Scudo Sports

İce-Tech balata ne kadar gerekli?

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.011
Tepki
1.677
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Arkadaşlar sahip olduğum fren sistemi ve bisikleti ne tarz kullandığımı aşağıya yazıyorum, sorum şu ki ; İce-Tech balatalara para akıtmanın bir anlamı olur mu? Çok fark yaratır mı?

Shimano SLX M675 HD fren setim var. Shimano RT86 model 2 adet 160mm 6 vide rotorum var. Her akşam şehir içi trafiğinde 35km kadar yol giderim. Buralarda yokuş aşağı caddeler mevcut ancak iniş 5 dakikayı geçmiyor. SKX M675 ile birlikte gelen balatalarım fazlasıyla yetiyordu aslında bana,
Ancak zamanla yabancı sıvı teması veya 6 ay aktif kullandığım için frenlerde biraz güçsüzleşme, fren esnasında sürtünme sesi duyma gibi şikayetler başladı. Arka balatalar tamamen öldü, hiç tutmuyor.

1- 25TL'ye 2 çift (ön-arka) noname balata satan arkadaş buldum, ucuz geldiği için hemen sipariş ettirdim.
Sizce Shimano SLX M675 orjinal balataları kadar performans verir mi?

2- RT86 sanırsam İce-Tech oluyor, bunun yanına İce-Tech balata iyi mi giderdi? Noname ile arasında çok fark yaşatır mı?

rotor.jpg
 
Scudo
@Gökhan Akkaya

Merhaba Gökhan Bey,

İnanın fren sisteminiz için gereksiz bir harcama olur. Normal Pad'lara devam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
@Ali Ağun
4 tanesi 25TL olan balatalar bunlar, korkmalı mıyım noname'lerden? Orjinal Shimano balataları çok iyiydi benim için.

balata.jpg
 
@Gökhan Akkaya

Tabiki nomane pad'lar dan uzak durun. Güvenlik açısından tavsiye etmiyorum, her zaman orjinal ürün almak daha doğru bir seçim olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Yandık o zaman, tüh iş işten geçti :) Neyse memnun kalmazsam da orjinale dönerim. Teşekkür ederim yardımın için.
 
@Gökhan Akkaya
Güvensiz olmasının sebebi, kısa bir süre içinde fazla ısıdan doğayı balata metal aksamdan ayrılarak düşüyor ve sürücü bunun farkında olmaya biliyor, fren sıktığı anda hüsranla karşılaşabiliyor.
Dikkatli olmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Acaba bir tane V-Fren kolu mu eklesem :) HD'ler bozulursa V'ler ile yola devam ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
Ayakkabım erimesin boş yere, gerekirse ölümü göze alabilirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
No name balatalari taktim ve kullanmaya baslayali 1 gun oldu. Orjinal shimano balatalari kadar sert tepkileri olmasa da tekeri kitleyecek seviyede tutus sagliyor. 25TL'ye 4 balata aldim, daha da bir beklentim olamaz zaten.

Ancak balatalar cok isiniyor anladigim kadariyla. Yagmurlu havada boyle ise yazin ne yapariz bilmiyorum :)
 
No name balatalari taktim ve kullanmaya baslayali 1 gun oldu. Orjinal shimano balatalari kadar sert tepkileri olmasa da tekeri kitleyecek seviyede tutus sagliyor. 25TL'ye 4 balata aldim, daha da bir beklentim olamaz zaten.

Ancak balatalar cok isiniyor anladigim kadariyla. Yagmurlu havada boyle ise yazin ne yapariz bilmiyorum :)
 
@Gökhan Akkaya o mandal orada tehlikeli olurda açılırsa rotorun arasına girip kaza riski var öbür tarafa alabilirsen iyi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Diğer tarafa mı takılması gerekiyor hocam? İkisi de rotorların olduğu tarafta şuan bende.

12.jpg 13.jpg
 
Icetech sistemler maalesef tek başına beklendiği kadar işe yaramıyor. Yani rotorunuz, padleriniz ve kaliperiniz de icetech ise işte o zaman kendi aralarında mükemmel bir ısı iletişimine geçerek çok hızla bir soğuma sağlıyorlar. Ama bahsettiğiniz sürüşler için de böyle bir soğutma sistemine ihtiyacınız yok.

Uygun fiyatlı pad arıyorsanız önerim;
(link)

Hem mekanik hem de hidrolik ile güzel çalışır. Yalnız deore ile slx in fren padleri aynımıydı hatırlamıyorum. padlerinizin şekline göre şu da olabilir;

(link)
 
Ya birde şöyle bir sorum olacak. Deore fren seti kullanan bir arkadaşım var, onun frenleri kullandım bir defa. Fren kolunun tepkileri çok sert. Yani balataların rotoru kavradığı noktada fren kolundan çok net bir tepki alıyorsunuz, tık diye tıkanıyor orada.
Ancak bende şuan öyle sert bir tepki yok, yumuşak bir tepki var diyelim. Bunun sebebi ne sizce? Ayrıca benim setim SLX, daha üst seviye bir set.
 
Piston sistemlerinin ve kaliperlerinin farklı olmasından dolayı ikisinde de fren hissiyatı farklı, frenin daha iyi olup olmadığını, frenininz kaliperi kilitlemeden ne kadar tonlama yapabiliyor olduğundan anlarsınız, yoksa rotoru tutup kilitledikten sonra tüm frenler aynıdır, önemli olan rotoru kilitlemeden önce size ne kadar tonlama hakkı tanıdığır, bence bu nedenle yumuşak tepki veren bir fren çat diye kilitleyenden iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
@Gökhan Akkaya
Bir video izlemiştim ön taraf doğru sıkılmaz ise gevşeyip açıldığı zaman rotorun arasına girer istersen dene boyu yetiyormu aç yavaş yavaş tehlikeli yani ama düzgün sıkılıktaysa bilemem ama onu gördükten sonra içine sinmiyor insanın eğer mümkünse öbür taraf daha mantıklı
 
  • Beğen
Tepkiler: İhsnn_zyvl
@ibrahim akartua
Meseleyi çok iyi anlatmışsınız, aslında ben de bu yönde düşünüyorum. Çünkü frenler gerçekten kontrollü, istediğim zaman bir basamak fazla sıkmak şarkı ile sorunsuzca kitleyebiliyorum tekeri.
Hatta SLX setimi yeni alıp ilk deneyimlerimi paylaştığımda kontrolllü olmasından bahsetmiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tunafish
Arkadaşlar yine araştirin ama ice tech balata sistemi değildir. Kaliper ve rotorlarin soğutma teknolojisidir. Balatalar organik ve metal diye ikiye ayriliyor. Balatanin soğutma gibi bir görevi zaten olamaz. ice tech frenlerde kalipere dokunduğunuzda buz gibi olduğunu hissedersiniz. Yazin en sicak gününde güneşin altina koysaniz yine değisen birsey olmaz. Kaliper ve rotor ne kadar soğuk kalirsa yaz sicağinda o kadar performans artar. Tabiki balata ne kadar kaliteli olursa o kadar iyi...
 
Geri