Scudo Sports

Heavy Riders = Ağır Abiler ne kullanır?

Kayıt
18 Eylül 2011
Mesaj
19
Tepki
12
Şehir
ANKARA
Ağır Abi lafını mecaz anlamda değil sözlük anlamında kullanıyorum. 1.83 boyundayım ve 115 kiloyum. (Yakında 120 de olurum) Yaklaşık 2 aydır spor amaçlı bisiklet kullanıyorum. Yaşadığım problemleri daha önce yaşamış arkadaşlarla konuşabilmek için bu başlığı açtım. Sağlık kısmına değil bisiklet seçimine açtım çünkü daha çok donanım problemleri konuşmak istiyorum.

1. Pedal seçimi: Bisikletle düştüm, pedalın dış kısmı kırıldı. Şimdi değiştirecem ancak incelediğim pedallar; plastik, kilitli, aluminyum vs hepsinin üzeride aynı değer yazıyordu, ?? Nm. Yani belirli bir basınca kadar dayanabilir. Ben böyle bir sınır olduğunu daha önce hiç düşünmemiştim. Şimdi bisiklet üzerinde dikilmeye korkuyorum, pedallar kırılacak diye. Hangi marka model pedal almalıyım?

2.Tekerlek seçimi: Tekerleklerle ilgili başlıklarda sürekli iç lastik dış lastik kalitesi vs araştırıp durdum ancak geçen gün bir iç lastik daha liflerine ayrılınca meselenin kilodan kaynaklandığına kanaat getirdim. RaceKing26*2.2 var bisikletlerimde. Yol lastiği alıcam ama 1,75 civarı lastikler kaç kilo taşır hangi lastiği almalıyım?

3.Yük kapasitesi: Uzun turlar için malzeme listesi konuşan arkadaşlar ortalama 80 kg olsalar (sporcu adamlar ne de olsa), 40-45 kg çantaları taşıyabilir miyiz diye şüphe ediyorlar. Ben kısa turlarda(100km) (Yedek lastik alet edevat su kumanya yedek atlet,don çanta vs. dahil) 115+15+5 kabaca 135kg filan oluyorum. Uzun turda bisiklete acırım.

4.Fren sistemi: Elimde Salcano Astro 211 MD ve Salcano Astro 210 V iki adet bisiklet var. V frenle inişlerde bisiklet durmuyo zaten. Disk frende aşırı ısınma yapıyor. (Fren sıkma esaslarına dikkat ediyorum; fren sıkılı durmamalı, 100mt git sonra ani fren sık vs vs). İnişlerde kilolu insanların daha fazla hızlandığını fizikçi arkadaşlara sorun ispatlasınlar. Frenlere de daha fazla iş düşüyor. Niye fren sıkıyorsun sal gitsin diyebilirsiniz, düz inişlerde sorun yok öyle yapıyorum zaten ancak viraj gelirse ağır bir gövde bisikletin üzerinde savruluyor. Viraj dönmem imkansız gibi. Bir cesaret denemeyi planlıyorum bir gün. İnş. kaza haberiyle gelmem. Fren sistemine ne gibi bir çözüm önerirsiniz?


5. Vites sistemi: İnişlerde 30 km/sa'den sonra pedallarım boşa dönmeye başlıyor. En ağır dişlilerde olmama rağmen. Yani yokuş aşağı pedal çevirerek ineyim sanra karşılayan bir yokuş varsa orayı hızlı çıkayım diye birşey yok kendi deviniminize kalmış. Mesela 21 yerine 24,27,30 vites bir sistem olsa yine aynısı mı olacak merak ediyorum.

Daha konuşacak çok mesele var ama sonraya saklayayım. Önce bisiklet püflerinin 50-80 kilo arkadaşlar için geçerli olduğunu deneyerek acı bir şekilde öğrenmiş ağır arkadaşları başlığa davet ediyorum :)

"Bisiklete bindim, yandan bakınca çakmışlar gibi duruyordu", Ata Demirer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Xoqo
Scudo
Ben 96 kgyum. Ne pedal kırdım, nede inişlerde fren basmayı teknikleştirdim sadece ikisini bir sıktım(yeteri kadar) rotorlar acayip ısınıyor ama hiç bir zararı olmadı . Lastiklerim pek kaliteli değil ama daha patlamadı bile. Ayağı kalkarak asfalttaki engelleri geçtiğim bile oldu yuksek hızlarda. Yuksek hızlarda virajlarda savrulmadım.

Bisikletim İgman (mekanik diskler var )

Bu arada pedalların uzerinde yazan Nm değerleri ayna kola bağlarken yapılan basınçtan(ne kadar torkla sıkılacağından) bahsedi
yor olabilir
 
@AhmetBAYIRLI


Kendi düşüncelerim;

1- Pedal olarak DH (Downhill) pedalı, platform pedal kullanırsanız sorun yaşamazsınız.
2- Lastiklere takılmayın problem jantlardadır, esneme yapıp lastiğin yırtılmasına sebep oluyordur. jantların kaç kg taşıyacağı belirtilir. Jant seçiminizi yaparken
yine DH için yapılan jantlar çok sağlamdırlar yada 120 kg üstü için yapılmış jant
setlerini tercih edin.
3-Acımayın sonuçta sizin eşşeğiniz o :) amacı sizi taşımak iyi bakarsanız bir
problem yaratmayacaktır..
4- Yine DH için kullanılan 2 yada 4 pistonlu hidrolik disk fren setleri var, oldukça
sağlam ve tutma kapasiteleri yüksek.
5- Aynakol dişlilerin üzerinde kaç diş olduğu yazar en büyük dişliniz 42-44 ise
48 e yükseltmeniz sizi hızlandırır. Yada rublenizin en küçük dişlerini dahada küçülterek.

Bu yükseltmeler haliyle masraf. DH ekipmanları çok pahalı olup ekonomik yönden rahatsız edebilir. Şöyle bir tercihde söz konusu olabilir 29 jant bir MTB almak..
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetBAYIRLI
Aşırı ısınmadan dolayı benim frenlerim tutmaz hale geldi, soğuyunca eski haline geldi. Lastiklerden dolayı ağlamaklıyım. Bisikleti her dışarı çıkardığımda en az bir patlak oluyo. En az 1 diyorum. Savrulmayı da daha test ediyorum :) Hızlı girdiğim zaman, yani en fazla arkadaşlarımın hızlarında neler olacak tam kestiremiyorum.
 
Abi frenler için şunu diyebilirim..Ben 70 kardeşim 50 toplamda 120 kilo bisiklette zaten bi 20 kilo var ettimi 140...2 freni dengeli kullanırsan daha iyi sonuç alırsın,tek fren kullanırsan ani bir şey olduğunda hemen durman imkansız kamyon gibi yavaş yavaş hızdan düşersin ama 2 freni kullanırsan daha etkin olur...
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetBAYIRLI
@Kürşat AKINCI

DownHill lafından bile ürktüğüm için hiç araştırmamıştım. Aslında bunların hafiflikten çok sağlamlık kaygısı taşıyan tasarımlar olduğunu şimdi siz söyleyince daha iyi görüyorum. Bunlardan test etmeye başlayayım :) teşekkürler çok faydalı oldu.

29 jant seçimini anlamadım. Daha büyük jant daha sağlam olur kuralı mı var?
 
@AhmetBAYIRLI

Daha sağlam değil, boyunuza kilonuza göre daha az savrulmanızı ve daha kontrollü sürüş yapmanızı sağlayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: AhmetBAYIRLI
@Kürşat AKINCI

Okey, zaten şu an 18'' kadro kısa geliyor, seleyi bacak boyu kadar yükseltince sırtım ağrıyor, indirince dizlerim ağrıyor. Önce 29 jant ve 20'' kadro bir bisikletle işe başlayayım

(link) Bu adreste 29''ve 26'' mtb karşılaştırması yapmışlar. 29'' bisiklet teker daha geniş bir daire çizdiği için engellerin üzerinden daha rahat yuvarlanıyor ve dolayısıyla jantlara vs daha az yük biniyormuş.Bir de ön 29 + arka 26 = 69 dedikleri bir bisiklet var burada :D

Salcano astronun 292 24 bisikleti 700küsür TL (21'' kadro)
DH Flat pedal arayınca wellgo (b25 modeli) ismi çok denk geliyor. Flat olayını anlamadım. Pedallardaki açı ayak bileğimizi daha rahat ettirmek için değilmiydi niye kaldırıldı şimdi?
 
Geri