Scudo Sports

Hangİ cyclocroos bİsİklet ?

kaptan74

Üye
Kayıt
14 Ağustos 2007
Mesaj
3
Tepki
0
Şehir
İstanbul
Merhaba,
İkisenedir bisiklet sporuna ilgi duyuyorum vakit buldukça bu konuda okumaya çalışıyprum sonunda bir bisiklet almaya kara verdim,
Ama nekadar okusanızda tecrübe olmadan karar vermek zor
Marmari de yaşıyorum amacım genelde şehir içi yada ilçeler arası yollarda kullanmak,
Marmaris içinde yer yer yollar problemli, çukurlar parke taşl döşeli alanlar vs.Arasıra patikalrda da kullanmayı düşünüyorum gerekirse ilerde ucuz bir tanede MTB edinebilirim,

Bütçem 2000-2500 tl arasında almışken bu parayı hak eden sorunsuz bir bisiklet almak istiyorum
Arkadaşlarımdan biri yerli bir markanın MTB sini internnetten aldı 2 senedir başına gelmeyen kalmadı.
Malesef büyük şehir olnakları burda mevcut değil.
Bir 10 gün kadar sonra istanbula gidip mağzalarada bakmayı düşünüyorum
Aklımda Merida,Specialized,trek var bahsettiğim gibi sorunsuz ve en az 8-10 sene binebileceğim bir bisiklet almak istiyorum,

Bu arada kışın yağmurda da binicem bu konuda hangi detaylar önemli ,
Son olarak bulunduğum bolgede yer yer çıkmak zorunda olacağim dik yokuşlar var vites konusunda neler dikkatli olmalıyım(sakar geçidi mesela: 9 km kadar)
Şimdiden yorum yapıp zaman ayıran herkese teşekkür ederim
 
Scudo
Cyclocross olarak sanirim ocfiyat araliginda salcano cyc02 var cunku benmde butcem o kadar ve o fiyata cyclocross bulamadim 2. El buldum onlarinda kadrosu kucuk kaldi :s
 
Bu bütçeye malesef Salcano cyc02'den başka seçenek yok. O da sizi tatmin eder diye düşünüyorum.
 
Merida crossway 300 konusunda nedersiniz Açıkçası kilitli amartisör bozuk yollarda iyi olabilir diye düşünüyorum.
 
@MUSTAFA KURTÇU

Cyclocross dışındaki city modelleri de olabilir diyorsanız seçenek çok..
 
Cyclocross olarak 2. el Focus Mares ax modellerinden birine bakabilirsiniz o bütçeyle. Ama eğer city bike düşünürseniz Selami beyin dediği gibi seçenek çok...
 
sanırım bi yerde bu konuyu oturtamamışım city bike ve cyclocross arasında ne fark vardır. Merida crossway 300 city bike mı ?
Sanırım bütçe artıcak bu gidişle burda kimi zaman yollar oldukça bozuk ozellikle çevre ilçelere giderken
 
Vites-Fren sistemleri ve kadro geometrilerinde farklılık var city bike ve cyclocross arasında bi de gidon farkı var. Merida Crossway 300 city bike klasmanındadır. Cyclocross için en ucuz model yukarda da söylendiği gibi Salcano Cyc02. Görsellerine baktığınızda zaten farkı anlayabilirsiniz az çok...
 
Mustafa bey, gerçekten ne istediğiniz zaman içinde şekillenecektir. Hem bu yüzden, hem de ilk kullanımdaki muhtemel hataların zararlarını asgaride tutmak için, "bir alayım pir alayım" yaklaşımından vazgeçmenizi tavsiye ederim. İlk bisiklet için, sağlam fakat giriş seviyesi, genel amaçlı (şehir) ve yüksek fayda/maliyet oranına sahip (yerli) bir bisiklet tavsiye ederim.

Forumda okuduklarım kadarıyla, en iyi fayda/maliyete sahip olan marka Salcano. Ama Marmaris'te satış/servisi var mıdır bilmiyorum. İstanbul'dan alıp Marmaris'te bakım yaptırmanızı da tavsiye etmem. Marmaris'te alıp, aldığınız yerde servisini yaptırmanız daha avantajlı olur. Bisikleti aldığınız yer, diğer yerlere göre daha ilgili olur genellikle.
 
@MUSTAFA KURTÇU

Şehir bisikleti:

http://images.evanscycles.com/product_image/image/675/06e/19e/116121/scott-sportster-10-2014-hybrid-bike.jpg
https://static.bike-components.de/cache/Scott-Sportster-10-Komplettrad-Modell-2014-Auslauf-cca28c881907a6814abc8980806e20c6.jpeg

Cylocross:

https://www.canyon.com/i/bikes/bikedetail/2014/inflite-al-9_c1042.png
https://www.canyon.com/i/bikes/bikedetail/2014/inflite-al-9_c1042_frontside.png
 
Mustafa bey Foruma hoş geldiniz,


Şimdi bende Yol bisikletinden Cyclecross Bisiklete geçiyorum. Bisikletim satılır satılmaz.
Öncelikle Size Şehir bisikleti ile Cyclecross arasında ki temel farkları söylemek istiyorum.

Yol bisikleti Geometrisine yakın ama yol bisikletine oranla daha geniş teker aralığı, daha yatık bir Headtube, daha uzun bir chainstay ve 2 çeşit olmak üzere
fren seçeneği bulunmaktadır.

Şimdi Aşağıda yazacağım oranları açıklamak istiyorum.

Aynakol oranı nekadar büyürse ve Arka ruble dişli oranı nekadar küçülürse okadar daha hız artacak, ama bunun yanında uygulayacağınız güçte artmak zorunda
kalacak.

Aynı şekilde Aynakol çapı nekadar küçülür ve arka Ruble oranı nekadar büyürse Hızınız azalacak ama yokuşlarda çok daha rahat ve daha az güç ile çıkabileceksiniz.


Yol bisikletlerinde genellikle 52/39-50/34 Ön Aynakol oranları ve 23/11-26/11 aralığında kullanılan ruble oranları bulunmaktadır.
Cyclecross bisikletlerde ise 50/34/46-36 Ön Aynakol oranları ve 28/11-30-12 Aralığında Kullanılan ruble oranları bulunmaktadır.

Normal bir şehir Bisikletinin oranlarını verecek olur isek,

44/32/22 Ön Aynakol ve 32-11 kullanılan Arka Ruble oranları bulunmakta. Dağ bisikletlerinde Arka Ruble çapı dahada büyük olmaktadır.

Şimdi Eğer Cyclecross düşünüyorsanız. Antremansızsanız kesinlikle yokuşlarla ilk başta küsebilirsiniz. Çünkü arkadaşınız yanınızda dağ bisikleti
ile sizden daha az güç harcayarak çıkabilecek. ama inişlerde sizin oranlarlarınız yol bisikletiyle nerdeyse aynı olduğu için ve Geometrisi yüzünden daha çok hızlanabileceksiniz.

Konfor olarak 700x35 lastikler bulunmakta cyclecross'ta düz asfaltta kullanacaksanız yol lastiğine geçmenizi önereceğim. 700x28 gibi.
Şimdi aklınızda yol lastiğine geçecek isem ozaman gidip bir yol bisikleti alsam daha iyi diyebilirsiniz ama, gerektiğinde 700x35 lastiğinizi tekrar
takıp Arazi toprak gibi yerlere girebilirsiniz.

Cyclecross bisikletler Yol bisikletlerine oranla daha dik bir oturma pozisyonuna sahip, daha rahat olacaksınız diyebilirim. ama kesinlikle bir tur-Şehir
bisikletinin rahatlığını vermeyecektir size.













@MUSTAFA KURTÇU
 
Hüseyin merhaba;Alacağın cyclecross'un markası belli mi yada hangi markalar arasında kaldın veya tavsiyen ne olur paylaşa bilirsen sevinirim...
 
Hocam Selamlar,

CYC02 almayı planlıyorum.

Tabiki aldıktan sonra yapacağım 2 şey olacak,

28-11 Ruble ve Conditental Ultra Sport 700x28 Lastik.

Salcano hangi akla hizmez 23-11 koymuş anlamadım :)
Salcano'nun kadrosu Axman tarafından yapılıyor.
Apex Çekiş sistemi, Avid Mekanik Disk frenler, X7 Jant göbekleri ve Weinmann Jantları ile gerçekten Alınacak bir bisiklet şuanda.
Kron Rocket satılır satılmaz. 56 kadro alacağım.


@GökhanRR
 
  • Beğen
Tepkiler: GökhanRR
@Hüseyin Gündoğdu

Yokuşta çok yorulurum diyenler için sram uzun bacak arttırıcı kullandığı için 11-32 rubleye kadar destekliyor.
 
Ekstra bilgi için teşekkürler halil abi.

Bende ilk 32-11 düşünüyordum ama Sanırım 53/39 - 25/11 'den sonra 50/34 - 28/11 ilaç gibi olacak benim için :)

@halil ibrahim duran
 
@Hüseyin Gündoğdu

Aslında senden çok kendim gibi yokuş sevmeyenler için yazdım bu bilgiyi :D
 
Hala kafamdaki soru su bu bisikletlere heybe takabilir miyim? Bir ikinciside Halil beyi dedigi ruble ile en dusuk vites standart bir mtbye gore kacinci vitese denk geliyodur ?
 
@Tahsin Y.

Muhtemelen 1-3 veya 1-4e denk gelir, (galiba). Burada aynı ebatta lastikler olduğunu varsayıyorum :D
 
@halil ibrahim duran
O zaman almamda sakinca yok sanirim :) tesekkurler
 
@Tahsin Y.

İlk sorunuzun belirli bir cevabı yok. Takılabileni var takılamayanı var. Bu bisiklete bağlı.

İkinci sorunuza gelecek olursak ekipmana göre değişmekle birlikte yaklaşık 10-12. vitesinize denk gelir. Ben detaylı hesaplamasını yapmıştım :) Sonuç şu ki Yol bisikletinin 1. vitesi ile bir tam tur pedal döndürdüğünüzde MTB ile bir tam tur pedal döndürmenize göre 2.2 misli fazla yol alıyorsunuz. Bu da düz orantı dahi olsa 2.2 misli zorluk demektir ki düz orantı değil hiperbolik artan bir oran söz konusu.
 
Geri