Bence lastik seçiminde marka ile model konusunu ayırmak lazım. Markaları fiyat/performans oranına göre değerlendirirsiniz. Bütçenize göre seçim yaparsınız. Dünya kadar ar-ge yapan marka değeri olan ürünün fiyatı tabi ki yüksek olur.
Model konusuna gelince, bir model vardır mesela, yol tutuşu daha iyi olsun diye yumuşak hamur kullanmıştır ama çabuk erir. Buna kötü demek yanlış olur. Bir de mesela bu tip yumuşak hamurlu lastiklerden kışın çok iyi performans alırsınız, ama yazın performansı azalır. Çünkü aşırı yumuşar ve yol tutuşu bu sefer düşer.
Sert lastik kullanırsınız, aşınmaya karşı daha dayanıklıdır. Yuvarlanma direnci daha düşüktür. Zıpkın gibidir ama yol tutuşu düşer, frenleme mesafesi uzar, viraj emniyeti azalır.
Diğer bir konu da patlak koruması. Lastik patlağa karşı koruma faktörü yükseldikçe gramaj olarak ağırlaşır. Yarış için profesyonel lastik bakarsanız koruma faktörü çok düşüktür çünkü yarış amaçlı üretilmiştir. Bu lastiğe kötü lastik hemen patlıyor demek yanlış olur. Pahalı, çok fazla ar-ge yapan markalar maksimum korumayı minimum ağırlık artışıyla yapmayı becerirler, bunu da maliyet olarak yansıtırlar.
Velhasıl, lastik seçerken markayı ayrı, modeli ayrı değerlendirip kullanım kriterlerinize göre model belirlemeniz doğru olur.