Scudo Sports

Grup seti hızı etkiler mi?

nateriver

Üye
Kayıt
19 Ekim 2015
Mesaj
47
Tepki
9
Yaş
27
Şehir
Kastamonu
İsim
Furkan
Bisiklet
Bianchi
Arkadaşlar daha önce hić yol bisikleti kullanmadım, yol bisikletine geçicem fakat saçma bi sorum olacaktı.Bisikletin sora veya tiagra olması bisikletin hızını nasıl etkiler mesela clarisle aynı eforda 25km/h giderken ultegrayla aynı eforla 30km/h hızlamı gider ne gibi farki var? 2. sorum aynakolu 54×30 mu 53x39 gibi şeyler hangisi daha hızlı giderim?
 
Scudo
Öncelikle Sora-Tiagra-105 üçlüsü arasında farkı profesyonel seviyede olmadıkça anlamak zor. ( bende anlayamıyorum ) Hız konusuna cevap veremeyeceğim ama bence bu fiyat farkının tek sebebi ağırlık ve daha keskin,pürüzsüz vites geçişleri sunması yani sürüş zevkini ve otomatikman performansıda arttırmış olmakta.

Dişli oranları sürüş yapacağınız yer eğer sabitse onu göz önüne alarak seçim yapın.

54-30 olmayabilir yalnız 50/34 olmasın ?

53-39 biraz başlarda yokuşlarda ağır gelebilir. Düz yolda biraz daha avantajlıdır. Tabii bunların bir oranları falan var o kısımlara pek giremeyeceğim.
50/34 - 53/39 arasında ben olsam 50/34 seçerdim. Her şartta kullanılabilecek bir oran.
 
@Tolga Çelebi ye katılıyorum; mesela bende microshift var vites değiştirene kadar canım çıkıyor ve bu da doğal benim sinirimi bozuyor ve performansımı etkiliyor :komik::komik: Yeni başlayan birine 53-39 uygun olmaz diye düşünüyorum, 39la tırmanış yapmak seni bisikletten soğutabilir :komik::komik: Ve hayır bu ürünler düz mantık baktığın zaman hızını etkilemez...
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Çelebi
Ruble ve Ayna kol dişli sayısı + Kondisyon. Hız için bu üçü yeterli. Diğer seçenekler hafiflik ve vites geçişlerinde rahatlık sağlar, hız da artı bir katkı sağlamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Ben Sora alacaktım iyi ki Tiagra almışım diyorum çünkü 22 vitesin tamamını kullanıyorum neredeyse.Yani Sora yetmezdi diye düşünmüyorum değil.Tabii şimdi birileri çıkıp sen kimsin de yetmiyor da diyebilir :D neyse dürüst olayım Tiagra saçmalıyor bazen.%90 iyi ama %10 saçmalıyor.Bu durumda sonuçta Dura-ace değil diyerek kendimi avutuyorum.Asıl fark budur.Üst seviye daha stabil çalışır daha hafif olur.Yeni başlayan için çok da mesele değil.Senin vitesin 1 saniye geç geçse mesele olmaz bence.Sonuçta Sagan gibi burun farkıyla Froome'ye kaybetmiyorsun ya da burun farklıya kazanmıyorsun.Tabii Claris de olmasın :D

Edit:Bana yetmeyen 20 vites.22 değil.10 ile 2 çarpılınca 20 oluyor teknik olarak :D benim hatam :ckkmk:
 
Grup sette değişimde en önemli parça aynakoldur. Kendi deneyimime göre ultegra ile tiagra arasında hız bakımından fark var. Şöyleki aynakol esnemezliği giriyor işin içine... VE gerçekten fark elma ve armut kadar.

Arkadaşlar Kadrodan sonra DÖNER aksam her zaman önemlidir. aynakol haricinde btün sistem claris olsun önemli değil. Ama döner aksamlara 1 kere para yatırın tam yatırın.

@Uptown Cyclist tiagra 10lu sistemdir.
 
Daha iyi grup setlerde vites tepki süresi yarım saniyenin bile altına düşebiliyor.
Bu tepki hızı kimi profesyonel yarışçılar için hayati önemde olabilir.
Ama çoğumuz için tepki süresine yerine öncelikli olarak gözeteceğimiz başka şeyler mevcuttur.
 
@Yavuz S. Yuh! 10 x 2'ye 22 dedim.Şaka gibi :D :D özür diliyorum.Grupset yükseltmeye kafam çok takıldı bu aralar.105 bakmaktan aklımda 22 kalmış.Aferdersiniz :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Bir aşama yukarı geçmeye değer mi?

@Uptown Cyclist
 
@Ahmetgitar Bilmiyorum ki.Ama gerçekten çoğu zaman özellikle tüneller'de kendimi denemek istediğimde vites yükseltmek isteyince fark ediyorum ki vites zaten 20'de.22 vites olması daha iyi olmaz mı sizce? Sonraki bisikletim zaten en az 105'li olur zaten ama buna 105 takmak bilmiyorum tam emin değilim.Bir yandan da takayım daha iyi olur diyorum.Hayırlısı bakalım.
 
cevaplar için sagolun almışken iyice araştòrmak istiyorum sora set almayi düşünüyorum ilerde tek tek ayna kolu ultegra veya dura-acce felen çeviririm zamanla 2. elleri takip ediyorum sırf görünüşü için sora set alıcam. Ha birde 2x9, 3x9 veya 2×10, 2x11 gibi ifadeler gördüm onlar neyi ifade ediyor.
 
@Uptown Cyclist demekki kadans çok düşük.. zaten tiagranın son vites dişlisi (11) ile ne alacaksan al gene (son dişli 11) aynı hıza ulaşacaksınız.

kısaca hiç bir fark yok kendinizi geliştirin. ben bugün çok rahat 50-34 ile 50 tempo koyabiliyorum. hemde daha halen en az kullanacabiliceğim 2-3 dişli daha oluyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Uptown Cyclist

Hop.Sen daha Lapierre'i yeni almadın mı ? Az bekle hocam 105 için daha erken :) Bak ben Sorayla idare ediyorum. 9x2 : 18 vitesim var. E haliyle dişli farkı biraz fazla o yüzden sabit kadansı pek tutturamıyorum. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Bastan sona neredeyse bir cok grupseti kullanmis biri olarak, aslinda en onemli seyin esnemezlik oldugunu belirteyim. Yavuz bey'in de dedigi gibi grupsetin kalbi bence aynakol. Cunku butun gucumuzu aktardigimiz yer orasidir ve esneyen bir aynakol bu gucun belirli miktarini sonumleyecektir. Ucuz bir grupsetle de yuksek performans yapabilirsiniz. Fakat ust seri bir grupset bunu yapmaniza daha kolay izin verir ve daha cok zevk alirsiniz. Sonrasinda fren performansi geliyor. Iyi kaliperler gucunuzu daha az harcayarak frenleme yapabilmenizi sagliyor ve daha kontrollu olabiliyorsunuz. Daha sonra kararli ve hizli vites gecisleri geliyor. Bunu asagi yukari iyi ayarlanmis bakimli her grupset neredeyse eksiksiz yerine getirebilir. En sonunda ise hafiflik. Ust seviye grupsetlerde kullanilan materyal kalitesi ve hafiflik arttigindan bakimlari dogru yapildiklarinda omurluk grupsetler olabiliyorlar. Kisacasi cok iyi bir grupsette ortalamanizi yukseltecek en onemli sey aynakoldur. Ama oyle en iyisini takinca birden 5km ortalama artisi beklemeyin. Sadece sizi ulasmak istediginiz performansa daha cabuk ulastiracaktir. (Denedigim ve kullandigim grupsetler: claris, tiagra, 105, ultegra, dura-ace, sram apex, sram rival) (su an dura-ace kullaniyorum)
 
@Tolga Çelebi Ben anca 25 ile sürekli gidebiliyorum zaten.Müthiş bir performansım yok ama dediğim gibi çoğu zaman fark ediyorum ki çoktan arka 10'da :kötü: Kadans çok düşük ne demek pek anlamadım açıkçası.Hız ortalamam genelde dediğim gibi 21 ile 25 arası oluyor.Müthiş hızlarda gidemiyorum.40 ile max 5 dakika gidebiliyorum diyeyim.Spd olsa daha iyisi olur.Ama madem ki daha geliştirmem lazım kendimi ki bence doğru çünkü daha 2 aydır kullanıyorum o zaman kendime bakayım :D ama kafaya koydum jant seti alacağım :D
 
@nateriver
Bu parçaları değiştirmek sandığınız kadar kolay olmayabilir mesela dura-ace aynakol 1000 liradan fazla, yani alacağınız Giant bisikletin yarı fiyatı. :)
 
Yol bisikletine 53/39 oranlı apexle başladım. Yokuşlarda inanılmaz zorluyor. Ama inadına daha dik yerlere non-stop çıkmaya çalışıyorum ve başarıyorum da. Yapılmaz diye bir şey yok ancak çoğu kimsenin de bu yüzden bisikletten soğuduğunu da biliyorum. O yüzden kondisyonunuza güvenmiyorsanız seçiminizde realist olun.
 
cevaplar için sagolun almışken iyice araştòrmak istiyorum sora set almayi düşünüyorum ilerde tek tek ayna kolu ultegra veya dura-acce felen çeviririm zamanla 2. elleri takip ediyorum sırf görünüşü için sora set alıcam. Ha birde 9x11
 
@Yavuz S. Konu çok uzun duruyor.Kısaca anladığım kadarıyla daha çok pedal çevirmem gerekiyor.Yani vites yükseltmek yerine daha çok pedal çevirmeliyim.Kadans kitim var hazırda duruyor sayacın kendisine ait.Onu takayım ben.Bu konuyu da detaylı araştırayım.Ayrıca arka zaten 10'da dedim ama 25 ile giderken arka 10'da değil elbette.Yanlış anlamayın.O durumlarda arka 4 ya da 5 önce 2'de oluyor.
 
Geri