Scudo Sports

Hidrolik yağlar hakkında

Fırat Ayanyan

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2008
Mesaj
616
Tepki
250
Şehir
Bakırköy/İstanbul
herkese mrb
size sorum şu olacak satıcılardan alcağımız dot 4 yağ ile benzinciden alacağımız dot 4 hidrolik yağ aynı işi görecek mi merak ettiğim konu bu (link) olursa bir adet şundan alıcam henüz fiyatını bilmiyorum ama daha hesaplı olur herlde yarım şırınga yağ 15 ytl ödediğim için böyle birşeyi araştırmaya karar verdim cevap veren herkese teşekkürler
 
Scudo
dot-2-3-4 seçimleri önemlidir imalatcı hangisini öneriyorsa aşağısı olmamak kaydıyla bir üstünü dahi kullana bilirsin en ucuz sanayilerde maqdeni yağ satcılarında bulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
Kullanabilirsin tabii, bir sorun olmaz. ben de marketten aldığım mobil marka dot 4 yağ kullanıyorum juicy'lerimde. Şu ana kadar performans olarak da bir fark hissetmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ayanyan
DOT 4-5 önerilen yerde DOT 3 kullanırsak işe yarar mı?
 
Yağların akışkanlık oranları farklı olduğu için eğer belirtilmediyse kullanmamanızı öneririm...
 
DOT 4 veya DOT 5 fren yağını nerelerden temin edebilirim? Bisiklet dışında nerelerde kullanılır acaba?
 
benzin istasyonlarında bulabilirsiniz... dot 4 yazıyorsa freninizde 5.1 kullanmanızı öneririm... özellikle kış aylarında bunun farkı daha fazla hissedilir çünkü 5.1 in ısı dayanımı 4 ten daha fazladır.. (hem soğuğa hemde sıcağa karsı)...
 
Selam.DOT derecesi esas olarak yağın kaynama sıcaklığını belirtiyor.Dot-4 ün kaynama sıcaklığı Dot-3 ten yaklaşık 15-20 derece fazla.
Yağın kaynama sıcaklığına gelmesi tabi ki frenlerin sıkışmasına neden oluyor.O yüzden frenleri aşırı zorlayarak kullanıyorsanız yüksek Dot değeri kullanın.
Ama ne kullanırsanız kullanın,farklı değerdeki yağları birbiriyle karıştırıp kullanmayın.
 
Arkadaşlar 40 yıl tam sanayilerde çalıştım inanın dot 3 ler 1990 yıllarında opelin türkiye de imalatı ve Tofaşın temra ve tiposuyla başladı.Yıllarca sanayilerde sadece adı fren hidroliği diye anıldı.Türkiye de otomotiv geliştikce ürün yelpazeleride beraberinde artı.Otomotiv sektöründe binek otolarda hidrolik değişim kmsi tam olarak 30.000 kmdir ve hiç kimse yıllardır değişmez sadece üstden ilave şekli.Bütün hidrolik üreticileri ürünlerinde standart olan formülüzeleri uygulamak zorunda hiç bir markanın dot 3-4- başkasından kötü veya iyi değildir zorunlu katmanlar yapılarak imal edilir.Markaların karışması sizi korkutmasın.Her üretici kendine göre renk yapar aslında hidrolik yağının rengi hamında yoktur,bu renkler 3-4-5.1 satış politikasıdır.Lisanslı eski bir otomobil yarışcısı olarak tercübem sol ayak frenide kullanmak şartıyla daha dot-3 kaynatma şerefine nail olamadım kaldiki bisiklet de zor iş.Fren kullanımında en çok ısınmayı disk (rotor) görür sonrası balatadır.Kaldiki bizim frenler gündüz dahi kor halinde olurdu disk ve balatalar zarar görür aşırı sıcak oluşunca disk menevişlenme yapar(madde özelliğini ısıdan dolayı kaybeder) menevişlenen yere gelen balata tutunamaz kısa keseyim konu uzun umarım yardımcı olmuşumdur.
 
Geri