AhmetBAYIRLI
Üye
- Kayıt
- 18 Eylül 2011
- Mesaj
- 19
- Tepki
- 12
- Şehir
- ANKARA
Ağır Abi lafını mecaz anlamda değil sözlük anlamında kullanıyorum. 1.83 boyundayım ve 115 kiloyum. (Yakında 120 de olurum) Yaklaşık 2 aydır spor amaçlı bisiklet kullanıyorum. Yaşadığım problemleri daha önce yaşamış arkadaşlarla konuşabilmek için bu başlığı açtım. Sağlık kısmına değil bisiklet seçimine açtım çünkü daha çok donanım problemleri konuşmak istiyorum.
1. Pedal seçimi: Bisikletle düştüm, pedalın dış kısmı kırıldı. Şimdi değiştirecem ancak incelediğim pedallar; plastik, kilitli, aluminyum vs hepsinin üzeride aynı değer yazıyordu, ?? Nm. Yani belirli bir basınca kadar dayanabilir. Ben böyle bir sınır olduğunu daha önce hiç düşünmemiştim. Şimdi bisiklet üzerinde dikilmeye korkuyorum, pedallar kırılacak diye. Hangi marka model pedal almalıyım?
2.Tekerlek seçimi: Tekerleklerle ilgili başlıklarda sürekli iç lastik dış lastik kalitesi vs araştırıp durdum ancak geçen gün bir iç lastik daha liflerine ayrılınca meselenin kilodan kaynaklandığına kanaat getirdim. RaceKing26*2.2 var bisikletlerimde. Yol lastiği alıcam ama 1,75 civarı lastikler kaç kilo taşır hangi lastiği almalıyım?
3.Yük kapasitesi: Uzun turlar için malzeme listesi konuşan arkadaşlar ortalama 80 kg olsalar (sporcu adamlar ne de olsa), 40-45 kg çantaları taşıyabilir miyiz diye şüphe ediyorlar. Ben kısa turlarda(100km) (Yedek lastik alet edevat su kumanya yedek atlet,don çanta vs. dahil) 115+15+5 kabaca 135kg filan oluyorum. Uzun turda bisiklete acırım.
4.Fren sistemi: Elimde Salcano Astro 211 MD ve Salcano Astro 210 V iki adet bisiklet var. V frenle inişlerde bisiklet durmuyo zaten. Disk frende aşırı ısınma yapıyor. (Fren sıkma esaslarına dikkat ediyorum; fren sıkılı durmamalı, 100mt git sonra ani fren sık vs vs). İnişlerde kilolu insanların daha fazla hızlandığını fizikçi arkadaşlara sorun ispatlasınlar. Frenlere de daha fazla iş düşüyor. Niye fren sıkıyorsun sal gitsin diyebilirsiniz, düz inişlerde sorun yok öyle yapıyorum zaten ancak viraj gelirse ağır bir gövde bisikletin üzerinde savruluyor. Viraj dönmem imkansız gibi. Bir cesaret denemeyi planlıyorum bir gün. İnş. kaza haberiyle gelmem. Fren sistemine ne gibi bir çözüm önerirsiniz?
5. Vites sistemi: İnişlerde 30 km/sa'den sonra pedallarım boşa dönmeye başlıyor. En ağır dişlilerde olmama rağmen. Yani yokuş aşağı pedal çevirerek ineyim sanra karşılayan bir yokuş varsa orayı hızlı çıkayım diye birşey yok kendi deviniminize kalmış. Mesela 21 yerine 24,27,30 vites bir sistem olsa yine aynısı mı olacak merak ediyorum.
Daha konuşacak çok mesele var ama sonraya saklayayım. Önce bisiklet püflerinin 50-80 kilo arkadaşlar için geçerli olduğunu deneyerek acı bir şekilde öğrenmiş ağır arkadaşları başlığa davet ediyorum
"Bisiklete bindim, yandan bakınca çakmışlar gibi duruyordu", Ata Demirer.
1. Pedal seçimi: Bisikletle düştüm, pedalın dış kısmı kırıldı. Şimdi değiştirecem ancak incelediğim pedallar; plastik, kilitli, aluminyum vs hepsinin üzeride aynı değer yazıyordu, ?? Nm. Yani belirli bir basınca kadar dayanabilir. Ben böyle bir sınır olduğunu daha önce hiç düşünmemiştim. Şimdi bisiklet üzerinde dikilmeye korkuyorum, pedallar kırılacak diye. Hangi marka model pedal almalıyım?
2.Tekerlek seçimi: Tekerleklerle ilgili başlıklarda sürekli iç lastik dış lastik kalitesi vs araştırıp durdum ancak geçen gün bir iç lastik daha liflerine ayrılınca meselenin kilodan kaynaklandığına kanaat getirdim. RaceKing26*2.2 var bisikletlerimde. Yol lastiği alıcam ama 1,75 civarı lastikler kaç kilo taşır hangi lastiği almalıyım?
3.Yük kapasitesi: Uzun turlar için malzeme listesi konuşan arkadaşlar ortalama 80 kg olsalar (sporcu adamlar ne de olsa), 40-45 kg çantaları taşıyabilir miyiz diye şüphe ediyorlar. Ben kısa turlarda(100km) (Yedek lastik alet edevat su kumanya yedek atlet,don çanta vs. dahil) 115+15+5 kabaca 135kg filan oluyorum. Uzun turda bisiklete acırım.
4.Fren sistemi: Elimde Salcano Astro 211 MD ve Salcano Astro 210 V iki adet bisiklet var. V frenle inişlerde bisiklet durmuyo zaten. Disk frende aşırı ısınma yapıyor. (Fren sıkma esaslarına dikkat ediyorum; fren sıkılı durmamalı, 100mt git sonra ani fren sık vs vs). İnişlerde kilolu insanların daha fazla hızlandığını fizikçi arkadaşlara sorun ispatlasınlar. Frenlere de daha fazla iş düşüyor. Niye fren sıkıyorsun sal gitsin diyebilirsiniz, düz inişlerde sorun yok öyle yapıyorum zaten ancak viraj gelirse ağır bir gövde bisikletin üzerinde savruluyor. Viraj dönmem imkansız gibi. Bir cesaret denemeyi planlıyorum bir gün. İnş. kaza haberiyle gelmem. Fren sistemine ne gibi bir çözüm önerirsiniz?
5. Vites sistemi: İnişlerde 30 km/sa'den sonra pedallarım boşa dönmeye başlıyor. En ağır dişlilerde olmama rağmen. Yani yokuş aşağı pedal çevirerek ineyim sanra karşılayan bir yokuş varsa orayı hızlı çıkayım diye birşey yok kendi deviniminize kalmış. Mesela 21 yerine 24,27,30 vites bir sistem olsa yine aynısı mı olacak merak ediyorum.
Daha konuşacak çok mesele var ama sonraya saklayayım. Önce bisiklet püflerinin 50-80 kilo arkadaşlar için geçerli olduğunu deneyerek acı bir şekilde öğrenmiş ağır arkadaşları başlığa davet ediyorum
"Bisiklete bindim, yandan bakınca çakmışlar gibi duruyordu", Ata Demirer.