Scudo Sports

Hidrolik V-Fren Hakkında

Tunakan Önen

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ekim 2013
Mesaj
615
Tepki
241
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Evet arkadaşlar internette gezerken görüp sizle paylaşmak istediğim bir seti size göstericem ama bunun hakkında bana düşüncelerinizi söylerseniz sevinirim sizce hidrolik v-fren saçmalıkmı ? hidrolik disk frenden sonra hidrolik v-frenler ne konuda daha iyi performans gösterir ? hidrolik v-frene ait birkaç fotoğraf http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/Gd1OZwdu_ArJLLlOH7n3kMmU-Dg62-0U9LZwyyXLKLs/mtime:1372788206/sites/default/files/images/products/brakes/red_hydro_rim_1000x1000.jpghttp://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/SRAM-Hydro-R-Hydraulic-Road-Rim-Brakes-cutaway.jpghttp://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/SRAM-Hydro-R-Hydraulic-Road-Rim-Brakes-intro04-448x600.jpghttp://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/SRAM-Hydro-R-Hydraulic-Road-Rim-Brakes-cutaway2-600x386.jpg
 
Scudo
Rotor olarak bısıkletın jantını kullanacagı ıcın agırlık olarak avantaj saglayabılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tunakan Önen
jantı yamultmasın :) bunun jantıda kendine göre olmalı diye düşünüyorum. her janta olmaz herhalde. neden derseniz; mantık olarak 250 psi dan fazla hava vurursanız bazı jantlar dışa doğru yamulma yapıyor, veya yamulma eğilimine giriyolar. bu frenlerde içe doğru yamultma yapabilir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş
@meseduzu

bi ara bi haber duymuştum burada 2014 modellerde hidrolik v-fren varmış diye bakalım gelsin görücez artık :)
 
Sram 2014 olarak tasarladğı bir model bu.

yarış bisikletleri için tasarladı bu sistemi. Yarış bisikletleri yüksek suratlare (ort : 100 km ) çıkabildikleri için durdurma etkisini arttırmak için kullanılmaya başlandı. ancak uci henuz onay vermediği için resmi yarışlarda kullanılamıyor. Ancak shimano da bu tip bir fren sistemi geliştirdi. Yapılacak baskılar sonucunda 1-2 sene içinde bu tip fren sistemini yarış bisikletlerinde görebileceğiz :)

http://s21.postimg.org/agx5yojnb/Screen_Shot_2013_12_21_at_10_59_42.png

shimanonun hidrolik vites-fren kolu patent seması
 
  • Beğen
Tepkiler: Tunakan Önen
@mehmet yesiloren

Keşke 2 Fren Fiyatına Alabilseydik Sadece Tek Bir Fren Setsiz Hali Yani Fren Kolu Yok 568 Euro Sramın Sitesinde Yazıyor Çok Para
 
bisiklet 1 beygir bile gücü olmayan :) hafif bir araç. fren manetine yapılan baskının aktarımı ile durduruluyor. hız isterse 100 km olsun, basit ama çalışan her tür frenle durdurulabiliyor. gereksiz olmuş bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@MehmetAli07

bisiklette beygir gücü değil bacak gücü vardır beygir bildiğim kadarıyla motora tabirdir muhtemelen bunun kullanılacağı bisikletlerin ortalama hızı 100-150 kmh rüzgarsız alan gibi yerlerde rahat titretmeden yoldan sağa-sola çekmeden durdurmak için yapıldığını düşünüyorum ;)
 
@MehmetAli07

Yarış bisikletlerideki hızı düşünürsek ve kolun yumuşak olmasınıda katarsak bence kullanışlı. Tabiki elit bir yarışta kullanılcaksa ama :)
 
@Tunakan Önen
dostum oradaki beygir espri amaçlı yazıldı. gülücük bile koydum yahu :D
beygir gücünün ne olduğunu biliyorum BMW R 1150 Rockster motosikletim var ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tunakan Önen
@MehmetAli07

Motorunuz güzelmiş kaç vites :D
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş
@Emre GÜLEN
motor 6 vites.
yalnız frenleri hidrolik v-fren, diskli yengeç fren falan değil.
abs'li hidrolik fren :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Fireblade
bu frenler bana da doğru bi adımmış gibi geliyor. inovasyon sonuçta, illa zamanla daha da iyi bi teknoloji olacaktır. ancak şu an sorunlu. hatta yanılmıyorsam forumda gökhan toros da yazmıştı, sram hidrolik v frenlerini toplama kararı aldı geçen günlerde.
 
Ben bunu birkaç yıl önce Magura'nın yaptığını hatırlıyorum ? :rolleyes:

http://www.brakingboundaries.org/wp-content/gallery/cache/250__x_flgbr_2008_hs33_br_gr.jpg

http://www.erdoganlarbisiklet.com/media/catalog/product/cache/2/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/s/a/sany0570.jpg

(link)
 
@enes savaş

Açıkcası magura sramın yanında beni tatmin etmiyor heleki o hidrolik kabloları bir hayli çirkin gösteriyor sramın üzerindeki pistonlu sistem ezer geçer
 
@enes savaş

İnterneti azcık araştırabilme fırsatın olursa bir ara bak MTB İçinde üretimleri olacak 2014 model bisikletlerde :)
 
Bizim burada bu Maguralardan bir abimiz de var tur bisikletinin üzerinde gayet kullanışlı geliyor
 
bu frenlere biraz temkinli yaklaşmak gerektiğini düşünüyorum zira hidrolik sistem bisikleti tekerlek göbeğinden de gayet sağlam durdurabilecek güçteyken janttan uygulanan güç fazla olabilir gibi geliyor bana. şöyle ki rotorlarınızı 160mm'den 180mm'ye çıkardığınızda oluşan fren gücündeki artışı düşünün, aynı sistemdeki rotorun şimdi de 26inçe, ve hatta 28, çıkarıldığını düşünün. dozlama çok daha hassas yapılmak zorunda zira gerekli gereksiz tekerlek kilitlenmeleri kaçınılmaz olabilir diye düşünüyorum. tabi bunlar oldukça yüzeysel ve ilk bakışta aklıma gelen şeyler. padler ve pabuçlar arasında sürtünme farklılıkları, piston genişliği oranları farklılıkları gibi durumlar bu söylediklerimi tamamen çürütebilir de. saygılarımla.
 
Geri