Scudo Sports

Gran Fondo Marmara Istanbul Park 2019

Yarışa katılacak mısınız?

  • Evet

    Katılım: 10 21,3%
  • Hayır

    Katılım: 37 78,7%

  • Toplam katılım
    47
  • Anket kapanışı .

sccetin

SCC
Yönetici
Kayıt
26 Haziran 2016
Mesaj
601
Tepki
5.716
Şehir
Samsun
İsim
Serhat C
4-5 Mayıs 2019 tarihlerinde eski Formula 1 pistinde yapılacak yol bisikleti yarışıdır.

Kısa yarış: 4 Mayıs 09:00 (Parkur bilgisi sitede henüz yok) 175 TL
Uzun yarış: 5 Mayıs 09:00 (12 tur/63.6 KM/984m+) 225 TL

(link)
(link)

Sanırım pistte daha önce bu şekilde bir yarış oldu. Forumdan o yarışa katılan ya da bu yarışa katılmayı düşünen var mı?
Bazı haber sitelerinde Gran Fondo Marmara'yı düzenleyen ekibin organizatör olduğu yazıyor.
 
Scudo
Şu an nasıl bilmiyorum ama Formula1 pisti, ücreti karşılığında aracını ve sürüş kabiliyetini denemek isteyen otomobil ve motorsiklet sürücülerine açıktı.
Orada otomobiliyle turlamış arkadaşlar, muhtemelen yarış arabalarının yol tutuşunu yükseltmek için, pistte kullanılmış asfaltın aşırı sert ve pütürlü olduğunu,
lastikleri çok yıprattığını ve bir daha denemeyi düşünmediklerini söylemişlerdi. Bir günde bir takım lastiği yemek mümkünmüş. Hem de araba lastiğini.

Bisiklet sürmek için uygun bir ortam olmadığını düşündürüyor bu bana. ?
 
Daha önceki yarış 2014'te yapılmıştı. Hatta birkaç yarışlık bir seriydi diye hatırlıyorum...
Strava kayıtlarına bakabilirsiniz:
(link)
 
bir kaç hafta önce orada sürme şansım oldu. bir viraj özellikle keskin, grup sürüşünde girip çıkarken dikkat etmek gerek, hemen iniş dibinde olduğundan yüksekhız+keskin viraj riskli olabilir. asfaltı daha iyi tutunma sağlıyor, bisikletin o kadar yatabileceğini bilmezdim. ama lastiklerim yıpranmadı, 10 tur döndüm. güvenlik önlemleri ve organizasyon çok iyi. yukarıdaki parkur bilgilerini güncellemek gerekirse;

kısa parkur: 4km kısa pist üzerinden 10 tur, 40km total
uzun parkur: 5,3km uzun parkur üzerinden 18 tur, 95,4km total
 
Rakam gerçekten düşündürücü... Ama bu rakamı istiyorsanız önce sitenizi bitirip iyi bir imaj oluştursaydınız keşke diye düşünüyor insan.
Birde fikir;
O pist sürekli orda. Yani trafiğe kapalı hazır bir alan. Daha düşük ücretle her ay düzenlenen bir yarış yapılsa. Her ay derecenize göre puanlarınız birikse yıl boyunca. Bir nevi lig sistemi yani. Sene sonunda da en iyi derece alanlar bir final yarışı ile kupa için yarışsa. Gerçekten farklı bir heyecan katar diye düşünüyorum. (Hele birde meşhur Red Hook Crit gibi gece yapılsa tadından yenmez)
 
Bakıldığında bu parkurda da yer yer %8'i bulan iyi tırmanış var ama en uzunu 500 m. Tam bir interval mücadelesi. İn çık olduğundan baymaz ve hızlı bir yarış olur. Büyük ihtimal katılacağım, formula pistinde yarışmak güzel olur diye düşünüyorum.

195439

Diğer yandan ortalama 40 km/s hızla gidecek öncü grup ortalama 20 km/s hızla gidecek arka grubu 6 defa geçecek ki bu yarışı biraz daha tehlikeli yapıyor.
 
Kısa yarış;

Katılım Koşulları ve Kurallar
Genel Bilgi ve Yarış Kuralları
Bu yarış 05 Mayıs 2019 tarihinde 09:00’da İstanbul Park’ta yapılacaktır.

09:00’da verilecek startın ardından yarışmacılar 2 saat süresince formula 1 pistinde kesintisiz tur atacaklardır.

2 saat sonunda en faza tur atan yarışı kazanacaktır.

2 saat sonunda pistte bulunan yarışmacılar attıkları turu tamamlayacaklardır.

Pistte aynı sayıda tur atan yarışmacılar arasında sıralama toplam süre üzerinden yapılacaktır.

Kayıt Ücreti
Gran Fondo Marmara - İstanbul Park Kısa Yarış katılım ücreti 175 TL'dir.

Ödemenin online kayıt esnasında yapılması gerekmektedir.

Uzun yarış,

Genel Bilgi ve Yarış Kuralları
Bu yarış 04 Mayıs 2019 tarihinde 09:00’da İstanbul Park’ta yapılacaktır.

09:00’da verilecek startın ardından yarışmacılar 3 saat süresince formula 1 pistinde kesintisiz tur atacaklardır.

3 saat sonunda en faza tur atan yarışı kazanacaktır.

3 saat sonunda pistte bulunan yarışmacılar attıkları turu tamamlayacaklardır.

Pistte aynı sayıda tur atan yarışmacılar arasında sıralama toplam süre üzerinden yapılacaktır.

Kayıt Ücreti
Gran Fondo Marmara - İstanbul Park Uzun Yarış katılım ücreti 225 TL'dir.

Ödemenin online kayıt esnasında yapılması gerekmektedir.

bu kadar ücret karşılığı verecekleri hizmetler neler acaba?
 
Verecekleri bir şey yok bir tişört bir madalya bir de kumanya verirler. GF'lerde artık iş ticarete döküldü, sektör oldu. İnsanlara gf tanıtıldı, kitlesi oluşturuldu. Ama şu var katılım 1000 kişi ile sınırlandırılmış, bu fiyatlarla bile İstanbul'da düzenlenen bir yarış ful çeker. Ben 1000 kişiyi pistte hayal edemiyorum. Üstelik çok turlu bir yarışta.

Eskişehir'den Akra GF'ye katılmak bana yaklaşık 1000 TL'ye mal oldu. Buna katılmak 350 TL'ye falan mal olacak. Fiyatlar yüksek mi evet çok yüksek. 225 TL'lin en az 150 TL'si kardır. Toplumsal protesto gücü sıfır olan bir toplumda serbest piyasa der geçeriz ne yazık ki.

İlk başta çok düşünmedim ama düşündükçe tur farkları sırasında en hızlı grubun yavaş grupları arkadan sıkıştırması, fondolarda lambur lumbur sürenleri düşündüğümde ciddi kazalara sebebiyet verebilir gibi geliyor. Düşünsenize 40 km/s üzerinden hızla giden bir gurubun 20-25 km/s hızla giden bir gurubu arkadan sıkıştırmasını. Deneyimsiz sürücülerin telaşla kaza yapması ve hızlı grubun o an onları geçmeye çalışması. Üstelik bu durum çok defa tekrarlanacak. Bir diğer gözlemimse fondoya katılan bir çok kişin virajları tekniksiz dönmeye çalışmasıydı. Bu piste sürekli viraj var ve virajların bir kısmı iniş sonunda varın siz hesaplayın, virajı alamayanları, ani fren sıkanları vs vs.
 
@Ziya On Road
Bu asfaltta düşünce sadece yanık oluşmayacak, bu asfalt parçalayacak :krktm:
Umarım doğru dürüst bir planlama yapılır. Henüz Marmaris'teki ölüm bu kadar tazeyken hiçbir kaza haberi duyasım yok :snzdglsn:
 
Yarış pistleri için yarış çizgisi önemlidir.Bu pist bir bisiklet için çok geniş olduğundan yarış çizgisi bir anlam ifade etmez.
Yarış pistinin asfalt kalitesi çok yüksek olmasına çok yüksek ama yol bisikleti lastiklerinde yanal tutunma mı var ki pistin bu özelliğinden faydalanalım.Bir yarış pisti başka ne için tercih edilir?Yarış pistinde bisiklete binmenin bize ne gibi bir katkısı olabilir?:okyrm:
 
2013 tarihine ait bir video

 
@Ziya On Road
İlk 3 dk gibi dağınık olursa katılımcılar çok kaza olur gibime geliyor.
 
ay hoşuma gitti ama benim bisikletle olmaz bu iş :)
o değil de evren'in önerisi harika madem böyle bir yer var ayda bir açsınlar kullanalım parasını verip.
 
  • Beğen
Tepkiler: ssenturk
Fiyatlara birşey diyemiyorum artık. Tutturuldu bir rakam kim ne derse boş bu saatten sonra.
Ama yarış esnasında olabilecekleri şöyle yazalım ama karamsarlığa da kapılmayalım:
Çok kalabalık ve yarış yada inişli viraj tecrübesi az olan gruplar/yarışçılar ciddi tehlike oluşturacak.
Apexi kaçıranlar apex i tutturanlarla kesişecek. Virajı alamayanlar devrilecek yada çarpışma ihtimali yüksek olacak.
3-5 tur sonra yorulanlardan dolayı sağdan soldan haldur huldur bisiklet çıkacak ya da tüm yol kendilerininmişcesine gidenler olacak.
Bir öneri de benden : 2 yada 3 turluk time trial yapılsın. Yarışcılar 1 dk. arayla bırakılsın. start yerininden 500 m. bariyerle ilk çıkan ayrılsın. 2. tura dönen bisikletçi ile yolları ilk viraja 300 m. kala kesişsin. (mesafeler değişebilir)
 
ben bisikletimi ve kendimi riske atmayı düşünmüyorum şimdilik , bir yapılsın görelim o zaman karar veririz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Bisiklet yarislarinda kazalar olur. Hele boyle teknik criteriumlarda daha cok olur. Ama bu demek degil ki bu organizasyonlar yapilmasin.
Sadece bu degil, her yaris basligi negatif yorumlarla dolu. Yorumlar hakli/haksiz demek istedigim o degil. Eger yaris kulturu olusturmak isteniyorsa destek olmak lazim.
 
Fondoların fiyatları ayrı bir tartışma ve bu fiyatları burada konuşarak çözemeyiz. Bu stk'ların işi. Ne zaman bir kaç stk biz bu fondoların fiyatlarını abartılı buluyoruz der ve protesto girişimlerinde bulur o zaman bu organizasyonları düzenleyenler ve devlet bu işe kulak verir. Yada fondolar öyle çok artar ki tarihleri çakışır, rekabet fiyatlara yansır.

Ben isterim ki her ay en az bir fondo olsun. Bu fondoyu duyduğumda da çok heyecanlandım, hemen arkadaşlarıma haber verdim. Hem İstanbul'da hem de formula pistinde. Eskişehir'de topografi olarak en ugun antrenmen yerlerine falan baktım. Sonra aklıma katıldığım fondolardaki deneyimler geldi. Bu fondolarda kaçış grubunda da yer aldım, arkalarda domastik olarak da yer aldım. Fondolar her kategoride ve deneyimde sporcu için heyecan verici bu tartışılmaz.

Bu yarışa özel tedirginliklerimi aktarmadan bir kaç fondo gözlemimi aktaracağım.

Normal bir fondoda ön grup kurtulduktan sonra çok agresiftir. Kondisyon olarak düşük olsalar da grupta tutunabilmek için 200 nabızla sağa sola yalpalayanlar tehlike saçar. Bir süre sonra geride kalırlar ve ön grup stabil hale gelir.
Arka gruplar ise genelde daha tecrübesizdir. Dönüşlerde ortalık karışır, tırmanışlarda sağa sola gidip gelenler vs vs.

Şimdi bu yarışta iddialı olduğumuzu ve ön grupta olduğumuzu düşünelim. Neredeyse her iki turda bir deneyimsiz grup önümüzde belirecek. Virajlarda ve tırmanışlarda birikmiş olarak. Yarışın verdiği heyecan ve stresle hızlıca aralarından geçmek isteyeceğiz üstelik peloton olarak. Deneyimsiz grup ise bu durumda daha fazla heyecanlanacak ve tedirgin olacak ki hata yapmaları daha olası olacak. Siz deneyimli olsanız bile karşılaştığınız kişilerin bir kısmı sadece formula pistindeki yarışta bulunmak için orada olan yol bisikletçileri olacak. En hızlı grupla en yavaş grup arasında bu durum tahminimce en az 10 kez gerçekleşecek.

Evet bisiklet yarışlarında kazalar olur, hemde ciddi kazalar olur. Ama bu yarış düzeni katılımcı sayısına göre kaza riski normal bir fondoya göre kat ve kat fazla geliyor bana. Organizasyon çok açıklayıcı değil.
Eğer bu yarış belli performans ve deneyim düzeyinde ki sporcular ile yapılsaydı ben bu konularda tedirgin olmazdım.
Veya katılım limiti 1000 değilde 250 olsaydı yine bu kadar tedirgin olmazdım. İstanbul'da formula 1 pistinde 1000 kişi katılır o yarışa.

Böyle bir yarışa katılmak çok isterim. Umarım birileri yersiz tedirginler yaşadığımı mantık çerçevesinde açıklarda bende bu yarışa pozitif bakarım.
 
Geri