ürünlerimizi kullanmayınız" uyarısını yazabiliyor.
Somut olarak Fethi kardeşim: Kırılan sele kelepçeleri malzeme hatası değildir ,tasarım hatasıdır. Çünkü AFC Alcoa 7075 T6 sertifikalı ürün kullanıyor. T6 Temper 6 veya "tavlama 6" demektir ve CNC malzeme de tüm imalatçılar tarafından kullanılan bir üründür. Sıkıştırılan ,kalıpta dövülen malzeme için T651 kullanılır.
"Hangi ısıl işlemleri yapıyor" "belkide standart olmayan alaşımlar yapıyorlar" ifadeleri ise tamamen yanlış seçilmiş ifadeler.
Çünkü ısıl işlemi temperleme veya tavlama bisiklet firmaları tarafından yapılmıyor. Ayrıca 'standart olmayan alaşımlar' (olsa bile) parça imalatçıları tarafından yapılmaz.
Alcoa gibi firmalar T6 ,T7 , T7 3 veya RR temper metodları ile bunları imal ederler. Bunların ne olduğunu buraya şimdi yazmayayım,konu çok uzayacak.
İmalatçının elinde alüminyum malzemeyi aldıktan sonra (CNC imalat olarak konuşuyorum)malzemenin mukavemetini arttırmak için tek bir seçenek vardır. Sert eloksal boya. Bu nedenle eloksalda "claer coat" yerine "hard anodized" tercih edilir.
Yani sertifikalı 7075 T6 yı işletmede tekrar ısıtıp ve daha sonra soğutarak bir işlem deneyebilirsiniz ama bu hüsranla sonuçlanır çünkü ya korozyona daha dayanıksız şekle getirir veya "gevşeterek" mukavemetini düşürürsünüz.

"Sen bunların hangisini yapıyorsun?" sorusuna
a) Alcoa sertifikalı malzeme satın alınıyor.
b) Parçalara imalat aşamasında yük testi yapılıyor.
c) İmalat sonrası gerçek şartlar altında malzeme test ediliyor.
d) Kırılan parçalar tüm dünya firmalarından daha çabuk yenisiyle değiştiriliyor.
diye bir yanıt yazardım.

Ben en zayıf noktaların halen tasarım aşamasındaki yük testlerin yetersizliği (maaliyet!!) ve ayrıca üretimin mühendisler için bile olsa Türkiye için de bir ilk olduğundan kaynaklandıklarını düşünüyorum.
Eloksal boya standartı da zor bir alan.Özellikle işletme dışında yapılan eloksal kaplama.
Çok daha uzunca yazılabilir ama İdris Aca nın öz sermayesiyle bazı güzel ürünler ortaya çıkaran AFC ye bundan böyle başarılar dilerim. İşletmenin hedefi zaten iç piyasa satışları olmamalı.
İnsanlarımız Zara,Reebok veya Nike gibi Türkiye de imal edilen ürünleri ihraç ettikten sonra tekrar Türkiye ye getirip satın almayı seviyor herhalde.
Tek bir farkla: AFCBike bir Türk firmasıdır. Eleştirelim ama bilgi sahibi olmadan da görüş sahibi olmamak herhalde yine erdemdir.
 
Genelde forumu yakından takip ederim, ilgimi çeken konularda fikirlerimi yazmaya çalışırım.

Öncelikle idris kardeşin gayretini ve birşeyler üretme çabasını takdir ediyorum. Ama bisikletforumda yüzlerce potansiyel müşterinin önünde Fethi Aktunc isimli arkadaşa için yazdığı "Sen kimsin ki beni uyarıyorsun!" demesini kabul edemem. Diyelim ki ben bir müşteriyim, bisikletforumdaki bir çok potansiyel müşteriyide üzer ve bir anda herşeyi altüst edersiniz.

Gelişen firmalar müşterilerin fikirlerine ve isteklerine cevap verdiği sürece gelişirler, öyle firmalar varki, potansiyel müşterilerin fikirleri almak için çırpınırlar. Burada yüzlerce örnek verebilirim ama gereksiz.

@Selçuk Çilek

Yazınızda güzel açıklamalar var ama bu bölümde belirtiğiniz fikir yanlıştır, katılmam mümkün değil. Şimdi Fransa'dan 15 sene falan filan yaptıma girmeden şöyle özetleyeyim. Birçok firma aşağı yukarı buna benzer tasarım yapıyor ama malzeme olarak Titanium veya çelik malzemeler kullanıyor. Ha dersinki, bu malzemeler ile sele borusunun fiyatı etkilenir yükselir, doğrudur. Fakat müşterinin güvenliği en ön planda olmalıdır.

Tasarım hakkında şuna katılabilirim, bu sele borusu dizaynın tamamını ele alırsak o zaman tasarımda hatalı bölümler olduğunu kabul edebiliriz. Hatta 3T'nin Doric modelini ilk gördügümde sele raylarındaki makas basınç etkisine inanamadım ve bu dizayn başdan bozuk dediğimi hatırlıyorum.

Bence işin özü şudur, idris kardeşin gelişime daha açık olması ve insanları veya müşterileri kırmadan daha pozitif yaklaşımla iyi ürünler yapmasıdır. Hatta bu sele borusu ve Jockey wheels ile ilgili bir kaç fikirim vardı ama inşallah başka zaman...
 
Ben msjımı tarafsız olarak yazmıştım.Benim bağlantı parçam kırıldığında idris abi daha önce kimsenin başına gelmediğini söylemişti.Demekki benden sonra insanların başına gelmiş.Ben sadece olasılıktan dolayı kırılmasından dolayı insanlara zarar gelebilir diye paylaştım mesajımı.Hala idris abinin yaptığını saygılyla kaşılıyorum ve aynı sele borusunu kullanıyorum.İdris abinin benim laflarımı başka yöne çekmesine üzüldüm açıkçası.Abi orta göbeği ben sana geri yollamadım kadroma uymadığı halde.Bu belkide benim hatam o ayrı.Ama kullanmadan geride yollayabilirdim.Xtr zincir 2 kere uzun yolda koptu.Bir tanesinde 30 tl taksi parası verdim ve karşıyakada tamirciye gittim.Bu senin hatam mı hayır.Fakat ürünleri bende kendim montaj etmedim.İzmirin en deneyimli servislerinde montaj edildi.Hata kimsede değil.Başa gelebiliyor.Ben seni eleştirmedim.Ürünündeki oranı azda olsa kırılabilen bir parçasını eleştirdim.Senin yapmaya çalıştığın yada yaptığın işler övgüye değer.Fakar o bağlantı parçası sakat abi.Eğer o bağlantı parçasından dolayı ciddi kaza yaşasam belki şimdi bu satırları yazamıyordum.Üst kullanıcı limiti 80 kg fakat ani frende dağ koşullarında bu bağlantı parçasının dayanımı yeterli değil.Size çok büyük saygım var fakat ben makina müh öğrencisiyim.Mukavemetle ilgili raporları biz veriyoruz bazı şirketlere.Konu hakkında bilgisiz değilim.Ben sakat olduğu için yazımı paylaştım.Seni karalamak değil amacım.İstersen parçanın mukavemetini test edip sonucu gönderebilirim.65 kg bir insanında sınır değerde normal kullanımda bu parçayı kırabileceğini kanıtlayabilirim.Eleştirim yapıcıdır.Gerekiyorsa 10 gr ağır olsun daha mukavemetli olsun.Amacım bu.Kırdıysam özür seni eleştirmek gibi bri amacım yoktu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mösyö-balerin
Diğer konular beni aşar ama tasarım hatası mı ,değil mi ve başkaları o parçada (İng. YOKE) ve diğer yarımay parçada (CRADLE)
ne kullanıyor ve nasıl tasarlıyor ....bir bakalım.
Bu parçaları çelik ve Ti dan yapan firmalar olabilir ama şu linkteki ikinci fotodan önceki son cümle bu parçaların Alüminyum olduğunu açıklıyor.Sadece vidalar Ti.
(link)
Demek ki malzeme sorun değil.

Zaten AFC nin şimdiye değin vidaları kırılmadı...sadece YOKE ve alt vidalarla birleştiği noktadan fazla İNCE TASARIMI yüzünden kırıldı.

KCNC nin YOKE u gibi daha yüksek ama yine Alümiyumdan olsaydı ,kırılmazdı. Veya dikkatli olalım....kırılma ihtimali çok daha düşük olurdu.

Malzeme hatası değilde ,tasarım hatası olduğu konusunda anlaşabildik mi?:)
 
@Selçuk Çilek

Sadece Yokeyi ele alırsak; vida direncini karşılamak için yuva kısmı daha bombeli ve yarım elips olarak daha direçli olabilir. Tam sonuç için zamanım olursa Catia V5 içinde bir test yapmam gerekiyor. Tasarımı komple ele alırsak, dizyanı kurtarmak adına hatalı bölümler oluşmakda, yukarıda açıkladım.

Yoke tasarımı düşük direncli malzeme ile yaparsanız, tasarımı hatalı kabul edersiniz. Yüksek direncli malzeme ile örneğin Ti ile tasarım zafiyeti devreden çıkar.

Çözüm çok basit, Yoke için Titanium veya çelik.
 
@Selçuk Çilek

Yukarıda belirtiğim bilgilere istinaden:
Yazdığınız reviews.mtbr.com linkindeki ürünü şimdi inceleme fırsatı buldum.
Bu linkde örnek gösterdiğiniz seatpost'un dizaynı farklıdır, biraz dikkatli inceleyin.

not gerekirse:
linkde belirtiğiniz ve konuyla ilgisi olmayan farklı dizayn yakın plan resimlerini yüklerim.
 
@PALA

İlk yazımda daha önce yüklenen ve kırılan parçanın yoke olduğuna göre Yoke u kastettim.İkinci yazımda yine yoke u kastettim.
KCNC Ti Lite sele borusunu birkaç arkadaşa kendim sattım dolaysıyla tasarımı yakından biliyorum ve yazımda da YOKE tasarımının farklı olduğunu yazdım. Başka bir yazımda AFC nin alt piminin KCNC den üstün olduğunu çünkü çift taraflı stoplu ve iki parça olduğunu yazmıştım.
Yani linki seatpost dizaynına örnek olarak değil, Yoke tasarımına örnek olması ve YOKE lar Alüminyum olduğundan o parçaların malzeme sorunu olmadığını ve ilk mesajınızda itiraz ettiğiniz tasarım sorununa işaret etmesi için verdim.
Özetle: Konumuz yoke malzemesi ve tasarımı.
Malzeme çözümü: Titanyum malzemenin Türkiye satış fiyatları o bölgenin Ti olmasını, sele borusunun hafif bir sele borusu olması da çelik malzeme seçiminin gerekmediğini işaret eder.
Yoksa AFC nin Ti malzemeden üretebileceği o kadar çok komponent
var ki. İdris te Ti kullanmam demiyor. Tayvan ürünlerinin perakende satış fiyat seviyesini yakalayamam...diyor.
 
@özkan GÜNDOĞAN

ben 10 yıldır teyip tesisat işi yapıyorum yani özel zevk olarak ama bu ürünün çalıştığını idda edenin alnını karışlarım teyip ben pert oldum diye yalvarıyo yaaa nasıl insan içine çıkarıp satıyolar hayret butip hurda cıhazları bursada hurda pazarı var orda 1 tl ye satıyolar almayanı kovalıyolar
 
Rahman arkadaşımız iadesini yapmıştır.Kendisine yaşadığı sıkıntılar için geçmiş olsun diyorum.Çözülmüş konularla ilgili mesajları sanırım moderatörler kaldırabiliyorlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: rahmankarataş
Merhabalar.Oğulcan Ünsal isminde bir kişiyi listeye eklemek istiyorum.Almaktan vazgeçince çirkinleşen insanlardar birisidir.Böyle kişilerin forumda yerinin olmaması gerektiğini düşünüyorum...
Buyrun bunlarda kanıtı:

(link)

(link)
 
Geri