Scudo Sports

hidrolik disk fren zahmetli bişey mi?

@fulham

selam rkadaşım hidrolik frenler sana çok fazla sorun yaratabilecek bir sistemde değiller yani ilk taktırdığında yapılan montajla sana uzun süre sorun çıkarmadan çalışırlar ben her zaman disk diyorum 2 yıldır kullanıyorum hemde deore lx tek sorun bazan bir tarafın sürtmesi oda halledilmesi çok kolay senin bile yapabileceğin bir durum ben hiç sorun yaşamadım hidroliğin tek düşmanı sıcak hava olabilir çünki direk güneşe uzun süre mağruz kaldığındaki bilirsiniz yağlar belli ısıları aştığında özelliği akışkanlığı kaybolur fren ilk bindiğinizde yumşak olur fakat kısa mesafe ve bir kaç pompalama her şeyi düzeltir saygılar
 
Scudo
hidrolik diskler 3 çeşitdir 1.tekpistonlu2.iki pistonlu 3.dört pistonlu tabiki bu alt modelden üst modellere doğru ayrıca söylendiği gibi bu günki teknoloji ile disk ve v-fren arasındaki ağırlık farkı çok fazla değildir buda kullanım alanına göre değişir dh yapacaksan magura gustav - avid code yada carbon gibi ayrıca shimano resin ped kullanırki bu pedler alaşımı lastik ve yumşak olur çabuk biter fakat rotoru uzun ömürlü kullandırır magura ve hayes (ingilizcesini hatırlamıyorum) pedlerin lastik içerisinde çok ince metal talaşı bulundururki bu pedler daha uzun ömürlü fakat rotoru daha çabuk aşındıran bir ped ama her şekilde bana kalırsa kaliteli jant ve kaliteli bir v-fren sisteminin maliyeti ile alacağınız bir hidrolik setin maliyeti arasındada fark olacağını zannatmiyorum heleki mavic leri kıyaslamış arkadaşımız buna göre daha güvenli daha seri ve daha kullanışlı bir sistemmi yoksa --- tam tersi olan diğerimi saygılar
 
@veynah

İlk olarak noktalama işaretlerine dikkat edersen çok daha rahat okunur ve anşalışır bir yazı yazmış olursun... Bunun gibi kargacık kurgacık olmaz...

İkinci olarak resin yada metallic padlerin tek farkı sadece roturu aşındırmalara yada ömürleri değildir...

Metallic padler en yüksek tutuş performansına biraz daha geç ulaşır fakat bu performans resin olanlara göre daha yüksektir çünkü içindeki metal tanecikleri sürtünmenin dahada artmasını sağlarlar. Fakat içlerindeki metal zerrecikleri yazın etkisi ve rotorun sıcaklığı ile birleşince sıcaklık sebebiyle performans azalma oluşabilir. Bu sebeple metallic padler kışın çamurda ve yağmurda yani daha soğuk ortamlarda dayanıklılıkları yüksek (daha uzun ömürlü) olduklar için tercih edilirler...

Resin padler ise daha lastik alaşımlıdır ve bu lastikli alaşımın kışın çamur yağmur ve dış etkenler sebebiyle tükenmesi daha kolay olur bu sebeple kışın tercih edilmezler... Genelde kışın bir kaç çamur binişinde tükenen padlerde resin yada bazı markalarda kullanılan eşdeğer organic padlerdir... Fakat bu tip padler yaz ortamında sıcaklığın etkisiyle biraz daha yumuşar ve tutuşu artarak daha iyi performans sergilerler... Bu sebepten dolayı yazın ve sıcak bahar aylarında daha çok tercih edilirler...

Bende bir disk kullanıcı olarak yazın resin kışın ise metallic padleri tercih ediyorum... Ayrıca Shimanonun Metalllic padleride vardır. Hatta XT disk seti alırsanız kutusundan 1 takım Resin bir takım Metalic pad çıkar, yazlık ve kışlık olarak...

V-fren sistemleri için iyi işlenmiş jant yüzeyleri önemlidir... Bunun için kaliteli jantlar kaliteli fren tutuşu verir... Mesela XTR v-frenlerin zac 19 jantlarda verdiği performans ile mavic XC717, Mavic yada DT nin seramic yanaklı çemberlerini kullanırken verdiği performans aynı değildir olamazda zaten... Fakat böyle bir sistemin maliyetide orta sınıf bir disk sistemi ile aynı maliyettedir ve tabi performansıda belki onlardan biraz daha fazla... Ama çok değil
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
ustacım ben zaten performansı olarak değerlendirmedim demek istediğim kısaca senin altta yazdığın gibi v-fren kullanırken en iyi performansı alman için gereken ekipmanın kaliteli bir jant olması gerektiği gibi senin seramik yanaklı mavic jantlarınında eklendiğini düşünürsen maliyet olarak discle aynı rakamları bulabilir ve şöyle bir kıyaslama ki en üst model bir v-frenle en üst model bir disc arasında performans dayanıklılık aynı olurmu ?

Saygılar (ayrıca dediğin gibi okadar imla hatasının yanında senin yazdığın kadar uzun bir yazı yazmaya kalksam ne olurdu.)

Yoksa yazdıkların hakkında az çok bilgim var zaten saygılar şimdilik bu zamanla düzeltirim
 
merhaba,
Trek 4300 Disk fren ve 4500 V fren arasinda karar veremedim,Sehirde bol inisli ve cikisli asfalt ve toprak yolda kuru havalarda kullanacagim.4500 un vites mekanizmasi ve amortisorleri daha iyi gozuktu ama disk fren istedigimden karar veremedim.Su anda cift amortisorlu V fren, agir bir univegayi sadece inis icin kullaniyorum.4300 ve 4500 arasinda ne tavsiye edersiniz?
 
@veynah
Yukarıdaki bir bilgiyi düzeltmek gerek:
Yüksek ısılarda yağların akışkanlığı azalmaz, artar. (Dikkat edin;tavaya konan zeytinyağı ısındığında su gibi akışkan olur)
Pompalamayla fren normale geliyorsa o sistemde bir sorun var demektir..

Böyle olsaydı sıcak havalarda otomobiller hep kaza yapardı.. Sonuç olarak hepsi aynı sistem..
 
bilgi için teşekkür taktıracaktım ama vazgeçtim paylaşım için teşekkürler
 
zahmetli ve gereksiz disk vrenler karda ve yagıs anında kullanma amaclı uretilmistir. su anda takanlar anlamak mümkün degil
 
bildiğim kadarıyla 200-300 ytl arası ama kesin bişey bilmiyorum
 
@kcuk_

selam arkadaşım disk frenlerin hidrolikmi? ve sürtme konusunu tamamen hallettinmi nasıl ? şimdiden tşk...
 
Geri