Scudo Sports

Hybrid Şehir Bisikleti Seçimi

Kayıt
24 Eylül 2012
Mesaj
40
Tepki
1
Şehir
istanbul
Selamlar,

Bir süredir forumu okuyorum. Herkesin önerileri farklı farklı olduğu için kararsız kaldım. Bisikletten beklentilerimi yazarak sizlerden öneri istiyorum. İstanbul'da bulunduğum için hemen hemen tüm markalara ulaşabileceğimi umut ediyorum.

- Şehir içi kullanımına uygun çok nadiren toprak yola gireceğim hybrid bisiklet istiyorum.

- Konforlu olması açısından kilitlenebilir ön amörtisör olmasını tercih ediyorum. sertlik ayarı değil de mutlaka kilitlenebilir olmalı.

- Yağmurda, çamurda pek kullanacağımı düşünmüyorum, dolayısıyla V fren daha mantıklı görünüyor. Farklı bir görüşünüz varsa lütfen belirtin.

- Bisikleti aldıktan sonra bir geliştirme yapacağımı ve üstüne başka masraf edeceğimi sanmıyorum. Dolayısıyla uzun yıllar sorunsuz binebileceğim bir bisiklet olmalı.

- 180 cm boyunda ve 70 kiloyum. Hangi beden bisiklet tercih etmeliyim?

- Son olarak en önemli konu, profesyonel bir bisikletçi değilim elbette, dolayısıyla çok pahalı bir bisikleti gerekli görmüyorum. Alacağım bisikletin fiyatı maksimum 1000TL olmalı, daha uyguna beklentilerimi karşılayacak bir bisiklet beni daha memnun edecek şüphesiz.

Sevgiler, saygılar.

Şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
Hibrid bisiklete ihtiyacın yok. Amortisörsüz şehir bisikleti işinizi görür.
 
@muratcolakoglu

Yorumunuz için teşekkürler, önereceğiniz bir bisiklet var mı?
 
Ben Trek FX kullanıyorum ancak onu önerebilirim. Bütçenize uygun FX 7.1 var.
 
Arkadaşım bu vakitte istediğin bisikleti bulman çok zor. 2013 modelleri beklersen daha fazla seçeneğin olur. ön amörtisörü kitlenebilir istiyorsan 1000 tl nin biraz üstüne çıkman gerekiyor. ghost cross 1300, merida crossway 20v, 40v, 100v, scott sportster 40, Trek ds 8.4 aklıma gelen modeller. Amörtisörsüz istersen uygun fiyatlı sedona 321 iyi gözüküyor ama stoklarda bulman zor. Bende yaklaşık 1 aydır araştırdım Ghost cross 1300 aldım. Bisikletimden memnunum ama tecrübeli biri olmadığım için diğer marka modellere göre tavsiye edemiyorum. Ama sorun olursa memnuniyetle cevaplandırabilirim.
 
Ön amortisörün kilitlenmesi gerekliliğinden vazgeçtim diyebilirim. Yorumlardan anladığım kadarıyla sabit maşa benim için pek çok konuda daha avantajlı görünüyor. Sedona 321'in 2012 modelini şekil olarak beğendim, yorumlarda da tavsiye edilmiş. Biraz daha araştırdıktan sonra hafta sonu almayı düşünüyorum. Umarım bulabilirim.
 
sahsen bana da pek hibrit kullanıcısıymış gibi gelmediniz
o yüzden size katlanır bisiklet önerebilirim :) (çok mu zorlama oldu)
- şehir içi kullanımı katlanır bisikletden daha uygun bir araç olamaz diğer ulaşım araçları ile kombine edilebilir.
- çoğunlukla amortisör yoktur zaten
- hemen hemen hepsi v fren
- katlanır bisikletler geliştirmeye çokda ihtiyaç duymazlar ön takım ve sele dışında ben pek yenileme duymadım katlanırda
- katlanır bisikletde ölçü yoktur her ölçüye uyar kiloda 110 kiloyu geçmedikçe sorun değil
- 1000 liralık bütçeye oldukça tatmin edici katlanır modeller alınabilir tern dahon gibi.
daha detaylı bilgi için aşağıdaki konuyu takip edebilirsiniz.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=101926
 
@gokhan.gursel
Özenle cevap vermişsiniz, çok teşekkür ederim. Katlanır bisikletleri biraz inceledim, gerçekten belirttiğiniz gibi şehir içi kullanımda toplu taşıma araçlarıyla kombine edilmesi büyük bir avantaj. Bu nedenle aklımı çeldi. Ancak şehir içindeki uzun yolculuklar veya yokuşlarda pek tat alamayacakmışım gibi geldi, en azından yorumlardan anladığım bu oldu. Siz ne dersiniz?
 
Katlanır bisikletler küçük tekerlek çaplarından dolayı yorarlar. Çok kısa mesafeler içindirler. Kanaatimce en gereksiz bisiklet modelidir.
 
"Katlanır bisikletler küçük tekerlek çaplarından dolayı yorarlar"
fizik bilimine hakaret eden bir önerme
(termodinamik can çekişiyor )
oysa ki fizik bilimi çark oranları, bisiklet ağırlığı gibi değerleri göz önüne alıyor
bir dağ bir hibrit bir de katlanır bisiklet sahibi olarak söylüyorum ki
katlanır bisiklete oranla bir hibritden yüzde 20 yüzde 10 bir güç kaybım var
bunun nedeni 2 kg ekstra ağırlık, sürüş pozisyonu ve farklı vites oranları
teker çapı değil
elbetdeki bisiklet seçmede önemli olan kullanım amacıdır
bir dag bisikletinin bozuk zemin kullanımı en iyi seviyedeyken şehir, performans ve günlük kullanıma uygunluk aşağı seviyededir
bir yol bisikletinin performans kullanımı en iyi seviyedeyken arazide ve günlük kullanımda zorlanırsınız
hibrit bisiklet ve şehir bisikleti önceki iki değerin optimum birleşenidir
katlanır bisikletlerinde türleri vardır kendi türünden ufak bir fedakarlıkla
arabanın bagajına giren, yüksek manevra yetenekli, toplu taşıma araçlarına sıkıntısızca giren, aşağıda olan ağırlık merkezi ve çark oranıyla yokuşlarda akıcı bir alete sahip oluyorsunuz
ben bu konudaki kullanım beklentilerine göre bir önermede bulundum arazide kullanacağını yada performans istediğini beyan eden kişilere böyle bir önermede bulunmuyorum
yolu ankara düşen herkesede katlanır bisikletimi bir tur veririm :) kullansın kendi görsün
 
@muratcolakoglu
dahon roo kullandım uzun süre hergün çapadan çıkıp emirgana gidip geliyordum hiç bir kondisyonum olmamasına rağmen inanılmaz hızlı ve rahat kullanım sağlıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Kamil BULUT
Geri