Gran fondo anketi

Gran fondoda milliler yarışsınmı ?


  • Toplam katılım
    199
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Kayıt
28 Haziran 2010
Mesaj
23
Tepki
39
Şehir
Bursa
“Aslında çok kafa karıştırıcı değil” der McGrory. Granfondolara katılan herkes yarışmaya girmez, katılımcılar çoğu bu işin bir parçası olmak ve elitler ile aynı parkurda sürmek için katılırlar. Bunun yanında ulusal bir ünvanı elde etmeye çalışan yarı elit ve ciddi sürücüler vardır. Bu Kişiler ile birlikte dostça aynı parkurda olmamanın geçerli bir nedeni yoktur. Çoğu bisiklet yarışında farklı yetenek, deneyim ve tecrübeye sahip sürücüler vardır. Granfondo yarışları bunlar gibidir. Bu ulusal ustalar için iyi yada doyurucu mu? Bazıları için evet bazıları için belki değil.

Elimden geldiğince karaladım.

Şair burada açık olarak Granfondo yarışları yarış değildir. Gelin bu işin parçası olun, birbiriniz ile bırakın yarışmayı kendiniz ile yarışın diyor. Bu GFlerde yarı elit ve güçlüler olacaktır, onlar yarışır der.

Ben 2018’de düzenlenen Liege Bastogne Liege (274 km 4000m+) yarışına katıldım. 8000 katılımcı vardı. Toplu start diye birşey yok. 6:30-10:00 arası başlangıç alanına gelen başlıyor. Sonunda genel zaman sıralaması dahi yayınlanmıyor. Avrupa’da böyle. Bir tek bizde sırlama var. Bence olmamalı. Hele hele yaş kategorilerine göre sıralama kesinlikle hiçbir şekilde olmamalı. TR’de organizatörler bu etkinliğimizin hala getirmek adına şu an bunu yapıyorlar. Bence yapmamalılar.
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Sonunda genel zaman sıralaması dahi yayınlanmıyor. Avrupa’da böyle. Bir tek bizde sırlama var. Bence olmamalı. Hele hele yaş kategorilerine göre sıralama kesinlikle hiçbir şekilde olmamalı. TR’de organizatörler bu etkinliğimizin hala getirmek adına şu an bunu yapıyorlar. Bence yapmamalılar.


Olay net olarak anlaşıldı,bizde kürsü var ,kategoriler var haliyle iş rekabete dönüşür,
Avrupa başka telde bu anlaşıldı,o vakit ne yapacak argeus salcano kaldıracak kürsüyu katagorileride ,,,,,acaba yapacaklarmı ,,,???????
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Mustafa Kumbaracı

Prosedür bizde yarışa yönelik oldu,ve kürsü kondu,madalyalar verildi çip dağıtıldı,
Haliyle bu yarış atmosferidir,bu prosedür değişebilir,gran fondo yarış amaçlı olmaz gran fondo bisiklet etkinliği olarak değişebilir,yarış ise amatör yol bisiklet yarışları adı altında organizasyonlar yarışa yönelik olur ,baştaki gran fondonun çıkarılması gerekiyor kafalar karışıyor,
 
Kayıt
28 Haziran 2010
Mesaj
23
Tepki
39
Şehir
Bursa
@Kudret Kurtcebe Kesinlikle yapmalılar. İnanın o zaman bu iş daha keyifli olacaktır. Yarışanlar için de geçme geçilme stresi bitecek. Ve katılım sayısı arttıkça bu iş daha keyifli olacaktır. 8000 kişilik yarışta 30-40 kişiden hatta 90-100 kişiden oluşan onlarca peletona denk geliyorsunuz. Yüksek efor ve baskı ortadan kalkınca kaza oranları da aynı doğrultuda düşüyor.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Mustafa Kumbaracı

Katılıyorum çözüm buda ,ne salcano ne argeus bence yanaşmaz,kemal bey alanyada düzenleyecek bence oda prosedüre uymuyor yani avrupadaki gran fondo anlayışına kategoriler var çizgi aynı yani
 
Kayıt
28 Haziran 2010
Mesaj
23
Tepki
39
Şehir
Bursa
Granfondo : Uzun mesafede geniş katılımlı, belirlenmiş bir rotada icra edilen yol bisikleti etkinliğidir.
Granfondo ibaresinde bir sıkıntı yok.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Mustafa Kumbaracı

Burda yarış denmiyor zati iyide bizim salcano ,argeus yarış atmosferine sokuyor işi
Ortalık aynen karışıyor bizim kafamız karışık avrupa fondo doğru olanı yapıyor
Açıkça senin verdiğin gerçeği herkes bilmeli avrupada fondo nasıl uygulanıyor

Mustafa dostumun verdiği gerçek doğrultusunda gran fondolar esas çizgisine çekilir ise sorun kalmaz,
Kürsü yok
Kategori yok
Bu bir etkinlik
Çip yok
Bu fondolar yarış amaçlı değildir
Bu çizgiye salcano ve argeus uyacakmı soru bu !!!!!!

Abdulkadır dostumun mesajı.


Gran Fondo, (link) sitesinde İtalyan mirası olarak anlatılmış. Yazıda anlatıldığına göre ilk fonda 1970 yılında Cesenatico şehrinde düzenlenmiş. İtalya bisiklet federasyonun Gran Fondo şartları için ise:

- En az 120 km. uzunluğunda (75 mil),
- Başlangıçtan bitişe kadar chip kullanılan,

- Her yaş kategorisindeki dereceye girenlere ödül verilen... şeklindeki maddeleri paylaşılmış.

Yazının sonunda her İtalyan için Gran Fondo yarıştır denmiş... :okyrm:

Bu durumda burada hayır dıyen arkadaslar ıcın secenek aynen belçıka usulü gran fondo tarzı 2015 yılından beri ülkemızde italyan üsulü kopya edilmiştir ülkeler arasında gran fondo tarz anlayışı farklılık göstermekte bu durum anlaşıldığına göre türkıyede belçika usülü hangi firma gran fondo düzenleyecek, bu gran fondo kar amaçlı bir etkinliktir yani ticari bir anlayış söz konusu,
Çözüm basit iki tarzlı gran fondo anlayışı
Belçika usülü
Katagori yok, sıralama yok,çip yok ,kürsü yok,
İtalyan usulü
Katagori var ,çip var ,kürsü var ,

Tahminimce ,belçika usulüne milliiler geimez ,arkasında takımı olanlar haftada 3 gün idmanlı olanlar italyan usulünü seçer şimdiye kadar olanda bu olmuştur,,,
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.173
Tepki
5.355
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Profesyonel bisikletçinin grand fondoda olması ligde oynayan futbolcunun hali saha turnuvasına katılması gibi. Bu ülkede federasyon yarış düzenlemiyor mu? düzenliyor. Sayısı az olabilir o federasyon ile profesyonel bisikletçinin meselesi. Fondolar hali saha turnuvası gibidir. Profesyoneller ile yarışmak isteyen federasyon yarışlarına girsin. Ben amatör olarak kendim gibi amatörler ile yarışıp karşılığında sıralama görmek isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar

Kursat akin

Aktif Üye
Kayıt
14 Ocak 2013
Mesaj
122
Tepki
545
Şehir
Karaman
katıldığım fondo yarışlarında profesyonel yarışçı hiç görmedim. emeklileri var olabilir ama onlarda emekli. çoğunlukla katılım bireysel veya bisiklet guruplarından. yol bisikletine binen, yarışmayı seven ve buna uygun antreman yapan insan veya topluluklar yada benim gibi yol bisikletini seven aileleriyle tatille beraber bisiklet yarışında olmak isteyen insanlar. küçük azınlıkta olan firma desteği veya sponsor desteği olan ama yarışçıları yine işinde gücünde olan bisiklet sevdalısı insanlar var. burada küçük bir suda fırtına oluşturuluyor gibi hissediyorum. olay çok basit. katılın tadını çıkarın. maddi sıkıntılarımız varsa ve yarışmayı seviyorsanız strava segmentlerini zorlamak çok güzel bir alternatif.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal Koyunlu

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Kursat akin

Kürşat bey ,

Iki türlü fondo var avrupada ,
1 - belçika usulü çip yok ,kategori yok,kürsü yok.
2 - italya usulü cipli yarıştır ,kürsü ve kategoriler vardır

Haftada 1 gün bisiklete binenler şikayetçi ,idman yapan vakti olanlara ,
bu forumdaki arkadaşlar 125 kişi birden karşı,bende diyorumki bu iş aynen sponsorlerde biter ,yarışa yönelik olmayan belçika usulü fondoya bu 125 arkadaş katılır yeterki bir sponsor çıksın onlarıda düşünsün,

Italyan tarzı aynen çipli yarıştır bu ışte böyle sonuçlanır herkes memnun olur.forumda haftada 1 gün bisiklete biniyorum kürsü hakkım olmalı diyende var buna ne diyeceksiniz,bende bu arkadaşı düşünerek onu belçika usulü fondoya transfer ediyorum,yeterki bir sponsor bu iki tarzı göz önünde bulundursun,
 

Kursat akin

Aktif Üye
Kayıt
14 Ocak 2013
Mesaj
122
Tepki
545
Şehir
Karaman
Haftada bir gün bisiklete binen bi zahmet bisiklete biniyorum demesin. Fondo parkurunu boş bir vakitte arkadaşlarıyla dolaşsın. Yarışmış kadar olacaktır. Olaya romantizm katmanın anlamı yok bence. Türk usulü bir sistem gelişiyor. Türk fondosunda derece isteniyorsa antreman, beslenme, teknik, yarış stratejisi gibi unsurları da öğrenmek gerekir. bizim fondolarda yarışı bitirince mutlu oluyor insanlar. Türk fondosu da bence her kesime hitap eden özverili insanların çabalarıyla yapılan güzel sportif faaliyettir. Mutlaka katılanlar aradıkları neyse onu bulacaklardır. bir gün bisiklete binen arkadaşlara tavsiyem mümkünse Sürelerini arttırıp öyle katılmaları.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Kursat akin

Kürşat bey sizin taraftayim yaş 61 ,dediğiniz doğru beslenme ,teknik ,yarış stratejisi ,
Benim işim performans haftanın 7 günü boşum ,yani benim performans idmanlarima ayıracağım vakit fazla ama herkesin bu şansi yok ,bu bakımdan diğer arkadaşları düşünerek [hafta içi çalışanları düşünerek ]bir çözüm düşündüm sadece
 

Kursat akin

Aktif Üye
Kayıt
14 Ocak 2013
Mesaj
122
Tepki
545
Şehir
Karaman
Bisikleti müsabık olarak yapıyorsanız bir hafta antreman yapmazsanız bir ay geriye gidersiniz. Müsabakada derece isteniyorsa ter akacak, acı olacak, emek olacak. Hafta sonu binen arkadaşlar için parkuru krampsız molasız kazasız bitirmeleri bence kürsü görmek kadar büyük başarıdır. Fondoları kendi kondüsyonumuza göre şekillendirmeye çalışmak gereksiz.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Kursat akin

53 km 'de 60 mastırda 33.4 ortalama yakalayarak altın madalyayı aldım,
Buraya gelene kadar idmanlarda ter döktüm,50 km eğimli güzergahta pedal kesmeden gittim ,yaşıtlarım dökülüyor,dökülmeyen mustafa sevinçel,sadık yalaman ,ersan kaçan ve fatih altan ,türkiye genelinde fondolarda en iyi ortalamaları bu dostlar ile yaptık ,
Şimdi söyledikleriniz doğru,altına imzamı atarım

@Kursat akin

Kürşat bey,
Yaşınız kaç ,kürsü varmı
fondoda ortalamanız ne kadar ?
Benden gencsiniz 35 ve üstü tahminim yapıyorsunuzdur
Birde kısadamı yarıştıniz ,yoksa Uzundamı ?
 

Kursat akin

Aktif Üye
Kayıt
14 Ocak 2013
Mesaj
122
Tepki
545
Şehir
Karaman
44 yaşında antremanlara başladım. 45 yaşında bu yıl yaş gurubunda beş yarışta üç kürsü ve diğerleri ilk beş. Uzun parkurda yarışmaktayım. Son çeşme yarışında düşmeme rağmen yaş gurubunda dördüncü oldum. (Ön gurubu kaçırdım haliyle ) hız ortalamam yarışa göre değişir ama genellikle 35 km üzerinde zannedersem. Yarışı kendime göre değil kendimi yarışlara göre düzenledim :)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Kursat akin

Tebrikler ,,
Teşekkürler bence önemli bilgileri paylaşalım kürşat bey ,yani forumda kürsü gören dostların mesajlari önemli.
Tekrardan tebrikler başarılarınizin devamını dilerim

Burada konu şudur,

Çoğunluk şunu istiyor,
En az 3yıl içinde federasyon yarışlarında bulunmuş ve de arkasında spor klübü olan haftada 3 gün idman yapanlar gran fondoda rekabette öne çıkmaktadır bu durumda haftada 1 gün çalışan insanların şansi kalmıyor,
Bu insanlar haklı benim için sorun yoktur
Çünki 60 mastırda federasyonda yarışan yok,,,
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.173
Tepki
5.355
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Akra ilk yarışım olacak. Ekim ayında yol bisikletine basladım. Kısa parkura katılmayı düşünüyorum. Şu ara geçen senenin ortalaması olan 38.8 km/s hızı tutturmak için bireysel çalışmaya başladım, şu an 38 km/s hızı 25 km sürdürebiliyorum. Ne yazık ki Eskişehir'de performans yapan peleton yok. Hafta sonları çıktığmız 3-4 kişilik turlarda grubu çekerek turdan hem keyif hem de antrenman olarak fayda almaya çalışıyorum. Onun dışında da her antrenmanda sınırlarımı bir adım daha artırmak için ter döküyorum. En büyük eksiğim tecrübe. Fondoda içgüdülerimi dinleyeceğim. Kalabalık peletonda sürmenin avantajları da var dejavantajları da var, tecrübesiz birisi için bakalım hangisi ağır basacak.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Ziya On Road

Başarılar ,,,masraflar ne kadar oldu ?
Eskişehirden gidiş antalya dönüş ,,,örneğin konaklama ,,,,

@Ziya On Road

25 km düz yoldami ortalama 38 oluyor
Kısa 61 km .
Uzun olunca egimde olunca 38 ortalama olmayabilir

Valla çoğunluk 129 kişi ezdi geçti valla :islik:
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.173
Tepki
5.355
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Kudret Kurtcebe 3-4 kişi araçla gideceğimiz için ulaşım biraz daha uygun olacak. Konaklama için henüz plan yapmadık. Tabi bu fiyatlarda tüm fondolara katılmak zor olacak.

Performansa gelince amacım 38 ortalamayı 60 km sürdürebilir hale gelmek. Gündüzleri çalıştığım için gece ışıklandırılmış 8 km yolu git gel yaparak çalışıyorum. Rüzgar ve eğim giderken avantaj oluyorsa dönüşte dejavantaj oluyor. O yüzden çalıştığım parkuru seviyorum. Ayrıca tırmanışta çalışıyorum tabi. Daha öncede bahsettiğim gibi tecrübem yok fakat bir düşüncem var. Eğimli yolda 38 km tutturamayabilirim ama peletonun avantajlarını kullanabilir, doğru yer tutar, kaçışları sezerek karşılık verebilirsem, tek başıma sürdüğümden daha az efor harcarım. Tırmanışlardaki ortalama kaybını, yarış piskolojinin katkısıyla da telafi edebilirim diye düşünüyorum. Tabi ki bu konularda pratiğim olmadığı için sadece teoride kalıyor. Belki de herşey sarpa saracak. Ama o yarş içinde olmak beni çok mutlu edecek. Konunun da özüne dönersek, keşke bu mutluluğa daha ucuza ulaşabilsek.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.