Scudo Sports

İç lastik ne kadar önemli?

The UGUR

1317-P.8
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.258
Tepki
2.033
Şehir
Ankara
İsim
Ugur
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese merhaba.Sorum net.Bisikletim'de şu an'da Michelin marka iç lastikler var.Bir sıkıntı yok ancak nedendir bilmiyorum belki rüzgar yüzünden bugün sanki bisiklet yavaştı normale göre.Önceden b'twin iç lastikler vardı.Bu tek dert değil, bi de maliyeti var.Sorum şu: İç lastiğin sürüş konusunda ne kadar etkisi var? B'twin iç lastikler gerçekten michelin olanlardan daha hızlı olabilir mi? Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendiye kadar gider sorularım o yüzden kısa kesip cevaplar için şimdiden teşekkür ediyorum [emoji39]
 
Scudo
valla açıkcası ilk defa böyle bir şey duydum. iç lastiğin olsa olsa dayanıklılığa faydası vardır ki, ben btwin iç lastik kullanıyorum oda iş görüyor maş. :)
 
@Uptown Cyclist Bir bağlantısının olduğunu sanmıyorum fakat iki ayrı ölçülerdeyse iç lastikler bir ihtimal fark edebilir. Birde büyük ihtimal sıfır iç lastikten bahsettiniz, eğer yamalıysa veyahut uzun süredir kullanımdaysa esneme yapıyor ve dış lastiği genişletiyor bu sebepten ötürü lastik yüzeyde daha fazla yer kaplıyor. Bu da yavaşlamaya neden olur.
 
Lastiklerim sıfır.İc ve dış ikisi de.Tek fark ben 700x25'den 700x23'e geçtim.Obsesif bir insanım ne yazık ki.Yani aslında yavaş bile olmayabilir bugün oldukça hızlı sürdüm.Asıl merak ettiğim, 15 liraya 2 adet b'twin ic lastik alabilirken 35 liraya michelin iç lastiğe gerek var mı? Indirimli aldım 20 liraya ama çifti 40 oluyor yine ucuz sayılmaz.Ne diyorsunuz?
 
bence gerek yok. Btwin al derim bence ama bu konuda çok da bilgili olmadığımdan birşeyde diyemiyorum fazla. :)
 
@Uptown Cyclist Söylediğiniz şeyin altında birçok neden yatabilir, mesela indirim ürünün olması, sibop ucunun malzeme ve uzunluk farkı, belki esneme ve patlamaya direnli bir yapısının oluşu gibi etmenlerden dolayıdır. Bunda o kadar kafaya takılacak bir şey yok fakat, sizin karakteriniz el vermiyor anlıyorum. Dediğim gibi dert etmeyin, siz sürüşünüze odaklanın, kaza bela gelmesin yavaş hızlıyı da çok aramayın. Yani ben 25-30 la giderken şahinci bana gömüyordu neredeyse, dedim iyi ki daha hızlanmamışım ;) yoksa hastaneden yazıyor olurdum.
 
O kadar watt farkını bence de fark etmem açıkçası o zaman sıkıntı yok şimdilik kullanayım. Tek tek etiketlemeyi bilmiyorum lakin hepinize tek tek teşekkür ederim.Aldım cevabımı [emoji39]
 
valla ben iç lastiğin farkını hissettim. netten cst iç lastik aldım ve lastikler çok rahat akıcı gidiyor bisikletçilerde 10 liraya satılan iç lastikler sanki biraz daha hantal gibi o kadar hava basmama rağmen.
 
@Uptown Cyclist Ağırlık da olsa çok çok düşük farklar yaratır biraz kafana takılmış gibi...Yuvarlanma direncine yani Atalet momentine de etkisi arkadaşın dediği gibi çok çok çok düşük... Hımm belki şu etkilemiştir ki o da çok farketmez, ısınan hava genleşir ve lastiklerde ısınan hava çok sevilen bişey değildir; genleşmeyi arttırıp offset alanını genişletip sürtünmeyi arttıracağı için...Yani kısacası biraz psikolojik olmuş :) Bazen bende de oluyor sorun varmış gibi didik didik ediyorum :)
 
@Anonim
Fırat abi ben sonradan diyorum kendime hep zaten psikolojikmiş diye [emoji53] Ne yapayım işte takılıyor kafaya.Ikna oldum ama sıkıntı yok [emoji48]
 
@Uptown Cyclist Çok normal :) Hepimiz bisikletlerimize gözümüz gibi baktığımız için hep mükemmel olsun istiyoruz, en ufak bişeyde uykular kaçıyor :) Ben çok bilirim gece yarısı aklıma gelip kalkıp bisikletin orasını burasını kurcaladığımı :) Tamamen psikolojik aslında içini rahatlattı mı olay bitiyor ;)
 
@Anonim

Yuvarlanma direnci ile atalet momenti tamamen farklı şeyler.
 
Bahsettiğiniz kadar etkili olduğunu düşünmüyorum
 
@Uptown Cyclist tamamen yuvarlanma direncinde farklılıklar olur diye düşünüyorum tamam önemli ama çokta dert etmiyorum sadece bugüne kadar hiç latex iç lastik kullanmadım onuda yakında deneyeceğim mesela şuan arkada btwinin 10 tl lik iç lastiği var sorun çıkardımı hayır değiştiricekmiyim evet :)
 
Ben 23c lastikten kaatlanabilir 25c lastige gecerken idareten 18-23c araligi icin uretilmis ic lastikleri kullanmaya devam ettim sinra da daha hafif olan 18-25c arakigi icin uygun olan daha hafif (race versiyonu 70gr) ic lastik aldim biraz farketti. Yuvarlanma direnci dusuk lastik kadar farketmedi ama hissedebiliyorum, ayni yol ayni ruzgar ayni saatlerde ortalama hiza biraz olumlu etki etti. Latex olsa belki daha da etki edebilirdi ama latex vs ugrasmak istemedim malum patlarsa tamiri mumkun degil...
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Bisikletin dışını bitirdik içini halletmeye başladık Allah'a şükür.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Geri