Scudo Sports

GTS 2/2: Gariban Tubeless System

GTS_E sistemi denemek istiyorum fakat benim jantım otomobil sübabına göre büyük delikli, bu durumda yapılamıyor mu? Otomobillerde kullanılan jant sibobunu uygulayamaz mıyız? Ayrıca GTS_E sistem uygulandıktan sonra janta akor ayarı yapılamıyor mu?
 
Scudo
Hocam oto subabları bisiklet jantına uydurmak cok zor. Hiç bulaşma derim. Eger jant deliğin buyukse GTS_S yapman cok daha kolay olacaktır.

Akord işine gelince; hiçbir tubeless sistem akord yaptırmaya engel değil. Fakat tel başları bozulursa tubeless sistemi sökmek zorunda kalabilirsin. GTS sistemleri sökmesi cok basittir. Fakat GTS_E yaparsan söktükten sonra sistemi sıfırdan tekrar yapmak zorunda kalırsın.

Tubeless tecrübesi daha az olan arkadaşlara GTS_S yapmasını öneriyorum.
 
Polonezköy yarışı öncesi Ankara'dan yola çıkarken tubeless kitimi unuttuğumdan haberim yoktu..İstanbula varıldı kamp alanında tubless yapılacak..Lastik var, sıvı var, oda nesi!? Tubless kit yok..:eek:
Biraz panik havasının ardından, Kadıköy'e Kaçkar'a gideceğim ve ordan bulabileceğim aklıma geldi..Kaçkar Bisiklet'te de yoktu tubless kit..Ayrıca ikinci kez 28 Euro vermek istemiyordum..
Hemen aklıma Burak'ın yaptığı ve daha önce SDS Bisiklet'te bir arkadaşımıza yaptığımız ve bir sorun çıkarmayan GTS geldi..:rolleyes:
Sadece 2 tane 20' iç lastik aldım CST marka :D ..
Gece saat 23 gibi tekrar Polonezköy'deydim, kamp alanında haliyle ertesi gün yarış olduğu için herkes yatmıştı..Benim yapmam gereken bir tubless vardı :p ..
Ben malzemelere çaresizce bakarken Burak yapmadan önce saolsun benim arka lastiğimi yaptı yaparkende bana öğretti, ve yattı..Hemen ardından bende ön lastiği tek başıma yaptım (kesme takma ve ayak pompasıyla şişirme işlemi..Kesinlikle çok kolay oldu) yatmadan önce de kısa bir dua ettim lastikler kaçırmasın diye..:dua:
Sabah kalkar kalkmaz lastiklere baktım taş gibi duruyorlardı..İç lastiklerin fazlalığını aldım yarışa hazırdı bisikletim..

Ve tam bir hafta geçti yarışın ardından halla GTS ile ayakta lastiklerim..:46:

Tubeless kitler artık bana gereksiz geliyor açıkcası çünkü 15 liraya mis gibi tubleless yapıldı işte..

Burak'a tekrar çok çok teşekkürlerimi sunuyorum..Ve haala tubeless yapmamış yapacak olan arkadaşlara GTS yapmalarını tavsiye ediyorum..

Bu arada "Jeo's Tubeless Şerit" satılık bilginize..
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay ve Bozcan
1 hafta kadar once jantlarıma GTS-E uyguladım, su ana kadar hiç bir sorun yaşamadım.

bilgi olması açısından;
jant: crossride
lastik: larsen tt 2.0 tubeless
sıvı: stan's

bana olan masrafı ise (lastik 120, stans 40 bant 5 :D) 165 ytl..
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan
(link)

arkadaşlar fiber bant yerine merdiven kaydırmaz bant kullansak nasıl olur benim bildiğim bu bantlar oldukça güçlü yapışıyor ve her türlü etkene karşı oldukça dayanıklıdır.lastiğin içine koyduğumuz sıvılarda zararı olmaz.
 
standart 36 veya 32 telli jantlar tel eksilterek 18 veya 16 telli hale getirilebilirmi, teoride zaten bi sorun yok ancak pratikte nası olur bilen varmı deneyen yada kullanan, ilginize şimdiden teşekkür ederim.

saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan
GTS_S de zaten iç lastikle birlikte gelen sibobu kullanıyoruz. GTS_E sistemde ustunde lastik bulunan sibobu kullanmak pratik olmuyor. Sistemi hava sızdırmaz yapmak cok zor oluyor.

@şener incesu

Bu konu ile ilgisi yok. Eğer tel konusunu devam ettirmek istiyorsan yeni bir başlık açarsan sevinirim.

18 veya 16 telli jant geometrisi cok da sağlam değil. 36 veya 32 telli bir jantı telleri azaltarak 18 veya 16 yapmak bana hiç mantıklı gelmiyor. Ne tip tel kullanırsan kullan geometriden dolayı aşırı esneyecektir. 18 veya 16 tel yapmak istiyorsan 18 veya 16 tel için yapılmış bir jant kullanmalısın. 36 telli jantın bazı tel yerlerini boş kalması sorun değil ama 36 telli bir jant ile 18 telli geometriyi tutturman olanaksız. Son olarak eğer az telli jant istiyorsan 24 telli jant tavsiye ederim. 24 tel geometrisi en sağlam geometridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan Bozkurt
24 tel 36 yada 32 telden dah mı iyidir bunu mü demek istiyorsunuz? Bende suan 24 Telli Jant seti var göbek arizalandi göbek bulmakta zorlanıyorum ve tel sayısı çok olursa daha sağlam olur dediler bende o yüzden yeni Jant almayı planlıyorum 24 daha iyi ise ona uygun göbek bulmaya çalışayım ayrıca yakın zamanda tubeless e geçmeyi denicem anlatımlarımız yeterli gibi! Gerçi üzerinden 2 yil gecmis daha taze tahsisleriniz varsa uyarım
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan
Ben burada 24 telli jant geometrisi ile 32 telli jant geometrisini karşılaştırdım. Aynı ağırlıkdaki 24 telli jant 32 telli janttan daha sağlam olacaktır. Fakat 36 telli sistem ile tabiyki daha ağr ve daha sağlam setler yapılabilir.

Ev yapımı tubeless konusunda cok fazla gelişme yok. Benzer sistemleri uygulayabilir ve geliştirebilirsiniz.
 
Bugün arkadaşımla GTS-E sistemi denedik.Yapım sırasında elektrik bandı,larsen tt tubeless lastik kullandık ama geniş delik için presta sibop kullandık ayrıca buzdolabı motoru ile şişirdik.Fakat yanaklardan hava ve sıvı kaçırması sebebiyle başarısız olduk. Önümüzde ki hafta dock type kullanıp,bandın iyice yapışmasını bekleyip benzincide kompresörle şişireceğim. Umarım bu sefer başarılı olurum. Yanaklar için başka bi tavsiyeniz varmı? Yanaklar janttan ayrı kaldığı için hava kaçırmaması için kompresör kullanmak dışında ne yapabilirim?
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan
Kompresor kullanmak dışındaki tek seçenek CO2 tüpü kullanmak. Cok rahat şişiriyor ama tavsiye etmem. Sistemi düzgün yaptığınızdan emin olamayacağınız için tekrar inebilir.
 
stans sıvısı piyasada ne kadar acaba
ayrıca bır ıkı fırmay abaktım bulamadım sıtelerınde
acaba bu sıvının handmade i varmı
yada alternatif neler kullanabılırz bılen deneyen varmı acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan
Ben de birşey sormak istiyorum, şimdi lastiği sıvıyla doldurduk ve kullanıyoruz diyelim, siboptan havasını indirmek istedik, o zaman ordan hava çıkışı olunca bu sıvı sibobu kapatırmı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan
Geri