Scudo Sports

hollowtech 2 göbek

@-Deniz- Kendi tecrübelerime göre yorumlarsam, çok sıkıntı olacağını sanmıyorum, sizinde yazdığınız gibi sadece vites ayarı değişir, ilave olarak zincir ekseni biraz daha dönük olur.
Zaten yeni tip zincirlerin çalışma açısı eskilere kıyasla çok fazla , (örn: tek yaprak aynakol sistemler)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
İki tarafı da ayrı ayrı sıkarken arada komple göbeğin döndüğünü de hissettim iki kere.
Ben şu kısmı anlamadım. Göbeğin bir tarafını uygun torkla sıktıktan sonra 360 derece daha mı döndürdünüz?
 
Ben şu kısmı anlamadım. Göbeğin bir tarafını uygun torkla sıktıktan sonra 360 derece daha mı döndürdünüz?
Komple derken sağ ve sol taraf birlikte dönüyormuş gibi hissettim. Yani sağ tarafı sıkarken aynı çevirme oranında sol da döndü gibi oldu. Ya da bana öyle geldi bilmiyorum. Çok az ama 5 mm falan öyle dönmüştür. Emin olmak adına sonra tekrar sağ ve sol tarafı uygun torka getirdim. Oynama yok şuan.
 
Komple derken sağ ve sol taraf birlikte dönüyormuş gibi hissettim. Yani sağ tarafı sıkarken aynı çevirme oranında sol da döndü gibi oldu. Ya da bana öyle geldi bilmiyorum. Çok az ama 5 mm falan öyle dönmüştür. Emin olmak adına sonra tekrar sağ ve sol tarafı uygun torka getirdim. Oynama yok şuan.
Öyle bir şey olması pek mümkün değil. Sağ ve sol taraf birbirinden bağımsız çünkü.
 
Merhaba. Aşağıdaki orta göbeği geçen sene sistemi hollowtech 2'ye geçirirken takmıştım.

(link)

Montaj esnasında sanırım şöyle bir hata yapmışım. Benim bisikletin göbek takılan kısmının genişliği 68 mm. Normalde iki tarafta da pul takılıyor kalın olanlardan. 68 mm'de sağ tarafa ilave çok ince, bir de normalden az daha ince iki pul daha atılıyormuş. Ben bunu yanlışlıkla sol tarafa (Aynakolun tersi) takmışım. Bir sene de öyle sürmüşüm 😄 Montaj sonrasında vites ayarı kaçıp ön vitesi yükseltemeyince aha dedim yandık. İlave pullar kesin aynakol tarafına takılıyor değil mi? Kadroya bir zarar geldiğini düşünmüyorum ama sizce bir problem olmuş mudur? Pulları sağ tarafa yerleştirip uygun torkta sıktım tekrar. Önce aynakol tarafını sıktım. Sonra sol tarafı sıktım. İki tarafı da ayrı ayrı sıkarken arada komple göbeğin döndüğünü de hissettim iki kere. Elle sağlamlığını kontrol edip sonrasında tork anahtarıyla son kez uygun torkta mı diye kontrol ettikten sonra aynakolu montajladım. Gece çok geç bakım yaptığım için vites ayarına zaman kalmadı. Şimdi sistem sağa doğru kaydığı için muhtemelen vites ayarı kaçtı.

1,8 mm ve 0,7 mm spacer soldan sağa geçti. Yani ön aktarıcıyı 2,5-2,5 toplam 5 mm sağa alsam ve sonra arka aktarıcıya da hassas ayar yapsam iş çözülür gibi. Ne diyorsunuz bu duruma? :)
Merhabalar,
Bende dişlilere ve zincire bir zarar geldiğini düşünmesemde. Gerektiği gibi yapılmamış bir montajın kendi içinde sisteme azda olsa bir zararı olmuş olabilir bu erken aşınma problemidir. Olması gerekenden belki bir miktar çabuk aşınmış olabilir. Özetle, ön aktarıcıyı 2.5 mm sağa kaydırman yeterli, muhtemelen kol yüksekliği ile çok oynamana gerek kalmaz. B-tension ve L-H limit vidaları ile ince ayar yaparsan sistem yeniden kullanılabilir olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Ön aktarıcı üst vitese geçmiyordu. Bir de çapraz duruyor zincir sanırım ses yapıyordu. Aktarıcı sistemine zarar gelip aşınması beni çok üzmez ama kadro orta göbek montaj kısmı zarar gördüyse diye endişe ettim sadece. Montaj yaparken tam torkta sıkıldı. Diş kaçırma olmamıştır diye düşünüyorum ama emin de olamıyorum tabi.
 
Geri