Scudo Sports

Hafif jant mı, aerodinamik jant mı?

@Zekeriya Çab profil jant rüzgarı kessin diye yapılmıyor, tam tersi sebeple rüzgar direncinden en az etkilenmek için yapılıyor, dolayısı ile önde giden adamın yani takım domestiklerinin profil jant takması bu yüzden
 
  • Beğen
Tepkiler: Imlampre
Scudo
@Fırat Y. İşte bende onu söylüyorum image.jpeg image.jpeg
Acık seçik görünüyor bende diyorum ki aslında profilli jant kullanmak normalden fazla Watt harçatır ama yarışta domestiğin wattı harcanmak ve liderin wattı korunsun diye profilli jant vardır.
Tek başınaözellikle yandan gelen rüzgarlarda profilli jant daha yorucu olur diyorum. Profilli jantlar takımın harcanan adamlarında var yıldızlarda yok hatta yiyecek su taşıyanda bile yok. Fotolarda açık görünüyor. Bildiğim bir şey yok ister aydınlanırsınız ister aydınlanmazsınız ben muhabbet etiğimizi düşünerek yazıyorum bir şey bildiğimden değil görüp tahmin ettiğimden yazıyorum yoksa işler parça üreticilerinin testlerine açıkladığı sayılara zarta zurta kalırsa yandık Ada'm satmak için her türlü ürünü mükemmel çıkarır oyunun kuralı bu AR-GE yap bir sürü para harca sonra testlerde tabiki mükemmel çıkacak. Biz okadar uğraştık ama aslında pekte işe yaramıyormuş der mi?
 
Gidişatı bizansın son günlerinde ruhbanların, meleklerin cinsiyeti tartışmasını takip eder gibi takip ediyorum. Yoksa bir şey çıkacağından değil...
 
@Zekeriya Çab zekeriya bey. Aero jantların faydaları bilimsel olarak da kanıtlanmış. Fakat rüzgarli havalarda kimse derin profilli jant kullanmak istemez. Hele ruzgar yandan esiyorsa hiç istemez. Kesin konuya varmadan iyice bir arastirin derim. Hangi jant kaç watt kazandirir senelerce araştırma yapiyorlar. Bir bildikleri olmali. Ayrica jant seçimi etabin profiline ve ruzgar durumuna göre yapilir. Genel klasman iddiali bisikletcilerin de derin profil jant kullandigi görülür
Quintana'nin giro kazandigi bisiklet
image.jpeg


Chris froome ve 50cm profilli jant
image.jpeg

Alberto contador ve yuksek profilli zippleri
image.jpeg

Sizin tezinize gore zamana karsilardada yuksek profilli jant kullanmamasi lazim açik alan ve ruzgar oldugu icin. Ama çogu disk jant kullaniyor kapali.

Bu arada bir genel klasmancidan 80mm profilli sprinter janti takmasini beklerseniz yanilirsiniz. Neyse umarim gozlemlerinizle yaptiginiz varsayimla degil bira daha arastirarak yorum yaparsiniz.
 
Araştırdığın bilgileri web'e koyan markaların kendi. Her okuduğuna inanmak biraz saflık olur.

Contador cebine sponsorluktan parayı kodumu eşek toynağıyla bile fotoğraf çektirir.
Benim tezimde Zaman karşıcılar yada diğer yarışçılar kullanmasın demiyorum onlar belirli bir taktik ve senaryo çerçevesinde profilli jantlardan verim alıyor diyorum bu verimi keko gibi 50mm profil jant takıp tek başına çıkmakla alamazsın diyorum dolayısı ile verimli değil diyorum. Çoğu Zaman profilli jantı takımlarda havayı yarmak için değil hava akımının wattı koruması gereken adama ulaşmaması için kullanıyor diyorum. Zaman karşıcılar tek sıra dizildikleri gibi rüzgar yandan estiğinde de / şeklinde yada \ şeklinde diziliyor ve esas verim ozaman oluşuyor ayrıca Zaman karşı tüm takımı ilgilendirir Zaman tüm takım için geçerli ve su yiyecek taşıması bile gerektirmeyecek kisalıkta. Kullanmadıysanız 65 70 gr bir iç lastik mümkünse hafif bir dışlastik alıp kullanın fark aero dan fazla.
Neyse boşverin altı üstü jant Nasıl canınınız isterse öyle kullanın.
 
Konuda farklı görüşler yer alıyor yukarı çekerek konuyu canlandırayım.
 
Kendimden örnek vereyim siz de üstüne düşünüp seçin.İstanbul'da yaşıyorum ve eğim çok fazla var.Özellikle de bulunduğum çevrede çok çok var.Rüzgar da sürekli var ayrıca.Şimdi tırmanış gerekince, ayrıca rüzgar da sürekli olunca bana aerodinamik jant'ın faydasından ziyade zarar oluyor.Çünkü tırmanışta ağırlığını hissettiriyor.Ayrıca ne yazık ki 'cross-wind' denilen olay'a sebep oluyor aerodinamik jantlar şiddetli rüzgarlarda.Kısacası çoğu zaman düz yerlerde sürüyorsanız, rüzgar da az denecek kadar varsa, risk oluşturmuyorsa aerodinamik jant alınabilir.Ancak tırmanış ve fazla rüzgar daha ağır basıyorsa hafif jant daha iyi olacaktır.Tabii yine de kişisel tercihe kalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: beyhan.dikici
@Zekeriya Çab
Öyle mi oluyormuş :) Asıl bireysel yapılan ortalamalarda yüksek profilli jantın önemi ortaya çıkar. Tam tersi peloton içinde öndeki sürücüler rüzgar direncini azalttığı için profil jantın kazandırdığı watt azalır. Siz verimli değil diyorsunuz. Kusura bakmayın ama yazdıklarınız hiçbir bilimsel veri içermediği gibi sizin sanılgılarınızdan öte de değil.

@Zekeriya Çab
Demek ki sprinterler arkadaki rahat etsin diye yüksek profilli jant kullanıyor desenize :D :D
 
Bu crosswind olayı biraz şehir efsanesi gibi görünmeye başladı bana. Yaklaşık 4-5 aydır yüksek profil jantlar kullanıyorum (RS81, Veltec SPEED) ve henüz şu meşhur crosswind etkisini tam olarak hissedemedim. Üstelik İstanbul'da ve çoğunlukla rüzgarlı sahil yollarında kullanıyorum. Örneğin bugün fırtına derecesine yaklaşan rüzgarlar vardı Sarıyer tarafında lakin neredeyse hiç problem çıkarmadı bana.

Her şeye muhalefetmişim gibi olacak ama, ağırlık konusuna da fazla takılıyor insanlar sanki. Ben 1.700 küsür gramlık yüksek profil jant setiyle 1.500 küsür gramlık Zonda set arasında neredeyse hiç belirgin fark hissetmiyorum. 1.300 gramlık bir set olsa belki hissedilir fark tabi orası ayrı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdem C.
@Murat B.

Bu konudaki en güzel laf bu olmuş. Benim bir teklifim var , fikir beyan edenler şimdiye kadar kullandıkları jant tiplerini yazsınlar :) . Herkes bilsin kim ulaşamadığı ciğere mundar diyor kim bilerek konuşuyor. Veya bilimsel verilerden örnek versin .Bu arada profil jantım var hem tubular tip hemde clincer tip. Tubular bir tık daha sağlam .
 
  • Beğen
Tepkiler: beyhan.dikici
Hafif jant yokuşta gerçekten rahat, aero jant ise haftasonu Edirne yarışı gibi bir yarışta düz yolda tek başınıza örneğin 38'le gideceğinize aynı enerjiyle 39'la gitmenizi sağlıyor diyebilirim.

Cevap : Amacınıza bağlı olarak değişir :)
 
@Nefer Seti
Öyle demesen iyidi olan var olmayan var [emoji2]

Casper_VIA_V6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Konuda öylesine acemiyim ki, bisikletimin modelini aratıp fotolara bakarak ne tip jant istediğime karar verdim :)
40-50mm profil çok güzel duruyormuş.
 
@Bora Kıraç

Merhaba, Veltec Speed hangi modelini kullaniyorsunuz? Ayrica memnun musunuz? Bu markayi yeni kesfettim de sormak istedim...
 
@sotsun

Veltec SPEED AL kullanıyorum. 42mm profilli. 1.000 KM oldu şimdilik bir problem yaşamadım gayet memnunum. Sanırım piyasada alü olup en yüksek profile sahip olan jantlardan birisi.
 
@Bora Kıraç
Ben de aynı modeli düşünüyordum ya da biraz daha hafif olması açısından 37mm olanı. Jant kenarları siyah boyası 1000 km sonrası durumu nasıl? siyah boyası döküldü mü?
 
@sotsun Fren yüzeyinden bahsediyorsan çoktan tarih oldu o bölüm :) Karbon olmadığı sürece siyah olarak kalması çok zor.
 
şayet değişterecek olursam yorum yazanların hepsine teşekkür ederek şunu belirtmek isterim burası hem rüzgarlı hem bayır düz yer zerre kadar yok otoyol bile inişli çıkışlı ki bisikletimin mtb olmasından dolayı karbon hafif profilli jant almak isterim
 
Geri