Scudo Sports

Grandfondo Antalya

çok teşekkür ederim. içimi rahatlattınız. kısa parkura kaydımı yaptırıyorum :)
 
Scudo
Değişik bir fauna'da yaşamamış olsaydık, TL, Dolar, Euro muhabbeti dönmezdi :( Avrupa ülkelerinden yarışa girecek olan insanlara göre 46 Euro, onların gözüyle 46 TL gibi :( Asgari ücretin bu ülkede bürüt fiyatı 1404 TL iken, 215 TL civarı bir fiyat. Neredeyse a.ücretin 7/1 kadar. Zaten eski insanlar derdi (1 yıl öncesi) bisiklet işi orta gelirli ailenin harcı. Şimdi ben gibi siz gibi o gelirli insanların dizleri titriyor, yıkılmayalım diye. Neyse neyse kusura bakmayın biraz da tatava yaptım. Ben yarışa katılsam yarış ücreti + ulaşım + konaklama en kötü 500 TL. Örnek olarak: (bana da yakın bir örnektir) Üniversite çağında genç formdayken, okulda dirsek çürütürken evde hergün makarnaya talimken bu sporda başarı (fondo için) gösteremeyeceksem ne zaman gösterceğim?


----------------


Böyle kaliteli yarışların artması ve fiyatlarının daha makul olması dileğiyle.
 
Keşke bisiklet camiası daha da büyüse,bisiklet; büyük holdinglerin iştahlarını kabartacak kadar büyük bir pazara dönse de;büyük firmalar sponsorlukları ile bu tarz yarışlara müdahil olsa ve yarış katılım ücretleri düşse ve bu tarz yarışlar yayılsa.
Daha da önemlisi gsmh artsa gelir bütün halka adil bir şekilde yayılsa da katılım ücretlerini hiç konuşmasak.
 
Kısa parkur 75 lira olur ise çok kişi buna hayır demez herhalde, şimdi istanbuldan kalkıp geleceğiz ne ile otobüs ile, otobüs gidiş dönüş bedava olacak bu mümkünmü,ha hesap kitap yapalım otobüsler antalyaya kaç papele gidiyor artı dönüşde bedava olacak ,bunun parasını 75 lira vererek halledebilirmiyiz,sadece gidiş parası veriyoruz,dönüş parasını federasyon yüklenir ise ne ala,madem birinciye ikinciye üçüncüye para ödülü yok ,o zamanda katılımın fazla olması için istanbuldan geleceklere ve ankaradan artı izmir eskişehir kayseri vs geleceklerin otobüs dönüş paralarını federasyonun ve gençlik ve spor bakanlığının yüklenmesi,hem para ver hem yarış ödül olarak al sana madalyada bence kalınmamalı tek örnek 2017 marmarada yapılan yarıştır,otobüsler bedava idi,gidiş ve dönüş,yemek için kupon aldık ,organizasyonu yaparken ıstanbul gibi uzak yerlerden geleceklere bence ayrıcalık yapılmalı.antalyada olanlar için sorun yok onlar zati yarışa yakın olacaklar.
 
@Kudret Kurtcebe abi ben biri fed yarışına gidebilmek için sezon içinde kıt kanatt 650-700 tl harcadım akıl karı iş değil,çok masraflı hele şimdi otobüs fiyatları da arttı 700 tl civarı minumum harcarsınız

bir yarışa 160 tl ödemek çok deli sorular geliyor akla,vay be.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
O kadar para verip bir densizin abuk hareketleri yüzünden kaza yapıp yarışı bırakmakta var. Bir öğrenci olarak 500 tl civarı para gömmeyi geçtim. Bu ihtimalin yüksek olması (bisiklet kültür-süzlüğü) sebebiyle şimdilik uzak duruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@mutlu07

Parası olan yarışsın lafım yok,ha 75 lira bana ucuz geliyor,sonrada evime yakın,ora gran fondo marmara,2018 eylülde gene oradayım,
75 lira verdim neler aldım
Avantajlarım ne idi ?

1- altın madalya
2- otobüs gidiş dönüş bedava
3- 3 adet cep telefon şarj kordonu
4 - bir kutu dolusu kestane şekeri
5- havlu
6- kulaklık
7- kalem ve not defteri
8- yemek kuponu
9 - kilim

Ayrıca evden maltepe çok yakın idi,dönüşte gene maltepeye geldik
 
Bisiklete ilk başladığımda yarışa katılanların hepsi mi zengin yahu diyordum. O zamanlar yarışa katılma, yol, konaklama masrafından haberim yoktu tabi. Bunların hepsi yukarılara yazıldığı gibi 500 rahat bulur. Aramızda 500 liraya bisikletini 2 seviye üste taşıyabilecekler var :D mesela ben tourney ön Aktarıcı, aynakol ve göbeğimi değiştirir, üstüne elimde kalan parçaları satarak bir de orta halli maşa alabilirim :rolleyes:
 
şimdi yarışa baktım konaklama için para verme zorunluluğum yok kalacak yerim var diye, ortamın havasını tatmak bile hayal, sadece yol giderleri ve yarışa katılımla bile 500tl yi bulur gibi,

fakirmiyiz lan biz ; evet döviz karşısında fakiriz :( neyse bize heryer granfondo :p
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufgs36 ve Iboil
@Erdem Topal


Erdem bey buraya mesaj atmıştiniz,kalipso şirketinin bu işi kıvıramadığı vahim olaylar neticesinde anlaşılmıştır

@Mustafa Zeybek

Mustafa selam vehameti ve de rezaleti gördün

@tırıvırı.


Özelden verdiğin bilgi benim için önemli idi simdi anlaşıldı

@futbolislife

Izlenimileriniz nelerdir ,burdan haberleri aldık,kalipso şirketi ile timing şirketi ilk gün birbirine giriyor birileri numaraları alııp kaçıyor ve cipsiz yarışan oluyor kayıtlara geçiyor isim yok,,uci bu duruma evet dermi göreceğiz
 
Antalya Granfondo bugüne kadar yapılmış en kötü organizasyonlardan biri olarak yarış tarihine geçti. Zaten bisiklet organizasyonları ya bin kişi 10kmh ile köprü geçmek ya da 500 kişi hurraaa garip yollarda bi sürü para verip yarışma şeklinde oluyor. Bunun başka alternatifleri de olmalı.

Gelelim yarışa. Euro dolar dış mihrakların itişmesiyle yükselince ben kendi adıma yarışa kayıt yaptırmama kararı aldım. Millerden birikenlerle antalya ya bileti çok önceden almıştım ve tt kısa ve uzun parkuru kendi çapımda binip denemeye karar verdim. Normal bir hesapla evden çık, bisiklet kutusu ile antalya ya uçakla git gitmişken iki gece kal yarışa kayıt falan derken 800-1000 TL harcamak gerekecekti.

Cuma günü gidip yarış genel merkezi ilan edilmiş İNvista otel de bir yetkili aradım kimse bir şey bilmiyordu. Kısa parkuru Garmin e yüklemiştim ve onun yardımı ile parkuru havada uçuşan ama isabet etmeyen yağmur damlaları eşiliğinde 2 saatte tamamladım. Fakat parkurun son 3-4 km kısmı MTB ye uygundu ve bu kadar tehlikeli bir yolu nasıl olup seçtiklerine inanamadım. Sonra kontrol edince organizasyonun parkurlarda değişiklik yapmış olduğunu gördüm.

TT kayıdında her şey normal gözüküyordu. 930 da başlayacak yarış öncesi 830 da parkura geldim deneme binişi için . Organizasyon da benimle birlikte gelmişti. yarım saat sonra ben parkuru bitirdiğimde daha parkurda traktörler gezmekte, finısh takı yerlerde hazırlanmaktaydı. Kimse start numarasını ve satini bilmiyordu, seyretmek için beklemeyi göze alamadım. ancak yarış sonunda olan olmuş ve dereceler isimler her şey birbirine girmiş sonuçalar bir türlü açıklanamamış ve racetimekeeper aşağıdaki maili katılımcılara göndererek organizasyondan ayrılmıştı.

Sayın UCI Gran Fondo Antalya Katılımcısı

UCI Antalya Gran Fondo 2018 yarışmasını organize eden Calypso Tour Firmasından bir haftadır yarışma ile ilgili bilgileri (yarışmacı listesi, doğum tarihleri, gögüs numaraları, cinsiyetleri gibi) tüm ısrarlarımıza rağmen teslim alamadığımız için,
Ayrıca bugün TT yarışmasında yarışma sırasında yine yarışmacılar ile ilgili verileri eksik teslim etmelerinden dolayı.
Yarışma anında ölçüm standartları için gerekli emniyet tedbirlerini almadıkları için.
Sporcu haklarını hiçe saydıkları ve yarışmada ter döken sporcuların verilerinin eksik olmasına rağmen kursu seranomisi yapmak istemelerinden dolayı
Son olarak kendi veremedikleri verilerin sonucunda sağlıksız sonuçlar oluşmasından dolayı kürsü yapılmasına itiraz etmemiz üzerine hakaret ve tehtitlerle karşılaştığımız için Organizasyondan ayrılma kararı almış bulunmaktayız.
Bugün gerçekleşen TT yarışması sonuçlarını ,10 yarışmacının bilgilerinin eksik olmasına rağmen siz değerli sporcuların daha da fazla magdur olmaması için web sayfamızda yayınlıyoruz.

Kamuoyuna Duyurumuzdur.
Saygılarımızla
Racetiming Chip Systems
(link)


cumartesi akşamı kısa ve uzun parkur numara ve chip dağıtımı tabii bir kaosa dönüştü uzun sıra bekleyenler bir şekilde ellerine tshirt alıp ne numara ne chip alamadılar. yeni chip firması ve yeni hakemler bir yerlerden yola çıkmış geliyorlardı...yarış hakkında racetimekeeper ın maili ve bu olanlar yarışın yapılamama tehlikesini herkesin kafasına soktu. Pazar sabah ise yarışa resmi olarak katılmayacağım için başlangıç saati olan 930 gibi starta gittim ve herkeste numara vardı. chip ise yoktu. start alanında herkes karışıktı beş dakika kala kısacılar arkaya uzuncular öne falan kargaşası oldu. hiç bir anons özür kusura bakmayın falan bir şey yoktu benim duyduğum. Millet de yarış yapılıyor nasılsa havasındaydı.

Start nötral başladı sözde ama TDF nötralı 35-40 km hızla belek ana cadde de nabızlar fırladı. Birkaç ufak kaza ile normal start verildi. Aspendosa kadar yol fena değildi. Zaten iki gün önce kısa parkur testinde buraları görmüş ve beğenmiştim. Ancak uzun kısa ayrımından sonra uzun parkurun zemini mıcır çukur her tür tehlikenin olduğu bir zemine dönüştü. Yani buna soğuk asfalt denemez bir yol bisikleti yarışı yapılamayacak kalitesizlikle ve tehlikedeydi. En iyi sporcular bile kazalar yaşamışlar zaten duyduğum kadarı ile. Bu kötü zemin 30-35 km böyle devam etti. Sonra rüzgara karşı yine Belek ana caddeye inildi ve batıya dönülüp 7 km lik angry dog2 segmenti ile finishe gelindi. Burada artık herkes 35-40 basarken yanda trafik iki şerit son sürat akıyordu ne bir ayırıcı huni ne bir yarış yetkili aracı hiç bir şey yoktu. Burada çok ciddi kazalar olmamış olması tamamen bir mucize idi. ve En sonda artık nasıl ölçtülerse numaralardan herkesin zamanını ölçtüler. Finise gelen bir kaç yarışmacı tam karışdan gelen araçlarla çarpışma tehlikesi atlattılar. madalya ve sular ilk gelen grupla tükenmiş ve yolda geliyordu. Herkes bir yarım saat bekleyip sulara kavuştu. Madalya dağıtımında ise seçim sıralarında görülen erzak dağıtım kargaşası yaşandı. Artık ödül törenini bekleyemedim ve mekanı terk ettim

Adında UCI olan bir yarış bence tamamen zayıf bir şekilde organize edilmişti. bu kadar para alıp bu kadar az güvenlikli bir parkur yapmak inanılmazdı. Türkiye yolları malum kapadokya da marmaris te soğuk asfaltta yarıştık ama bu şekilde tehlike arzeden bir yolda yol yarışı olmaz. sonuçlar açıklanmış resmi sitede ve tümü yanlış. Stravadan kontrol edince sıralamalar süreler hepsi hatalı. organizasyonu yapan firma çuvallamıştır bana göre.

Bir lafım da yarışta sürekli milletin arkasına yatıp çalışmayan arkadaşlara, ayıp oluyor öne geçer gibi yapıp pedal keserek kimseyi kandırmıyorsunuz. Bisiklet bir centilmenlik ortaklaşa çalışma sporudur.

Aynı konuda bir lafım da alınmasınlar kadın yarışmacılara. Zaten çok az sayıdalar keşke sayı artsa, ama kadın sporcuların bazıları yarış süresince arkadaşları veya eşleri erkeklerin arkasında korunarak gidip de kürsüye çıktıklarında bence çok da bir başarı kazanmıyorlar. Ne yapsınlar yani onlar mı erkekler çeksinler derseniz gidip uluslararası bir kadınlar müsabakasına katılıp görsünler derim.

Veloturk bu işi hayır işi olarak başlattı ve çok da güzel işler yaptılar. Ancak şimdi tamamen $$$ duygusal $$$ bir işe dönüştü bu. Seleye 250 euro janta 3000 euro veren bisiklet severler bir yarışa katılıma neden 200-250 tl vermesin diye düşünüyor. Bisikletin yükselişte olduğu Türkiye daha iyi organizasyonları hakediyor.

herkese selamlar
 
Organizasyon beni bir kaç kere arayıp hem özür diledi hem de olayı, olayları detaylıca anlattılar...
Her şey bir yana timing firması çekip gittikten sonra en olası şey pazar günkü yarışın iptal edilmesiydi...
Tamam süreler tutmuyor...
Yarışa girmeyen adam bile derece yapıyor vs. ama yine batıran, tüylerce tüyler diken aynı ekip, sabaha kadar uykusuz kalıp bir şekilde pazar günkü yarışı oldurdular...
Evet ben dahil bir çok kişi masraf etti; kalktı geldi, konakladı, yedi içti, zaman ayırdı... yarış için bisiklet alanlar, asgari ücretle çalışıp aylarca para biriktirip gelenler...
Yarış iptal edilseydi çok daha kötü olurdu...
Yani ben yine de mutluyum. Evet çok daha güzel olabilirdi, olmalıydı da. UCI da olsa alt tarafı amatör bir yarıştı benim için beni diri ve antrenmanlı tuttu... güzel zamanlar geçirdim bir şekilde...
Bir ay önce katıldığım UCI KOS Gran Fondo'dan sonra UCI Gran Fondo ANTALYA'ya övgüler düzmek hayallerindeydim ama hayal oldarak kaldı... Bir izmir'li olarak anladım ki teee Nevşehir'den kalkıp Çeşme'ye gelen Argeus bu işi jilet gibi yapıyormuş... 2 senedir tek bir aksaklık, kötü olay görmedim...
Bu arada organizasyon firması 80.000TL zararla kapatmış...
 
timing firmasının kaçması ya da olmaması sadece zamanlamanın kayıt edilememesi sorununu ortaya çıkarır. Beslenme noktalarında bişi yok idi, kavşakta durduk arabaları bekledik, finishte su kalmamış idi, madalya kalmamış idi ve bunun gibi diğer bir çok sorun ile timing firmasının ne ilgisi var. calypso bu işi batırdı, yapamadı, ucundan kenarından tutulacak, savunulacak bir tarafı yok. Bu beceriksiz calypso yarışı iptal edilseydi neler olurdu tahmin edemiyorum. Geçen sene, argeus firması adana granfondo yu adana valiliğinin kararıyla iptal etmek zorunda kaldı, kayıt ücretlerini ve fondonun yapılacağı tarihlerde uçak bileti alan katılımcıların, bilet ücretlerini iade etti. İşi bilmiyorsan bir bilene sor ya da yapma..
 
Basliktan UCI niye cikti?
 
Henüz Çeşme yarışının sıcaklığı katılanların yüreğinde, gidemeyenlerin de o heyecanı forum sayfalarında yaşadığı şu günlerde önümüzdeki maçlara bakmanın zamanı geldi diye düşündüm ve böyle bir konu açtım.

Kısmetse bende amatör olarak önümüzde 3 ay boyunca bu yarışa hazırlanıp (kendi çapımda) katılmayı planlıyorum. Elbette ki kısa parkuru tercih edeceğim, 2018 Şubat parkuru ile aynı olursa en azından şimdiki performansım ile çok zorlanmayacağımı düşünüyorum. Elbette ki yarışı sağ-sağlim, kazasız, belasız bitirmek öncelikli hedefim. Diğer bir hedefim ise FINISH görebilmek. Toplamda 500 kişi katılacaksa kısa parkura, 499`uncu olmak bana yeter. Master Erkek (45-54) kategorisinde tamamen tecrübe kazanmak ve kendimi denemek amacıyla katılacağım.

Bütün katılımcılara şimdiden başarılar dilerim.
Tekerinize taş değmesin..

Sağlıcakla..
 
Geri