Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Selamlar arkadaşlar aynı model üzerinde örneğin bisan markası için sora, claris, grx setler ne kadar fark yaratır. Yeni gravele geçiş yapacak birisi neye dikkat etmesi gerekir. Teşekkürler.
Merhabalar,

Grx ile diğer iki set arasıındaki en büyük fark frende, claris ve sora setler mekanik fren desteklerken grx serilerinin hepsi hidrolik disk fren ve bence bu gravel bisikler için olmazsa olmaz güvenlik açısından.

En düşük Grx 400 serisi tiagra'nın neredeyse aynısı sayılır (2x10 vites kombinasyonu ve sti kolları tiagra komponentleriyle uyumlu); arka aktarıcıda yabancıların clutch ya da chain tensioner dediği kilit mekanizması var, bu da arazi sürüşünde daha stabil bir zincir sağlıyor. Frenleri de bildiğim kadarıyla yol serilerinden daha güçlü grx'in.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: bahadır.
Scudo
Cromoly yada çelik kadro olmayan bir gravel bisiklet,yarış koşmuyorsanız tam anlamıyla gravel olamaz benim için. Kullanmakta olduğum surly bisikletime 2 ayrı jant seti ve üzerinde kullanım amacıma uygun lastikler ile bazen gravel,bazende uzun touring olarak kullanmaktan keyif alıyorum. Ortalama 80 100 bin tl bir gravel almak yerine surly yada fuji touring çok daha mantıklı olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutyalcin
Cromoly yada çelik kadro olmayan bir gravel bisiklet,yarış koşmuyorsanız tam anlamıyla gravel olamaz benim için. Kullanmakta olduğum surly bisikletime 2 ayrı jant seti ve üzerinde kullanım amacıma uygun lastikler ile bazen gravel,bazende uzun touring olarak kullanmaktan keyif alıyorum. Ortalama 80 100 bin tl bir gravel almak yerine surly yada fuji touring çok daha mantıklı olabilir.
Surly hangi model kullanıyorsunuz? Bir ara preamble modeli dikkatimi çekmişti.
 
Cromoly yada çelik kadro olmayan bir gravel bisiklet,yarış koşmuyorsanız tam anlamıyla gravel olamaz benim için. Kullanmakta olduğum surly bisikletime 2 ayrı jant seti ve üzerinde kullanım amacıma uygun lastikler ile bazen gravel,bazende uzun touring olarak kullanmaktan keyif alıyorum. Ortalama 80 100 bin tl bir gravel almak yerine surly yada fuji touring çok daha mantıklı olabilir.
Gönül isterdi ki surly, salsa, tumbleweed, bombtrack, rodeolabs, soulrider, moots falan olsun ülke şartları gereği cromo, çelik yada titanyum kadrolar ya yok yada çok üst fiyatlara satılıyor. Yoksa Gravel, adventure bisiklet olarak bende bunlardan birini tercih ederdim. Şuradaki listedekilerden birine hayır demem doğrusu (link)

Ayrıca @-Deniz- +1 ile katılarak merak ettim hangi modelini kullanıyorsunuz?
 
Surly hangi model kullanıyorsunuz? Bir ara preamble modeli dikkatimi çekmişti.
Straggler 2018 model.
Surly hangi model kullanıyorsunuz? Bir ara preamble modeli dikkatimi çekmişti.
Straggler 2016. Şehiriçi turlarımda genelde jant seti,kompanent,sele,gidon,lastik tercihi gibi çok değişim yaptığım mosso tur bike kullanıyorum. Bursa dağlarında yollarında denk gelmem üzere👍🖐
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve -Deniz-
Straggler 2018 model.

Straggler 2016. Şehiriçi turlarımda genelde jant seti,kompanent,sele,gidon,lastik tercihi gibi çok değişim yaptığım mosso tur bike kullanıyorum. Bursa dağlarında yollarında denk gelmem üzere👍🖐
Merak ettiğim bir konu var. Preamble bana çok yeterli geliyordu, ne eksik ne fazla felsefesine sahip bir kadro. Çekincem şu ki, kadro çelik olunca ben yağmur kar kış dinlemeden 4 mevsim sürüyorum. Hiç paslanma yaşadınız mı? Kadroda pas için özel bir boya vs var mı? 2016'dan bu zamana iyi bir referans olur yazdıklarınız. Straggler bir üst model gerçi ama genel olarak aynıdır diye düşünüyorum. 2016'dan beri aktif kullanıyor musunuz?
 
Gönül isterdi ki surly, salsa, tumbleweed, bombtrack, rodeolabs, soulrider, moots falan olsun ülke şartları gereği cromo, çelik yada titanyum kadrolar ya yok yada çok üst fiyatlara satılıyor. Yoksa Gravel, adventure bisiklet olarak bende bunlardan birini tercih ederdim. Şuradaki listedekilerden birine hayır demem doğrusu (link)

Ayrıca @-Deniz- +1 ile katılarak merak ettim hangi modelini kullanıyorsunuz?
Selamlar pedal dostu. Evet gönül ister ki ama ülkemizdeki gravel fiyatlara bakınca çok zor değil bir surly alabilmek. Bu gün şartlarında 80 100 bin tl gravele veren arkadaşımız çok rahat bir surly sahibi olabilir. Ortalama 1300 1800 dolar fiyatlar. Bisan,mosso,carraro,gravel bisiklet fiyatlarına bakınca çokta uygun bir surly👍🖐yollarda denk gelmek üzere dostum sevgi sağlıcakla.
Merak ettiğim bir konu var. Preamble bana çok yeterli geliyordu, ne eksik ne fazla felsefesine sahip bir kadro. Çekincem şu ki, kadro çelik olunca ben yağmur kar kış dinlemeden 4 mevsim sürüyorum. Hiç paslanma yaşadınız mı? Kadroda pas için özel bir boya vs var mı? 2016'dan bu zamana iyi bir referans olur yazdıklarınız. Straggler bir üst model gerçi ama genel olarak aynıdır diye düşünüyorum. 2016'dan beri aktif kullanıyor musunuz?
2019 da 2. El olarak aldım. Bir hayli kullanılmış yurtiçi yurtdışı uzun turlar yapılmıştı eski sahibi tarafından. Benim için önrmi yoktu bunların hiç. Boya aşınmaları elbette çok fazlaydı çizikler vs çoktu. Paslanma hiç olmamıştı,ben de yaşamadım halen. Normaldir o kadar yol almış. Ama ben sonrasında danayide güzel bir toz boya attırdım ve sonra vernik cila. Ortaya sıfır ürün çıktı. Günümüzün 2 bin tl gibi rakamaına hallettim hepsini o zaman. Ömürlük kadro evet,çelik yada cromo nun güzel yanı 3 yada 5 senede bir boya ile sıfır hale getirebilmeniz yanını seviyorum. Claris yada sora bir set alıp uygun fiyata bisikleti toplayabilirsiniz. Ortalama 1300 1800 dolara surly almak,ülkemizdeki gravellerin fiyatına bakınca çoook faha mantıklı. Elbette ülkemizdeki ürünlerde harika ama karbon yada üst segment bir garaveli yarış koşmuyorsanız almanın bir anlamı yok.
 
Selamlar pedal dostu. Evet gönül ister ki ama ülkemizdeki gravel fiyatlara bakınca çok zor değil bir surly alabilmek. Bu gün şartlarında 80 100 bin tl gravele veren arkadaşımız çok rahat bir surly sahibi olabilir. Ortalama 1300 1800 dolar fiyatlar. Bisan,mosso,carraro,gravel bisiklet fiyatlarına bakınca çokta uygun bir surly👍🖐yollarda denk gelmek üzere dostum sevgi sağlıcakla.

2019 da 2. El olarak aldım. Bir hayli kullanılmış yurtiçi yurtdışı uzun turlar yapılmıştı eski sahibi tarafından. Benim için önrmi yoktu bunların hiç. Boya aşınmaları elbette çok fazlaydı çizikler vs çoktu. Paslanma hiç olmamıştı,ben de yaşamadım halen. Normaldir o kadar yol almış. Ama ben sonrasında danayide güzel bir toz boya attırdım ve sonra vernik cila. Ortaya sıfır ürün çıktı. Günümüzün 2 bin tl gibi rakamaına hallettim hepsini o zaman. Ömürlük kadro evet,çelik yada cromo nun güzel yanı 3 yada 5 senede bir boya ile sıfır hale getirebilmeniz yanını seviyorum. Claris yada sora bir set alıp uygun fiyata bisikleti toplayabilirsiniz. Ortalama 1300 1800 dolara surly almak,ülkemizdeki gravellerin fiyatına bakınca çoook faha mantıklı. Elbette ülkemizdeki ürünlerde harika ama karbon yada üst segment bir garaveli yarış koşmuyorsanız almanın bir anlamı yok.
Teşekkür ederim cevap için. Paslanma olmadıysa kozmetik görüntünün benim için pek önemi yok zaten. Arkadaş pas konusunda sıkıntı olabilir diye beni vazgeçirtmişti. Tekrar heves ettim şimdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enflasyon Mağduru
Siz ortalama bir gravel bisiklet ve bikepacking setubu ile bir tur yapin. Eski nesil heybe cantali tur setuplarina tövbe edersiniz. Esekten inip ata binmek gibi birsey oluyor. Tur yapacak arkadaslara tavsiyem eger turunuz 2 haftadan uzun degilse kesinlikle gravel + bikepacking canta setup. Surly fuji vs bisikletler artik eskide kaldi. Touring andventure bike akımında yeni moda titanium gravel.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos ve MakRo
Siz ortalama bir gravel bisiklet ve bikepacking setubu ile bir tur yapin. Eski nesil heybe cantali tur setuplarina tövbe edersiniz. Esekten inip ata binmek gibi birsey oluyor. Tur yapacak arkadaslara tavsiyem eger turunuz 2 haftadan uzun degilse kesinlikle gravel + bikepacking canta setup. Surly fuji vs bisikletler artik eskide kaldi. Touring andventure bike akımında yeni moda titanium gravel.
Titanyumlarda, alüminyum gibi 6000-7000 serisi sınıflama var mı? Amerikan bir titanyum bisiklet fiyatına baktığımda 6000 dolar civarındayken, Türkiye'de yarı fiyatına titanyum bisiklet satıyorlar. Üzerindeki parçalar aradaki bu kadar fiyat farkı oluşturmasa gerek?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Merhabalar Carraro g2 gravel bisiklete sahibin trainer için ruble alıyorum üstünde 11-34 ruble var 10lu trainer için de aynısını alayım dedim ama sonra düşündüm acaba değişik alsam kaça kadar yükseltebilirim rubleyi diye sizce başka hangi oranlar uyumlu olur arka dişliyi oran olarak ne kaldırır tavsiye verebilir misiniz ?
 
Merhabalar Carraro g2 gravel bisiklete sahibin trainer için ruble alıyorum üstünde 11-34 ruble var 10lu trainer için de aynısını alayım dedim ama sonra düşündüm acaba değişik alsam kaça kadar yükseltebilirim rubleyi diye sizce başka hangi oranlar uyumlu olur arka dişliyi oran olarak ne kaldırır tavsiye verebilir misiniz ?
Üzerinde GRX RD-RX400 varsa, 36 dişli bir rubleden fazlasını desteklemiyor. Fantezi olarak 36 üstüne, shimano'nun desteklediği kapasitenin dışına çıkılabilir ama ayar için baya uğraştırır. Arka aktarıcı kapasitesinin dışına çıkılabiliyor ama dediğim gibi sorun yaşama olasılığı yüksek.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Titanyumlarda, alüminyum gibi 6000-7000 serisi sınıflama var mı? Amerikan bir titanyum bisiklet fiyatına baktığımda 6000 dolar civarındayken, Türkiye'de yarı fiyatına titanyum bisiklet satıyorlar. Üzerindeki parçalar aradaki bu kadar fiyat farkı oluşturmasa gerek?
Merhaba,

Titanyum kadrolu bisiklet sahibi olarak bakmıştım. Şimdi tekrar Google'ladım. Aslında pure titantum değil bisiklet kadroları. Az da olsa Alüminyum ve Vanadyum alaşımları var. Bunların 2 çeşidi 6-4 (Grade 5) ve 3-2.5 (Grade 9). 6-4 olan daha sertmiş ve bildiğim kadarıyla daha pahalı.Benim kadro (yine bildiğim kadarıyla) 3-2.5.

Custom bisiklet yaptırdığım için söyleyebilirim ki kadro üzerinde kullanılan component'lara göre bu fiyat farkı oluşabilir. :)


Google'dan :
grade 5, (often called “six, four” because it's 6% aluminum, 4% vanadium), and grade 9 (often called “three, two, five” because it's 3% aluminum, 2.5% vanadium)

3/2.5 titanium alloy
is by far the most commonly used for tubing in titanium frames while the 6/4 alloy is actually the stronger of the two. Many people assume that since 6/4 titanium alloy is stronger, all Titanium frames should use it, but it is not that simple.
 
Arkadaşlar merhabalar;
Birkaç aydır gravel bisiklet almak üzere araştırmalar yapmakta ve bu forumda yer alan paylaşımları da okumaktayım. Nihayetinde iki bisiklet arasında kaldım. Sizlerden bu kararsızlığımı giderecek yorumlar beklemekteyim. İki bisikletin teknik özellikleri birbirine çok yakınsıyor. Bu özelliklere kendi açımdan birkaç özellik daha ekledim. Sizce hangisini tercih etmeliyim? (Boy 173 - İçbacak boyu 81)

1. Carraro Gravel G4pro :
  • Şehrimde bulunuyor hemen temin edebileceğim.
  • Kadro boyu 55 (benim için büyük biraz, maks limitin üstünde)
  • 0 ürün olmasına rağmen bisikletçi satamadığı için nisbeten daha uygun fiyata alabiliyorum.
  • jantlar tubeless ready değil.
  • vitesler 2*11
  • kablolar açıkta. kadroda ufak çizikler var
2. Bianchi Nirone 7 Gravel:
  • İnternet üzerinde satın alıp burada kurulumunu yaptıracağım.
  • Kadro boyu uygun seçebiliyorum.
  • Fiyatı 10bin tl kadar daha yüksek
  • tubeless ready özellikli jantlar
  • vitesler 2*12
  • kablolar tamamen içerde tasarım harikası.
 
  • Beğen
Tepkiler: ikinciteker
Arkadaşlar merhabalar;
Birkaç aydır gravel bisiklet almak üzere araştırmalar yapmakta ve bu forumda yer alan paylaşımları da okumaktayım. Nihayetinde iki bisiklet arasında kaldım. Sizlerden bu kararsızlığımı giderecek yorumlar beklemekteyim. İki bisikletin teknik özellikleri birbirine çok yakınsıyor. Bu özelliklere kendi açımdan birkaç özellik daha ekledim. Sizce hangisini tercih etmeliyim? (Boy 173 - İçbacak boyu 81)

1. Carraro Gravel G4pro :
  • Şehrimde bulunuyor hemen temin edebileceğim.
  • Kadro boyu 55 (benim için büyük biraz, maks limitin üstünde)
  • 0 ürün olmasına rağmen bisikletçi satamadığı için nisbeten daha uygun fiyata alabiliyorum.
  • jantlar tubeless ready değil.
  • vitesler 2*11
  • kablolar açıkta. kadroda ufak çizikler var
2. Bianchi Nirone 7 Gravel:
  • İnternet üzerinde satın alıp burada kurulumunu yaptıracağım.
  • Kadro boyu uygun seçebiliyorum.
  • Fiyatı 10bin tl kadar daha yüksek
  • tubeless ready özellikli jantlar
  • vitesler 2*12
  • kablolar tamamen içerde tasarım harikası.
Kadro boyu uygun olanını al . İlk kriterim bu olurdu . Eğer böyle bir tercihim yoksa fiyatı cszipse yatırımlık alırdım kenarda beklerdi .

3 sene önce bisan all trail econun en küçük kadrosu bile bana büyük geldi her bindiğimde boyun fıtığı yaşıyorum. Bana göre upuzun bir orta mesafesi var üstüne yatınca boynum ağırıyor dik pozisyonda frenlere erişimim zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yonuzzade ve MakRo
Arkadaşlar merhabalar;
Birkaç aydır gravel bisiklet almak üzere araştırmalar yapmakta ve bu forumda yer alan paylaşımları da okumaktayım. Nihayetinde iki bisiklet arasında kaldım. Sizlerden bu kararsızlığımı giderecek yorumlar beklemekteyim. İki bisikletin teknik özellikleri birbirine çok yakınsıyor. Bu özelliklere kendi açımdan birkaç özellik daha ekledim. Sizce hangisini tercih etmeliyim? (Boy 173 - İçbacak boyu 81)

1. Carraro Gravel G4pro :
  • Şehrimde bulunuyor hemen temin edebileceğim.
  • Kadro boyu 55 (benim için büyük biraz, maks limitin üstünde)
  • 0 ürün olmasına rağmen bisikletçi satamadığı için nisbeten daha uygun fiyata alabiliyorum.
  • jantlar tubeless ready değil.
  • vitesler 2*11
  • kablolar açıkta. kadroda ufak çizikler var
2. Bianchi Nirone 7 Gravel:
  • İnternet üzerinde satın alıp burada kurulumunu yaptıracağım.
  • Kadro boyu uygun seçebiliyorum.
  • Fiyatı 10bin tl kadar daha yüksek
  • tubeless ready özellikli jantlar
  • vitesler 2*12
  • kablolar tamamen içerde tasarım harikası.
Geçmiş mesajlarda bianchi nirone 7 gravel'ı bir başka kişiye kendimde önermiştim. Açıkçası o dönem kendime göre bir modelini bulsam düşünmeden alırdım. Carraro'nun g4pro modeli diğer modellerinden iyi olsa da bianchi çok daha iyi hatta yine forumdan alıp kullanan 2 kişi vardı. Benim mesaj bir önceki sayfada, forumdan alan Gravel bisiklet sayfası
 
  • Beğen
Tepkiler: yonuzzade
Bianchi nirone 7 gravel, bu modelin kadro boyu neden kısıtlı geliyor anlayamadım. 53cm den büyük kadrosunu bulamadım hiçbir yerde!
Denk gelen olursa link yada bilgi veirse sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: yonuzzade
Yeni bisikletimi alalı 2 gün oldu ve kargosunu bekliyorum. Sınav sonucu bekler gibi heyecanlı :) Artık gravelciyiz. Yorumları alalım Bisan GRX600 alltrain kullanan var mı?
Edit : Bisan Grx 400 - 600 - 800 arasında çok büyük fark yokmuş web sitesinde özellikleri tam yazamamışlar ama fiziki inceleme neticesinde;
GRX 400 = jantları shimano wh rs 171 ve arka ruble 10'lu Zinciri de ona göre farklı
GRX 600 = Shimano wh-rs370 jant ve arka ruble 11'li
GRX 800 = GRX 600'e ek olarak yanlış hatırlamıyorsam çok bir farkı yoktu.
Eşdeğer rakiplerine göre farkı Dropper Sele Borusu ve Fi:zik sele. Çok anladığım hakim olduğum bir konu değil bu detaylar.
 
Arkadaşlar merhabalar;
Birkaç aydır gravel bisiklet almak üzere araştırmalar yapmakta ve bu forumda yer alan paylaşımları da okumaktayım. Nihayetinde iki bisiklet arasında kaldım. Sizlerden bu kararsızlığımı giderecek yorumlar beklemekteyim. İki bisikletin teknik özellikleri birbirine çok yakınsıyor. Bu özelliklere kendi açımdan birkaç özellik daha ekledim. Sizce hangisini tercih etmeliyim? (Boy 173 - İçbacak boyu 81)

1. Carraro Gravel G4pro :
  • Şehrimde bulunuyor hemen temin edebileceğim.
  • Kadro boyu 55 (benim için büyük biraz, maks limitin üstünde)
  • 0 ürün olmasına rağmen bisikletçi satamadığı için nisbeten daha uygun fiyata alabiliyorum.
  • jantlar tubeless ready değil.
  • vitesler 2*11
  • kablolar açıkta. kadroda ufak çizikler var
2. Bianchi Nirone 7 Gravel:
  • İnternet üzerinde satın alıp burada kurulumunu yaptıracağım.
  • Kadro boyu uygun seçebiliyorum.
  • Fiyatı 10bin tl kadar daha yüksek
  • tubeless ready özellikli jantlar
  • vitesler 2*12
  • kablolar tamamen içerde tasarım harikası.
düşünürsen Bisan alltrain grx600
 

Dosyalar

  • 1739537193173.jpg
    1739537193173.jpg
    110,7 KB · Okunma: 63
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Geri