Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik disk fren sürtmesi

uğraşıyorum, didiniyorum ayar yapıyorum sürtme sesi halloluyor. üstüne binip bir kere geziyorum yine başlıyor. kafayı yiyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Merhaba, ben de bu sorunu neredeyse bisikleti aldığımdan beri yaşıyorum. Bisikletim Carraro Sportife 324 model, kendim alyanla yapmaya çalışıyorum ancak olmuyor; hem frene basılı tutarak yapmayı hem de gözümle kontrol ederek yapmayı defalarca denedim ancak bir türlü sorunu çözemedim. Bisikletçiye götürüyorum sorun o anlık halloluyor ancak ertesi veya birkaç gün sonra yine başlıyor. Ben bu sorunu nasıl çözebilirim?
 
Sırf bu sorun yüzünden disk frenden vazgeçtim. İnsanı çıldırtıyor. Fenerli kullanıcının dediği gibi anlık gidiyor daha sonra tekrar geliyordu. Bisikleti sattım komple.
 
Merhaba, ben de bu sorunu neredeyse bisikleti aldığımdan beri yaşıyorum. Bisikletim Carraro Sportife 324 model, kendim alyanla yapmaya çalışıyorum ancak olmuyor; hem frene basılı tutarak yapmayı hem de gözümle kontrol ederek yapmayı defalarca denedim ancak bir türlü sorunu çözemedim. Bisikletçiye götürüyorum sorun o anlık halloluyor ancak ertesi veya birkaç gün sonra yine başlıyor. Ben bu sorunu nasıl çözebilirim?

Bu sorun her zaman balata ayarından kaynaklanmaz. bazen jant akort ayarından bazen de fren rotorunun eğikliğinden kaynaklanabilir, veya fren kaliperi düzgün çalışmıyor da olabilir. Bu tip bisikletlere niye hidrolik fren takarlar anlamıyorum. Bu bisikleti alan kullanıcıların bana göre %70 inin hidrolik frene ihtiyacı olmuyor. Sırf insanların zevklerini tatmin etmek ve al benisi olsun diye yapıyorlar herhalde.
 
bazen jant akort ayarından bazen de fren rotorunun eğikliğinden kaynaklanabilir,

Disk frenli sistemlerde rotor (fren yüzeyi) jantta değil göbekte olduğu için, akort ayarı V frenli bisikletler söz konusu olduğunda sorun teşkil edebilir.

Sorunun çözümü için öncelikle rotorun eğri olup olmadığına bakmak lazım. Rotorda sıkıntı yoksa, kaliper içindeki pistonların düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: SdtBnd
Disk frenli sistemlerde rotor (fren yüzeyi) jantta değil göbekte olduğu için, akort ayarı V frenli bisikletler söz konusu olduğunda sorun teşkil edebilir.

O zaman göbekte oynama varsa oradan da yapma ihtimali var, göbek oynadıkça sürtme yapabilir. her şeyin çok düzgün olacak ki sürtmesin :) dertli iş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: can onur
@ratm Dediğiniz gibi jant akortundan veya kaliperden olabilir ancak rotorun yamuk olduğunu düşünmüyorum çünkü tek yahut birkaç yerde değil bütün rotorda yani aralıksız bir sürtme sesi var. Alırken hidrolik varken V-fren alma dediler, fren mesafesi olarak çok memnunum ancak bu sürtme yüzünden acaba V-fren mi alsaydım diye düşünüyorum. Ancak aldık bi kere yapacak bir şey yok. :D

@Mehmet Altuğ Rotorda bir yamukluk olduğunu sanmıyorum çünkü aralıksız sürtüyor. Acaba bu kaliper pistonlarını nasıl kontrol edebilirim?
O zaman göbekte oynama varsa oradan da yapma ihtimali var, göbek oynadıkça sürtme yapabilir.
Bisiklet amortisörsüz acaba herhangi bir sarsıntıdan dolayı da sürtme olabilir mi?
 
Sürekli olarak sürtüyorsa ilk akıla gelen balata hizalaması olur ama onu iyi yaptım diyorsunuz. O zaman ikinci olarak akıla pistonların düzgün çalışmadığı geliyor. Bi taraftaki piston(lar) daha çok çıkarken diğer taraftaki daha az çıkıyor olabilir. Gözden kaçan başka bir sebep de olabilir.
İzmir de olsanız bunları çözecek tamirciler biliyorum da , bulunduğunuz ilde var mıdır bilmiyorum tabii
 
tamamen kaliper kaynaklı olduğunu düşünüyorum ben. Tek tarafta ki piston geri gitmiyor muhtemelen. Shimano mt200 de aynısı başıma gelmişti çözümü yok daha çok yeniyken olan durumdu pistonu açıp temizledim iyice havasını aldım çözüm bulamamıştım. jant tarafındaki piston tamamen geri gitmiyordu bende.
 
tamamen kaliper kaynaklı olduğunu düşünüyorum ben. Tek tarafta ki piston geri gitmiyor muhtemelen. Shimano mt200 de aynısı başıma gelmişti çözümü yok daha çok yeniyken olan durumdu pistonu açıp temizledim iyice havasını aldım çözüm bulamamıştım. jant tarafındaki piston tamamen geri gitmiyordu bende.
Teknik servis yolu görünüyor ama göndermek istemiyorum. Hele ki bu yaz aylarında gönderip uzun süre gelmezse diye korkuyorum.
 
Teker düzgün oturuyor mu ona da bakın. Kadro kulakçığında problem varsa hafif çapraz olunca sorun olabilir. Disk frenin tutuşu güzel de bu sorun çıldırtıyor insanı. Bisikleti yeni almama rağmen ilk sürüşte zorlandığımı hissettim elle boşa cevirdiğimde 2 tur sonra duruyordu
 
Teker düzgün oturuyor mu ona da bakın. Kadro kulakçığında problem varsa hafif çapraz olunca sorun olabilir. Disk frenin tutuşu güzel de bu sorun çıldırtıyor insanı. Bisikleti yeni almama rağmen ilk sürüşte zorlandığımı hissettim elle boşa cevirdiğimde 2 tur sonra duruyordu
Hocam tekerleri söküp sonra taktım sıkı sıkı. Bugün bisikleti sildim ancak gözüme bir şey çarpmadı, yarın özellikle kulakçığa bakacağım, teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Merhaba, ben de bu sorunu neredeyse bisikleti aldığımdan beri yaşıyorum. Bisikletim Carraro Sportife 324 model, kendim alyanla yapmaya çalışıyorum ancak olmuyor; hem frene basılı tutarak yapmayı hem de gözümle kontrol ederek yapmayı defalarca denedim ancak bir türlü sorunu çözemedim. Bisikletçiye götürüyorum sorun o anlık halloluyor ancak ertesi veya birkaç gün sonra yine başlıyor. Ben bu sorunu nasıl çözebilirim?
Merhaba, kaliperi kadroya sabitleyen vidaları gevşetin, ardından freni sıkın ve fren sıkılı haldeyken kaliperi sabitleyin. Aklıma en basit bu yöntem geldi bunun sonucunda yine aynı sorundan muzdaripsen profesyonel yardım almak en mantıklısı. Bu sorunu çözeyim derken başka bir soruna sebep olabilirsin.
 
Sürekli olarak sürtüyorsa ilk akıla gelen balata hizalaması olur ama onu iyi yaptım diyorsunuz. O zaman ikinci olarak akıla pistonların düzgün çalışmadığı geliyor. Bi taraftaki piston(lar) daha çok çıkarken diğer taraftaki daha az çıkıyor olabilir. Gözden kaçan başka bir sebep de olabilir.
İzmir de olsanız bunları çözecek tamirciler biliyorum da , bulunduğunuz ilde var mıdır bilmiyorum tabii
Rotoru ortalayıp geri sıkıyorum vidalarını, görünürde pistonlara değmiyor ama yine de ses çıkarıyor. Bulunduğum ilde öyle fazla bisikletçi tanımıyorum, zaten pek de fazla yok etrafta hangisi yakınsa bir soruyorum ancak hâlâ çözüme kavuşmuş değil sorunum.
Merhaba, kaliperi kadroya sabitleyen vidaları gevşetin, ardından freni sıkın ve fren sıkılı haldeyken kaliperi sabitleyin. Aklıma en basit bu yöntem geldi bunun sonucunda yine aynı sorundan muzdaripsen profesyonel yardım almak en mantıklısı. Bu sorunu çözeyim derken başka bir soruna sebep olabilirsin.
Hocam bu dediğinizi pek çok kez denedim ancak olmuyor, YouTube'da çoğu kişi böyle çözüyordu ancak benimkinde başka bir sorun var gibi duruyor. Profesyonel yardım demiş iken teknik servisler bisikleti ne kadar sürede tamir edip geri yollarlar bir bilginiz var mı?
 
İçindeki hidrolik yağ hava yapmış olabilir, bleed yapmak gerekli olabilir yağ takviyesi ile
 
  • Beğen
Tepkiler: Ebabil ve Fenerli
Bende bir süre aynı derdi çekmiştim. Tam olarak parçaya ne deniyor ismi aklıma gelmedi ama resimdeki balataların yanındaki parçayı ince tornavida yardımı ile genişlettim bu sayede pistonları daha iyi geri itmeye başladı ve ses kesildi. Denemedi iseniz bir deneyin sizde, zaten kaybedecek birşeyinizde yok, en azından bunuda denedim dersiniz 😉

clarks-disc-pads-organic-for-shimano-xtr-xt-slx-deore-alfine-1.jpg
 
youtube'da disk frenlerin bakımı konusunda bir abimiz ayrıntılı bir video çekmiş.Linki paylaşıyorum.Umarım faydası olur.

 
  • Beğen
Tepkiler: Fenerli
Rotoru ortalayıp geri sıkıyorum vidalarını, görünürde pistonlara değmiyor ama yine de ses çıkarıyor. Bulunduğum ilde öyle fazla bisikletçi tanımıyorum, zaten pek de fazla yok etrafta hangisi yakınsa bir soruyorum ancak hâlâ çözüme kavuşmuş değil sorunum.

Hocam bu dediğinizi pek çok kez denedim ancak olmuyor, YouTube'da çoğu kişi böyle çözüyordu ancak benimkinde başka bir sorun var gibi duruyor. Profesyonel yardım demiş iken teknik servisler bisikleti ne kadar sürede tamir edip geri yollarlar bir bilginiz var mı?
Bisikletin sorununa ve servisin yoğunluğuna göre değişiklik gösterir ama en fazla 3-4 gün olacağını düşünüyorum belki o kadar bile sürmez anlık bir çözümle direk bisikleti teslim edebilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fenerli
İçindeki hidrolik yağ hava yapmış olabilir, bleed yapmak gerekli olabilir yağ takviyesi ile
Semih Cavdar'ın dediği yöntemi denemeyi düşünüyorum, olmadı sizin dediğinizi de uygularım; teşekkürler.
Bende bir süre aynı derdi çekmiştim. Tam olarak parçaya ne deniyor ismi aklıma gelmedi ama resimdeki balataların yanındaki parçayı ince tornavida yardımı ile genişlettim bu sayede pistonları daha iyi geri itmeye başladı ve ses kesildi. Denemedi iseniz bir deneyin sizde, zaten kaybedecek birşeyinizde yok, en azından bunuda denedim dersiniz 😉

291325 dosyayı görüntüle
Bu parça şimdiye kadar hiç dikkatimi çekmemişti, bu dediğinizi en yakın zamanda deneyeceğim; teşekkürler.
youtube'da disk frenlerin bakımı konusunda bir abimiz ayrıntılı bir video çekmiş.Linki paylaşıyorum.Umarım faydası olur.
Çok teşekkürler.
Bisikletin sorununa ve servisin yoğunluğuna göre değişiklik gösterir ama en fazla 3-4 gün olacağını düşünüyorum belki o kadar bile sürmez anlık bir çözümle direk bisikleti teslim edebilirler.
Bir iki yöntem daha kaldı deneyeceğim, olmadı servise göndereceğim artık; teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Baranaslan
Geri