Aytaç DİREK
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Haziran 2013
- Mesaj
- 496
- Tepki
- 1.955
- Şehir
- izmir
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Canyon
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti

Selamlar, bir süredir yol bisikletim için bisiklet bilgisayarı almayı düşünüyorum. Uzun yıllar Garmin modellerini kullanmıştım, açıkcası yine Garmin Edge 830 veya 1040 modellerinden birisini satın almaya karar vermişken karşıma aşağıda incelemesini okuyacağınız Karoo 2 model yol bilgisayarı çıktı. Bu cihazın Türkiye’de satışı yok sanırım ancak bilinen bir model aslında.
İnternette denk geldiğim bu inceleme yazısı benim için bir kılavuz oldu. Yazıyı elimden geldiğince Türkçe'ye çevirmeye çalıştım (ufak tefek çeviri hataları olabilir)
Malumunuz döviz kuru aldı başını gidiyor, Garmin Edge modelleri uçuk rakamlara satılıyor artık. Karoo 2 Hammerhead yol bilgisayarını BIKEINN sitesi üzerinden satın alıp Romanya’daki tanıdığıma kargolatacağım. Cihaz bana 6 bin liraya gelecek ki bu rakama aşağıda detaylarını okuyacağınız özellikte bir yol bilgisayarı bulmak çok zor.
BİKEİNN satış bağlantısı:
(link)
Evet lafı uzatmadan ilgili incelemeyi aşağıda paylaşıyorum, keyifli okumalar.
Karoo 2'yi Ağustos 2021'de satın aldım ancak Ağustos 2022'de kutusundan çıkarabildim.
Yine de iyi ki yapmışım. Son 9 ay boyunca kullandıkça onu oldukça sevmeye başladım.
Temel olarak, Android işletim sistemi üzerine inşa edilmiş üst düzey bir dokunmatik ekranlı GPS’li bisiklet bilgisayarı olarak tanımlayabilirim. Ayrıca bisiklet bilgisayarı pazarının en üst noktasında yer alan Garmin ve Wahoo'ya ÇOK uygun bir alternatif.

Bisiklet GPS pazarı, 2023'ün ortalarından itibaren, tüm orta ve üst seviye cihazlarda ortak olan bir dizi özelliğe sahip olacak kadar genişledi.
Karoo 2, biri hariç hepsine sahip.
Karoo 2:
Bisiklet sürüşlerinizi takip etmek ve kaydetmek için uyduları kullanıyor; Sürüş verilerini görüntülemek ve kaydetmek için ANT+ ve Bluetooth sensörlerine bağlanır;
Akıllı antrenörünüze bağlanır ve onu kontrol eder;
Akıllı telefonunuza Bluetooth bildirimleri fısıldar; ve yerleşik navigasyona sahip.
Eksik olan özelliği ise sürüş verilerini Bluetooth aracılığıyla akıllı telefonunuzla senkronize etmiyor oluşu (ki olmasada olur bence). Bu konuya yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğim.

Karoo 2 çok iyi bir donanım üzerine inşa edilmiş. Cihazın menülerinin içinde hareket ederken hiç gecikme olmuyor. Belki iPhone kadar hızlı değil ama bir bisiklet bilgisayarı olarak yeterince hızlı hissettiriyor.
Hammerhead, yazılım işletim sistemini geliştirmeye devam ediyor, birkaç haftada bir güncellemeler ve yeni özellikler yayınlıyor, bu da elbette harika bir şey.
Hatta en son güncellemelerden birisiyle cihaza CLIMBER (TIRMANIŞ) özelliği geldi.
Bu özellik Garmin ve Wahoo ile kıyaslandığında fark yaratıyor.

Hammerhead Karoo 2'deki en sevdiğim şey CLIMBER özelliği.Bir bisikletçi olarak, 43 yaşındaki bacaklarımdan daha zayıf bir şey varsa, o da 43 yaşındaki zihinsel kararlılığımdır. Daha uzun ve zorlu sürüşlerde, ne kadar mesafe kaldığını veya toplam kaç metre tırmanış kaldığını bilmemekte zorlanıyorum.
Aynı şey tek tek tırmanışlar için de geçerli. Bir tırmanışın nerede dikleştiğini, nerede soluklanmak için düzleştiğini ve bir sonraki virajın etrafında başka bir kısır rampa olup olmadığını bilirsem kendimi çok daha mutlu hissediyorum.Yani yükseklik ekranı zorlu bir sürüşte benim arkadaşım.

Karoo 2'deki CLIMBER, yükseklik ekranının süper bir versiyonu. Ayrıca önceden tanımlanmış bir rotayı takip etmediğinizde bile bir tırmanışta devreye giriyor.
Karoo 2, gizemli yazılım marifetlerini ve muhtemelen harita dosyasında bulunan eğim verilerini kullanarak önemli bir tırmanışa doğru ilerleyip ilerlemediğinizi anlıyor ve ardından zihinsel maymununuzu sakinleştirmek için size yararlı verilerden oluşan bir ekran sunuyor.
Ekranın formatı renkli ve net ve ben bunu çok sevdim.
Tırmanış, her biri eğime göre renk kodlu 500 metrelik parçalara bölünmüş. Koyu yeşil daha kolay, sarı, turuncu ve kırmızıya doğru ilerledikçe dikleşiyor. Neyse ki henüz mor renge ulaşamadım.

Alttaki yatay ızgara, yine renk kodlu, sonraki birkaç 100 metrelik artışlar boyunca eğimi gösteriyor. Böylece, uzun vadeli zihinsel durumum için önemli olan grafikte tırmanışın tüm kapsamını ve ardından ızgarada daha ayrıntılı verileri elde ediyorsunuz.Görünüşe göre doğruluk 100 metre seviyesinde bir sorun olabilir. Bu ölçekte, gösterilen sayı, altta yatan haritalama verilerindeki yanlış ani artışlar nedeniyle bozulabilir. Ben genel olarak iyi buldum ama Karoo 2'yi sorunun daha belirgin olduğu virajlı dağlık arazide kullanmadım.
Her iki durumda da CLIMBER ekranının kendisini seviyorum. Endişelerimi gidermek bağlamında iyi bir iş çıkarıyor. Üstelik sadece cihaza yüklenmiş bir rotayı takip ettiğim sürüşlerde değil, herhangi bir sürüşte yaklaşan bir tırmanış için ortaya çıkmasını seviyorum.
Görünüş, Boyut
Karoo 2'nin kalın ve çirkin olmasını bekliyordum. Gerçekte ikisi de değil.
Küçük bir bisiklet bilgisayarı olmasa da ve herhangi bir aero iddiası bulunmasa da, dış ön montajda yeterince akıllı ve modern görünüyor.
Edge 830'umdan (ve 840'ımdan) biraz daha büyük, Wahoo ELEMNT ROAM'uma benziyor ve Edge 1030 Plus'ımdan (ve 1040'ımdan) biraz daha küçük. Çok büyük değil; çok küçük değil.
Arkadaki bağlantı parçası Hammerhead'in kendi tasarımı. Bir şekilde kaydırıyorsunuz ve yerine oturuyor. Çıkarmak için hafifçe çevirip kaydırıyorsunuz çok güvenli hissettiriyor ancak çıkarma ve takması Garmin modellerine göre daha zor.

Karoo 2 bir kutusunda bike mount ile birlikte geliyor.Karoo 2 güzel görünümlü bir ünite. Şık görünüyor ve bisikletime takılınca çok yakışıyor.Eğer kendinizi Hammerhead'e herhangi bir süre bakarken bulursanız, gözünüzü çeken şey kasasından ziyade güzel ve zarif ekranı olacaktır.

Karoo 2, teknik özelliklerine göre Gorilla Glass'tan yapılmış görkemli, canlı mat bir ekranla geliyor.Parlak. Renkli. Yüksek çözünürlüklü. Ben çok beğendim.
ELEMNT BOLT V1 ve V2 karşılaştırma yazımı okuduysanız, BOLT'un yeni versiyonundaki ekranı gerçekten beğendiğimi bilirsiniz.
I.M.H.O. Karoo 2'deki ekran daha da iyi. Parlak güneş ışığında Edge 830 ve 1030 Plus'a göre kesinlikle daha az yansıtıcı ve sürüş sırasında daha net okunuyor.
İşte muhtemelen Karoo'nun hakkını vermeyen amatörce çekimlerimden bazıları.
Dokunmatik ekranı yeterli olarak tanımlayabilirim.Belki de ekran üzerinde parmakla hareket söz konusu olduğunda son derece duyarlı akıllı telefonlar ve tabletler tarafından şımartıldık.

Karoo 2'nin dokunmatik ekranı iPhone kadar hızlı değil ama düzenli yol ıslanmalarına katlanmak zorunda olan bir bisiklet bilgisayarı için makul. Rekabet baskısının ortaya çıktığı dokunmatik ekranlı Garmin Edges ile kesinlikle aynı seviyede.

Kullanıcı Arayüzü

İster dokunmatik ekran ister düğmeye dayalı modellerden bahsediyor olalım, üst düzey Garmin'lerdeki işlevlerin ve ayarların çoğu cihazın kendisinden kontrol edilir. Sonuç olarak, Garmin kullanıcı arayüzü, en azından Edge 1040/840 neslinden önce, menülerden ve alt menülerden bolca yararlanıyor.Wahoo ELEMNT'lerin şu anda dokunmatik ekranları yok, bu nedenle özellikle ön taraftaki fiziksel düğmelere güveniyorlar ve ayarlar açısından ağır işlerin çoğunu bir akıllı telefon uygulaması yapıyor. Temel işlevselliğin yanı sıra, bir ELEMNT cihazında doğrudan yapabileceğiniz şeyler, kullanıcı deneyimini temiz ve basit hale getirmek için azaltılmış durumda.

Karoo 2, hem kullanıcı arayüzü - özelliklerin bisiklet bilgisayarında nasıl düzenlendiği ve sunulduğu - hem de kontroller açısından karma bir yol sunuyor.Karoo 2'de hem dokunmatik ekran hem de cihazın yan tarafında dört fiziksel düğme bulunuyor ve sürüş veri ekranları arasında gezinme gibi belirli temel işlevler her iki yöntemle de kontrol edilebiliyor.

Hammerhead, Garmin'in menü üstüne menü yaklaşımını yansıtmıyor. Sezgisel olarak tasarlanmış ekran öğeleri ve bol miktarda parmak kaydırma ile daha çok bir akıllı telefon arayüzüne benziyor. Gözlerime ve bodur parmaklarıma göre, kullanımı çekici ve hoş.Ayrıca, büyük Wahoo tarzı bir uygulamaya da ihtiyaç duymuyor, çünkü basit bir Android uygulaması var ama sadece telefon bildirimlerini yansıtıyor.
Hay bin Kunduz!! Kim uygulaması olmayan bir bisiklet bilgisayarı tasarlar ki?
Ama durun sakin olun, şunu bir netliğe ulaştıralım.
Karoo 2’nin kendisi bir akıllı telefon zaten!. İçine bir SIM kart bile takabiliyorsunuz.
CLIMBER ve Strava Live Segments ile entegrasyon gibi başlıca özellikler için ekranlar göz kamaştırıcı renk sıçramaları ile kaplanmış.

Ekranlar sezgisel olarak düzenlenmiş. Gerektiğinde Hammerhead, bir seçeneğin veya ekranın ne için orada olduğunu açıkça belirtmek için ince metin açıklamaları ekliyor.
Bir kez alıştığınızda, bir veri sayfası veya alan eklemek gibi bir sürüş profilindeki ayarları değiştirmek çok kolay.Gönlünüzce ince ayar yapabilirsiniz.
Haritalar ve Navigasyon

Navigasyon Karoo 2'nin bir diğer güçlü yanı, kesinlikle benim gibi yol meraklıları için.
Haritalar renkli ve bol detaylı, ancak takip etmeyi zorlaştıracak kadar da yoğun değiller. Cihazda, şebekeden uzak olduğunuzda haritaları indirmek için 32 Gigabyte'lık çok fazla alan var.

Sürüş sırasında harita ile oynamak, yakınlaştırmak ve uzaklaştırmak, etrafta dolaşmak oldukça kolay. Seçim yapmak için, görünümü açarak etrafta gezinmenizi sağlayan simgeye Garmin'de basmak biraz daha kolay, çünkü çirkin ve büyük bir el simgesi kullanıyor. Karoo'nun daha incelikli kilit simgesi, bu kilit simgesini çözmeden önce birkaç kalın parmak darbesi gerektirebilir.
Karoo 2'ye rota yüklemek çok kolay. Rotaları cihaz üzerinde ya da Hammerhead web sitesi üzerinden oluşturabilirsiniz. Bağlantılı bir Strava hesabıyla, oluşturduğunuz ve favorilere eklediğiniz tüm rotalar otomatik olarak Karoo 2'de görünecektir. RideWithGPS için, yine hesapları bağladıktan sonra, rota URL'sini bu kutuya kopyalamanız yeterlidir ve sihirli bir şekilde hem Dashboard'unuzda hem de Karoo'da görünüyor.
Rastgele Google Maps rotalarını bile kopyalayabiliyorsunuz ve yine de çalışıyor! Bu işlevin neden bu kadar sevdiğimi bilemiyorumJ
Navigasyon konusunda bir uyarı notu. Otomatik yeniden yönlendirmeyi kapatamıyorsunuz. Size her zaman yeni bir rota hesaplıyor.
Ben bunu özel bir sorun olarak görmedim, ama o zaman nadiren kafe molası verme şansım oluyor.
Bluetooth ve 4G Hakkında Kısa Bir Söz
Biraz sabırlı olun. Yukarıda bahsettiğim eksik özellik bu.
Karoo 2, bisikletinizde ve üzerinizde gizlenmiş Bluetooth sensörleriyle iletişim kurmak için Bluetooth kullanır. Ayrıca Karoo ekranında metinleri, e-postaları göstermek için de kullanıyor.
Anladığım kadarıyla Karoo'nun yapmadığı şey, telefonunuzla senkronize olmak için Bluetooth kullanmak. Bir sürüşü bitirdiğinizde, dosyayı iphone'unuza ve oradan da sonsuzluğa göndermiyor. Ya da Strava'ya.
Diğer taraftan, telefonunuz rota dosyalarını Karoo 2'ye göndermiyor.
Bunun nedeni, daha önce de konuştuğumuz gibi, Karoo 2'nin sizin telefonunuz olmasıdır.

Tüm sürüş ve rota verilerinizi içeren Hammerhead hesabınızla söz konusu senkronizasyonu yapmak için, Karoo 2'nin wifi aracılığıyla veya sim kart yuvasına taktığınız SIM kartı kullanarak bilgi otoyolu matris web'e bağlanması gerekiyor.
SIM kullanıyorsanız, telefonunuza ve piline güvenmek yerine Karoo 2'de yerel olarak canlı takibi de etkinleştirebilirsiniz. Daha fazlasını söyleyemem çünkü... denemedim.

SIM olmadan gidecekseniz, hareket halindeyken rota aktarımları ve yüklemeleri için Karoo'yu her zaman telefonunuzun wifi erişim noktasına bağlayabilirsiniz. Ya da wifi yayını yapan bir alana geri dönene kadar bekleyebilirsiniz.
Karoo'nun bir rakibin yapabildiği bir şeyle mücadele ettiği garip kullanım durumları olabilir. Wahoo dünyasında, mobil kapsama alanı dışındaysanız, mevcut bir rotayı ELEMNT'nize göndermek için telefonunuzu kullanabilirsiniz. Ancak bunlar az sayıda ve çok uzakta.
Pil ömrü
Bir cihaz şarjlar arasında birkaç sürüş yapabiliyorsa, ki 'birkaç' çok gevşek bir tanımdır, o zaman benim için yeterince iyidir.Ben cihazın pil kapasitesini arttırmak için birkaç ince ayar yaptım.
Her biri tam şarjlı bir batarya ile başlayan iki test sürüşümde, Karoo 2'yi farklı uzunluklarda sürüşler için kullandım ve zaman içinde batarya seviyesini kaydettim. Daha doğrusu Karoo, her bir FIT dosyasında bunu yaptı ve ben de bunları indirip analiz ettim.
Pil ömrünü uzatmak ya da tüketmek için özel bir şey yapmadım. Sadece Karoo'yu düşünmeden kullandım. Standart yaşam protokolüm.
Ne Öğrendim
Uzun lafın kısası, birinci test süresinde, 5 saatlik sürüşte, pil seviyesi %98'den %37'ye düşerek yüzde 61 puan azaldı. Bunu ölçeklendirmek, tam şarjlı bir Karoo 2'nin 8 saatten biraz fazla sürüş sağlaması gerektiği anlamına gelir. Test 2 de benzer şekilde 8,5 saatlik gerçek pil ömrü sundu.

Sekiz saat, hafta sonları ara sıra yaptığım sürüşlerle birlikte günlük hızım için fazlasıyla yeterli. Ancak zorlu bir 100 kilometre sürüşü veya dağlarda uzun bir gün geçireceksem biraz sıkıntı olabilir. Fazla hata payı yok.

Hammerhead'in Karoo 2 için belirttiği 7 - 14 saatlik pil ömrü aralığının üst ucuna yaklaştırdığını düşündüğüm bir pil tasarruf modu var, ancak normal modda rakip Garmin ve Wahoo bisiklet bilgisayarlarından daha sık şarj gerektireceğini unutmayın.
Şarj etme
Uzmanlık alanım olan miliamper saatlerden bahsederken şarj konusuna da kısaca değinmek istiyorum.
Karoo 2, bugünlerde minimum gereksinim olarak görünen bir USB-C şarj portuna sahip. Garmin bile eski moda, yavaş şarj olan micro-USB güç sfinkterinden kurtulmaya başlıyor. Yani her şey yolunda.
Daha az iyi olan ise bu çıkarılabilir şarj portu kapağı. Tamamen çıkarılabilir demek istiyorum.
Her zamanki kauçuk banjo ipi tutturma zımbırtısı olmadan, bu kesinlikle günün birinde kaybolacaktır.
Ama henüz kaybolmadı. Belki de Hammerhead banjo telleri hakkında bir şeyler biliyordur.
Bu arada Hammerhead portun su geçirmez olduğunu söylüyor
Hammerhead Karoo 2 İyi Bir Bisiklet Bilgisayarı mı
Muhtemelen cevabı tahmin etmişsinizdir. Evet.
Karoo 2'yi kullanmaktan çok keyif aldım. Kutudan çıkarmamın neden bu kadar uzun sürdüğü konusunda biraz kafam karıştı.
Daha önceki yorumları okuduğumda stabilite, özelliklerin rastgele çalışmaması, sensörlerin devre dışı kalması gibi sorunlar bekliyordum. Bunların hiçbirini yaşamadım. Performans, İsviçre saatli kadar tutarlı.
Bir şekilde, sürekli rastgele düğmelere basarak, yani kendi hatamla, fabrika ayarlarına sıfırlamasına neden oldum, ancak sevindirici bir şekilde, ayarladığım özel ekranları ve geçmiş sürüş verilerini kaybetmeden her şey yeniden başlatıldı ve hesabımla yeniden senkronize edildi.

Karoo 2, harika bir ekran ve çok kullanışlı bir yazılım arayüzü ile bir bisiklet bilgisayarında ihtiyacım olan her şeye sahip. Yeterince anlattığımı düşündüğüm gibi, otomatik CLIMBER özelliğine bayıldım.
Bir uyarı notu. Üst düzey Shimano elektronik vites sihirbazlığına sahip bir bisikletiniz varsa, Karoo 2'nin üst düzey Edges ve Wahoos'ta gördüğünüz olağan Di2 entegrasyonlarına sahip olmadığını bilmelisiniz. Aslında eskiden DI2’yi destekliyordu , ancak daha sonra SRAM Hammerhead'i satın alınca ne hikmetse Shimano Dİ2 desteğini kestiler.
Karoo 2, SRAM AXS üzerinden SRAM e tap elektronik vites sistemlerine sahip bisikletlerde hangi vites aralıklarında ne kadar sürüş yapıldığı gibi bilgileri de sunuyor bu arada.
Bu yüzden Karoo 2'yi yalnızca hangi viteste olduğunuzu her zaman görememeye katlanabiliyorsanız (veya Karoo 2'ye sorunu çözen bir üçüncü taraf uygulaması yüklemeye hazırsanız) satın alın.
Son düzenleme:


