Scudo Sports

Hız; kadroya göre mi değişir lastiğe göre mi?

Kayıt
20 Mayıs 2015
Mesaj
26
Tepki
4
Yaş
26
Şehir
İstanbul
İsim
Efe A.
Bisiklet
Kron
Merak ettim bisikletimin performansı kadroya göre mi yoksa lastiğe göremi değişir ? mesela mtb ye ince teker takarsak ne olur yada tur,şehir bisikletine kalın teker yada ince teker taksak ne olur... :acpsnr:
 
Scudo
Ben kendi görüşümce söyleyecek olursam tabiki kadro ve lastiğin oldukça arti yönleri vardır. Mesela yol kadrosu ve MTB kadrosu farklıdır gidon da çok önemlidir bu durumda çünkü gidon ve kadro vücudun şekline yön verir bunların yanında lastikler de elbet kadro kadar önemlidir iyi forumlar
 
Bence bisiklet için ultraix hızlara çıkılmıyacaksa lastik daha önemli çünkü ince lastikte sürtünme alanı azalıyor ve hız artıyor.Kalın lastikli bisiklette ise sürtünme artıyor ve hız azalıyor.Lakin benim bu tez'im amatisörsüz sabit maşalı,sabit kadrolu bisikletler için
 
valla işin doğrusunu söyleyeyim ,bi kere trek karbon kullandım 200 km 'de acaip zevk verdi ,ve ellerin aşağıda olması büyük avantaj ,yol gidonunda yatmak mümkün ,ama mtb gidonunda yatmak zor ,ve de ayrıca aerodinamik özelliğe sahip kadro yol kadrosu tabi ,mtb değil,
altımda hibrit mtb var istediği kadar karbon olsun ,ama trek yol kadrosunun zevkini bana düz yolda veremedi ne yapalım bizde bu hibrit karbona devam ederiz, bu hibritte yatamıyorum fazla, boynuzlar var ama hikaye tabi, ellerin aşağıda olması lazımda, boynuzları aşağıya doğru çevirsekte ,bu sefer estetik bozulur, başa gelen çekilir diyeceğiz, pejo yol bisikleti ile 70 'lerde başka idi tabi, ama acaip ağır idi pejo .karbon hibrite 28 yeni jantlar takıldı element cx model cyclo jantlar sağlam ,teker 28 hacim continental oldu ,eh işte hız yapıyoruz .:ckskc::ckskc:;)
 
@Kudret Kurtcebe Merak ettim şimdi abi. Barendleri aşağıya çevirsek nasil olur acaba?
 
Kadro en önemlisi tekerlek de hemen sonra gelir. alabildiğin en hafif kadroyu almalısın hız ve daha az yorulmak istiyorsan
 
Bisiklette hızı etkileyen birçok faktör vardır ve bunların birini diğerinden ayırmak mümkün olmaz, sıralamak gerekirse:
1- İnce lastik kalına göre çok daha hızlı gitmenizi sağlar.
2- Lastik hava basıncı düşük olan bisiklet daha geç hızlanacaktır
3- Kadro türü elbette hafif olan carbon kadrolar daha çok hız yapmanızı sağlar
4- Kadro yapısı düz maşalı ve süspansiyonsuz kadrolar daha çok hız yapmanızı sağlar.
5- Sürüş pozisyonu rüzgar etkisini en iyi absorbe edecek şekilde gidona uzanmaniz gerekir yoksa rüzgarı karşınıza almak tıpkı bir hava freni gorevi görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdal Apardım
İlk önce kullanım alanı önemli düz ve asfalt yol da kullanılacaksa düz maşa ama yol iyi değilse hızını koruyabilmek için ve güvenli olması için süspansiyon şart.
 
Hem kisiye gore hemde Gucunu iyi kullanmakta onemli bence. Altinda karbon ultegra, dura ace set bisiklet olsa neye yarar teknikleri bilmedikten sonra.tabikide kadro ve lastikte onemli ama bu bisiklet kendi kendine gitmiyor. Iyi bir surucude lazim buna.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muad dib
aerodinamik pozisyonun çok etkisi var. ben mtb nin üstünde yokuş aşağı inerken gidonun üstüne yatıyorum, yokuş sonunda normal pozisyona doğrulduğumda resmen bedenim paraşüt etkisi yapıyor ve bisikleti anında yavaşlatıyor.
 
Aynı kondisyonla 20 kg lık bisikleti götürmeye çalışmak var bi de 10-12 kg lık bisikleti götürmek var . Ağırlık tüm taşıtlarda olduğu gibi önemlidir.
 
Bence uzun tur gidilmiyecek ise(1000km ve üzeri) bisiklet kondisyondan daha önemli.Ama eğer dünya turu,asya turu,türkiye turu gibi hayaller varsa kondisyon ve cesaret ve hırs bu üçü bisikletten daha önemli.

Birde bence en önemli konu bu(tuvaletteyken aklıma geldi) eğer bisikletiniz dağ bisikleti yada kalın tekerli şehir bisikletiyse ve hız yapmak istiyorsanız bence tekerlek daha önemli.
Lakin bisikletiniz yol bisikleti tekeriniz zaten yol bisikleti,tekeriniz ince ise kadro daha önemli :)
 
Geri