Scudo Sports

Hangisi? FX 7.3 - Sub 30 - Sirrus - Sportster P6. Son 4 Finalist

Kayıt
23 Mayıs 2009
Mesaj
54
Tepki
24
Şehir
İzmir
Arkadaslar Merhaba,

Kendime uzun turlarda kullanmak için bir bisiklet almak istiyorum. Uzun düz yollarda kullanacagım için, bu bisiklet 28 ‘’ ve amortisorsuz olacak. Tecrübeli arkadaslar yardımcı olurlarsa çok sevinirim.

Uzun araştırmalarım sonucu 4 adet finalist bisiklet arasından bir secim yapacagim. Bu asamada yorumlarınız cok etkili olacak.

Finalistlerimiz ve özellikleri şöyle:


http://i22.photobucket.com/albums/b324/bilancho/sehirbsklt.jpg


- Siz bunların arasından hangisini secerdiniz?
- Hangisinin hangi özelliği sizi bu tercihe götürürdü.?
- Performans\Fiyat ı en yüksek olan hangisidir ?

Benim en yakın hissettigim Trek Fx 7.3 oldu. Bunun yanında Sub30 ve Sirrus ta çok cezbedici. Maalesef komponent kıyaslamalarını yapamadıgım için karar vermekte zorlanıyorum.


Güzellerimizin resimleri :

http://i22.photobucket.com/albums/b324/bilancho/Sunu1.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b324/bilancho/Sunu2.jpg

Yorumlarınızı bekliyorum. Özellikle bu bisikletlerden kullanan, tecrübe sahibi arkadaslar çok etkili olacaklardır.


Sevgilerimle

Serhan
 
Scudo
Ben olsam scott'ı yada trek'i alırdım bu iki modelden ikiside seni kolay kolay yolda ne arıza ne de yolda bırakır yani memnun olabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serhan Yıldırım
Zaman ayırıp yazdıgınız için çok tesekkurler.

Sub 30 un maşası diğerlerine göre değişik. Benim de dikkatimi çekmişti. Scott un kalitesini zaten tartışmaya gerek bile yok sanırım.

Evet, benim kullanım alanım sadece uzun yol. Dumduz yollarda uzun surusler yapacagım. %100 asfalt..

Aslında yol bisikletine çok para bağlamak istemediğimden dolayı boyle bir secim yapıyorum.

Ben okudugum yorumlardan trek fx 7.3 ün tam bir yol makinesi oldugu izlenimine kapılmıstım. SUB ın açılımını öğrenmem iyi oldu.

Rica etsem bir de fx ve sub için komponent kıyaslaması yapabilir misiniz ?



İlginize tekrar çok tesekkurler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Tobugo
@mehmetyesiloren

Konu dışında olucak ama Scott 6 yıl kadro garantisi veriyor diye biliyorum. Bu durum değişti mi acaba Mehmet bey?
 
eğer uzun yolda kullanocaksanız daha dik bir oturma pozisyonuna sahip bisiklet seçin
 
sub çok iyi bir bisiklet, trek Fx 7.3 de öyle... ben kendime bu ikisinden birini alacak olsam furşu, frenleri, arka rublesi ve dik sürüş pozisyonuna biraz daha yakın olması sebebiyle F3 alırdım. Ama hızlı ve tempolu bineceğim sadece düz yolda derseniz sub 30 ağırlığı, kadrosu ve açıları nedeniyle tercih edilmeli... sub biraz daha yüksek tempoya ayarlı bir yapıda tasarlanmış... trek daha gezeyim göreyim amaçlı... böyle de açıklayabiliriz... yol bisikletine alternatif aradığınız göz önüne alınırsa sizin için net olarak sub 30 sonucu çıkıyor...

ben aslında P4 alırdım ne yalan söyleyeyim ... biliyorum izmir sahil çok düz (izmirliyim) ama insan bir süre sonra toprak yola da gireyim, daha uzun kullanayım, rampa çıkayım, arkadaşlarım şirinceye gidiyor ben de takılayım diyebilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/2009/bikes/9295-10_Sirrus_Pro_carbr_l.jpg


Specialized Sirrus kullanan biri olarak kesinlikle tavsiye ederim.

Eğer alma ve getirtme şansınız varsa Sirrus Pro veye Sirrus Expert ,yada biraz daha ekonomik seçenek olan Sirrus Elite modellerinden biri olabilir.


Resimdeki Model : Specialized Sirrus Pro'dur
 
@Mustafa Ozler

bak şimdi aklımı karıştırdın :)

bu durumda şöyle sorularım olacak;

- P4"te Lockout amortisör kilitlendiğinde sub30 performansı alabilir miyim?
- P4 ile Sub30 arasında 2 kg fark var. Bu beni uzun yolda çok etkiler mi?
- Çoğunlukla İzmir-Kusadasi arası kullanıcam. P4 - Sub30 kıyaslandığında ağırlık farkı hoş gorulebilir mi?
- Lockout hareket halindeyken kilitlenebiliyor mu?

Aklımda hiç yoktu P4 , ama inceledim, tipi de çok hoş. Hatta en hoşu bu ..

Yeni favorilerim P4 ve Sub30..

Hadi şimdi çıkalım bu işin içinden
 
izmir kuşadası gibi bir mesafede yolun sonuna doğru geçtim bozuk yolları düz asfaltın yarattığı vibrasyon bile aşırı yorucu olabiliyor. Amortisör bu nokta'da bilek ve kollarınıza binen yükü hafifletiyor. tükiye'de yol kenarlarındaki asfaltın içi bile çakıllarla dolu.

sub şehir içinde orta mesafelerde yüksek perfromans için tasarlanmış dayanıklı bir bisiklet. Yol bisikleti gidonu arabaların içinde kolay kontrol edilemediğinden
düz gidon tercih edilmiş. Açıları da bahsettiğiniz kadar uzun yola uygun değil.

sub ile P4 arasında 2kg ciddi bir fark. amortisör çıplak olarak 1.9kg diye biliyorum. Sub'ın maşası da 800gr civarı olsa diğer komponentler arasındaki gr farkı ciddileşiyor ama aynı sınıfta değiller. Karşılaştırmak doğru olmaz. P4 tur yaparken uzun mesafede kullanılmak için daha uygun ve ağırlığı bir tur bisikleti için iyice.

lockout hareket halindeyken kitlenebiliyor. vucut ağırlığınızın önde olamamasına dikkat edin.

P4 için bir artı ek alivio. alivio 8'li olması ve sekizli viteslerin en üst seviyesi olması nedeniyle tur bisikletçileri tarafından tercih edilir. Bu alanda çok tecrübeli kişilerin xt göbekler ve frenlerin yanında alivio vites kullandığını söyleyebilirim.

Sonuçta hafta sonu şöyle arayollarda bir keşif gezisi yapayım derseniz P4 işinizi gene çok iyi görecektir. bir kere alacağınızı unutmayın. P4'ün ileride size sağlayacağı açılımlar daha fazla.
 
p4 ü aldırıcaksınız bana :)

vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.

kullanan diğer arkadaşlar ne düşünüyorlar acaba ?
 
Sayın Serhan Yıldırım bende bayağı bi süre sizinle aynı konumda kaldım burdan izleyebilirsin

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=42028&page=10

Ben sizin yerinizde olsaydım seçimim P4 ten yana olurdu. Uzun süreli binişlerde bilek ve kollara binen yük ve ülkemizin kötü yolları ile parke taşlı yollar düşünülecek olursa P4 çok daha mantıklı görünüyor. Bu modelin amortisörünü kilitleyip düz maşa gibi kullanabilirsin ama düz maşalı bir bisikleti amortisörlü gibi kullanamazsın bunlarıda göz önünde bulundurarak son kararı kendin vermelisin.
 
hocam bir öncekimesaj sub 30 demişti ama seçeneklerde p4 yok

p4 al ve rahatına bak hiç derdin olmaz turada çıkarsın şehirde de rahat rahat kullanırsın
 
  • Beğen
Tepkiler: Serhan Yıldırım
@muhsin akar

dün aksam dediğinizi yaptım.

az once kalktım hala kararsızım :eek:

bir gideyim bakalım bisikletci ne önerecek. orada soracagım detaylı sorulara alacagım cevaplar sonucu secimimi yapacagim.

sevgilerimle.
serhan
 
Öncelikle burada teknik spesifikasyonlarını verdiğiniz Specialized Sirrus bisikletin TR satış fiyatı 549€. 649€ olan Sirrus daha farklı özelliklere ve ekipmana sahip bir bisikletdir.
Specialized'ın Sirrus modeli burada değerlendirdiğiniz diğer markaların modellerinden farklı olarak, yine şehir bisikletleri kategorisinde olmakla beraber, fitness ve özellikle uzun yol sürüşleri için özel olarak dizayn edilmiş bir bisikletdir. Rakiplerinden çok daha hafiftir, buna rağmen ağırlık taşıma kapasitesi daha yüksektir. Specialized'ın Dünya'nın en ileri teknolojisine sahip bisikletler ürettiği ve Specialized marka bisikletlerin sürücüye en yüksek sürüş performansı vaadettiği (kullananlar tarafından da kabul edilen bir olgu) gözönüne alındığında sürüş amacınıza en uygun tek seçenek Specialized Sirrus'tur.
 
Konuyu ilk açtığın zaman ilk mesajında da belirttiğin gibi amortisörsüz model seçeneğinden bence hiç şaşma,bence şehir içi bisikletlerde bulunan amortisör bence en büyük gereksizlik abidesidir.Şehir içi kullanacaksan p4 almana hiç gerek yok.Bu modeller arasında fiyat performans olarak en iyi bisiklet sırrus model olandır.Bence 2008 modelini al,donanımı emrea arkadaşımızın dediği gibi daha iyi;)
 
Şaka gibi..

Dün 2 tane bisikletçiye gittim. Kullanım amacımı istedigim seyleri anlattım. Uzun yolda ve şehir içinde kullanacağımı, performanslı surusler yapmak istediğimi soyledim.

İlk gittiğim yerde bana uzun yolda ve şehir içinde kullanmam için Merida TFS100 D modeli önerildi. Lastikleri değiştirilince rahatca kullanabilirmişim. Kadro boyu ise en büyük 20' imiş ve bu boy bana uygunmuş.( Boyum 1.90 , iç bacak boyum 90 cm)

Üstüne binip bir tur attım bana düdük gibi oldu gibi geldi ama uygun dediler..

Benim düşündüğüm 28' ten ziyade 26' daha dayanıklı ve yol tutusu daha iyi oldugu için daha iyiymiş. Onu tercih etmeliymişim.

İkinci gittiğim yerde ise Trek 7.1 önerildi. 28' lastik benim için daha uygunmus. Onda da 22' kadro mevcut fakat benim düşündüğüm 7.3 fx için sadece 20' kadro var.

Kafam allak bullak oldu. Herkes başka birşey soyluyor..

Arkadaslar kadro boyu ne olmalı benim için. Bilen birileri yazabilir mi ?? Scott Sportster p4 için kaç olmalı mesela??

Haftaya da 3 bisikletci daha gezecegim. Yine boyle olursa bisiklet falan alamam ben. :)
 
Geri