Scudo Sports

İç lastik sibobu türleri?

keaksar

Üye
Kayıt
13 Mart 2008
Mesaj
19
Tepki
9
Şehir
ankara
Herkeze iyi forumlar. ACE 19 yeni jant seti alıcağım ve iç lastiğimi de değiştireceğim. İç lastiklerde iki tip sibop var. (araba ve uzun ince presta sibop)

* Bunları kullanışlılık açısından karşılaştırdığımızda hangisi daha iyidir?
* Yeni alınan bir jant ta sibop deliği her ikisine de uyar mı?
* Patlak önleyici sıvı her ıkısınde de kullanılabilir mi?
* Hangi sibop daha uzun ve kararlı şekilde içindeki havayı tutar? ( kalitelerinin aynı düzeyde olması durumunda tabii ki)

gibi sorularım olucak yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
 
Scudo
* Bunları kullanışlılık açısından karşılaştırdığımızda hangisi daha iyidir?
Kullanışlılık dendiğinde eğer yolda çok binen birisiyseniz, bence otomobil sibobu daha uygun. Çünkü her benzincide bir hava kompresörü bulmak mümkün...

* Yeni alınan bir jant ta sibop deliği her ikisine de uyar mı?
İnce sibop kesinlikle uyar, Mavic'in çemberlerinde ince sibop ve oto sibobu arasında seçim yapmak için bir plastik parça bulunur. Bu parça ince sibobun yanındaki boşlukları dolduruyor, söktüğünüz zaman da otomobil sibobu için uygun oluyor.

* Patlak önleyici sıvı her ıkısınde de kullanılabilir mi?
Oto sibobunun içi çıkarılabiliyor. Bu nedenle içeriye sıvı enjekte etmek basit. Schwalbe'nin presta siboplarının da iç mekanizması sökülebildiğinden onlara da uygulamak kolay. Ancak CST ve IRC gibi markaların çoğu iç lastiğinin presta sibopları sabit olduğundan içine patlak önleyici enjekte etmek biraz güç.

* Hangi sibop daha uzun ve kararlı şekilde içindeki havayı tutar? ( kalitelerinin aynı düzeyde olması durumunda tabii ki)
Sanırım presta, sıkılarak daha sağlam oturduğundan havayı daha iyi tutar. Ancak lastik siboptan hava kaçırdığı için değil, malzemesindeki mikro deliklerden hava kaçırdığı için iner...
 
622x37 lastiklerim (araba subap ignesi) ne yazik ki lastik takili ve sonukken pompa (crankbrothers) tarafindan dogru durust sisirilemiyor. ic lastik disardayken subaba pompayi takmakta sorun yok ama teker icindeyken, her turlu ittirmelere ragmen takildiktan sonra pompa bir turlu igneyi itemediginden hava basmak mumkun degil. acaba bu sorunu yasayan varsa nasil cozum getirdi? aklima igneyi daha uzun (cikintisi fazla olan) bir yedekle degistirmek geldi, bulunur mu yoksa araba lastikcilerinden aldigim igneden baska igne yokmudur? yani bisiklet icin daha uzunu varmidir ki pompa sorunsuzca igneyi itip havayi iceriye yollasin? tesekkurler.
 
@HaliliOzturk

Ya ben bu muhabbeti anlayamıyorum, yani benzinciden basma olayını :) Herkesin her gün havası mı iniyor, ben şahsen bir basıyorum haftalarca inmiyor (gerçi stans var ama, stans dan önce de çok sık hava basmam gerektiğini hatırlamıyorum) , hafif yumuşadıysa minik pompayla 2 pıs tamam :)
Hadi diyelim yolda patladı zaten muhtemelen benzinciye yakın patlamayacak :) Kaldıki tecrübeli ellerde lastiğin değişmesi veya yamanması 5-10 dk yı geçmez.

Neyse ben her halukarda ince sibob öneriyorum ;) Hem de büyük değilse cant deliğinizi genişletmeniz gerekmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
@el turco

Bazı büyük üreticiler (bkz. Maxxis, Michelin, Schwalbe) sibop boyu opsiyonu sunuyor, çünkü yeni jantlarımızın profilleri çok yüksek ve eski kısa siboplar bazı pompalarla sorun çıkartabiliyor. Araştırın derim, sanırım daha uzun bir sibop derdinize dermen olacaktır.

@Hakan Yazman

Haklısın aslında Hakan Abi. Ancak ben cevabımı verirken çok daha geniş bir çerçeveden bakarak düşündüm. Sonuçta hafta bir bisikletine binen birisi söz konusu olduğunda 2 hafta bir lastik şişirmek zorunda kalması doğal. (Yok başıma geldi, oradan biliyorum :))
 
@HaliliOzturk

benim derdim icindeki ignesiyle. anlatabildim mi, hani vidalanip disariya cikartilan, bazilarinda ucunda yayi da olan. o ignenin daha uzununu, yani pompanin girisiyle irtibati kolaylastirmak icin. ama uzun subap boyu belki isi cozer, bunun icin ic lastikleri degistirmem lazim.
 
Uzun sibop boyu, pompa tarafından daha iyi kavranacağından işinizi çözer. Çünkü dışarıdayken sorun yok demişsiniz...
 
Ben de bir soru sormak isityorum eğer cevaplayan olursa
Yol bisikleti i lastiklerinde PRESTA-(İNCE) iç lastiklerde farklı sibop zunlukları var. merlin den alacaktım şöyle bir durmam gerekti ne ola ki? şeklinde...
siboplardaki bu uuznluk farkları ne işe yarar? alıp herhangi birini taksam sorun yaratır mı? neye göre tercih yapmak gerek ?
 
@alper 76

Yol bisikletlerinde derin profilli jantlarda uzun sibop gerekiyor. Uzun sibop bunların dışına erişebiliyor. Kısalar içeride kalıyor şişirmek mümkün olmuyor.

Alabileceğin en kısa sibopu almak lazım. Benim gibi rastgele sipariş verip 20mm janta 60mm sibop sipariş verirsen biraz(!) sırıtabiliyor.
 
hımmm... tamam şimdi anladım, mesele jant ile ilgili. O resimlerde görüğümüz kalın karbon jantlar için demekkki...
@Mustafa Kocabaş teşekkür ederim
 
Bisikletin ön tekerleğinde ince sibop arka tekerleğinde kalın sibop var. Kalın sibop benzinliklerdeki hava ile de şişiyor. İnce sibop için ufak aparat var ama olmuyor. Benzinlikte bir türlü şişmiyor ve pompa ile de şişmiyor. Bisikletçiye gidince bisikletçi şişiriyor ama:) Bu sorunu çözmek için iç lastiği değiştirsem sibop da değişiyor mu? Ön tekerlekteki ince sibop lastiği yerine başka iç lastik alsam kalın sibop olur mu? Asıl sormak istediğim her iç lastik değiştirdiğimizde sibobu farklı olabiliyor mu yani sibop direkt iç lastikle alakalı mı? Umarım derdimi anlatabildim. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve Atasoy
@Yunus EROL Sibop çapı jantınıza uyumlu mu. Ön teker ölçünüz nedir. İnce lastik diye tabir edilen iç lastiklerde bazen araba Sibop diye tabir edilen Sibop olabiliyor. Resim atarsanız daha güzel yardımcı oluruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus EROL
@Yunus EROL
Aparatla benzinciden hava basacaginiz zaman " tam sönüķ " moduna getirip göz kararı basabilirsiniz.
 
@Yunus EROL
Bu sorunu çözmek için iç lastiği değiştirsem sibop da değişiyor mu? Evet, sibop iç lastiğin sabit parçası olduğu için değişmiş oluyor.

Ön tekerlekteki ince sibop lastiği yerine başka iç lastik alsam kalın sibop olur mu? Kalın siboplu, ölçüleri uygun yeni bir iç lastik alırsanız, ön tekerleğiniz de kalın siboplu olmuş olur.

Asıl sormak istediğim her iç lastik değiştirdiğimizde sibobu farklı olabiliyor mu yani sibop direkt iç lastikle alakalı mı? Evet sibop doğrudan iç lastikle alakalı. Yeni iç lastiği alırken kalın ya da ince siboplu olmasını tercih edebilirsiniz. Ölçülerin uygun olmasına dikkat etmeyi unutmayın.
 
@Yunus EROL
Bu sorunu çözmek için iç lastiği değiştirsem sibop da değişiyor mu? Evet, sibop iç lastiğin sabit parçası olduğu için değişmiş oluyor.

Ön tekerlekteki ince sibop lastiği yerine başka iç lastik alsam kalın sibop olur mu? Kalın siboplu, ölçüleri uygun yeni bir iç lastik alırsanız, ön tekerleğiniz de kalın siboplu olmuş olur.

Asıl sormak istediğim her iç lastik değiştirdiğimizde sibobu farklı olabiliyor mu yani sibop direkt iç lastikle alakalı mı? Evet sibop doğrudan iç lastikle alakalı. Yeni iç lastiği alırken kalın ya da ince siboplu olmasını tercih edebilirsiniz. Ölçülerin uygun olmasına dikkat etmeyi unutmayın.
Bir an kendi kendine sormuş cevaplamış sandım. Alıntı çervecevesi yokmuş .
 
Geri