mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.684
- Tepki
- 13.214
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yol bisikleti kullanan arkadaşların tecrübelerine inandığımdan dolayı konuyu özellikle bisiklet seçimi köşesinde açmadım. Sorun şu:
Ucuz yollu bir karbon yol bisikleti almak istiyorum. Piyasanın en ucuzları 3000-3500 tl den başlıyor. Uzun dönem araştırdım kafamda her bir marka yı tarttım, üç bisiklet üzeinde karar kıldım:
-Lapierre sensium
-Ktm Strada
-Cube agree
Bu araştırmalarımda nerdeyse bisikletin üzerindeki donanımla hiç ilgilenmedim. Benim için esas olan bisikletin iskeletini oluşturan kadro ve maşa oldu. Karbon materyal hakkında olabildiğince bilgilenmeye çalıştım ve okumalarım sonucu öncelikle karbon hakkındaki önyargı ve psikolojik bariyeri yıktım.
Şimdi sıra bisikleti almakta. Öncelikle araştırmalarım sonucu şunu gördümkü karbon malzemenin fizik ve davranışı konusunda yazılanlar ve özellikle yerli kaynaklar oldukça sınırlı. Varolanlar ise oldukça teknik ve zihinde yeterli billurlaşmayı sağlayamıyor. Amatör bir araştırmacının bahsettiği gibi önemli sorunlardan biri '' bisiklet dünyasında bisikletçilerin bilimsel verilere dayanarak çalışmaması. Bisiklet önerisinde bulunanlardan hiç birinin, bir bisikletin diğerine göre nasıl daha etkili olacağını söylememesi, sadece bir bisikletin diğerinden daha iyi olduğunu söylemesi ''
Bisiklet üreticilerin nerdeyse tamamının bisiklet imal süreçlerini devlet sırrı düzeyinde ve şüphe uyandıracak bir şekilde kıskançlıkla saklamalarıda araştırmalarım üzerinde duran diğer bir problemi oluturuyor.
Bu araştırmalar sonucu karbon hakkında sadece,içini dolduramadığım kavramlardan oluşan bölük pörçük bilgi kırıntıları elde edebildim: mesela 1k, 3k, 6k, 12k, 24k lif örgüsü, bir diğeri sağlamlık bahsinde 100 nm/kg veya 100 nm/mm veya 500gp carbonfiber, direk karbon örgüsü vs.
şahsen, almayı düşündüğüm üç modelden hangisinin karbon yapısının diğerinden üstün olabileceği konusunda en ufak bir fikrim yok. Yani neye göre yapılmış, hangi süreçlerden geçmiş ve hangi avantaja sahipler tam bir muamma.
Konu hakkında katkıda bulunan arkadaşlar sadece bu kadroların tayvan üretimi olduğunu söylüyorlar ki sanki tayvan üretimi dışında bir üretim sözkonusuymuş gibi.
Bisiklet kullanıcılarının paylaşımı oldukça sınırlı ve basit düzeyde. İş hangi bisiklet daha pahalı ise o daha kalitelidir e indirgenmiş durumda.
En azından bisiklet kullanıcılarının kendi şahsi deneyimlerini bile belli bir sistematik içinde anlatmalarını beklerim ama oda yok. Mesela şu karbon bisikleti şu kadar süredir kullanıyorum bisiklette kendiliğinden gelişen deformasyonlar şunlardır veya bisikletim şu darbeyi aldığı için kırıldı, çatladı şeklinde. Bu konular bile tam bir muamma.
Sözü uzattım ve nasıl bağlayacağımı da bilmiyorum. En iyisimi sizler yukardaki bağlamda ve özelde bisiklet seçimim konusunda bana yardımcı olunuz.
Ucuz yollu bir karbon yol bisikleti almak istiyorum. Piyasanın en ucuzları 3000-3500 tl den başlıyor. Uzun dönem araştırdım kafamda her bir marka yı tarttım, üç bisiklet üzeinde karar kıldım:
-Lapierre sensium
-Ktm Strada
-Cube agree
Bu araştırmalarımda nerdeyse bisikletin üzerindeki donanımla hiç ilgilenmedim. Benim için esas olan bisikletin iskeletini oluşturan kadro ve maşa oldu. Karbon materyal hakkında olabildiğince bilgilenmeye çalıştım ve okumalarım sonucu öncelikle karbon hakkındaki önyargı ve psikolojik bariyeri yıktım.
Şimdi sıra bisikleti almakta. Öncelikle araştırmalarım sonucu şunu gördümkü karbon malzemenin fizik ve davranışı konusunda yazılanlar ve özellikle yerli kaynaklar oldukça sınırlı. Varolanlar ise oldukça teknik ve zihinde yeterli billurlaşmayı sağlayamıyor. Amatör bir araştırmacının bahsettiği gibi önemli sorunlardan biri '' bisiklet dünyasında bisikletçilerin bilimsel verilere dayanarak çalışmaması. Bisiklet önerisinde bulunanlardan hiç birinin, bir bisikletin diğerine göre nasıl daha etkili olacağını söylememesi, sadece bir bisikletin diğerinden daha iyi olduğunu söylemesi ''
Bisiklet üreticilerin nerdeyse tamamının bisiklet imal süreçlerini devlet sırrı düzeyinde ve şüphe uyandıracak bir şekilde kıskançlıkla saklamalarıda araştırmalarım üzerinde duran diğer bir problemi oluturuyor.
Bu araştırmalar sonucu karbon hakkında sadece,içini dolduramadığım kavramlardan oluşan bölük pörçük bilgi kırıntıları elde edebildim: mesela 1k, 3k, 6k, 12k, 24k lif örgüsü, bir diğeri sağlamlık bahsinde 100 nm/kg veya 100 nm/mm veya 500gp carbonfiber, direk karbon örgüsü vs.
şahsen, almayı düşündüğüm üç modelden hangisinin karbon yapısının diğerinden üstün olabileceği konusunda en ufak bir fikrim yok. Yani neye göre yapılmış, hangi süreçlerden geçmiş ve hangi avantaja sahipler tam bir muamma.
Konu hakkında katkıda bulunan arkadaşlar sadece bu kadroların tayvan üretimi olduğunu söylüyorlar ki sanki tayvan üretimi dışında bir üretim sözkonusuymuş gibi.
Bisiklet kullanıcılarının paylaşımı oldukça sınırlı ve basit düzeyde. İş hangi bisiklet daha pahalı ise o daha kalitelidir e indirgenmiş durumda.
En azından bisiklet kullanıcılarının kendi şahsi deneyimlerini bile belli bir sistematik içinde anlatmalarını beklerim ama oda yok. Mesela şu karbon bisikleti şu kadar süredir kullanıyorum bisiklette kendiliğinden gelişen deformasyonlar şunlardır veya bisikletim şu darbeyi aldığı için kırıldı, çatladı şeklinde. Bu konular bile tam bir muamma.
Sözü uzattım ve nasıl bağlayacağımı da bilmiyorum. En iyisimi sizler yukardaki bağlamda ve özelde bisiklet seçimim konusunda bana yardımcı olunuz.


