Granfondo Marmaris yarışında talihsiz ölüm

danceros

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Ekim 2016
Mesaj
415
Tepki
1.009
Yaş
41
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet
Bisiklet
Cube
Bu Sene ikincisi Düzenlenen Granfondo Marmaris Yarışında 37 Yaşındaki bir Arkadaşımız Kalp Krizi Geçirerek Maalesef Hayatını Kaybetti. Evli ve Bir Çocuğu Varmış Gerçekten Çok çok üzücü Bir Durum, Allah Ailesine ve Sevenlerine Sabır Versin. Umarım bu son olur ve Organizasyon Firmaları Amatör Sporculardan Sadece Böyle Aşırı Zorlu Parkurlar İçin istisnai daha detaylı bir sağlık raporu istemeli diye düşünüyorum.


(link)
 
Scudo

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Öncelikle tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum...
Parkur gerçekten hemen tırmanışın başladığı, nabzı zorlayacak bir parkurdu. Zaten sürüş kayıtlarından da bu belli oluyor. Ama şu detaylı sağlık raporu işi kesinlikle önemli.
Ben sağlık raporu alırken aile hekimim bir ton tahlil, ekg ölçümü vs yapıp öyle verdi raporumu. Ama çoğu kişi muayene bile olmadan alıyor raporunu. Hatta muayene yapmayan yerlerden biride spor müdürlüklerinin kendisi. Kısacası sadece yarış organizasyonunun rapor istemesi değil, sağlık kurumlarının bu raporu kurallara uygun vermesi sağlanmalı. (Sağlık raporunu / kontrolünü sadece lisans için değil kendiniz içinde yaptırmak gerekli bu arada)

Vefat eden İhsan Evren'in son yarış kaydı :(

(link)

download.png
 
Son düzenleme:

ulaş kaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2012
Mesaj
609
Tepki
405
Şehir
Karaman
Bisiklet
Cannondale
Yarışa katılan arkadaşımın önünde olmuş olay.

Düz bir yolda oldu birden yığıldı dedi ,müdahale etmişler ama tam ne olduğunu anlamadık nöbet geçiriyor sandık dedi jandarma ekibine haber edilmiş ambulans gelmiş ama maalesef bu acı olay gerçekleşmiş .Ölen arkadaşımıza Allah'tan rahmet kederli ailesine sabırlar dilerim.Bizde yarış sonu bu olayı duyunca çok üzüldük .

Bu yarışlara giren arkadaşlara tavsiyem çılgınlık yaparsanız sonuçlarına katlanırsınız kazalar özellikle ölümlü kazalar inişlerde oluyor .İniş tekniklerine mutlaka çalışmak gerek.

Doktorumda kazayı haber alınca bana mesaj attı ölen arkaşımızın kalp verilerine ulaşılmış ve onlara uyarı yapılmış.

Max kalp nabızının %80'ninde 2 dakikadan fazla sürüş çok riskliymiş dedi.


Bu yarışlar ciddi işler kalp verilerini kontrol edeceğiniz bir ölçerinizin olması şart.Özellikle Marmaris en sert ve epik bir gran fondo...

Arzumuz böyle olayların bir daha tekrarlanması ve bizlerin bilinçlenmesi.
 
Son düzenleme:

ndhakara

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Haziran 2018
Mesaj
512
Tepki
967
Yaş
40
Şehir
Ankara
İsim
Cihat
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ulaş kaya
Ölen arkadaşın yakınlarına baş sağlığı dilemekten başka elden ne gelir ki? Gerçekten üzücü bir haber. Öneml alınabilir mi evet alınabilir, sağlık raporları konusunda aile hekimleri daha sıkı olmalılar. Kendime aldığım raporda "bir sağlık sorunun var mı"dan öteke bir şey sorulmamıştı. Uzun yıllardır koştuğum için ötesine bir test de istememiştim ama hem doktorun hem de benim tutum oldukça yanlış! Sistemin işleyişi önce bizde başlıyor.

şu riskli konuya gelirsek de ilk defa böyle bir şey duyuyorum. Ya yanlış bir bilgi verilmiş ya da doğru bir bilgi eksik verilmiş olmalı. Yoksa bu iddianın doktor ağzından çıkmış olmasına rağmen herhangi bir doğruluğu yok.
 

Ozz

Üye
Kayıt
22 Mart 2018
Mesaj
16
Tepki
32
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
@ndhakara

Doğruluğu ile ilgili sizi şüpheye düşüren ne oldu? Bu konuda hep kulaktan dolma bilgilere sahibim maalesef. Farklı bir bilgi var ise duymak isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Max nabzın üstüne çıkmak yeterli ve doğru bir antrenman sürecinden geçmediyseniz risklidir tabiki. Bunun "max" olmasının sebebi bu zaten. Yukarıda merhumun sürüş kaydını attım. Max nabız bölgesine çıkıp hiç inmemiş nabzı. İnterval yaparken nabzı yükseltmek gibi düşünmeyin bunu. Nabız yükselip yüksek kalıyorsa bu sıkıntılı bir durumdur. Rampayı çıkarken nabzınız yükseldi tamam, inişte/düzde düşüremiyorsanız idman veya sağlık sorununuz var demektir.
Lütfen kimse 23 kms ortalama hızda bir sürüş için 170 ort / 190 max değerinin normal olduğunu söylemesin. Gayet yüksek rakamlar bunlar bence.
 

ndhakara

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Haziran 2018
Mesaj
512
Tepki
967
Yaş
40
Şehir
Ankara
İsim
Cihat
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Ozz
Herhangi bir sağlık problemi bulunmayan ve düzenli spor biri için nabız değerleri risk ile değil sürdürülebilirlikle anlamlandırılır. %80 gibi bir değer koşudan örnek vermek gerekirse maraton (42km) gibi uzun süreli koşuların hedef nabız kısmına denk gelir diyebilirim. Hatta elite sporcular bu değerin üzerinde LT sınırlarının biraz altında bu mesafeyi koşarlar. Ama başta dediğimi tekrarlamak istiyorum sağlık problemi olmayan ve düzenli spor yapanlar için bu değerler sorun teşkil etmemeli.
Arkadaşın doktardan aktardığı bilgi şöyle doğru olabilirdi; sağlık problemi ya da riski olan, düzenli spor kültürü olmayan biri için anlık %XX gibi bir değer YY sürenin üzerinde risk teşkil edebilir.
-----
Yarış kaydını şimdi gördüm de kendi adıma bu değerleri okusam anında kenara çeker sağlık ekibi isterdim. yarışın başından itibaren değerleri çok yüksek, özellikle yokuş inerken değerleri neredeyse hiç düşmemiş. Resmen kendini yakmış, çok üzücü.
 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.144
Tepki
7.014
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BerkEvren
Vefat eden arkadaşın muhtemelen kalp sorunu vardı zira verinin başında sürüşe başlamadan nabız 160 üzeri. Buda bazı şeylerin yolunda gitmediğini işaret ediyor.
 

ulaş kaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mayıs 2012
Mesaj
609
Tepki
405
Şehir
Karaman
Bisiklet
Cannondale
Bu bilgi bende kesin diyemem bana böyle uyarı verdi kendisi,ama yaş faktörlerini kişinin sağlık geçmişine de bakmak lazım tabiki.

Bilgilendirmeler için teşekkürler.

Bizde birşeyler öğreniyoruz sürekli.

Benim max nabzım 180

yarış ortalamam 160 sanırım iyi sayılır mı acaba?
 

ndhakara

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Haziran 2018
Mesaj
512
Tepki
967
Yaş
40
Şehir
Ankara
İsim
Cihat
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ulaş kaya
160 ortalama sadece yokuş çıkılan bir yarış değilse oldukça yüksek diyebilirim. Kendinizi oldukça zorlamışsınız. Mesela Paris-Roubaix'den bir (link) ve 149! Bu ortalama tabi ki max nabız değerine göre bir anlam ifade eder ama tahminim 2. bölgesine denk geliyordur. Sizin 180 nabızda 160 ortalama neredeyse z4 bitimine denk geliyor ki bu ortalama! uzun süre 5. bölgede sürmüşsünüz görünüyor. hem riskli hem de sürdürülebilir bir nabız aralığı değil.
Tabi yarışınızın uzunluğunu bilmiyorum. Örnek olarak 30km zamana karşı bir yarış ise bu nabız makul diyebilirim. Ama Gran Fondo gibi 100km civarında bir yarış ise bu nabız kişiyi bitirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya

air28-3

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2015
Mesaj
733
Tepki
4.031
Yaş
41
Şehir
Kayseri
İsim
Ersin
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok üzücü bir hadise, Allah ailesine sabır versin. :(
 

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.098
Tepki
6.016
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
öncelikle Allah rahmet eylesin. arkadaşın kalp sorunu vardır yoktur bu tartışılabilir bir konu. lakin gözüktüğü kadarı ile bir antreman eksikliği var. birinci gökhan uzuntaş 145-150 arası bir nabız ortalaması ile yarışı bitirmiş. nabız antreman yapılırsa düşürülebilen bir değer ve ben çok önemli. @BerkEvren in bahsettiği gibi yokuşlarda nabzı yükselmesi normal ama inişlerde düşmemesi de vucudun toparlama sürecinin çok uzun oldugunu gösterir ki buda bir antreman eksiğidir.

bu parkurlar kolay parkular değil , yarış koşmak isteyen insanlar antremanlarını aksatmamalı. yarışa katılmak için gelen arkadaşlarda diğer insnalardan gaza gelip kendi sınırlarını zorlamamamalı. bizim de yarışa katılan arkadaşlarımız oldu ve bu talihsiz olay olmadan önce de nabız hakkında kendikerine uyarılarda bulunmuştuk.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Malesef bu üzücü durum zaman zaman onlarca sağlık testine rağmen profesyonellerin bile başına geliyor, geçen sene Paris-roubaix de ölen Michael Goolaerts gibi..

Sınırları bilmek ve uzun aralardan sonra bisiklete dönüp aniden yüklenmek yerine yavaş yavaş performansı arttırmak çok önemli.

Max. nabız %80 de 3 dk sürüşün sağlıklı bir insan için problem olacağını düşünmüyorum.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@qwerty123456
Malesef toplamda 45dk zone 5, 30 küsür dakika zone4'te kalmış görünüyor. Bunlar ciddi süreler...
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
zone 5 te 45 dk kalmak aşırı zorlamaktan başka birşey değil.

Siz yazdıktan sonra kendi sürüşlerimi merak ederek kontrol ettim normal şartlarda zonelara bakmadığımdan ne kadar nerede kaldığımdan hiç haberim yoktur,45 dk zone 5 kalmak aşırı zorlamaktan başka birşey olamaz sanırım.



Screenshot_2019-04-16-11-14-46.jpg195501
 

Veto8

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mayıs 2018
Mesaj
959
Tepki
1.818
Şehir
Muğla
@qwerty123456

Bu atlanilmamasi gereken bir nokta. Eger arastirirsaniz gorursunuz ki 2000lerden bu yana onlarca pro bisikletci var kalp problemlerinden hayatini kaybeden. Bisiklet ve kalp problemleri arasindaki baglanti ise benim gordugum kadariyla aciklanamamis henuz. Korkutucu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Kayıt
25 Temmuz 2018
Mesaj
2.132
Tepki
5.345
Şehir
Kayseri
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar öncelikle vefat eden arkadaşımıza Allah rahmeti ile muamele eylesin. Yakınlarına sabırlar diliyorum.

(link) bu sürüşü iş çıkışı yaptım. Yolu uzattım ama eve de fazla gecikmek istemediğimden tempolu sürdüm. Uzun düzlükleri, Tırmanışı inişi olan bir rota inişte kadans yapmadım nabız düşmüş ama sürüşler yüksek nabız.
çözümü olan bir durum olduğunu söylemişti bi arkadaşımız yüksek kadans düşük vites uzun sürüşler nabzı toparlıyormuş sizin görüşleriniz nedir
 

Burak B.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2013
Mesaj
740
Tepki
1.982
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Burak
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hayata veda eden arkadaşımız için çok üzgünüm, geriye bıraktıgı eşi ve çocugu için allah sabırlar versin. İlk duydugumda kalp hastalıgından gitmiş olabilir diye düşünmüştüm ki strava verileri görünce şaşkına dondum. Kalp atısı 190larda ve bunu kmlerce 40dk gibi aşırı surede devam ettirdiği görünce, kriz kaçınılmaz dedim.. 190 çok ciddi rakam, eskiden haftada 4 gun hergun 10km koşu yapardım, kalbimi sürekli takip ederdim. 180üzeri çıktıgında bacaklarda güç patlaması oldugu ve kuş gibi havalandıgı hissediyorsun bu çok tehlikeli.. Nabız takip olmasaydı belki fenalık geçirebilirdim, gorur gormez yavaç bi şekilde hızı düşürdüm. aynı şekilde bisiklettede sürekli takipteyım. Merhum arkadaşın yaşına bakılırsa 220-37=183. max atabilceği nabız 183.. yuzde 80 desen 150-160 suları.. üzgünüm..
 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.144
Tepki
7.014
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Burak B.
Malesef herzaman 220-yaş maksimum nabzı vermiyor. Yani kişiden kişiye değişiyor. Bu hesaba göre benim maks nabız 181 olması gerek ama efor testlerinde 190 üzeri çıkıyor.

Mesela bu sürüşte 185 nabzı görmüşüm

(link)
 

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
@vetohan
Açıklanmış araştırılırsa makalelerde. Bisiklet sporu kardiyovasküler hastalık oluşma riskini (düzenli oalrak haftada en az 3 gün 20dk-60dk) yüzde 50 dolaylarında azaltmaktadır. Efor düzeyi düşük-orta-yüksek diye gitmeli. Özellikle spora ara verildiyse bu işlemler tekrar dan tekrarlanmalı.
Bisiklet sporu en zararsız kardiyovasküler spor diyebilirim. (normal şartlar altında, kaza vesaire yoksa)
Elektrolit kaybı çok sıkıntılı. Asıl bunu düşünmek gerekir sıcak havalarda.
Yanınızda elektrolit içeceği yoksa alma şansınız yoksa o günkü antrenmanınızın direk türünü değiştirin. Yüksekse ve uzunsa, kısa ve düşük eforlu hale getirilmeli.
Yarışa dahi girmemek gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bora Demiryolcu