Scudo Sports

Granfondo Çeşme 2017

Scudo
Cok zevkli bir organizasyon oldu. 100 km ilk defa bisiklet surmus oldum. Lastik patlatmaktan cok korkuyordum cok sukur. Problemdiz geldim. Bir arkadas zinci kırmıstı kendisi adına cok uzuldum sonuc olarak da 4.50 gibi bir derece yapmısım cok ruzgarlı hep ruzgarlı hep de kafadan ruzgarlı bir gundu. Yollar yer yer cyclocross tadında idi boyle etkinliklerin artarak her sehirde olması dilegiyle Baskente granfondo yakısmaz mı ?
 
@MehmetAliB.
Ücret konusunda kimse bişey demişmi diye baktım ve tek bulduğum sizin bu mesajınız. Ama sorum herkesedir. Oldukça merak ettiğim bi konu, neden ücretli ve bu ücret sizce ne kadar makul ? Hepimiz katılımcı sayısı ve katılım ücretini çarpacak kadar matematik bildiğimize göre bu katılım ücretinin ne için olduğu ve nereye harcandığını merak ediyorum, bu paralara bi festival bileti alabilirsiniz ve paranın nereye gittiği üç aşağı beş yukarı bellidir, ama Granfondolarda durum muamma, bu kaynak nereye aktarılıyor bilen var mı ?
Bu kaynak bisikletin gelişmesi için mi kullanılıyor yoksa organizasyonun semirmesi için mi ? Yada bu toplanan kaynak + sponsor desteğiyle en azından dereceye girenlere, bisiklet ya komponent ödülü olamaz mıydı ? Yoksa bu yarışın asıl kazananı organizasyon mu ? Eğer öyleyse valla çok iyi iş senede böyle bi kaç organizasyon doğrultsan bi kaç sene içinde at ve bi uçak alabilirsiniz, yanılıyor muyum ?
 
@Fake Guru
Şaka maka 175 bin TL gibi bir rakam söz konusu. Yarış yapmanın bu kadar masrafı var mı ya?
 
Bildiğim kadarıyla;
Türkiye bisiklet federasyonuna 5 bin TL ödeniyor, federasyon ayrıca yol, can güvenliği, emniyetin ve parkurun belirlenmesi ile tüm giderlerin karşılamasını, ödül ve hakem ücretleri var. Engelli sporculardan da ücret alınmıyor veya indirim uygulanıyor. Katılımcı sayısı oldukça iyi, parkur sıkıntısı dışında belirgin şikayet görünmüyor, Çeşme katılımcıları genelde mutlu ayrılıyor. Sponsor desteği alabilen umuma açık, bir kenarda dursun hep var olsun bir organizasyon.
 
@Fake Guru

(link)

Toplanan katılım bedelinin tamamı Veloturk'ün "Bir Çocuk Gülerse Dünya Güler" projesine aktarılacaktır.
 
@Erdal Yılmaz

Kocaman bir alkış :harika:
 
@Fake Guru

Bisiklet federasyonu,gençlik ve spor bakanlığı,izmir valiliği.salcano şirketi,çeşme belediyesi.salomon kapadokya şirketi, aladağlar şirketi,
Soruların sorulacağı merciler,
Toplanan hasılatın dağılımı fakir çocuklara bisiklet vermek ise makuldur.
 
Organizasyon için söylenecek bir şey yok. Her şey çok iyiydi.
Ancak bu kadar katılımın yoğun olduğu ve bol sponsorun bulunabildiği ender organizasyonlardan biri olmasına rağmen parkurun da bu derece kötü olması hoş değildi..
Şehir merkezinden çıkılıp Ovacık köy yolu ve Ser-tur Sitesi sonrası Alaçatı'ya kadar olan yolların durumu tamamen enduro ayarında. 100K parkurunu bilmiyorum ama farklı olacağını da pek sanmıyorum.
Böyle bir organizasyonun varlığı Çeşme'nin tanıtımı için ve yerel işletmelerin organizasyondan daha fazla istifade etmeleri için bahsedilen yolları Çeşme İlçe Belediyesi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi mutlaka yapmalı?
Hatta bu işletmeler ve bu bölgedeki site sakinleri bunu her iki belediyeden talep etmeliler. Sonuçta yarış sonrası bu yollar burada yaşayan site sakinlerine kalacak.
Zira (link) yarışını kazanmış bir şehrin belediye başkanı için büyük sorun olmasa gerek . Başkan sesimiz duy lütfen..
 
@tifosi


Hocam ızun parkurdaki o olumcul yokus oncesi 2 kö kadar toprak yolda gittik diyebilirim :)

Donup baktıgımda bu yarısı orobanda olmasını tercih edermiydim? Hayır. Cunki manzara olsun koydeki varandasın destegi olsun zevkliydi :)
 
Organizasyon iki yıldır start vermeyi beceremiyor. Sonuna kadar destekliyorum veloturk etkinliklerini, ama şu start işini gerçekten beceremiyorlar. Düz yolda 20 km/saat ile gidenleri geçecene kadar ön grup kopup gidiyor. Bu insanlar da inatla önde yer alıyor. Kardeşim, madem durumunuz bu, önde niye yer tutuyorsunuz?

Gelelim organizasyonun verdiği starta. Yarışa 700 kişi başlıyor, 198 profesyonel yarışçı değil. Bu ortada. 200-300 kişi sadece bitirmek için girmiş besbelli. Neden neutral startta normal yarış temposuyla basarsın? Bu nasıl bir mantık? Önden biraz tempo ver, dökülen dökülsün. Bu sırada öne yaklaşanlar da grubu yakalayabilsin diye bir süre hızı azalt. Bu kadar zor olmamalı bu ya. İlla 2 saat erken mi gitmek gerekiyor başlangıç çizgisine?

Katılım ücreti konusuna gelirsek. Her veloturk organizasyonunda aynı muhabbeti yapanlar gerçekten kabak tadı verdi artık. Kimseyi zorla yarışa sokmuyorlar. Çocuklara bisiklet bağışlanmasını istemeyen yarışa da katılmasın, sesini de çıkarmasın. Bıktım boş mezar bekçiliğinden.

Şansımıza da dün inanılmaz bir rüzgar varken, bugün yaprak kıpırdamıyor. :D
 
@Erdem Topal
Bence de. Ayrıca 100 km'de köy yollarından çok beni yokuş sonrası Çeşme dönüşte ana yoldaki soğuk asfalt mahvetti. Köy yoluna göre öyle bir yolda sürmek çok daha zor bence.

Tabii rüzgar bonusunu hiç saymıyorum. Neydi o rüzgar öyle
 
@hashus1099 Start gerçekten curcuna. Hele ki, geç uyanan arkadaşlar pardon pardon diye en öne doğru kıvrılmaları ayrı bir mantık hatası :D iphone almak isteyenler gibi bir start oluyor. Sabahın köründe çadır ve koltuk ile dikilenler ve kapılar açıldıktan sonra hunharca pedal basanlar. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Decsan
@cbektas2000
İzmir'in hele Çeşme'nin rüzgarı hem bitmez hem hep kafadandır...
 
Start noktası çok dar. Pelatonun önüyle arkası arasında yoktan 5 dk fark oluşuyor zaten. Nötral start kaçtı bilmiyorum ama En az 5 km nötral olmalı yada geniş bir yolda başlatmaları lazım. Ben startı örneğin 5 dk geç aldım, kısa parkurdakiler toplanmıştı ben geldiğimde. Güzel bir antrenman oldu, hem fiziksel hemde yorgun olmamdan dolayı zihinsel olarak. Bozuk denilen kısım düzeltilmişti çok toz toprak olsa da o bölümü çok hızlı geçtim. Benzer kondisyonda ki arkadaşlar ön gruplarla olduğu için benim için yol yarışından çok zamana karşı oldu, hiç dinlenme şansım olmadı. Geçen seneye göre daha farklı gelişti işler geç kalınca. Yarışla ilgili tek şikayetim, startın aşırı dar olması. Geniş bir noktadan başlatmaları gerekir. Seneye nasipse yarışın başladığı noktada bir yerde konaklama yaparım. Ek olarak, geçen sene karbon bisikletimle bu sene alü ile katıldım. Karbon IN Alü OUT, özellikle kaymak asfalt yoksa.
 
@Groims

Aynı durum marmarada oldu,önden hızla kopanlar ilerde kaza yaptılar,yolun dar olan kesimine gelince millet birbirine girdi,havada uçan bir bisiklet gördüm.zamana karşı yarışanlar baştan yer tutuyor adamlar kürsüye oynuyor ama bir hata işi bitiriyor,madalya varsa onu kapmak isteyenler illaki olacak dostum,,çıkışta çok hızlı başlamanın anlamı yok 28 km hızla başlarsın sonra üstüne çıkarsın
 
@Kudret Kurtcebe Hocam iş madalyada değil. Sonuçta tamam bir UCI organizasyonu değil ama ne bileyim dünya klasmanı haricinde kalan bölgesel kulüpler bile böyle start mı alıyor?

Sanırım organizasyonun geliştirmesi gereken noktalardan biri bu. ve hatta daha ileri gidiyorum. Kişilerin zamanları. O çipli kartlarla yapılmalı.

Yani, en arkada kalan bir sporcu bile, kapıdan geçtiği ilk an itibarıyla başlattığı kronometresi ile finişi bitirdiği an dikkate alınmalı... Tabi ki bu da son düzlükteki sprintleri belki engeller ama yine de keyifli olur. Parkurda geçen en kısa zaman lider olur... gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci
Yarış ücreti konusunda eleştirilen nokta fiyatın bu kadar uçuk olması. Atıyorum, 50 tl olsa katılım ücreti kimse rahatsızlık duymazdı muhtemelen. Çocuklara s-works falan mı hediye ediyorlar yani o kısmı çözemedim ben. Tonla sponsor var zaten bu ortamda birilerinin bu yarıştan gayet sağlam cukka yaptığını söylemek mantıksız değil. Keşke her şey şeffaf olsa da kimsenin aklına bir kurt düşmese.

Tekirdağ ve Edirne yarışları gibi amatör ruhu mükemmel yansıtan yarışlara bakıyorum bir de bu granfondo'lara... İyice işi ranta döktüler. Hadi velotürk bisiklet veriyor çocuklara, Marmara granfondosu ne iş yapıyor o kadar parayla? Neyse arkadaşın da dediği gibi kimseyi yakasından tutup sokmuyorlar yarışa. Her şeyi kabul edip yarışa katılan adamın da söz söylemeye hakkı yok.
 
Geri