Scudo Sports

hollowtech 2 göbek

dogu gundogdu

Daimi Üye
Kayıt
9 Eylül 2009
Mesaj
218
Tepki
63
Şehir
ankara
iyi günler forum sakinleri bisikletimin göbeği arızalandı ve değişmem gerekiyor ama aklıma bir soru takıldı yol bisikletlerinin orta göbekleri ile dağ bisikletlerinin göbekleri aynı mı örneğin shimano 105 yol gurubu hollowtech göbek ile shimano slx hollowtech göbek aynımıdır cevaplarınızı bekliyorum :rolleyes:
 
Scudo
Hayır, yol bisikleti ortagöbekleri ile dağ bisikleti ortagöbekleri farklı yapıdalar. Aslında ilk bakışta uyum sağlıyo gibi görünüyormuş, ancak sonra yuvasını yiyormuş. Çünkü yol ortagöbekleri daha ince yapıdalarmış. Ben 5500 105 aynakol için ortagöbek alacaktım, ellerindeki mtb ortagöbekleri uymadı; bir kaç gün bekleyerek 5500 ortagöbek aldım. Size tavsiyem bekleseniz de, size Shimano'nun önerdiği ortagöbeği kullanmanız. Bunun için Shimano'nun sitesini inceleyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: dogu gundogdu
@MertSayın

Peki özel yapılmış baska markaların göbekleri var onlar hem yol hemde mtb de kullanılabilir bir sorun yaratmıyor..
 
kardes hayır tabiki de farklıdır.....

mesela benimki xtdir....ben geotech team satıom alan olursa haber yolla...sana önerim xt al sıfır deltabisikletten...
 
Sıkışmış Hollowtech 2 (BB-RS500) göbeğin nasıl açılacağıyla alakalı bilgisi olan var mı?
 
@benben Sağ çanağın saat yönünde, sol çanağın saatin tersi yönde çevrilerek açıldığını belirterek başlayayım.

Açık ağız hollowtech anahtarları zorlanınca biraz esniyorlar ve çanaklardaki dişten atlayıp çanağa sıkışıyorlar. Yaşadığınız bu ise, anahtarı sıkma yönünde çevirerek anahtardaki kertiklerin tekrar çanaktaki dişlere gelmesini sağlayıp anahtarı çanaktan kurtarın. Sonrasında çanağı çevirmek için en uygun seçenek bence boru anahtarı. Boru anahtarının dişlerini çanaktaki dişlere takılacak şekilde denk getirin ve uygun yönde çevirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: benben
hollowtech anahtarıyla denedim ama çok sıkı, hiç yumuşama yok ve anahtarın girdiği dişlere zarar verdi. boru anahtarını düşüneceğim. teşekkürler.
 
hollowtech anahtarıyla denedim ama çok sıkı, hiç yumuşama yok ve anahtarın girdiği dişlere zarar verdi. boru anahtarını düşüneceğim. teşekkürler.
Boru anahtarı kötü bir fikir olabilir, bulabilirseniz sıcak hava tabancası ile bisikletin göbek yuvasını dıştan ısıtıp uygun anahtarla tekrar bir deneyin. Bu denemeden önce sıkışan kısımlara pas sökücü kontak sprey uygularsanız şansınızı biraz daha artırabilirsiniz. Bol şanslar.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Sakın ama sakın boru anahtarı kullanmayın !!!
Açtığınız yönü(release) iki defa kontrol ettikten sonra yine de açılmıyorsa önce kenardan sadece dişlere gelecek şekilde ve az miktarda wd40 sıkın nüfus etmesini bekleyin sonra fön makinası ile dış halkayı güzelce ısıtın, anahtarın boyunu uzatacak bir boruyu dışardan giydirerek daha fazla güç elde edebilirsiniz.

Hiçbir şekilde açılmıyorsa profesyonel yardım alın son çare dış halkaların taşlama ile kesilmesi sonucu yeni yeni göbek seti almanız gerekecektir. Kadro üzerindeki dişler zarar gördüyse tornada yeniden vida yivi açılması durumu söz konusu olabilir.
 
@benben Sıkışmış bağlantıları bir sıvı/sprey tatbik ederek rahatlatmaya çalışmak nafile bir çaba. Kadroyu ısıtarak rahatlayabilir, ama çanağın kadroyla beraber ısınmamasını sağlamak gerekiyor.

@awakening
1 - Boru anahtarına bu kadar şiddetli karşı olmanızın sebebini söylemenizi rica edeceğim.
2 - Sıkılacak wd40 ın hiç bir etkisi olmaz.
3 - Anahtarı uzatmayı önermişsiniz. Sorun gerekli kuvveti verememek değil, çanakların alüminyum olması ve çanaktaki anahtar oluklarının yeteri kadar derin olmamasından kolaylıkla deforme olması. @Spartiat bu işlemi yaparken anahtarı çanaktaki olukları atlayıp çanağa sıkışmıştı mesela.
4 - Boru anahtarı ile çanağın 16 kertiğinden sadece 2 tanesi zarar alır. Sonrasında bu çanak tekrar kullanılabilir. Son çare olarak jet taşı ile kesmeyi önermeniz boru anahtarına göre mantıksız. Çanağın kafasını jet taşı ile kestik diyelim. (kafanın içinde rulman varken epey acılı olacaktır bu arada). Sonrasında çanağın kadroya sıkışmış olan dişli kısmını nasıl çıkarmayı düşünüyorsunuz? Bu kadar atraksiyona ne gerek var?
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Dişlerin dışında kalan kısmı kesmenin hiç faydası yok, zararı var. Bu sefer içte kalan kısma müdahalede kullanılacak yöntemler kadro kaybına kadar götürebilir işi.
Bence de tam kapalı anahtarla sökülemiyorsa çanağı tutup çevirebilecek herhangi bir şey sondan önceki çare. Boru anahtarıysa boru anahtarı, o değilse başka bir anahtar. Yeter ki o kadar açılsın, kaymadan çevirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: benben
hollowtech anahtarıyla denedim ama çok sıkı, hiç yumuşama yok ve anahtarın girdiği dişlere zarar verdi. boru anahtarını düşüneceğim. teşekkürler.
Bence sunu bulun, söyle yapin sunu yapin vs ile ugrasana kadar iki dakika bir bisikletciye gidip 1-2 dakika icinde actirsaniz olmazmi?

Bastan dogru anahtarla acmayi denemis olsaniz böyle sorunlar yasamazdiniz, dogru anahtar dedigim özel sökme anahtari oluyor tamam bu sizde olmaya bilir ama bir bisikletci de olabilir ve yoksa bile onlar yine de acardi.

Bana yakin olsaydiniz ben sökerdim ve yuvadaki disleri özel orta göbek yuvasi kilavuzu ile yeniden acarak temizlerdim. Ama dedigim gibi bana malesef yakin degilsiniz, onun icin size tavsiyem iyi bir bisikletciye gitmeniz olacak.
 
@benben Sıkışmış bağlantıları bir sıvı/sprey tatbik ederek rahatlatmaya çalışmak nafile bir çaba. Kadroyu ısıtarak rahatlayabilir, ama çanağın kadroyla beraber ısınmamasını sağlamak gerekiyor.

@awakening
1 - Boru anahtarına bu kadar şiddetli karşı olmanızın sebebini söylemenizi rica edeceğim.
2 - Sıkılacak wd40 ın hiç bir etkisi olmaz.
3 - Anahtarı uzatmayı önermişsiniz. Sorun gerekli kuvveti verememek değil, çanakların alüminyum olması ve çanaktaki anahtar oluklarının yeteri kadar derin olmamasından kolaylıkla deforme olması. @Spartiat bu işlemi yaparken anahtarı çanaktaki olukları atlayıp çanağa sıkışmıştı mesela.
4 - Boru anahtarı ile çanağın 16 kertiğinden sadece 2 tanesi zarar alır. Sonrasında bu çanak tekrar kullanılabilir. Son çare olarak jet taşı ile kesmeyi önermeniz boru anahtarına göre mantıksız. Çanağın kafasını jet taşı ile kestik diyelim. (kafanın içinde rulman varken epey acılı olacaktır bu arada). Sonrasında çanağın kadroya sıkışmış olan dişli kısmını nasıl çıkarmayı düşünüyorsunuz? Bu kadar atraksiyona ne gerek var?
1 daha önce benim başıma geldiği için önermiyorum! Boru anahtarı alüminyum malzeme üzerindeki tüm dişleri sıyırdı. Fazla güç uygulanırsa üst halka parçalanıyor. Çok sıkışmış kapak bu şekilde açılmaz.
2 wd40 her zaman sıkışmış bağlantıları gevşetir kendim bunu çok sefer uyguladım oradan biliyorum aynı şekilde oto tamircileri de bu yöntemi her daim kullanır. Bilgili olmadığınız konuda yorum yapmamanızı tavsiye ederim.
3 anahtar dişleri sıyırmamışsa elbette en mantıklısı torku artırmaktır ve boru anahtarı kullanmaktan çok daha mantıklıdır bunu tartışmaya gerek dahi duymuyorum!
4 spiral testere için hiç sancılı olmaz. İçeride kalan parça tornada uygun çapta ters yivli sökme aparatıyla kolayca sökülür. Zaten öncesinde diş atmışsa yeniden yiv açılması her halükarda zorunlu. Merak ettiğiniz başka soru varsa sorun bilgim dahilinde cevaplamaktan memnun olurum.
Dişlerin dışında kalan kısmı kesmenin hiç faydası yok, zararı var. Bu sefer içte kalan kısma müdahalede kullanılacak yöntemler kadro kaybına kadar götürebilir işi.
Bence de tam kapalı anahtarla sökülemiyorsa çanağı tutup çevirebilecek herhangi bir şey sondan önceki çare. Boru anahtarıysa boru anahtarı, o değilse başka bir anahtar. Yeter ki o kadar açılsın, kaymadan çevirsin.
Mesele orada çok sıkışmış ise kaymayacak nokta yok çelik anahtar sürekli alüminyum yüzeyi sıyırıp duruyor. Malzeme çok sıkılırsa baskı uygulanan yüzeylerin yan kısımlarından esneme yaparak kadro yuvasına zarar verecektir. Aluminyum söz konusu olunca nazik davranmak gerekiyor maalesef...
 
Son düzenleme:
@awakening
1 - Üst halkadan kastınız sanırım çanağın kafası. Oluklardan karşılıklı iki tanesinin kenarları çok az bir şey taşlanarak keskin köşe oluşturuldumu boru anahtarının ağzındaki dişler oraya takılır ve boru anahtarıyla çanağın canını çıkartacak sıkma kuvvetine gerek kalmadan çanak çevrilir.
2 - wd40 veya sıkılan başka bir sıvı çanağı rahatlatamaz çünkü sıvı dişlerin olduğu kısma ulaşamaz. Çanağın kafasının ekstradan genişliği var. Orta göbek borusunun iç çapı 34, dış çapı 39 mm. Kadroya tamamen yapışmış çanak kafasının altında 2,5 mm ilerleyip sonrasında dişlerde de hatrı sayılır bir ilerleme yapamaz. Dediğinizi kanıtlamanızı isterdim ama sıkışmış çanak ve tork anahtarı gerektiği için burada sıyrılacaksınız kanıt yükümlülüğünden.
3 - Sorunun yeterli torku verememek olduğunu anlamanız gerekirdi. Kişinin uygulayabileceği kuvvet sınırına ulaşmadan çok önce, yumuşak malzemenin deformasyonu söz konusu.
4 - Çanağın kafası kesilecek, sonra tornada ömür boyunca 1, belki 2 kere ihtiyaç olacak bir şey için konik kılavuz yapılacak... Peki bu iş kaça patlayacak? Başka fantezi var mı aklınızda? (Yivlerden ve orta göbek kılavuzundan niye bahsettiniz onu da anlamadım. Konumuz kafası kesilmiş çanağı çıkartmak).

@Murat Cömez Dişler takarken yağlanmamış ve çanaklar uzun süre monteli durmuşsa özel sökme anahtarı da yarıda bırakabiliyor. Rulman çanakları yumuşak malzeme, anahtar olukları da yeterli derinlikte olmadığı için çok sıkışmış çanaklarda diş sıyırıyor.
 
Bence sunu bulun, söyle yapin sunu yapin vs ile ugrasana kadar iki dakika bir bisikletciye gidip 1-2 dakika icinde actirsaniz olmazmi?

Bastan dogru anahtarla acmayi denemis olsaniz böyle sorunlar yasamazdiniz, dogru anahtar dedigim özel sökme anahtari oluyor tamam bu sizde olmaya bilir ama bir bisikletci de olabilir ve yoksa bile onlar yine de acardi.

Bana yakin olsaydiniz ben sökerdim ve yuvadaki disleri özel orta göbek yuvasi kilavuzu ile yeniden acarak temizlerdim. Ama dedigim gibi bana malesef yakin degilsiniz, onun icin size tavsiyem iyi bir bisikletciye gitmeniz olacak.

teşekkürler üstad. hollowtech anahtarı elimde mevcut lakin onca zorlamama rağmen açılmadı. dişlere de zarar verdi. boru anahtarı bulabilirsem onu deneyeceğim. olmazsa dediğiniz gibi bir bisikletçiye gitmem gerekecek.
bu arada boru anahtarı ile yapan varmış
 
Motosiklette sıkışmış parçaları açmak için, fren hidrolik sıvısı döker ve nüfuz etmesini beklerdim. Sonra sıcak hava tabancası yada yerine göre pürmüz ile ısıtır ve kaliteli bir anahtar kullanarak açardım. Yıllarca şaseye kaynamış civalatar bile açılırdı, hiç açamadığım bir civata ile karşılaşmadım daha.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
@Murat Cömez Dişler takarken yağlanmamış ve çanaklar uzun süre monteli durmuşsa özel sökme anahtarı da yarıda bırakabiliyor. Rulman çanakları yumuşak malzeme, anahtar olukları da yeterli derinlikte olmadığı için çok sıkışmış çanaklarda diş sıyırıyor.
Ben de bir tane Hollowtech Cyclus'un özel Anahtari var ve oluklarin derinligi göbekle bire bir ayni, ayrica göbegin üstüne oturuncu milim oynama yok ve özel mili ile kayma olayida yok. Size garanti bile verebilirimki kadroya kaynamis göbegi bile söküyor.
cyclus-tools-workshop-tool-for-bottom-bracket-for-shimano-hollowtech-ii-silver-blue-1.jpg
cyclus-tools-workshop-tool-for-bottom-bracket-for-shimano-hollowtech-ii-silver-blue-2.jpg
cyclus-tools-workshop-tool-for-bottom-bracket-for-shimano-hollowtech-ii-silver-blue-4.jpg

teşekkürler üstad. hollowtech anahtarı elimde mevcut lakin onca zorlamama rağmen açılmadı. dişlere de zarar verdi. boru anahtarı bulabilirsem onu deneyeceğim. olmazsa dediğiniz gibi bir bisikletçiye gitmem gerekecek.
bu arada boru anahtarı ile yapan varmış
Sizde anahtar olduguna inaniyorum ama tahmin ediyorumki sizdeki anahtar su sekilde ve kesinlikle hicmi ama hic tavsiye edecegim bir anahtar degil. Göbegi acsa bile siyirik izleri birakiyor ve sonra göbek cirkin görünüyor.
31oWtf6OLRL._AC_.jpg

Ucuz olacaksa en azindan su sekilde olmasini israrla tavsiye ederim.
s-l1600.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Merhaba. Aşağıdaki orta göbeği geçen sene sistemi hollowtech 2'ye geçirirken takmıştım.

(link)

Montaj esnasında sanırım şöyle bir hata yapmışım. Benim bisikletin göbek takılan kısmının genişliği 68 mm. Normalde iki tarafta da pul takılıyor kalın olanlardan. 68 mm'de sağ tarafa ilave çok ince, bir de normalden az daha ince iki pul daha atılıyormuş. Ben bunu yanlışlıkla sol tarafa (Aynakolun tersi) takmışım. Bir sene de öyle sürmüşüm 😄 Montaj sonrasında vites ayarı kaçıp ön vitesi yükseltemeyince aha dedim yandık. İlave pullar kesin aynakol tarafına takılıyor değil mi? Kadroya bir zarar geldiğini düşünmüyorum ama sizce bir problem olmuş mudur? Pulları sağ tarafa yerleştirip uygun torkta sıktım tekrar. Önce aynakol tarafını sıktım. Sonra sol tarafı sıktım. İki tarafı da ayrı ayrı sıkarken arada komple göbeğin döndüğünü de hissettim iki kere. Elle sağlamlığını kontrol edip sonrasında tork anahtarıyla son kez uygun torkta mı diye kontrol ettikten sonra aynakolu montajladım. Gece çok geç bakım yaptığım için vites ayarına zaman kalmadı. Şimdi sistem sağa doğru kaydığı için muhtemelen vites ayarı kaçtı.

1,8 mm ve 0,7 mm spacer soldan sağa geçti. Yani ön aktarıcıyı 2,5-2,5 toplam 5 mm sağa alsam ve sonra arka aktarıcıya da hassas ayar yapsam iş çözülür gibi. Ne diyorsunuz bu duruma? :)
 
Geri