Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@h.kozan
Aynen insan ister istemez şunu sorabiliyor "Ne gerek var ?"
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Scudo
@mehmetsunu

Bu görüşe katılmıyorum çünkü gravel asfaltlanmamış yollarda performans yapmak için çıkmış bir tür. Asfaltta yol bisikleti neyse çakılda gravel o dur. Fakat gerek geometrisi gerekse bir turcu için sınırları daha geniş bir tur için çok uygun bir bisiklet türü. Graveller evrim geçirmeye devam ediyor. Örneğin bir çok gravelde maşada dry bag tarzı çantaları monte edebilecek çift vida deliği bulunuyor. Daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi gravel çok kesin hatları olan bir tür değil.
 
Gravellerin en ucuzu ne kadar arkadaşlar ben pek uygun bir fiyatta bulamadım gravel
 
@Afyon35
Öyle bi model yok :( 8 den baslar
 
@Ziya On Road
Peki o zaman cyclocross nedir, bu kadar kategorize etmeye, kafa karışıklığı yaratmaya gerek varmı.
 
@mariokaldato Abi bu gravel denen olay; yol bisikleti takıntısı olanların bu sevdadan arazi şartlarında da vazgeçmemesi üzerine kurulu bir şeydir. Aynı durumu ben de yaşıyorum, öyle yollar oluyor ki 50 kmlik yolun 5 kmsi berbat ötesi oluyor.Ve bu yola yol bisikletini sokamıyorsun hele bu dönemde ( bir jant seti 3 binlira olmuş)

Bu yuzden mecbur o rotandaki güzelliklerden vazgeçiyorsun ve 40 kmlik yol 60 km oluyor otamatikman. Aslında gravelin tam olarak felsefesi budur; en berbat şartta bile yol bisikletini eline alma.

Kimlere lazım değil? Yol bisikleti ile haşir neşir olmamış, sevmeyen ve mtb konforuna düşkün olanlarda hayal kırıklığı yaratma potansiyeli çok yüksek. Bir de aerodinamik - hız tutkunlarına hitap etmez.
 
@mehmetsunu

Cyclocross merada kısa mesafeler aynı zamanda sadece bisiklete değil sürücününde engelleri aştığı bir yarış ve bu yarışa uygun bisiklet tipi. Cyclocross'un çıkışıyla ilgili yukarıda bahsetmiştim. Cyclocross'un tek amacı yarışmaktır, bir organizasyondur. Gravel ise kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkarttığı sonra firmalar tarafından sahiplenilen bir tür. Amerikan örneğini çevireyim. Arkadaşlarınızla Uludağa tırmanmayı, performans yapmayı seviyorsunuz fakat devlet yolları asfaltlamıyor, çakılı seriyor bırakıyor. MTB ile bu sürüsü yapabilirsiniz belki ama siz yol bisikleti geometrisini drop gidonu seviyorsunuz. Yol bisikletinize çakılda daha iyi yol tutsun diye kalın lastik takıyorsunuz, hatta bazı arkadaşlarınızın garajlarında mini atölyeler var dahada geliştiriyorsunuz. Amacınıza ulaşıyorsunuz o asfalt olmayan yollarda daha iyi performans yapabilir duruma geliyorsunuz. Sonra bisiklete heybe değildi kadro geometrisi uygun çantalarla hafif yolcular yapabileceğiniz aklınıza geliyor. Sizin gibilerin sayısı artığında firmalar bu duruma tepkisiz kalmıyor geliştirerek üretim yapıyorlar. Kaldı ki bisiket sadece bir ulaşım aracı değil, sadece spor aleti değil aynı zamanda bir kültürdür. Dolayısıyla çeşitlilik olması da doğaldır. Ticari akımına baş eğip gidip gravel kategorisin, modasından dolayı ederinden 3-5 fazla verip bir bisiklet alabilirsiniz veya kendi bisikletinizi melezleyebilirsiniz. Gravel bisikletinize cyclocross diyebilirsiniz fakat resmi bir musabakaya katılmak istediğinizde karşınıza UCI standartları çıkar. Yani anlatmak istediğim gravelin şeklinden, standartından çok amacı vardır.

Cyclocross bellekteki yeri
Her şeyden önce ülkemizde mtb yol çekişmesi var ki bence anlamsız. MTB' ci yol bisikletinin hızını kıskanıyor, yolcu MTB'deki yol seçmezliği. Birde disk frenler var, bırak performansı görünüşü bile güzel. Sonra karşına bir bisiklet çıkıyor, cyclocross. Yarışları yapıyor felan, disk frenli yol bisikletini cyclocross ismiyle atıyorsun belleğe. Bisikletimi her gören cyclocross değil mi diye soruyor. Neden gravel değil de cyclocross. Çünkü gravel daha kişisel, daha tekil bir tür. Yarışları felan sonradan çıkmış, duyulmuş. Ve cyclocross'un kullanım alanı MTB'den çok çok daha kısıtlı. Sokakta MTB ile gezen adama ne işin var diyemediğin gibi cyclocross ile gezenede bir şey diyemezsin. Ama amaçlar doğrultusunda bir marka takıntın yoksa bir tür takıntın yoksa cyclocrossa gezmezsin ama gravelle gezersin. Gördüğün şey bir birine yakın olabilir ama elmayla armut gibi.
 
@Ziya On Road Giant anyroad hakkında düşüncen nedir ? Bakınca en uygun fiyatlı gravel modeli bu, fiyat/performans kriterine uygun bütçe dostu önereceğin varsa oda olur
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Afyon35
(link)
giant anyroad. çok güzel.
 
@Afyon35
O bizim satıcıların cahilliğinden. Giantın kendi sitesinde gravel yazıyor ;)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
E7FCE470-319E-41E0-ABCE-7711B890869B.jpeg @yalmaner abi ben ne diyim o desin ;)
Bir de toughroad slr var. Bence anyroad bir çıt daha yola, toughroad bir çıt daha cyclocross a yakın. Anyroad kullanımı cok konforlu ve seri bir bisiklet bence...
 
@mhtozel Allah nazardan saklasın benim uzun süredir almayı planladığım bir bisiklet kendi sürüş isteklerime göre uygununu ararken fiyatlar $ nedeniyle çok arttı kafamda bu iş için ayırdığım rakamları çok geçti.Temiz bir ikinci el bulsam değerlendireceğim artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
Teşekkürler. @yalmaner aslında ben de öyle yaptım. Sadece dolar yükselmeden hemen önce hem temiz hem uygun bulunca kaçırmadım. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Otomobiller,SUV;SUV'lar, otomobil gibi
Yol bisikletleri gravel;graveller yol bisikleti gibi.
Ne biçim karışık bir dünya bu?:krktm:

Hazır gelmişken sorayım.Graveller ile endurance kadro yol bisikletlerinin kadro geometrisini, diğer farklarını ve benzerliklerini karşılaştırabilecek bir forumdaş var mı?
 
Gravel bence ayrı bir tür değil, yol bisikletinin bir alt türü. Endurance kadroyu hafif araziye göre modifiye etmekten bahsediyoruz. Kullanım amacı ve parkuru bazen mtb'ye daha yakın olsa da neticede temel bileşenler yol bileşenleri.Zaten yabancılar da gravel/adventure road bike olarak adlandırıyor.
Giant Anyroad çok güzel makine.
 
1. Endurance yol bisikleti alınır. Maşa aralığı geniş model tercih edilir.
2. İkinci el tur bisikleti tekerleri alınır, jant ve lastikleriyle komple. Sıfır da edinilebilir, neden olmasın.
3. Her ihtiyaç duyulduğunda jantlar değiştirilerek yol bisikletimiz gravel bisiklete dönüştürülür, keyifle binilir. :hhhhhh:
 
Arkadaşlar tekrar ediyorum gravelin keskin standartları yoktur, amacı vardır. Asfaltlanmamış yolda performans. Firmalar bu günlerde gravellerde bazı standartlar oturtmaya çalışıyor, amaçları belli. Yok maşada çift delik, yok kadro altı suluk vidaları. vs vs. Bu bikepacking olayıyla graveli bütünleştirme çabaları.

Gravel bozuk yolda daha iyi yol tutuşu sunduğu gibi daha iyi frenlemede sunmalı. Disk frenli, 40c'ye kadar lastik takılabilen bir endurance kadro aynı zamanda graveldir de denebilir, tabi alın borusu yükseklikleri de önemli.

Şu an piyasada satılan gravel bisikletler kategorisi gravel olarak geçtiği için ederinden daha pahalıya satılıyor. Gravel olayının mantığı (amacı, felsefesi) ile olaya yaklaşırsanız ne fazla para verirsiniz ne de gravel kültürünü kapitalizme kaptırmış olursunuz.

Gravel tatlı su bisikletçiliğine uygun bir model değil. Bisikleti dolu dolu kullananlara uygun bir model. Böyle bir bisikletçininde belli bir tarzı, tercihleri oturmuştur. Gravelinizi kendiniz toplayın. Hem ucuza gelecektir, hemde sizin için daha özel olacaktır.

Bikepacking turları yapın ama tutupta o çantalara onca para vermeyin. Öyle zor çantalar değiller çok çok ucuza çanta diken arkadaşlar var. Hem bisikletinize, hem tarzınıza tam uyacak, hem de çok daha uygun olacak.

Graveli felsefe olarak görebilirsek, kültür oluştururuz, tarz oluştururuz, aynılaşmaktan kurtuluruz.
 
Geri