Scudo Sports

Hibrit Bisiklette Kadro Boyu? Doğru diye yanlış bilinenler?

Kayıt
26 Temmuz 2016
Mesaj
68
Tepki
40
Yaş
42
Şehir
Trabzon
İsim
Adem Ü
Bisiklet
Mosso
Arkadaşlar merhaba. Kadro boyuyla ilgili konuları takip ettiğim kadarıyla çoğu MTB bisikletlere özgü kadro bilgileri. Diğer bisikletlerle ilgili bilgiler ise birbirini hiç tutmuyor gibi geldi. Eğer yanlışım var ise düzeltin lütfen. Bazı arkadaşlar: 177 boyum var hangi kadro önerirsiniz demiş. 51 diyen var, 52, 54 diyen var. Benim boyum 178, bacak uzunluğum da eğer yanlış ölçmediysem 78 cm. Birkaç santim eksik ya da fazla ölçmüş olabilirim. Mosso 771 SMV kullanıyorum. Şimdi kadromu değiştireceğim. Kendim ölçtüğüm kadarıyla bisikletim ayna kol merkez ile sele kısmı 48 cm geliyor. Yine yanlış bilmiyorsam 18'' kadroya tekabül ediyor. Yalnız forumdaki konularda bazı bilgilerle ilgili kaynaklar belirtilmiş.

Kaynaklara göre 48 cm 16, 17 ve 18'' kadroları kapsamakta. Bu nasıl oluyor, 48 cm tamamen 18'' kadroya hitap etmiyor mu? Bir başka husus: MTB'ler genellikle 26 jant, Hibrit diye adlandırdığımız gezi bisikletleri ise 28 jant. Lastik çapını düşünürsek 18 MTB kullanan birinin 18 Hibrit kullanması yanlış olmaz mı? Neticede lastik çapları arasında en az 2 cm fark var.

Baktığım tablolarda 175- 180 boy arası 18-19 kadrolar tavsiye ediliyor. Şöyle de bir bilgi var: Bisikletin kadro borusu üstünde durduğunda ayaklarınız yere değmiş vaziyetteyken bacak arası ile kadro borusu arasında en fazla 2-3 parmak boşluk olmalı deniyor. Bu da en az 3 cm'ye tekabül eder. Fakat benim 28 jantlı 48 cm 18'' kadrolu Mosso 771 SMV Hibrit bisikletimde bunu denediğimde arada 1 cm bile boşluk kalmıyor. Ayaklarım yere değiyor fakat bacak aram da kadro borusuna değiyor. Bu durum çok rahatsız etmese de bacak arası malum yerin kadro borusuna değmemesi gerekmez mi?

O halde benim tercihimin 16'' kadro olması gerekmez mi? Haksız mıyım? Yoksa bende mi bir sorun var?

Unutmadan bir beyaz eşya satıcısında Carraro Sportive vardı fakat bisikletin kadro borusunda durmak bile çok zordu. Gözlemlediğim kadarıyla kadro 19 veya 20'' idi. Ata binmek gibi bir şey.

Hasan Çağrı beyin açtığı konuda:

A ölçüsü için alınabilecek seçenekler şunlardır ;

BOY (cm) Kadro yüksekliği
155 - 165 35 - 38 cm 14 - 15 "
165 - 170 38 - 41 cm 15 - 16 "
170 - 175 41 - 43 cm 16 - 17 "
175 - 180 43 - 46 cm 17 - 18 "
180 - 185 46 - 48 cm 18 - 19 "
185 - 190 48 - 53 cm 19 - 21 "

Benim kadromun ayna kol merkezi ile sele kısmındaki mesafe 48 cm geldiğine göre kadrom 18 veya 19 mu oluyor. 19 olamaz diye biliyorum çünkü bisikletin 19 kadrosu üretilmemişti. Fakat 43- 46 cm için de 18'' kadro ibaresi kullanılmış. Buna dayanarak 46 ve 48 cm için 18'' kadro diyebilir miyiz? İki farklı bisikletten birisi 46 diğeri 48 olduğunu farz edersek ve üretici bu iki bisikletin kadrosuna da 18'' damgasını vurduysa hangisi doğru olacak?
Bu konuda Forum Yöneticileri ve özellikle bu işe gönül vermiş üstatların yorumlarını bekliyorum?
 
Scudo
Deneyerek alırsanız sıkıntı olmaz.
 
bende gecenlerde sedonanin bir hibrit modelini bisikletcide denedim kadro boyumu bulmak amaciyla. 52 kadro olanini denedik bisikletci tam oldu bu sana sen 52 kadro bir bisiklet bakacaksin dedi fakat bisikletin borusu bacak arama yakin olmayi birak basbaya deyiyordu. deymemesi gerekmezmi diye sordugumda soyle bir cevap aldim. "sen mtb ler ile karistiriyorsun, hibrit ve yol bisikletlerinde uyan kadro boyunun bir üstü secilir boyle olmasi normal" dedi . doğruluk payı varımdır
 
Bacak boyu çok önemli. Ben 183 cm boya sahibim trek fx 7.0 kullanıyorum. Kendi sıtesine göre 20" kadro kullanmam lazım ancak bacak boyum 92 cm olduğu için 22.5 aldım. Kadro boyu büyük değil bacaklarım yerde iken bisiklet değmiyor bacak arama veya belimde bir ağrı yaşamıyorum. Bisiklet markalarından tutunda diziksel özelliklere göre değişiyor bu kadro işi belli bir ayarı yok. Mesela canyon yol bisikleti kullanan 184 boyundaki bi abimiz m beden kadro kullanıyordu o uygunmuş ona göre.
 
@oguz169 Bisikletçinin söylediğini forumda da söyleyen arkadaşlar var. MTB için daha küçük kadro gezi bisikleti için daha üst kadro tercih edilir diye. Ama bence burada şöyle bir kural var: Gezi Bisikleti ile Gezi ''Tura'' çıkacağınız zaman bisikleti asfalttan hiç çıkarmazsınız. Seleyi iyice kaldırır o şekilde kullanırsınız. Otomobil gibi düşünün. Trabzon'dan İstanbul'a giderken koltuğun yaslanma yerini biraz geri yatırabilirsiniz. Ama Şehir içi trafikte bunu yapmak mümkün olmaz.

Aynı şey Gezi Bisikletleri için de geçerli. Adı üstünde ''Hibrit'' Hem yol hem de arazide kullanabilme özelliği var. Bırakın araziyi büyük kadrolarda kaldırımdan aşağı inmek çok sakat. Hele hele bacak boyunuz kısa ise rüzgarlı rampalardan aşağı inmek de çok riskli.

Daha önce Sağlık Bakanlığı'nın MTB'sini kullanıyordum. Sanırım 46 cm kadroya sahipti ama daha güvenliydi. 48 cm 18'' Hibrit Bisiklete geçince denge konusunda sorunlar yaşamaya başladım. Bisikletin üstünde durduğumda bacak arası kadro demirine alıyordu. Bunun en büyük zararı ise '' kaldırımdan aşağı inerken aniden bir yayanın veya otomobilin önünüze çıkması'' İşte o an dengeniz bozulacağından bacak aranızın kadroya çarpma riski var. Haliyle ayaklarınız da yere zor değeceği için düşme riskiniz oluşabiliyor.

Bisikleti ilk aldığımda sele borusu daha önce kullandığım MTB'nin sele borusu yüksekliğine ayarlıydı. Sanki ata binmiş gibi bisiklet kullanıyordum. Alışması birkaç gün sürmüştü. Sonra mecburen sele borusunu alçattım. Ama sele borusunu alçaltınca da dirsekler rahat çalışmıyor.

Benim şahsi fikrim: Bacak arasına sıfır gelen, bacak arasına değen bir kadro alınacağı yerde 1-2 boy küçük kadro almak daha mantıklı değil midir? Sonuçta sele borusunu kaldırıp sürüş pozisyonunu değiştirebiliyorsunuz.

48 cm 18'' kadro ile güvenlik açısından sorun yaşamadım. Ama nasıl yaşamadım. Seleyi fazla yukarı kaldırmayarak. Ama bu sefer de performanstan çalmış oldum. Şimdi kadroyu değişeceğim. Yarın 16'' bir kadroyu deneyeceğim. Daha sonra da deneyimlerimi yazarım..

Şunu da unutmayalım. 178 boyunuz var 78 cm de bacak boyunuz diyelim. 18'' 26 jant MTB aldınız ve tam bana göre dediniz. Buna güvenerek 18'' kadro 28 jant Hibrit veya 29 jant MTB alırsanız hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Çünkü kadro kadar lastik çapı da kadroyu 1-2'' yükseltebiliyor. Forumda verilen örnekler de zaten çoğunlukla MTB ve Yol Bisikletiyle alakalı. Yol Bisikleti kullanıcılarının kaldırıma çıkmadığını düşünürsek büyük kadro onlar için çok normal. MTB'lerin çoğu da 26 jant olduğu için 18'' kadro 174- 178 cm boylar için pek sorun olmaz diye düşünüyorum. Zaten en yüksek sele borusu MTB kullanıcılarında var :) Bu da bu tezi doğruluyor :)

@Hastateker Hocam maşallah sizde de iyi bacak boyu varmış. Benim boyum 178 yanlış ölçmediysem bacak boyum 78 cm. Yani iç bacak. Bu bacak boyunu su terazisi ile ölçeceğim. Bu konuda haklısınız bacak boyu önemli. Bacak boyunuza göre 22.5'' kadro da normal görünüyor. Ama en mantıklısı bisikletin üzerine çıkıp bacak arasının kadro üst borusuna deyip değmediğini kontrol etmektir.

Siz bacak boyunuzu ölçmeden 18, 20'' kadrolu bisikletlere çıksaydınız belki de bacak arası kadro borusuna değecekti. Bilmem denediniz mi?
 
Denemedim hocam bisikleti internetten aldım. Ama geldiğinden denedim 22.5 kadroyu değmedi. 20 18 de küçük olurlardı zaten
 
@djmaviyansima Uygun kadro boyu 48, 50,52,... veya 17, 18, 19,.... gibi tek bir sayi ile tanimlanabilecek bir deger degildir. A markasinin 52 kadro boyu, B markasinin 54 kadro boyundan daha buyuk olabilir. Ayni boydaki iki insanin bacak, govde ve kol uzunluklari farkli olabilecegi icin ayni bisikleti ayni rahatlikla kullanamayabilirler. Farkliliklar listesinde hic hesaba katilmayan bir madde de vucut esnekliginir. Kimi insan uzun sure one egilmis bir halde bisiklet surebilir, kimi insan bisiklet uzerinde daha dik durmak ister. Kisaca boya gore uygun kadro boyu tablolarina kulak asmamak gerekir. Bisikletcilerin elindeki mali satmak icin "abi ben otuz yildir bu isi yapiyorum, sana bu boy olur" demesine de aldanmamak lazim. Ne yazik ki bu forumda bile hala senin boyun X sana Y kadro boyu uygun olur seklinde oneriler yapiliyor.


Gectigimiz aylarda yeni bisiklet almadan once aylarca kadro boyu, kadro geometrisi konularina calistim. Forumdaki farkli basliklara bu konuda baya bir sey yazdim. Su anda uzun uzun yazamiyorum. Benim eski mesajlarima bakarsan isine yarayacak bilgilere ulasirsin. Sorun olursa pazar gunu daha uzun yazabilirim.
 
@celikkadro Bilgilendirme için teşekkürler. Siz bu iletiyi gönderdiğiniz gün ben de birkaç bisikletçinin yolunu tuttum. Çok güvendiğim bir ustama ve Ümit Bisiklet Satış Sonrası Hizmetlerde Mehmet beye kadro hakkında birkaç soru sordum. Tabii önce bisikletçilere gidip bisikletlere baktım. Sizin de dediğiniz gibi her markanın kadro boyları gerçekten de farklı çıkıyor.

Elime şerit metre alarak ayna kol merkezinden sele borusunun kulakcığındaki mesafeyi ölçtüm. İki farklı model için 18'' kadro ibaresi verilmiş fakat biri 46 cm geliyorsa diğeri 48 cm geliyordu. Ama bisikletin üzerine çıktığınızda 2 cm'in çok belirgin bir fark oluşturmadığını hissettim. Gerçi bisikleti sürmediğim için kesin de konuşmak istemem. Bazı M kadroların markalar arası bile cm cinsinden 1-2 cm farkı olabiliyor.

Bir de benim 16'' 46 cm olarak bildiğim kadro da 16'' 41 cm imiş.

Trabzon'da Mosso Yetkili Servisi Sönmez usta sağ olsun bana bu bilgiyi verdi. Aynı bilgiyi Ümit Bisiklet Mehmet bey de doğruladı.

46/ 2.54 = 18.11 18'' kadro boyunu veriyor.

41 / 2.54 ise 16'' kadro boyunu veriyor. İnç olarak 2 birim çok büyük bir fark gibi görünmese de cm cinsinden bu fark çok fazla.

Şunu da unutmamak gerekir. Markalar arasında cm farkı var. Neden farklı diye sorarsanız, kadrolara cm yazmıyor inç olarak yazıyor. 18'' kadro 46 cm ile 48 cm'e tekabül ediyor.

48/ 2.54 = 18.89 18''

Özetle Hibrit Gezi bisikletlerinde jant çapının büyük olduğunu düşünürsek 18'' kadro boyunu, iç bacak uzunluğu 75 cm'den daha az olan arkadaşlarımızın muhakkak bisikletleri bisikletçilerde deneyerek alması gerekir. Eğer kadro kılı kılına geliyor ise size bir tavsiyem olacak. Eğer lastiğiniz 28'' 700 * 40 ise 700 * 35 ile değiştirebilirsiniz. Daha ince lastik olduğu gibi 1-2 cm'de daha dar yanağa sahip olduğu için sürüş esnasında biraz daha fayda sağlayacaktır.

Benim sipariş verdiğim kadro eskisi gibi yine 18'' olacak. Çünkü alacağım kadrolarda başka seçeneğim yok. Ya 16 ya 18 ya da 20 kadro seçme şansım var. 16'' çok küçük geleceği için 18'' almak en mantıklısı.

Gerçi gittiğim bisikletçilerde 16'' Hibrit kadrolu bisiklet yoktu. 6-7 cm'in yararı mı zararı mı olur bilemiyorum. Ama geziler ve antrenmanlar için büyük kadro her zaman iyidir diye biliyorum.

@Hastateker

Bu arada bağışlayın biraz kaba bir tabir olacak ama kadro borusunun bisikletin bacak arasına değmemesi lazım diye biliyoruz. Fakat kadro borusu ister istemez bacak arasındaki uzuvlarla temas ediyor. En az birkaç cm boşluk kalması gerekiyor deniliyor. Uzuvları da hesaba katıyor muyuz?
 
@djmaviyansima Bisiklet kiyafetleri bacak arasindaki uzuvlari derli toplu tutar. Buradaki uzuvlar yuzunden sorun yasayan bisikletci gormedim hic.

Seleden indiginde, ayaklarin duz bir sekilde yerdeyken ust borunun seni hicbir seklide rahatsiz etmemesi lazim. Parmak uclarina yukselmen gerekiyorsa o kadro sana uygun degildir. Bu dedigim bisiklet yokus yukari duruyorken daha onemli. Bisikletin onu yukarida olunca, ust boru da yukselmis oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: djmaviyansima
@djmaviyansima
Katıyorum hocam aynen.
Zaten benim kadronun üst borusu düz Yol bisikleti kadrosu gibi. Selenin önünde ayaktayken değmiyor yani
 
Geri