Scudo Sports

Hidrolik fren'de diskin kalipere sürtme problemi

@tahakoçak dostum, pistonları geri ittiğinde fren kolunun ilk frenlemede boşa çıkması normal fakat sendeki durum, sağ pistonun hareket etmemesi doğru mu anladım. Eğer öyleyse hareket etmeyen pistonun etrafına frenin kullandığı hidrolik yağdan (dot ya da mineral yağ) sür problemin hallolur düşüncesindeyim aynı durum başıma geldi, o yüzden umarım hallolur
 
  • Beğen
Tepkiler: tahakoçak
Scudo
@tahakoçak dostum, pistonları geri ittiğinde fren kolunun ilk frenlemede boşa çıkması normal fakat sendeki durum, sağ pistonun hareket etmemesi doğru mu anladım
Öncelikle yazığınız için teşekkür ederim. Olay söyle şimdi, pistonları geri itip takıyorum bisiklete. Freni sıkıyorum, fren kolu elciğe kadar dayanıyor. Sonraki sıkışta düzeliyor ama bu sefer maşa baçağı tarafındaki piston dışarı çıkıyor ve çözülmeyen bir sürtme problemine yol açıyor.
 
@tahakoçak rica ederim dostum. Frenleri pompaladigin zaman her iki pistonu fazla dışarı çıkartmadan kenarlarına fren yağı sürüp geri itersen frenlerin sağlıklı çalışacaktır ve fren ayarıyla hallolur. Mümkünse video atabilirmisin ?
 
  • Beğen
Tepkiler: tahakoçak
@tahakoçak rica ederim dostum. Frenleri pompaladigin zaman her iki pistonu fazla dışarı çıkartmadan kenarlarına fren yağı sürüp geri itersen frenlerin sağlıklı çalışacaktır ve fren ayarıyla hallolur. Mümkünse video atabilirmisin ?
Elinde yağ yok ama video işini yapabilirim diye tahmin ediyorum.
 
Ben de bisikletçide lastik değişimi yaptıktan sonra sürtme yaşamaya başladım. Ortalı görünüyor, zamanla geçer dedi ama birkaç km sürüşte henüz değişiklik olmadı. Uğraştırıcı olduğu için başından mı savdı dersiniz?
 
de lastik değişimi yaptıktan sonra sürtme yaşamaya başladım. Ortalı görünüyor, zamanla geçer dedi ama birkaç km sürüşte henüz değişiklik olmadı. Uğraştırıcı olduğu için başından
Yani şunu söyleyebilirim. Eğer bisikleti yavaşlatıcak kadar sürtmüyorsa sorun olmaz. Ortalama 5km'de gider sürtme.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
@tahakoçak Yavaşlatacak kadar sürtme yok. Biraz daha sürüp geçmezse ona göre çözüm düşüneyim o zaman. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: tahakoçak
Merhabalar

Yeni aldığım mosso blackedition hidrolik fren bisikletin kurulumunu geçen gün yaptırdım. Frenlerde sürtme ses vs yok. Frenler güzel.
Ancak arka frende durur şekilde fren sıkıldığında arka diskin minimal şekilde esnediğini fark ettim. Balatalardan birisi diğerinden önce diski kavrıyor. O yüzden diğer balata diske değene kadar çok dikkatli bakıldığında fark edilecek kadar az şekilde disk esniyor.
Ön disk te öyle bir sorun yok. Kurulumu yapan usta "bundan bir sorun olmaz. Bir yerden sonra balata ona göre kendini ayarlayacak" vs gibi birşey söyledi. Ben disk açısından sorun olur mu diye özellikle uğraşmalarını istedim. Ancak fren tertibatındaki vidalarla ne kadar uğraştılarsa bunu geçiremediler.
Ustanın dediği doğru mudur? Bu ilerde büyük sorun yaşatır mı?
 
Merhabalar

Yeni aldığım mosso blackedition hidrolik fren bisikletin kurulumunu geçen gün yaptırdım. Frenlerde sürtme ses vs yok. Frenler güzel.
Ancak arka frende durur şekilde fren sıkıldığında arka diskin minimal şekilde esnediğini fark ettim. Balatalardan birisi diğerinden önce diski kavrıyor. O yüzden diğer balata diske değene kadar çok dikkatli bakıldığında fark edilecek kadar az şekilde disk esniyor.
Ön disk te öyle bir sorun yok. Kurulumu yapan usta "bundan bir sorun olmaz. Bir yerden sonra balata ona göre kendini ayarlayacak" vs gibi birşey söyledi. Ben disk açısından sorun olur mu diye özellikle uğraşmalarını istedim. Ancak fren tertibatındaki vidalarla ne kadar uğraştılarsa bunu geçiremediler.
Ustanın dediği doğru mudur? Bu ilerde büyük sorun yaşatır mı?
İnce işçilik yapılırsa yani biraz emek verilirse düzeltilebilecek bir problem ancak biraz el becerisi ister. Kimi ustalar kaliperin ayarını tam yapamazlar o sebeple bir taraf daha erken dokunabilir. Buradaki problem çok büyük ihtimalle kaliperin diske göre tam doğru hizalanmamış olmasından kaynaklıdır bilginiz olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
İnce işçilik yapılırsa yani biraz emek verilirse düzeltilebilecek bir problem ancak biraz el becerisi ister. Kimi ustalar kaliperin ayarını tam yapamazlar o sebeple bir taraf daha erken dokunabilir. Buradaki problem çok büyük ihtimalle kaliperin diske göre tam doğru hizalanmamış olmasından kaynaklıdır bilginiz olsun.
Çok teşekkürler bilgi için
Vidalar gevşetiliyor. Kaliper tam olarak diske hizalanıyor. Ancak sonrasında vidalar sıkıldığında maalesef kaliper içeri doğru geliyor. Ne kadar elimle sabit tutmaya çalışsam da vidalar sıkıldığında kaliper içeri doğru geçiyor. Sorun vida yerleri gibi geliyor bana. Ama tecrübemde yok açıkçası. Dediğiniz gibi disk kaliperin içerisinde bir tarafa daha yakın duruyor. Hatta fotoğrafını da ekleyeyim
VideoCapture_20210520-162241.jpg
 
Çok teşekkürler bilgi için
Vidalar gevşetiliyor. Kaliper tam olarak diske hizalanıyor. Ancak sonrasında vidalar sıkıldığında maalesef kaliper içeri doğru geliyor. Ne kadar elimle sabit tutmaya çalışsam da vidalar sıkıldığında kaliper içeri doğru geçiyor. Sorun vida yerleri gibi geliyor bana. Ama tecrübemde yok açıkçası. Dediğiniz gibi disk kaliperin içerisinde bir tarafa daha yakın duruyor.

Bu sürekli başınıza gelebilecek bir şey, yani tekerleği söküp taktığınızda her seferinde bu tip kaymalar olabiliyor. Ancak ve ancak sokma milli bir göbek olacak ve QR mandalını hep aynı oranda sıkacaksınız ki ayar kolay kolay bozulmasın.
Şu durumda elle ayar yapmaktan başka şansınız yok. "vidaları gevşet , freni sık, vidaları sık" yöntemi işe yaramaz, el ve gözle hizalama yapıp eşit açıklık sağlanması lazım, vidaları sıkarken de çok dikkatli ve yavaş sıkmak lazım. rotoru çok esnetmiyorsa bence çok da önemli değil, bir süre sonra zaten dikkat bile etmezsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
Arkadaşlar yeni konu açmayayım madem görseldeki fren sisteminin ayarını bilen varmı, benimkiler diske göre açılı duruyor ve çok oynuyor. Bunun yerine yeni bir merkezmi alsam yada. Epic dualforce var çift balata haraketli.
 

Dosyalar

  • 77f202ee-d9a7-498a-ad11-914873a5460b.jpg
    77f202ee-d9a7-498a-ad11-914873a5460b.jpg
    66,2 KB · Okunma: 34
Bu sürekli başınıza gelebilecek bir şey, yani tekerleği söküp taktığınızda her seferinde bu tip kaymalar olabiliyor. Ancak ve ancak sokma milli bir göbek olacak ve QR mandalını hep aynı oranda sıkacaksınız ki ayar kolay kolay bozulmasın.
Şu durumda elle ayar yapmaktan başka şansınız yok. "vidaları gevşet , freni sık, vidaları sık" yöntemi işe yaramaz, el ve gözle hizalama yapıp eşit açıklık sağlanması lazım, vidaları sıkarken de çok dikkatli ve yavaş sıkmak lazım. rotoru çok esnetmiyorsa bence çok da önemli değil, bir süre sonra zaten dikkat bile etmezsiniz.
Bu ayar için aluminyum içecek kutusundan 2 adet şerit kestim ve her sökme takmada balata ile disk arasına bu şeritleri sokuyor ve qr mandalı öyle sıkıyorum. Tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm ve Samet M.
Bu başlık altında yazılmış, hidrolik disk fren'de diskin kalipere sürtme problemini ben de tekerleği yerinden çıkarınca arada yaşıyorum. Yazılanları okuduktan sonra bir kaç sorum var. hidrolik disk frenin diskinin tam kaliperler arasına yerleşmesi ve sürtünme olmaması için en pratik yol quick release'i eskisi gibi tam sıkmak ve gözle kontrol etmek gerekirse tekrar denemek diye anlıyorum. Bunu yaparken bir tamirci bana sıkmadan lastiği sağ sol biraz sallayıp yuvaya tam yerleşmesini sağlamamı önerdi. Ben bir de sıkmadan, kaliper hizalama aparatını (basit birbirine paralel metal plakalar aslında) kaliperler ve disk arasına yerleştiriyorum. Yine de sürttüğü oluyor tekrar deneyerek sonuş alıyorum ama bu normal sanırım? herkes yaşıyormuş bunu..
 
Bu başlık altında yazılmış, hidrolik disk fren'de diskin kalipere sürtme problemini ben de tekerleği yerinden çıkarınca arada yaşıyorum. Yazılanları okuduktan sonra bir kaç sorum var. hidrolik disk frenin diskinin tam kaliperler arasına yerleşmesi ve sürtünme olmaması için en pratik yol quick release'i eskisi gibi tam sıkmak ve gözle kontrol etmek gerekirse tekrar denemek diye anlıyorum. Bunu yaparken bir tamirci bana sıkmadan lastiği sağ sol biraz sallayıp yuvaya tam yerleşmesini sağlamamı önerdi. Ben bir de sıkmadan, kaliper hizalama aparatını (basit birbirine paralel metal plakalar aslında) kaliperler ve disk arasına yerleştiriyorum. Yine de sürttüğü oluyor tekrar deneyerek sonuş alıyorum ama bu normal sanırım? herkes yaşıyormuş bunu..
Sağa sola oynatma yöntemini tavsiye etmiyorum, bu yöntemi ne zaman denesem olduğundan daha kötü hale getirdim. Bisiklet kendi ağırlığı ile zaten tekerin oturmasını sağlıyor, elle oynattığınızda olduğundan daha kötü hale geliyor. Dediğiniz gibi quick release'i aynı miktarsa sıkmak önemli. Bunu öğrendikten sonra yolda teker tamir etmem gerekti ve çok iyi bir şekilde oturtabildim tekeri sadece sıkma miktarını ayarlayarak.

Bir de rotorda yamukluk varsa, milimetrik bile olsa, uzun yola çıkmadan düzeltmek önemli. Bazen tekeri tam doğru hizalayarak yamukluk sorun olmayacak şekilde (balataya sürtmeyecek şekilde) takabiliyorsunuz, ama yamukluğu düzeltirseniz işiniz daha kolay oluyor. Benim rotorda milimetrik bir yamukluk vardı, imkansızdı tekeri çıkarıp geri takmak. Artık yolda bile çıkarıp tamir edip takabiliyorum.
 
Sağa sola oynatma yöntemini tavsiye etmiyorum, bu yöntemi ne zaman denesem olduğundan daha kötü hale getirdim. Bisiklet kendi ağırlığı ile zaten tekerin oturmasını sağlıyor, elle oynattığınızda olduğundan daha kötü hale geliyor. Dediğiniz gibi quick release'i aynı miktarsa sıkmak önemli. Bunu öğrendikten sonra yolda teker tamir etmem gerekti ve çok iyi bir şekilde oturtabildim tekeri sadece sıkma miktarını ayarlayarak.

Bir de rotorda yamukluk varsa, milimetrik bile olsa, uzun yola çıkmadan düzeltmek önemli. Bazen tekeri tam doğru hizalayarak yamukluk sorun olmayacak şekilde (balataya sürtmeyecek şekilde) takabiliyorsunuz, ama yamukluğu düzeltirseniz işiniz daha kolay oluyor. Benim rotorda milimetrik bir yamukluk vardı, imkansızdı tekeri çıkarıp geri takmak. Artık yolda bile çıkarıp tamir edip takabiliyorum.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Roturdaki yamukluğu, sürtmeyi farkettikten sonra göz ile mi tespit ediyorsunuz? Göz ile emin olamazsak düz bir metal parçasını mastar olarak kullanmak da işe yarar heralde?
 
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Roturdaki yamukluğu, sürtmeyi farkettikten sonra göz ile mi tespit ediyorsunuz? Göz ile emin olamazsak düz bir metal parçasını mastar olarak kullanmak da işe yarar heralde?
Bisikleti tamir sehpasına oturtup kaliperin altından telefonun feneriyle ışık veriyorum, tekeri döndürüp rotorun hareketini kalipere yukarıdan bakarak gözlemliyorum. Rotor sürekli aynı hizada dönüyorsa düzdür. Balatalardan birine yaklaşıp uzaklaşıyorsa o zaman yamuktur. Yamukluğun nerede olduğunu anlayana kadar tekeri ileri geri döndürüp gözlemlemeye devam ediyorum. Yamuk olan kısmı düz kısma doğru ayarlı anahtar (ingiliz anahtarı) veya pense gibi birşeyle (aletin yağlı olmadığından emin olun) rotoru hafifçe yamuk tarafından tutup düzeltecek şekilde büküyorum. Sonra kontrol ediyorum. Düzelene kadar süreci tekrar ediyorum.

Kaliperin altından ışık vermeden çok aşırı yamuk olmadığı sürece anlamak çok zor oluyor. Işık vermek önemli.
 
Bisikleti tamir sehpasına oturtup kaliperin altından telefonun feneriyle ışık veriyorum, tekeri döndürüp rotorun hareketini kalipere yukarıdan bakarak gözlemliyorum. Rotor sürekli aynı hizada dönüyorsa düzdür. Balatalardan birine yaklaşıp uzaklaşıyorsa o zaman yamuktur. Yamukluğun nerede olduğunu anlayana kadar tekeri ileri geri döndürüp gözlemlemeye devam ediyorum. Yamuk olan kısmı düz kısma doğru ayarlı anahtar (ingiliz anahtarı) veya pense gibi birşeyle (aletin yağlı olmadığından emin olun) rotoru hafifçe yamuk tarafından tutup düzeltecek şekilde büküyorum. Sonra kontrol ediyorum. Düzelene kadar süreci tekrar ediyorum.

Kaliperin altından ışık vermeden çok aşırı yamuk olmadığı sürece anlamak çok zor oluyor. Işık vermek önemli.
Işık en güzel çözüm. Bende sehpaya oturtup tam balataların hizasına el feneri koyarak ayarı yapıyorum. Hatta en sağlam ayarları hep akşamları yapmışımdır o yüzden. Gündüz çok efektif olmuyor ışık.
 
Geri