Scudo Sports

her maşada ki problem ve çözümü

mertcan kurtcebe

Aktif Üye
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
172
Tepki
20
Şehir
Manisa, Salihli
Bisiklet
Trek
evet arkadaşlar daha önce belki 50 konu açtım maşam boşluk yapıyor ve tutuk çalışıyor yani burçları eskiyor bir süre sonra ister xcm olsun ister lefty
her burç eskir ama bu burcu nereden temin edebilirizzzz :eek:
 
Scudo
@mertcan kurtcebe

Mertcan abi burç dediğiniz O-ring mi oluyor ???
 
Benimki xcm kilitli olarak kaldı, kafayı yiyeceğim açamıyorumda servis dahi açamıyor bakım yapın diyorum o riske girmek istemiyoruz diyorlar... :agla:
 
@Berksan

benim de xcm, umarım benzer bir sorun çıkmaz :eek:ha:
 
@Mert C.

Servis maşayı dağıtırız sorun nedir buluruz, ancak geri toplaması çok zor diyip ellemek istemiyor. Dağda bayırda çok yoruyor beni takur tukur iniyorum. Düz yolda sorun olmuyorda .... :(
 
@Berksan

kolay çıkmak için yokuş yukarı bozuk yolda da kilitliyorum bazen, o sarsıntı inişte çekilmez herhalde... geçmiş olsun.
 
kendin uğraşmayı dene belki 20 kere dağıtıp toladım maşalarımı :)
 
@mertcan kurtcebe

O-Ring'i sanayide kutulu olarak bulabilirsiniz tüm boyutlarda var.
 
@mertcan kurtcebe

Benim dediğim oringler bunlar

http://img.hisupplier.com/var/userImages/2008-04/29/hongertool_144339.jpg

15-40 Tl arasında...
 
@Berksan

Xcm-Xct bunların kilit mekanizmaları hep plastik,çıkarttın takarken kesin bir yeri kırılıyor.Serviste 2 kere gördüm kırılan kilitleri.Bende evde takarken sıyırma yaptırmıştım.Şuan Xcr maşa var sağ kitleme mekanizması Alu.,soldaki mekanizmada ya sert plastik yada Alu en azıdan altlarına göre iyi..Zaten suntour'un alt modellerini kullan at gibi bir şey 3 5 yıl arasında yay eskiyor çok yaylanıyor ondan sonra'da zaten boşluk moşluk derken yallah geri dönüşüme.
 
@Mert C.

Sağolun aynen dediğiniz gibi.
 
@can akıncılar

Bisikleti alalı 7 ay oldu. 7 ayda toplamda 2315 km yaptı. Şimdi baktım ufak bir boşlukta var. Ve kendim açıp bakımını yapmaya kalkıştım, gidondan gelip maşayla birleşen kablonun olduğu mekanizmayı açamıyorum açacak alyan yok :) çok ufak birşey...
 
@Berksan
Aslında alttaki vidaları söküp keçeleri,bacakları bir güzel temizleyip greslemek üst kapağı açmaktan ,ve o yayları yağlamaktan daha kolay ve avantajlı.Tabi bisikletçide gördüğüm için kolay gözüküyordu,gerçi yinede kolaydı kendim denemem,denersemde maşa kendini amorti ettikten sonra.Bu boşluk yapma vs.. bisikleti temiz kullanmayla alakalı her halde.Ben xcm maşamı 3200 km kullandım boşluğun B'si yoktu.Xcr maşamı aldığım ay 1000 km yaptım,hangi çamurlu yola,hangi dağa taşa vurmadım(amatör düzeyde:D)7000 km'ye yakın yol yaptım üzerinde düştüğüm hafif sıyrıklardan başka bir şeyi yok Allaha Şükür.Birde aldığım vakit kılıf almıştım üzerine yine su çamur atmıyor bacaklara.3 4 yıllık(Belkide daha eski)Xct maşanın söküm aşamasını gördüm,içinden resmen çamur çıktı,temizleyip greslemekten sonra boşluk olayı daha da arttı.Çamur boşluğu önlüyormuş bildiğiniz:DAma kulanıcı içeriden yağlandıkdan sonra amorsitör daha dakılma yapmıyor eskisine göre iyi yaylanıyor dedi.Bana kalırsa bacaklardan söküp yağlamak üstten sökmeye göre yaylı maşalarda daha avantajlı,keşke keçe ve yayların yedekleri kolay bulunabilen bir şey olsa'da canım parçaları millet senelik kullanıp çöpe atmasa.
 
@Berksan
kardeş ne zoru ya xcm dediğin maşada açıyorsun pilastik kılıflı yay var deiğer tarafta basit kilit sistemi var.
 
Xcm maşa bakımı kadar kolay bişey yok derviş abiye katılıyorum alttaki vidaları aç sert bişeyle vur çıkıyor maşa çekiyorsun oraları temizle sertik ayarınıda gevşeğe al bi yerden sonra pense le çevirin yay bölümü açılıyor benim maşamın kilidi çalışmıyordu kendim yaptım
 
Geri