Scudo Sports

hybrid (şehir bisikleti tavsiyesi)

onur tuna

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
256
Tepki
125
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Salcano
arkadaşlar merhaba,

3 yıldır salcano astro hd kullanıyorum ve bazı sebeplerden ötürü bisikletimi değiştirmek istiyorum. bisikleti şehir içinde daha fazla kullanıyorum bu yüzden hybrid (şehir/trekking vs. artık nasıl isimlendiriliyorsa pek anlayamadım) bir bisiklet tercihi daha iyi olacak gibi duruyor. fakat demek değilki araziye çıkmayacağım bisikleti taşlı/çakıllı/çamurlu yollarda da rahatlıkla kullanabiliyor olmam gerek. kendimce bazı kriterler belirledim (mesela min. 27 vites deore set, hd fren, amörtisörlü maşa gibi)
baktığım modeller ise fiyat ve marka olarak biraz geniş durmakta açıkçası bu biraz kararsızlığımdan ileri gelen bir durum.

baktığım modeller şöyle;

merida crossway 500
salcano wings 20 veya 10
carraro sportive 330
Ktm Life Action

önerebileceğiniz başka marka modellere de açığım
 
Scudo
Trek Dual sport serisini önerebilirim.Ben memnunum:harika:
Lastik yol tutuşu süper(Bontrager LT3)
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Emre Yönlüer

öncelikle öneri için teşekkür ederim. fakat trek model/komponent olarak biraz yüksek fiyatlı gibi geldi trekler bana birde bisikletin görüntüsü çok hoş ama sanki kadro gidona doğru yükseliyormuş gibi gözüküyor. hani harley-davidson kullanır gibi sanki, yolda yormuyormu? ben şahsen, rahat, ağrı sızı problemi olmadan sürüş yapmak istiyorum

@mtbrnhc

ilk olarak cevap için çok teşekkürler merida crossway serisi zaten ktm ile birlikte liste başımda (gerçi şimdi şimdi scott,giant,treklere de bakmaya başladım) sizinkinde ayarlanabilir gidon boğazı var ama anladığım kadarıyla kullanmıyorsunuz zira ben kendi mtb me bile aldım ve en dik pozisyonda (boyum 170 uzun sürüşte sırtım ağrıyor) meridanın 2015 modellerinde ayarlanabilir boğaz hep vardı şimdi 300 den sonra yok (gerçi 25 tl) bu üzücü. birde lastik hakkında soracağım; bende ince lastik çabuk patlar endişesi var ve meridanın lastiklerini kime ürettirdiğini bilmiyorum siz sorun yaşadınız mı lastiklerle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
Sportive 330. Deneme fırsatım oldu. Cok güzel ve akıcı bir bisiklet. Sabit maşalı. Param olsa kesin alırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@onur tuna rica ederim. Aslında kullanıyorum gidon açısını yükselttim şu an gayet rahat. Kendi lastikleriyle 1000 km yol yaptım ama genelde asfalt zeminde, hiçbir sorun çıkarmadı. Sonra biraz daha hızlanmak için 700*32 schwalbe maratona geçtim, 1000 kilometrede onunla yaptım, henüz hiç lastiğim patlamadı. Bu biraz şans, epeyce de kullanılan yolla alakalı diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
Cube da bakmanızı tavsiye ederim.
Çok güzel ve başarılı modeller var.
Mesela şu model bana ilginç geldi..:)

(link)

@anti panik
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@onur tuna Önceki bisikletime göre bakarsak uçuyor diyebilirim(Önceki bisikletim: Salcano İgman 2010)
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
Sportive 330 u yazdiginiza gore sabit masa da problem gormuyorsunuz ki bence dogru da yapiyorsunuz; lapierre urban shaper 600 gonul rahatligiyla onerebilirim (beyaz ve bana gore daha sik olan 2015 modeli n11 de hala vardi sanirim)

Urban shaper larin digerlerinden en buyuk farki ust boru nun, ayni kadro boyundaki diger marka alternatiflerinden biraz daha uzunca olmasidir dolayisiyla evet gidona dogru egimlidir ama dik durmazsiniz. Artik bir cok marka bu bisiklet turunde "kare kadro" denilen kadro geometrisini uygulamaya basladi. Yani sele borusunun en fazla yarim veya 1 cm farkla ust boru ile ayni uzunlukta olmasi. Ornegin merida speeder da boyle ama uste bu ozellikle uzun boylu yani bacaktan ustunde nispeten uzun kisiler icin sirt agrisu demek cunku gidon epey yakin oluyor ve belden degil de sirttan egilmek zorunda kaliyorsunuz.

Lapierre ust boruyu fazlasiyla uzun tutmus oldugu icin hem belden egiliyor (yani dik durmuyor) hem de epey konforlu olabiliyorsunuz ama iki lastigin birbine uzakliginin, yani ust boru uzunlugunun; fazla olsunun da, az olusunun da; hem avantaj hem dezavantajlari var; kisa ust boru seriligi artirirken konforda uzundan dezavantajli mesela gibi..

Bir de yanlis anlamyin ama deore ye cok da takilmayin bence
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Ömer İlker

öncelikle teşekkürler, ben 230 ile karıştırmışım amortisörlü olan ile fakat çok fark yok aralarında tabii düz yolda sabit maşa çok daha iyi, fiyat performans olarak bakınca da 230 çok iyi gibi duruyor.


@mtbrnhc

şans önemli faktör kesinlikle. schwalbe sanırım bu tip lastiklerde en iyilerinden biri. peki bisikletin vites geçişleri nasıl, yeterli akıcılığa sahipmi ? yoksa altuslar gibi katır kutur mu geçiyor?

@anti panik

cevap için çok teşekkürler, güzel bisiklet ama 3800 tl imiş biraz yüksek gibi

@Emre Yönlüer

efsane bisiklet varmış sende (f/p şampiyonu bisikletti igman)

@lombardo

teşekkür ederim cevap için, öncelikle bir üst mesajda belirttim maalesef modeli yanlış yazmışım :( sabit maşa eğer hafif arazi şartına girersem sıkıntı yaratabilir.
boyum kısa olduğu için mtb'de çok eğiliyorum ve sırt ağrısı oluyor. aslında biraz dik durabilmek istiyorum.
belden ve sırttan eğilmek gibi iki terim kullanmışsınız ki ben bunu okuyunca kendi kullanma şeklimde bir yanlışmı yapıyorum diye düşünmeye başladım yarın kendimi bu konuda test edeceğim belki sırt ağrım yanlış eğilmemden kaynaklıdır.
 
@onur tuna

@onur tuna Trek maalesef Türkiyedeki ithalatçı firmanın anlayışı sebebiyle evet, diğer markalarındaki akranlarından pahalı. Onlara sorarsan, eşsiz (sağlam) kadro için bu parayı veriyorsunuz. Onun dışında şehir bisikletleri için pek bi bilgim yok, hızla seçebilirsiniz umarım.
 
@VolkanÖzcan cevap için teşekkürler, tabii ki amacın en iyisini en uygun fiyata almak fakat seçim yapmak gerçekten zor. hani keşke otomobil gibi deneme sürüşü imkanı olsa bisikletlerde
 
Scott Sub Cross modellerine de bakmanızı öneririm. Ben Merida 100 veya 300 almayı planlamıştım ama son anda Scott Sub Cross 30'da karar kıldım.
 
TREK 7.5 FX kullanıcısıyım. Bütçeye göre FX serisinin herhangi bir modelini önerebilirim.
 
Fuji traverse 1.1 de kriterlerinize uygun.test edip çok beğenmiştim.taksitli 2800 lira fiyat vermişti melsa bisiklet bilginiz olsun.
 
@onur tuna bisikletten tamamıyla memnunum, bana hiç sorun çıkarmadı. vites ayarı bir kere bozuldu, onu da @Anonim hocamın videosuyla hallettim. Vites geçişlerinde hiç takılma yada zorlanma yok. Yalnız ben bisikletim açısından çok pimpirikliyimdir. Bulunduğum şehirde güvenilir bir bisikletçi olmadığı için tamir standından tork anahtarına kadar bütün gerekli parçaları edindim, ayda bir bisikleti baştan aşağı temizler, yıkar yağlar bakım yaparım.
 
@cahitakin

cevap için teşekkürler scott servisinin kocaelide olmaması sebebiyle beni biraz endişelendiren markalardan

@kvnccelik

teşekkür ederim cevabınız için trek güzel ama nedense çok pahalı üstündeki komponentlere göre

@ahlaksahibi

cevap için teşekkür ederim, fujinin servisleri nasıl kocaelideyim zorluk yaşarmıyım

@mtbrnhc

benimde bulunduğum şehirde güvenilir bir bisikletçi yok dolayısıyla bir bakım-onarım işlerini öğrenmem gerek fakat bunlarda ekstra masraf tabii ama ayda bir bakım gerçekten çok kısa bir aralık bravo
 
[QUOTE="



teşekkür ederim cevabınız için trek güzel ama nedense çok pahalı üstündeki komponentlere göre




Trek şunu savunuyor"Üzerindeki parçalar sonradan değişebilir,önemli olan kadro..":harika::harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna

Trek şunu savunuyor"Üzerindeki parçalar sonradan değişebilir,önemli olan kadro..":harika::harika:

@Emre Yönlüer elbette kadrosu çok iyidir ben açıkçası kadro işinden pek anlamıyorum ama diğer markalarında kadro konusunda çok geri olduklarını düşünmüyorum trekten

@ahlaksahibi

servis önemli bir konu, iyi bir bisiklet alıp kötü bir bisikletçiye gidince bir çuval incir berbat oluyor.
 
Geri