Scudo Sports

Hidrolik frende disk sürtmesi sorunu yaşayanlar.. Buraya lütfen, bir sorun var???

ZekiAlper

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
2.887
Tepki
1.470
Şehir
Antalya
İsim
Antalya Downhill Özel Antrenör
Bisiklet
Specialized
http://www.nexternal.com/icycles/images/xtrfront.jpg
XTR Dual Frenimde (Br M966) bir sürtme sorunu var ama bildiğimiz tarzda bir sürtme değil. Sol taraftaki balatam sağ taraftakine nazaran çok fazla dışarıda kalıyor..(Bu da diskime soldan sürtme yapıyor ve tekeri dönemeyecek hale getiriyor maalesef! :( Sol taraftaki balatayı içeriye nasıl itebilirim veya nasıl bir çözüm bulabilirim arkadaşlar?? ) Bu sorunu daha önce yaşamış veya yaşayacak olanlar olabilir.. Bu konuda bu sorunu çözmek açısından bilgisi olanlar değerli yorumlarını bizlerden eksik etmezlerse seviniriz..
 
Scudo
Bu sorunu komple sistemi söküp yeni yağ ilave etmeden nasıl yapabiliriz? Belki bizim bilmediğimiz farklı çözüm yolları vardır..??
 
bendede buna benzer bir sorun var.. sizinki arka frendemi oluyor bilmiyorum ama benimki arka frende oluyor. kadroya bağlantı vidalarını sıkınca geçiyor yani belki sizdede vidalar gevşemiş olabilir sıkınca yerine oturup diskle temasını kesebilirsiniz. yada çok sıkıdır gevşetmeniz lazım:)

umarım yardımcı olmuşumdur.. umarım halledersiniz sorunu
 
sürten kısma pul koyarak helledebilirsiniz, bendeki magura sette de aynı sorunu yaşıyorum ve bu şekilde çözüyorum.
 
Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkürler ama bunlar fayda etmiyor :( başka bir çözüm yolu var mı?
 
Sol taraftaki piston sağ taraftakine göre daha mı kolay hareket ediyor?
Başka bir değişle; ilk başta normal olan pistonlardan soldaki freni sıktıkça geri çekmede zorlanıyor ve dışarı da mı kalıyor?
 
Bahsettiğiniz sorunun bir kaç değişik sebebi olabilir. En basiti daha önce kaliper ayarlanırken, rotorun tam ortalanmaması sebebiyle sol pistonunuzun biraz daha dışarıda durmak zorunda kalması olabilir. Böylece daha sonra kaliper ortalandığında sürtme sorunu yaşamanız doğal. Bir başka sebebi de sağ pistonunuzun sıkışmış olması. Bu durumda sağ pistonu itmek için soldakinden daha fazla güç gerekeceği için soldaki piston her zaman sağdakine göre daha dışarıda kalacaktır.

Fakat sebep ne olursa olsun bu sorunun çözümü için iki yol vardır. Birincisi ve daha basit olanı şöyle; Önce balatalarınızı söküp pistonları açığa çıkarın, daha sonra geniş ağızlı bir tornavida veya benzeri bir şeyle pistonları tamamen geri itin. Bu biraz güç gerektirebilir, o yüzden pistonlara zarar vermemeye özen göstermelisiniz. Pistonları geri ittikten sonra fren koluna basarak pistonların tekrar dışarı çıkmasını sağlayın. Bu adımda da dikkat etmeniz gereken şey, fren koluna gerekenden fazla basıp tamamen yerinden çıkmamasına dikkat etmek. Daha sonra pistonları tekrar bastırıp bu işlemi 4-5 defa tekrarlayın ayrıca bu işlemler sırasında kaliperin iç tarafını ve pistonların çevresini balata temizleyici veya izopropil alkol ile temizleyin. Bu işlem büyük ihtimalle sorununuzu çözecektir ama eğer bu şekilde de çözülemiyorsa pistonların o-ringleri zarar görmüş olabilir. Bu durumda o-ringlerin değişmesi gerekir.
 
Arkadaş cevabı vermiş.;) tornavidayla pistonları geri iteceksin.Eğer yine bi taraf daha fazla çalışıyorsa, az çalışana toz vs kaçmış olaiblir.Onu asitsiz bi temizleyiciyle temizlemen gerekiyor.Ek olarak çok çalışan pistonu tornavidayla tutup dışarı cıkmasını engelledikten sonra fren koluna dikkatli bir şekilde basarak az çalışan pistonu alıştırabilirsin.
Püf nokta: Pistonları geriye dogru iterken tornavidayı pistonun merkezine denk getirin;)

Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mechanics
ben de deore lx dual kullanıyorum,ilk başlarda rotorumun yamukluğuna rağmen frenim sürtmüyordu,sonradan pistonun birinin daha dışarıda olduğunu ve diğerine nazaran daha fazla hareket ettiğini gördüm,tabi bu arada sürtme de yaşıyordum,balataları çıkardım,haraket etmeyen pistona biraz mineral yağ damlattım,fazla yağı güzelce temizledim ve koldaki tankın kapağını açıp diyaframı çıkardıktan sonra kalın bir tornavidayla pistonları ittim,biraz hava oluşabilir,bu yüzden balataları yerine taktım,koldan pompalayarak havayı aldım,tankı doldurup diyaframı takıp kapattım.sonra kaliperin kadroya bağlı olan vidalarını değil de adaptöre bağlı olan,sağa sola ayarlanmasına yarayan vidaları gevşettim bir miktar,en azından hareket edebilmesine izin verecek şekilde,sonra frene bastım vidalar gevşekken,pistonların ikisi de hareket ediyordu,böylelikle kaliper rotora olan mesafesini tam ayarlayabilecekti,elim fren kolunda ve freni sıkarken aynı zamanda kaliperin vidalarını da tam sıktım,arka tekeri çevirdim ve artık sürtme yoktu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
@İsaAlp

Herkese teşekkür ederim. Ama sizin daha çok açıklayıcı oldugunuzu düşünüyorum.
Sorun düzelmezse o ringlere kabahat bulacagım :)
Kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Dinçer ÜNSAL
Geri