Scudo Sports

Grupset değişimi

Altus'u herkes atlamış sanırım. Ultegradan altusa yükselttim ve inanılmaz mutluyum. Uçuyorum adeta.
 
Scudo
@Kuzey Ege

Sana inat bende aceradan sis e yukseltecegim sonra bu yukseliste star sarhoşlugu yaşayip tekrar tourneye yani sılaya dönecegim
 
@brahimysl
Mosso cavalier 700 ortalama 1750 tl civarında salcanoda 1750 2000 tl arasında şimdi sen bunlardan birini alsan yükselteyim groupseti desen en azından 1250 tl ile 2500 setine göre para vericeksin.
Yani ben olsam senin yerinde 300 500 tl daha üstüne koyup apex yada tiagra setli bir bisiklet al derdim ama groupset yerine kaliteli jant almanı tavsiye ederim.
 
Merhaba scott speedster almak istiyorum ama cevremde danisacak biti yok iki adet ilna buldum biri speedster 50 diyeri ise 60 50de ciziklet var ama sora ve claris karisimi 60 ise neredeyse kullanilmamis viziksiz ama tourney set ve sram aynakol var sizce hangisini almaliyim lutfen yardim edin soracak birim kalmadi:aglyrmngaa:
 
@mete kemal

Ben sahsen Tourney’i tavsiye etmem. Yuzeysel cizikleri de yine sahsen ben buyutmem. Benim bisikletin de her yeri cizik dolu ama hic kazasi yok. Saga sola yaslarken ciziliyor dogal olarak.
 
Ust borunun altinda boya kalkmasi var satici kilitten oldugunu soyledi.

Bu 60 in fotograflari cok ayrintili degil ama cizikler satarken fiyati dusururmu diyorum aklimda sey var tourbeyi alip ileride soraya yukseltmek

Cokmu pahaliya gekir

Birde sora ve clarisli bisikleti denedim arka aktarici soyle calisiyor sizce normalmi;
Pedal cevirirken vites yumusak gecmiyor gecikmeli geliyor satici 1 saniye ara var sonra vitesi yukselt dedi sizce normalmi birde on aktarici koluna 2 saniye basili tutuyorsunuz oyle yumusak geciyor bunlar kronik seylermi yoksa arizadan kaynaklimi bisiklet 1 yildir kullanilmamis ondan olabilirmi

Ben mtb kullanicisiyim yol bisikletleri hakkinda teknik bilgiler disinda tecrubem olmadi normalmi anlayamafim

Yardim lutfen
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mete kemal
Ne istediğinizi tam anlayamadım, üzgünüm. Yazı çok karışık olmuş. Benim eski bisikletimde Sora set vardı ve onda vites düşürürken kola basılı tutmak gerekiyordu yükseltirken ise sadece basmak yeterli oluyordu. Şuanda Sram Apex set kullanıyorum basılı tutarsanız vites değişmiyor. Düşürmek için veya yükseltmek için basıp bırakıyorsunuz. Sanırsam Shimano'da vites değiştirmek için basılı tutmak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mete kemal

Grupset yukseltmek pahali oluyor.
Pedal yogun yuk altindayken vites gecis performansinda dusus bazen olabiliyor. On aktarici koluna da biraz daha fazla guc uygulamak gerekiyor yukseltmek icin. Ama oyle 2 saniye falan normal degil. Gerci bunun vites ayari ile ilgili olma ihtimali buyuk. Bilen biri baksa iyi olur.
 
Baska bir bisikletede baktim -Trek 1.5 tiagra ve fsa katisimi karbon masa fiyati 2450 tl az sayida kilcal cizik
Scott speedster 50 1900 tl claris sora ve tectro karisimi cizikleri var
Scott speedster 60 1850 tl tourney sram ve tectro karisimi ciziksiz



Sizce hangisini almaliyim sorada biraz zor geciyor gibi

Tourney seri geciyor ama gereksiz bir agirligi var birde cok basit ve kullanissiz bir sistem
Tiagrayi goremedim daha

Tiagraya ve carbon masaya ekstradan 500 tl verilirmi
 
Bence birazdaha biriktir 2500 tl apex setli salcano xrs 030 alabilirsin yeni tiagra setli bianchi slr carraro 052 felan bulabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ
Scott ve trek kadrolarının kalitesi beni cezbediyor.
Salcano tercih etmeyi dusunmuyorum(servis vs nedednlerden)
Carraro cr 052 ye baktim karbon masa tiagra set ama 10 kg scott speedster 40 tiagra alasim masa 8.5 kg (tam dogru hatirlamiyorum ama o civarlar )b

Bu nedenlerden dolayi tercih ettik yaniliyomuyum
 
@saintco
katılıyorum
 
@mete kemal

Tourney set önermem.
Claris-soralı bisikletin vites geçiş zorluğu vites kablosu değişimi gibi basit bir nedendendir büyük ihtimal. Eğer ön arka vites değişimi gerekirse 8-9 sistemin yedek parçaları nispeten ucuz. Fakat sti kollarda ise sorun o zaman çok pahalıya gelir. Eğer claris-soralı bisikleti alacaksanız yanınızda daha önceden yol bisikleti kullanmış biriyle gidin o bir baksın, illa ki tanıdıklarınızın tanıdıkları vardır. Sti koldaki mekanizma farklı olsa bile prensip,işleyiş olarak aynı çalışır dağ bisikletiyle eğer sti kolda bir problem olduğunu düşünürseniz almayın değmez.
 
Merhabs

3x8 sistemli bir bisikletim var. Giant Escape R3. 28/38/48 kombinasyonu var. Ruble de 11-32
Bunun 1.vitesini hiç kullanmıyorum. Bu yüzden 2x9 sisteme çevirmek istiyorum.

Sora grup set almak çok maliyetli, bu yüzden Acera, Altus, Alivio (sora da eklenebilir) kombinasyonu yapmak istiyorum. Hem daha uygun fiyatlı hem de flatbar bir bisiklet için parça bulması daha kolay. Giant'ı escape 1 modelinde bu 3 farklı model de beraber kullanılmış.

Ama ben seçerken neye dikkat edeceğim hiç bilmiyorum. Kafam iyice çorba oldu. Jwnt göbeklerimise 10'lu sisteme kadar destekliyor.
Acep ne yapayım hangi parçaları alayım bilmiyorum. Ayrıca parçaları peyder pey alıp en son birleştirteceğim. Hepsini bi anda alamam. Bu konuda aydınlatıcı fikirler verirseniz sevinirim.
 
(link)

Bu videolara göz atmanı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
6-7-8'li sistemlerde ortak kullanılan parçalar var ama sonraki sistemlerde ön vites kolu dışında 6-7-8 grubuyla ortak kullanılabilen parça yok. Sizin hedefinizde aynakol da değiştiği için vites grubunun bütün parçaları değişmiş olacak.
  • Zincir
  • Arka attırıcı
  • Ruble
  • Ön attırıcı
  • Aynakol
  • Ön vites kolu
  • Arka vites kolu
değişmeli.
Aynakolun göbek yapısına göre, alacağınız ikili aynakol kare mile uygun değilse ve/veya farklı mil uzunluğu gerektiriyorsa orta göbek de uygun olanla değişmeli.

Örneğin şu konfigürasyon olabilir:
  • Zincir: (link)
  • Arka attırıcı: (link) (yerine bazı Altus, Acera, Deore modelleri kullanılabilir)
  • Ruble: (link)
  • Ön attırıcı: (link)
  • Aynakol: (link)
  • Ön vites kolu: (link)
  • Arka vites kolu: (link)
  • Orta göbek: (link)
Bileşenleri Shimano'daki güncel serilerden derledim. Bazılarının yerine Shimano'nun artık güncel serilerde listelemediği bileşenler kullanılabilir ki zaten yerli satıcılarda genelde bunlar var. Farklı yerlerden bazılarının fiyatlarına bakıp bu işe girişeceğinizden emin olursanız tek tek model seçimine bakılabilir, ancak bu değişimle oluşacak maliyetin eski bisikleti satıp bu özelliklerdeki yenisini alma malyetinin üstünde kalacağını söyleyebilirim. Yavaş yavaş yükseltmek maliyeti zamana bölebilir ama bisikleti değiştirmek de takside bölebilir. Net bir karar verip ona göre devam etmek lazım.
 
Bu çok güzel olmuş çok teşekkür ederim.

Vallahi bisiklet fiyatları öyle uçuk ki kendi bisikletimi ayarında 2x9 bir şey bulmak çok pahalı geliyor 😔
Bu yüzden dedim böyle bir şey yapayım bari.
Komşu izlemezse diye özetleyelim, astarı yüzünden pahalıya geliyor öyle.
Hmmm evet 😔
Ama bisikleti de takside bağlanamıyorum işte. Hoş yeni bir borcun altına girmek de bu zamanda geriyor insanı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt ve Spartiat
Geri