Scudo Sports

Hedef 11 buçuk kilo ( marlin 8 buçuktan 8.7'ye )

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
910
Tepki
1.015
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Selamün Aleyküm arkadaşlar;

Daha önce benim marlin 5'i güncelleyerek 8.5 seviyesine çıkarmıştım. Neyse, uzun süredir bol bol gravel bisiklet inceledikten sonra elimdeki bütçeyi bisikletimi yükseltmeye kullanmanın daha iyi bir fikir olacağına karar verdim. Bu kararda yol bisikleti gidonunu bir türlü sevememem ve 40 milimetre lastikli bir gravel bisikletin yol bisikleti kadar hızlı olmayacağını bilmem gibi sebeplerin bayağı bir etkisi oldu.

Neyse, parça listesine geçiyorum. Bu arada shimano'nun gr setini dağ bisikletimde kullanmak istedim ama bisikletimde bulunan ve 73 mm olan aynakol göbeği biraz sorun oldu. Onun dışında ön jantı da maşayı değiştirdikten sonra alacağım ki 100x9 mm uyumlu üst seviye bir jant almak hem zor hem de biraz mantıksız duruyor. Elimde zaten xtr muadili frenler var, iyi bir takım dik yeterli olacak gibi duruyor.

Aynakol: xt 8100,
arka aktarıcı: xt 8100,
vites kolu: xt 8100,
zincir: xt 8100
aynakol göbeği: deore bb-52
arka dişli: slx 7100
ön jant: karar vermedim, mt-500 ya da 8100 xt düşünüyorum.
arka jant: mt-500
fren diskleri: soğutmalı slx rt-76
ön maşa: 1700 gramlık suntour epixon ya da 1940 gramlık rst first air olabilir. Belki de manitou markhor alırım. Elimde raidon, xcr 32 boost ikilisi var. Kargoda olan xcr 32'yi 120 mm olduğu için kullanmayı düşünmüyorum.
furç takımı: konik maşa takabilmek için brand x dönüştürücü aldım.
lastikler: iç lastik olayından vazgeçip kenda saber'lere geçmeyi düşünüyorum.

Nasip olursa parçalar elime geçer geçmez konuyu fotoğraflarla güncelleyeceğim. 11.4-11.5 kilo benim için yeterli, bisikletim şu anda 12.4 kilo gibi bir ağırlıkta diye hatırlıyorum. Bu parçalarla 11.2 gibi kilolara yaklaşırsam 10.8'i falan deneyebilirim, okuyan arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Scudo
Kokay gelsin. Fotoğraf ta paylaşın.
 
ben senin yerinde olsam ve yukarıda saydığın parçaları alabilecek imkanım olsa , şartları biraz daha zorlar linte ki (link) campagnolo ekar ile toplardım trek kadrosunu . önü 38t aynakol arkayı 9.42 ruble ile kombinler jantları da ona göre seçer hem havamı atardım hem de amortisörlü bir gravelin keyfine bakardım .

ama bütçe de senin kadroda senin karar da senin
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
ben senin yerinde olsam ve yukarıda saydığın parçaları alabilecek imkanım olsa , şartları biraz daha zorlar linte ki (link) campagnolo ekar ile toplardım trek kadrosunu . önü 38t aynakol arkayı 9.42 ruble ile kombinler jantları da ona göre seçer hem havamı atardım hem de amortisörlü bir gravelin keyfine bakardım .

ama bütçe de senin kadroda senin karar da senin
Vergi ne kadar aliyorlar hocam burdan yapilan alisverislerde
 
bak ekar ın cazibesine kaplılınca o tamamen aklımdan çıkmış 😂😂😂😂
 
Ne anlatmak istediniz acaba ?
 
Kokay gelsin. Fotoğraf ta paylaşın.
Furç takımı falan bugünlerde elimde olacak, konuyu o zaman güncellemeyi düşünüyorum.
ben senin yerinde olsam ve yukarıda saydığın parçaları alabilecek imkanım olsa , şartları biraz daha zorlar linte ki (link) campagnolo ekar ile toplardım trek kadrosunu . önü 38t aynakol arkayı 9.42 ruble ile kombinler jantları da ona göre seçer hem havamı atardım hem de amortisörlü bir gravelin keyfine bakardım .

ama bütçe de senin kadroda senin karar da senin
Bütçemin çok fazla üzerinde, onu alırsam lastik bile alamam ki yalnızca vites seti yükseltmesi mantıksız bir hamle olur maalesef.

Bu arada bir süre campagnolo kullandım, zincir sökme meselesinden dolayı nefret etmiştim.
Ne anlatmak istediniz acaba ?
Daha önce yükseltme yaptığım bisikletin tekrardan donanım yükseltmesi işlemine girmesi, genellikle biraz ağır bir dille yazı yazdığımı biliyorum.
Güncelleme:

Jant seti ciddi bir sıkıntı, standart jantları dönüştürücülerle kullanmak hem maliyetli hem de 110-148 mm aks genişliği olan jantları 100-135 mm setlere dönüştürmek için parça bulmak çok zor. 10-11 kilo bandında olan bir bisikleti yaklaşık 2 kiloluk jantlarla kullanmak istemiyorum, bisikletimde 142 ya da 148 aks genişliği olmadığı için bu ciddi bir sorun. Dün o kadar jant setine baktım ve 148 mm olan çoğu jantın 135 mm ile çalışmadığını gördüm. 142 mm olsa dönüştürücü bulmak kolay ama 148 için gerçekten zor. Bu da iyi bir jant setinin 1-2 yıl sonra güncelliğinin tamamen kaybolmasına neden olabilirdi ki yeni bir kadroya geçince orada da kullanamayacak gibi duruyordum.

Aynı seti ns eccentric kadroya aktarmaya karar verdim ki elimdeki 120 mm'lik maşayı da onda kullanabilme imkanım var. Parça uyumu anlamında da elim çok daha rahat olabilir. Projeye buradan devam etmeyi düşünüyorum, kadro gelir gelmez resimleri eklemeyi de düşünüyorum. O kadar emek vermişken modern geometrili bir kadroya geçmek benim için daha iyi bir seçenek olabilir. Neyse, kadro elime geçtiğinde buradan devam etmeyi düşünüyorum. Okuyan arkadaşlara teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Kesinlikle marlin'e xt set takmayacağım. Bu arada ns bikes ile iletişime geçtim, piyasada m kadro yok.

Ne yapalım derken farklı bir seçeneğe yöneldim, çok zor bulunan bir kadro idi. Bugün 44-56 yeni furç takımı, arka göbek milinin 142 için dönüştürücüsü, 172 mm sokma mil ve şaft borusu yükseltme aparatı siparişi verdim.

Elimdeki bütçenin neredeyse yarısı kadroya gideceği için xt biraz zor görünüyor ki 5100 deore falan seçenekler arasında. Orta göbek 73 mm olduğu için yol bisikleti ekipmanı kullanmak biraz zorlayayabilir. Bu sefer yarış gidonlu bir kadroya yöneldim, şimdilik düz gidonla toplamayı düşünüyorum. Kadronun yanında furç takımı, sokma mil ve kadro kulağı çıkmadığı için kadro kulağı hariç tüm parçaları ayrı ayrı satın almak zorunda kaldım.

Özellikle arka sokma milin uzunluğunu bulana kadar bir haftam geçti ki firmadan da bilgi alamadım. 172mm 18 m12 bulamadığım için 172mm 17 m12 satın aldım. Kadro geldiğinde konuyu güncellemeyi düşünüyorum. Yol bisikleti gidonlu bir tur bisikleti olduğunu söyleyeyim. :)
 
Şimdiden kolay gelsin.
Mtb güncelleme yerine NS Bike ile kadro değişimi daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hali hazırda yurtdışında olmanızın avantajı olarak gravel modellerinde mtb tipi fren ve vites sistemi kullanılmasına imkan tanıyan ilk olarak Surly markasının yaptığı cornerbar modeli veya daha uygun bütçede yerel üretim yapan kişilerden alabilirsiniz. Normal gidonla yaptınız diye olmayacak değil.
(link)

Görselseki fotoğraf örnek olarak facebook grubundan.
 

Dosyalar

  • FB_IMG_1673508092537.jpg
    FB_IMG_1673508092537.jpg
    182,3 KB · Okunma: 45
Şimdiden kolay gelsin.
Mtb güncelleme yerine NS Bike ile kadro değişimi daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hali hazırda yurtdışında olmanızın avantajı olarak gravel modellerinde mtb tipi fren ve vites sistemi kullanılmasına imkan tanıyan ilk olarak Surly markasının yaptığı cornerbar modeli veya daha uygun bütçede yerel üretim yapan kişilerden alabilirsiniz. Normal gidonla yaptınız diye olmayacak değil.
(link)

Görselseki fotoğraf örnek olarak facebook grubundan.
Aslında ns bikes ın s olan kadro boyu modeli de bana uyuyordu ama asfalt yolda da bir tık hızlı bir şey almak istediğim için vazgeçtim. Arazi performansı olarak benim bisikletimle arada çok ciddi fark olduğunu biliyordum fakat asfalt kullanımım çok fazla olduğu için bana pek bir şey kazandırmayacaktı. Onun yerine 2.4 lastik takılabilen decathlon rt920'nin daha iyi bir tercih olabileceğine karar verdim. Bazı kronik sorunları olduğu söyleniyor fakat kendim toplamayı düşündüğüm için beni pek etkilemez gibi duruyor. Zaten bu bisikletin geometri garipliklerini bilerek alıyorum. Bu arada bisikletin kendi maşası yerine başka bir maşa kullanmayı düşünüyorum. Bisikletin kendi maşası hem benim için gereksiz pahalı hem de yanında sokma mili çıkmıyor.

Furç takımı, iki tane sokma mil, kadro kulağı falan derken kadrosetin fiyatının bir surly'den farkı yok. Sağlık sorunlarımdan dolayı nasip olursa bir süre sonra memlekete döneceğim. Çok daha iyi ekipmanlarla toplayacak bir bütçe ayırmıştım, sağlık sorunlarım çıkınca arada kaynadı o iş.

İlk başta finna landscape baktım, çok da beğenmiştim ama bisikletin s kadrosunu öyle bir çirkin piyasaya sürmüşler ki vazgeçmek zorunda kaldım. Daha sonra koozer cx5000 için tamam dedim, kadro ve maşa olarak uyguna geliyordu ki bayağı da hafifti. O bisikletin de ana sorunu yol kadrosu tipinde bir cx olmasıydı ki 38 milimetreye kadar lastik destekliyordu. Son olarak ns bikes ı geçtim piyasada doğru düzgün dağ bisikleti kadrosu yok. Bir bisiklet fiyatı olan kadrolar genellikle 2 kilonun üzerinde, tabi bunda modern geometrinin de etkisi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Aylar boyu satılmayan bir tane kadro vardı, geçenlerde 4 taneye çıkmıştı. Dün de 4 tane idi yanlış hatırlamıyorsam, öğlen iki tane kalmıştı ki yarına tükenmeden alayım dedim ama nasıl olduysa sipariş ekranımda iken bir anda stoklar tükendi.

Kadro için sipariş verdiğim parçalar yola çıkmıştı bile, artık elimde hiçbir zaman kullanmayacağım bir sürü parça oldu diyebilirim.

Onu da geçtim cr'den iki tane maşa almıştım, bir tanesi gelmedi ve bir tanesinin de kilit mekanizması bozuk çıktı. 6 ay önce de başka bir maşamın kilit mekanizması bozuk çıkmıştı. İşin garibi 2 tane maşa ve bir tane konik dönüştürücüsü için koli gönderildiğinde ağırlık olarak 3.1 kilo yazıyordu diye hatırlıyorum. 2 tane maşanın 3.1 kilo olması imkansız, en az 5 kiloya yakın olacaktı. Koli de bugün geldi zaten.

Şimdi ben elimde kalan parçalarla mı, hiç gelmeyen maşayla mı yoksa gelen ama kilit mekanizması çalışmayan maşa ile uğraşayım?

Maşayı geri göndermek için bir sürü kağıt doldurup bir de posta ücreti ödeyeceğim, beni yoran kısım ise bu işlemin ortalama 1 ay sürebilecek olması. Gelmeyen maşa zaten başka bir sorun, bilmiyorum.

Tam bir işe hevesleniyorum ama nasıl oluyorsa hevesim kursağımda kalıyor. Gerçekten yoruldum. En başa döndüm, bu sefer hevesim kalmadı ama.

Piyasada zaten doğru düzgün kadro yok. Bu arada kadronun orijinal maşasıyla aynı boyutta olan kinesis fm50b maşanın siparişini de iptal etmek zorunda kaldım. 439 mm yüksekliği olan olan o maşanın siparişini iptal edemeseydim ve o da elimde kalmış olsaydı benim için bisiklet toplama girişimi tam bir facia olabilirdi. Söylecek fazla bir şeyim yok, yoruldum.
 
Gençler bilmez bir zamanlar forumun en ateşli konularından biriydi bisiklet ağırlığı azaltma. Bir an geçmişe döndüm ve gözüme toz kaçtı biliyormusun.
 
Gençler bilmez bir zamanlar forumun en ateşli konularından biriydi bisiklet ağırlığı azaltma. Bir an geçmişe döndüm ve gözüme toz kaçtı biliyormusun.
Abi benim bildiğim en iyi hafifletme önerisi için kadro üzerindeki stickerları sök dedikleri konu var aklımda. Bu arada boyuma oranla baya bir zayıf olduğum için bisikletteki ağırlığı çok takmıyorum.


@Awacs7n geçmiş olsun, durum varsa fırsatı yakaladığınız gibi alacaksınız kaçırdığım fırsatlar ile tecrübe oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Gençler bilmez bir zamanlar forumun en ateşli konularından biriydi bisiklet ağırlığı azaltma. Bir an geçmişe döndüm ve gözüme toz kaçtı biliyormusun.
Disk fren vida sayılarını azaltmak vs.
Abi benim bildiğim en iyi hafifletme önerisi için kadro üzerindeki stickerları sök dedikleri konu var aklımda. Bu arada boyuma oranla baya bir zayıf olduğum için bisikletteki ağırlığı çok takmıyorum.


@Awacs7n geçmiş olsun, durum varsa fırsatı yakaladığınız gibi alacaksınız kaçırdığım fırsatlar ile tecrübe oldu.
Bana da yeni tecrübe oldu. Gerçekten ilgimi çeken bir kadro idi. Bir de ciddi piyasası olan ve aranan bir bisiklet idi, aniden satacak olsam çok çabuk elden çıkarabilirdim. İkinci eli sıfırına yakın fiyatlarda olan bir bisiklet.
 
920 kadrosu için garip olaylar yaşanıyor, bahsettiğim günden sonra stoklarda 1 tane yakaladım. Ödeme sayfasında nasıl olduysa ödeme hatası aldım ki aynı gün birden fazla alım yapınca bazen ödemelerle ilgili sorun oluyor. Neyse sitenin hatası ise ödeme sayfasına geçince ürünü satın almasanız bile stoklardan çekmesiymiş. Sitede bir hata var ve kadroyu bu yüzden alamadım.

Kadroyu ertesi gün yine alamadım, moralim bozuldu. Hemen decathlon müşteri hizmetlerine mail attım ama nafile, ürün belki şu anda stoklarda ama sitede görünmediği için satın alamıyorum. Birkaç gün daha stoklara girmesini beklemekten başka bir seçeneğim yok gibi duruyor. Aynı kadronun 900 olanı da var ki ikili aynakol da destekliyor ama almışken 920 olsun istiyordum. Kadro göz göre göre gitti maalesef.
 
Trek marlin kadrosunu neden kullanıyorsunuz
 
Trek marlin kadrosunu neden kullanıyorsunuz
Tam olarak anlamadım hocam, neden kullanmıyorsunuz diyorsanız eğer bisikletimde bulunan 135 mm arka aks aralığı ölçüsü pek çok şeye engel oluyor.
 
galiba biraz daha hız odaklı bir gravel düşünüyorsunuz .
yeni planladığınız bisiklette aynakolda büyük disliyi kaç yapacaksınız
 
galiba biraz daha hız odaklı bir gravel düşünüyorsunuz .
yeni planladığınız bisiklette aynakolda büyük disliyi kaç yapacaksınız
Hız odaklı süren birisi değilim hocam, 36 yeterli ki 34 bile olabilir.


Güncelleme:

Bugün furç takımı ve sokma mil geldi.
Bir tane daha kadro buldum fakat furç takımı ile ilgili bazı sorunlarım var.

İlk başta kadronun furç ölçüsünün 44 - 55.95 olması dikkatimi çekti ama 44 - 56 ile aynıdır heralde diyip sipariş verdim. İçime bir kurt düşünce decathlon sitesinden furç takımlarını kontrol ettim ve 44 - 56 için uyumluluk bilgileri verdiklerinde rt920 uyumlu bisikletler listesinde yoktu. İşin daha da garibi 44 - 55.95 olan furç takımını ayrı ve çok daha pahalı olarak satıyorlar.

Acaba 44 - 56 furç takımını bu kadroda kullanabilir miyim?
 
Son düzenleme:
Aradaki fark 0.05 mm. furç çemberinin her 2 tarafından 0.025 mm yapar . yani çok küçük bir fark . bence uyar.
****
vites grubu ile önerilerim şöyle olur pahalıdan ucuza . flatbar ve gravel kadrosu kullanacağından benim önceliğim ikili aynakollu sistemler olurdu.

1. 11li sistem de arkada m8000 xt ile 11.42 ruble ve önde r7000 ile 46.30 aynakol.grx 600 yerine r7000 ön aktarıcı yazdım çünkü lastikleri inceltip hız yapmak istersen 50.34 e masrafsız geçebil diye . Ön vites kolu da sl-rs700 olur flat için . bu kombin benim hayalimdi ama bütçem yetmediği için hayal olarak kaldı

bana göre 10lu sistemlerde ikili aynakolla harcadığım paraya aradığım verimi bana verecek kaliteli bir kombin yok

2. 9lu sistem de arkada advent uzun bacak ile 11.42 ve önde sora r3000 ile 50.34 . bu kombini önde acera m3000 ile 46.30 aynakolla daha uygun bütçe ile de oluşturabilirsin.

3. Şimdi ise en ucuz ve fp kombini geliyor .
8 li sistem olarak arkada m3020 ile 11.40 ve arkada r2000 claris ile 50.34 . bu da benim dropbarlı yol bisikletim de yapacağım kombin. parçalar elimde gidonu bekliyorum .
*****
şimdi ise tekli aynakollu sistemlerde önerdiklerim

1. 1x12 sistemlerde bütçeye göre deore m6100 den XTR m9100 e kadar arkada 10.51 ruble ile önde 36 aynakol.

2. 1x11 de arkada m5100 ve 11.51 .

3. 1x10 da advent x var ama ben pahalı ve memlekette parçası olmadığı için onun yerine m5100 kullanırdım .

4. 1x9 da advent ve 11.46 ruble. Parayı kadroya harcadıysam ve bütçe daraldıysa kesinlikle benim için yeterli olurdu
********
son olarak da tek aynakollularda hayalime geleyim . kesinlikle campagnolo ekar olurdu . 😉😉😉
 
Son düzenleme:
Geri