Scudo Sports

Hidrolik disk frenimde bir sorun var

Yigit K.

Aktif Üye
Kayıt
28 Temmuz 2016
Mesaj
138
Tepki
91
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
Herkese merhabalar ben de aranıza yeni katıldım. Sizlere bir sorum olacak aslında bu bir sorunmu bilmiyorum ancak değerli ve bilgili üstadlarımızdan bilgi alırsam daha iyi olacak. (bisikleti daha yeni aldım salcano Ng450 modeli)

Şimdi öncelikle birinci sorunum fren boşluğu hakkında, ben uzun zaman v fren kullandım ve açıkçası ilk aldığımda v fren gibi sıkılık ayarı var sanıyordum ancak uzun zaman aradım forumlarda fakat birtürlü sıkılık ayarıyla ilgili birşey bulamadım yani ben istiyorum ki frene bastığımda 1 cm 2 cm içeri gelince fren kolu frenler devreye girsin ancak sonuna kadar basmam gerekiyor ve hızlı giderken de tutmayabiliyor.

İkinci sorunum arka frenle ilgili, ön frene göre arka frende bariz bir fark var ön fren gidonun 1 2 cm ilerisinde tutarken yolda giderken, arka freni sonuna kadar sıkmam gerekiyor bunun bir ayarı var mı yoksa hidrolik sıvısıyla mı ilgili birşey?

Son sorumda disk frenden iki demir sürtüşmesi gibi bir ses geliyor ancak yani disk sesi değil böyle alüminyum demire sürüyormuş gibi diskten geldiğini tespit ettim ama nerden geldiğini anlayamadım.


Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın şimdiden. Attığım resimde de normal dururken frenini sıkıştığı yeri fotoğraf çektim, yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim

P_20160728_191116.jpg

ARKADAŞLAR SORUN ÇÖZÜLDÜ!!!!

Manetlerin (fren kollarının) iç tarafında bir vida var tam kolla gidonun bağlantı yerinde diyeyim çok küçük alyenle bu vidayı sıktığınız zaman istediğiniz sıklıkta oluyor ayarı , herşey için teşekkürler.
Daha bu dediğim sesin nerden geldiğini bulamadım ancak bulunca burayada yazarım iyi günler..
 
Scudo
Ön frenin kablosu daha kısa olduğu için arka frene göre daha çabuk sıkıştıracaktır.
 
@trkc
Ancak bu sıkışma çabuk sıkışma anlamında değil kol ilerde kavrıyor anlamında
 
Hidrolik sistemin özelliği sıvılar sıkıştırılamaz ilkesinden dolayı ister 50 cm ister 500 cm boru olsun aynı etkiyi sağlayabilmesi. Bu bağlamda bisikletinizin de sıfır olduğunu varsaydığımızda yağ miktarının az olmasının muhtemel olduğunu düşünüyorum.
 
@SOZUAK

Haklısınız galiba 15 gün sonra ilk bakıma götüreceğim bakalım orda çıkar sorun
 
Bence biraz daha erken götür. Fren bisiklette çok önemlidir. Aldığında ortaya çıkan bu durum bir kusurdur ve kaza geçirmene sebep olabilir. Eğer götürme konusunda çok öncelikli düşünmüyorsan bisikleti yavaş kullan zira ön freni daha güçlü tuttuğundan takla attırabilir.
 
Bu V-frenlerde olan, balata temas noktası ayarı genelde üst seviye hidrolik frenlerde oluyor. Seninki çok geride kavrıyor ise diğer arkadaşların dediği gibi hidrolik sisteminden kaynaklanıyordur, yani olması gerektiği gibi değildir. Tekrar hava alıp yağ basma işlemi "bleeding" yapılırsa düzelir tahmin ediyorum, tabii fren balatalarının da yeni ve tam olması gerektiği kalınlıkta olması lazım.
 
Usta manetlerin iç kısmında incecik alyanla sıkılacak vidalar var . Onu biraz sık, sertleşcektir. Ve birde bisiklete binmeden önce 10 -15 kere freni sık fren bi alışsın, sertleşsin.
 
@Yigit Kotuz en küçüklerden olacak, kıl değil 1ya da 2 numara büyüğü.Doğru yeri sıktığınıza emin olun, freni sıktığınızda içe doğru oynayan bölümdeki alyan, incecik.Sıkmadan önce freni 15-20 kez sık bırak , fren alışsın, bu işlemi sürüşten öncede yapabilirsin.Köküne kadar sıkma, anında kilitlenmesi de iyi birşey degil , etkisini de anlık göstermez 2-3 sıkışta gösterir.Kolay gelsin. Bu arada fren ayarı ( balataların sürtmemesi için) performansınız artacaktır.
 
@Yigit Kotuz

Merhaba, bisikletiniz ile guzel ve keyfili gunler dilerim.
Sertlik konusu mineral yagda eksiklik nedeni ile olusuyor buyuk ihtimalle. Yagi tamamlarsaniz kol daha kisa (2 cm vb.) mesafede tepki verecek balatalar diski kavrayacaktir.
NG 450 gibi bisikletlerde kullanilan alt seviye HD fren sistemlerinde kol uzerinde sertlik ayari yoktur. Yukarida bahsi gecen ayar fren kolunun gidona mesafesini ayarlamanizi saglar. Kısacasi elinizin boyutuna, parmaklarinizin uzunluguna gore goidon ve freni ayni anda rahat tutacaginiz konumu ayarlamanizi saglar.

Asagidaki linki verilen konuyu yorumlariyla incelerseniz, sorunlar cozumler ve ayarlara dair pufleri bulabilirsiniz:

HD Fren / Hidrolik Fren Sorunlar Nedenler Çözümler
 
  • Beğen
Tepkiler: Yigit K.
@suat akman Yorumunuz için teşekkürler en kısa sürede ilk bakım için gideceğim orada mineral yağına bakıyorlar değilmi ?
 
@Yigit Kotuz
Ilk bakımı gozounuzde buyutmeyin. Servisin kalitesine ve esnaflık ruhuna bagli!
Ilk bakımda cogu bakımı es gecebilir, ekstra ucrete girdigini soyleyebilirler. Hatta bazi servisler HD konusunda faciaydi bir ara. Yayginlastikca durum degistimi bilmiyorum...
En iyisi gittiginizde ilimli bir tavirla ''usta durum boyle boyle, ilk serviste yapilacagi soylenmisti vb.'' diyerek durumu kurtarmaya bakin.
Isler sarpa sararsa ureticiye basvurun bakalim cozuluyor mu...
 
@Yusuf !!WOW!!

Bana neden baba diyorsun?? Baban ben olsaydım sen böyle olmazdın emin ol.

Denemek bedava. Şırıngaya yarısına kadar su doldurup ucunu tıkayın ve sıkın. Aynı işlemi bir de şırınga tam doluyken deneyin. Eşit güç uygulandığında yarı dolu hali ile daha erken duracaktır.
 
Siringa plastik aksamdir esneyen parcalar var o zaman arabalarda da 2.5 mt arka fren borulari sorun cikartirdi one gore. Metal aksam esneme yok. Mesafe kaynakli gecikme yok.
 
Benim arka fren daha iyi tutuyor, ön köklemeden kilitlenmiyor :)
 
@SOZUAK

Plastikle falan alakalı değil. Daha uzun mesafe ve dolayısıyla daha fazla sıvı var. Sıvı ne kadar fazlaysa sıkıştırmak için daha fazla güç gerekecek. Ön tarafın kablosu kısa olduğu için daha erken sıkışacak haliyle.
 
@kaskreis Benimkide tam tersi ön daha çabuk kitliyor arkayı dibine kadar basmak gerekiyor hızlı giderken tutmuyor
 
Geri