Göbekten Vites - Shimano Nexus 7'yi yağlamak

Nexus 7 yada başka göbekten vites kullanıyor musunuz? Memnun musunuz?

  • Kullanıyorum, memnun değilim.

    Katılım: 0 0,0%

  • Toplam katılım
    3
  • Anket kapanışı .
Kayıt
16 Ekim 2012
Mesaj
26
Tepki
21
Şehir
İstanbul - SahrayıCedit
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba arkadaşlar,

Ben bi işe kalkıştım ama, umarım bilen birileri vardır :/

Yaklaşık 5-6 ay önce, eşime hediye Carraro Troya marka katlanır bisiklet aldım. Bu modeli tercih etmemdeki bir numaralı sebep, eşimin vites değiştirme konusundaki başarısızlığıydı. Vitesi yokuşa girdikten sonra küçültmeye çalışıp, yokuşta da yavaşladığından pedalı döndüremeyip olduğu yerde kalıyordu. Bu sorunu kısayoldan yoketmek maksatlı göbekten vites tercih ettim (pedal çevirmezken de vites değiştirilebiliyor).

Gel gelelim, beraber hafif eğimli bir yokuştan inerken ikimiz de pedal çevirmezken, Onun bisikleti çok geride kalıyordu. Eşimle aramızda 30kg kadar bir fark var evet, benim daha hızlı gitmem mantıklı, ama o kadar da fark olması doğru değil.

Aynı durum, aynı hızla düz yolda giderken, ikimiz de pedal çevirmeyi bıraktığımızda eşimin bisikletinin durduğu yerden sonra benim bisiklet belki 60-70mt daha gidiyordu. Benim bisiklet de öyle verimlilik harikası bir bisiklet değil ve diğer bisiklet sıfır alınmış bir bisiklet. Troya'nın tekerlek göbeklerinde sürtünmenin çok fazla olduğu sonucuna vardım.

Ön göbek, shimano'nun tam adını bilmediğim bi dinamolu göbeği. Tekerleği elimle çevirdiğimde çok kısa süre dönmeye devam ediyordu tahmin ettiğim gibi. Bunun sebebi açık şekilde dinamo ve üretilen elektrik. 36 tel, 36 delikli de göbek aldım internetten, ilk müsait akşamımda örüp performans farkını deneyimlemeye çalışacağım.

Ama esas mesele arka göbek! Şöyle ki, tekerlek havadayken, pedalı elimle çevirip hız kazandırıp pedalı durdurup bırakıyorum. Durdurup bıraktığım pedal, yavaş yavaş dönmeye başlıyor.

İlk sorum: Shimano Nexus 7 göbekten vites kullanarak, aynı şeyi deneyimlemiş başka birileri var mı aramızda? Varsa, nexus 7'nin verimliliği hakikaten leşmiş deyip nexus 8'i alfine 11'i yada belki 2. el bi rohloff vs araştırmaya başlayabilirim.

İkinci sorum: Shimanı Nexus 7 göbekten vites kullanarak, "abi mis gibi akıyor, normal ruble-kaset bisiklete göre hiçbir farkı yok" diyen var mı? Varsa, benim nexus 7'de bir arıza vardır.

Koskocaman shimano yahu bu, tüm nexus 7'lerin sorunlu olmadığını düşünüyorum şahsen, ondan ikinci soruya birilerinin evet diyeceğini düşünüyorum.

Bu ihtimalden yola çıkarak üçüncü sorum: Bisürü video izleyerek başarılı şekilde Nexus 7'nin içini açabildim. İçinde kemik beyazı bir gres yapı kaplı, bazı yerleri metalik şekilde parlıyor yağın. Bu yağı değiştirmek istiyorum. En ucuz yollu ne tavsiye edersiniz? Shimano'nun sg7000 diye bir yağı var ama 300 lira. Şu sıralar ekonomim çok iyi değil, basıp parasını alamıyorum. Herhangi bir yerden alınmış gres yağı yeterli olur mu? Bu şekilde nexus 7'sini yağlatmış ve oh nihayet akıyor demiş birisi de vardır belki aramızda :)

Sevgiler, saygılar
 
Scudo

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Kemik renkli gees orjinal yapıdır. O iyi bir yağdır. Daha iyisiyle, en kötüsü muadili ile değiştirin. Eğer bunu bulamayacaksanız "bence" o yağ o şekilde kalsın.

3 vitesli olan versiyonunu kullandım. Memnun kaldım. Ama yeterli değil. Mantık ve kullanım olarak 7 daha iyi. 8 bundan da iyi. O zamanlar yaptığım araştırmalara göre vites verimlilikleri de göz önünde bulundurulduğunda en iyisi 11 vites. Sonra 8 sonra 7 sonra 3. İçlerinde en sorunlu olan da 7 vitesli olan model. Buna rağmen 5.000 km bakım istemez, paçaların kirlenmez, tek kol her türlü yeter.

Yurtdışında çok sık kullanılan ama izde rağbet görmeyen çok iyi bir sistemdir. 7li veya 3lü fark etmez. Sistem tıkır tıkır çalışan iyi bir sistemdir. En sorunlusu 7li dediğime de takılmayın lütfen. Çok uç noktalarda kullanıcıların yaptığı araştırma ve incelemeler, kıyaslamalar sonucunda yazılmış bir şeydi. Yoksa bizim fark edeceğimiz bir şey değil.

Bunun dışında aynı yerde at ı hızla gidip de pedal çevirmediği halde biri daha hızlı biri yavaş giden iki bisiklet varsa, sorun ya lastik ya da göbekte. Lastik modeli, dişi, hamuru genişliği fark eder. Buna bağlı olarak hava basıncı da üstündeki yük de. Göbeği ise söylemeye gerek yok. Birini elinle çevirirsin yarım saat döner öteki iki tur atıp durur.
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.602
Tepki
10.286
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Qr mandalını çok fazla sıkmış olabilir misiniz?
Frenlerde sürtme var mı?
Ben göbekle ilgili bir sorun olduğunu sanmıyorum. Ayrıca orijinal yağa da kesinlikle dokunmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali İlker Topçu
Kayıt
16 Ekim 2012
Mesaj
26
Tepki
21
Şehir
İstanbul - SahrayıCedit
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.

@Şeffaf ben de araştırdım da aldım, hatta katlanır düşünmüyordum, katlanıra nexus 7'li olduğundan yöneldim. Daha yüksek performans bekliyordum fakat güldürmedi. İmalat hatası, yada montaj hatası olduğunu düşünüyorum. Hoyrat da kullanılmadı, hatta daha 100km olmamıştır, ama var bişey.

@Kuzey Ege, QR değil, vidalı ön-arka göbekler. Tekerleği tamamen çıkarttığımda da mili çok zor dönüyor. Valla orijinal yağa dokunmama şansım yok artık. Dediğim gibi zaten yağın bazı kısımları metalik parlıyordu, yağa metal çapağı karışmış. İyice temizleyip, tamamen muadiliyle değiştireceğim ben bu yağı. Zaten kurcalarken de bi yarısını tutarken ederken mekanizmadan sıyırmışımdır.

Muadil yağ olarak tavsiye verecek birileri de olsa keşke.

Ayrıca dün gece ön göbekteki shimano dinamoyu söktüm, yerine markasız aldığım göbeği taktım. Dinamo varken 4 kere dönen tekerlek dinamo yokken 67 tur attı aynı kuvvetle çevrildiğinde (matkapla çevirdim aynı kuvvet konusunu kesinleştirmek için).
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci

fandango

Üye
Kayıt
30 Eylül 2019
Mesaj
97
Tepki
218
Yaş
58
Şehir
Mars
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Brompton
Gel gelelim, beraber hafif eğimli bir yokuştan inerken ikimiz de pedal çevirmezken, Onun bisikleti çok geride kalıyordu. Eşimle aramızda 30kg kadar bir fark var evet, benim daha hızlı gitmem mantıklı, ama o kadar da fark olması doğru değil.
Bu mevzular sandığınızdan daha da karmaşık: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali İlker Topçu
Kayıt
16 Ekim 2012
Mesaj
26
Tepki
21
Şehir
İstanbul - SahrayıCedit
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@fandango "So there you have it. The fat rider wins… for once." baya derinine girmişler ama sonuç değişmemiş sanki :)

Ayrıca önce 1-2 saat ATF içinde bekletmeye, ardından da bilyelerine ve dişlisiz sürtünme noktalarına lityumla sabunlaştırılmış kaliteli gres sürmeye karar verdim forumda paylaşılmış diğer bilgilerden derlediğim kadarıyla.

ATF olarak (link) gibi bişey alacağım sanırım. Gres olarak da (link) düşünüyorum.
 
Kayıt
16 Ekim 2012
Mesaj
26
Tepki
21
Şehir
İstanbul - SahrayıCedit
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Tekrardan selam ahali,

Nexus 7'yle 4 gündür deliriyoruz. Tecrübelerimi aktarayım:

Bahsettiğim yağları geçtiğimiz haftasonu edindim. 1 ingiliz anahtarı 1 kurbağacık, 2 kargaburun, bikaç da tornavida vs kullanarak gayet kolay şekilde göbeği söktüm. Tüm parçaları tek tek bezle silip gresten arındırıp, ATF'ye batırılmış diş fırçasıyla güzelce yağlayıp, sonra dişli olanları monte edip tekrar 20-30 dk atf içinde bekletmek suretiyle mis gibi temizledim. Herşey beklediğimden çok daha kolay gidiyordu. Elimle çevirirken öncesine nazaran çok daha sessiz, çok daha zahmetsiz döndüğünü hissedebiliyordum, umutluydum...

Nitekim, yabancı forumlarda axle denilen, sanırım türkçe olarak mil desek doğru olur, bunun içerisinde zemberek gibi gergin duran 2 tane yay var. Bu yayların gerginliği sayesinde sürtünmeyle bir arada duran parçalar var.

Ben zaten heryanını yağlamışım, sürtünme vs kalmamış, bir de elimden kaydırıp ters bir hareket yapınca bu yaylar yerlerinden çıkıverdi.

Şuralardan edindiğim bilgiler doğrultusunda: (link), (link), (link) bu mil ve üzerindeki parçaları yerleştirmekte epeyce zorlandım.

Vites attırıldıktan sonra, 7'den tekrar 1'e inerken vites telinin boşluğunu geri çeken bir yay var burada. Çizimde 3.5 tur atılması gerektiğini yazmışlar. Ben 2 turu ancak attırabildim ve bu şekilde bisikleti monte ettiğimde 4. vitesten aşağısına vitesin atmadığını gördüm. Tekrar tüm göbeği dağıtıp, tekrar toplamaya çalıştığımda bu sefer zaten yorulmuş olan yayı iyice yamulttum ve artık 2 tur bile sıkamadan ya sarmallar birbirinin altına giriyordu yada yerlerinden çıkıyordu. Yayı çıkartmak zorunda kaldım.

Haliyle 1. vitesten 7'ye geçerken sorunsuz geçiyordu, 7'den bire geçmek için inip elle ittirmek gerekiyordu :D

Dün aklıma başka bir fikir geldi ve, vites telini daha uzun bitanesiyle değiştirip, telin ucuna yay takıp, yayı da boru kelepçesiyle gövdeye bağladım. Bu sayede vites 1'e tekrar düşebiliyor. Videosu aşağıda.

Göbekten viteslilerin içini açacak kişilere tavsiye: mil üzerindeki yaylara bilerek yada yanlışlıkla dokunmamaya dikkat edin. Diğer tüm dişliler çok kolay şekilde çıkarılıp takılabiliyorlar, ama yaylar bikere çıktıktan sonra eskisi gibi yerlerine oturmuyorlar.

Sonuç: bisiklette hissedilir bir akıcılık artışı var, ama bu artışın ne kadarı ön göbekten dinamoyu söküp yerine sade göbek taktığımdan, ne kadarı arka göbeği yağladığımdan; bilmiyorum :D
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Ya işte bak bir örnek daha. Kurcaladıkça öğreniyoruz. Ve eminim bunu senin kadar iyi bilen bisiklet tamircisi yoktur piyasada. Üç beş kullanıcı anca çıkar. Onlar da işte biri sen biri ben. Gerisi de gene bu forumdan. Eski mesajlarda olduğu gibi.

Ben vites teliniin ucundaki kilidi kopardım. Yol Allah yok. Nasıl yapılacağını bilen hiç kimse yok. Gittim sanayide kaynak yaptırdım.
Göbekten vites sistemini ben beğendim ve tavsiye ettim. Sen ne düşünüyorsun şimdi? Tavsiye eder misin?
 
Kayıt
16 Ekim 2012
Mesaj
26
Tepki
21
Şehir
İstanbul - SahrayıCedit
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ya işte bak bir örnek daha. Kurcaladıkça öğreniyoruz. Ve eminim bunu senin kadar iyi bilen bisiklet tamircisi yoktur piyasada. Üç beş kullanıcı anca çıkar. Onlar da işte biri sen biri ben. Gerisi de gene bu forumdan. Eski mesajlarda olduğu gibi.
Valla kurcalamak çok keyifliydi de, o yayın yamulup kırıldığı an güzel sövdüm.. "Bisiklet tamircisi" ben istanbulda hiç görmedim daha, Ankara'da bisikletimi aldığım yerdeki adam bi tamir etmekten haz alıyor gibiydi, kalanı ya al-satçı, ya kaportacı. Keşke imkanım olsa da benim bi dükkanım olsa da.. Bilmiyorum ülkede geçinilir mi bisiklet tamirinden.

Ben vites teliniin ucundaki kilidi kopardım. Yol Allah yok. Nasıl yapılacağını bilen hiç kimse yok. Gittim sanayide kaynak yaptırdım.
Evet o çok kıl bir parça, gediğine otururken sokup çevirmek lazım. O kısmı kurcalamadım çok ama bildiğimiz silindirik uçlu fren telinin kafasını 6-7 cm uzağından kesip, vites telini de yeterince kısaltıp araya atılacak bir (link) bağlamak aklıma geldi şuan.

Göbekten vites sistemini ben beğendim ve tavsiye ettim. Sen ne düşünüyorsun şimdi? Tavsiye eder misin?
Sistem güzel, yani o krank üzerinden seçtiğin vitese göre çıkıntıların uzayıp kısaldığı, ona göre farklı dişlinin dönmeye ve farklı oranda döndürmeye başlamasını görmek ve anlamak beni tatmin etti. Düşünce güzel daha doğrusu. Ama uygulama bence kötü ya. Ha kötü olmasının sebebi de ekonomik, anlarım. Bendeki nexus 7, belki alfine 11'de böyle değildir. Nasıl? Mesela gitmişler çevresine 50 bilyelik halka koymuşlar. Fazla yağını silerken düştü 1-2 bilyesi. Geri dönülemez şekilde zarar versem oraya mesela nasıl ve nereden bulacağım yedek parçasını?

Rohloff yada pinion diye şeyler de varmış, belki onlarla oynama şansım olsa bu sorular yok olur, onlar 5000 falanken nexus 7 500 lira sonuçta, ondan yahninin suyunun suyu hesabıdır.

Ama düşünce olarak güzel. Genel kullanıcının seviyesine inmesi için daha yol gitmesi lazım gibi geliyor. Benim eşim dururken vites atmaya çalıştığından tercih ettim, ben kendim için tipik aktarıcılardan memnunum. Ha ben laylaylomcuyum bisiklette, extreme hazlarım yok. Bisiklet benim için bir gezinti aracı. Çamura giren MTB'cisi, işe yağışlı yağışsız her gün bisikletle gideni vs için de tercih edilebilir bir şey.
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Bisiklet tamiri ile geçinilir mi? Sadece tamir ile zor. Çünkü çevremiz bizim gibi yaz kış demeden sürkli bisiklet kullanan kişiler değil. Okullar kapanınca yaz tatilinde veya şu anda olduğu gibi kısa dönem tatillerde eğer hava güzelse bisiklete binen ortaokul öğrencileridir asıl geçim kaynağı. Onlar da bir iç lastik dğeişimi 10 tl, dış lastik 35 tl, fren ayarı 5 tl gibi rakamlar. Ticarete döküp alıp kar koyup satmadan sadec etamircilikle bu iş çok zor.
Nitekim yaşanmış bir olay anlatayım :D çocuğun biri geldi dükkana, biiskletin pedalı kırılmış. Pedalı gösterdi, abi bu kırıldı dedi. Bisikletçi kaç paran var dedi. Çocuk 5 lira dedi. Bisikletçi raflar arasından eski bir tane pedal buldu, taktı gönderdi. Taktığı pedal plastikleri düşmüş oldukça eski ama hala iş görür vaziyette olan, çıkma bir pedal. Elinde bu olmasaydı -olur salında genellikle ama - ya olmasaydı? 5 Liraya aldığı pedalı 10 liraya satması lazım . am açocuğun da 5 lirası var. Ya satmayacak o paraya olmaz diye. Ya da git 2 lira daha getir diyecek. Yani bilemiyorum 3-5 lira ile sadec etamir ile günü kurtarabilirsin sadece. Ama 500 liraya alıp 1000 liraya, 1500 liraya satmak da ayrı bir güzel olurdu.

Klemens içi, evet muhteşem bir fikir. Bildiğin klemensin iç kısmındaki yuva. Hiç aklıma gelmedi. Pek çok şey denemiştim halbuki.

Rohloff en iyisi ve haliyle ne kaa ekmek o kaa köfte misali. Aynen katılıyorum. Biri 500 lira, diğeri 5000 lira. Akıl almaz.
Yedek parça sıkıntısı da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali İlker Topçu

Upper Architect

Daimi Üye
Kayıt
19 Ekim 2017
Mesaj
351
Tepki
423
Şehir
İstanbul
İsim
Numan
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Yay konusundaki sıkıntı için şu linke bir bakın isterseniz. Bu bakım kılavuzu nexus 8 için ama aşağı yukarı aynıdır diye tahmin ediyorum. (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali İlker Topçu
Kayıt
16 Ekim 2012
Mesaj
26
Tepki
21
Şehir
İstanbul - SahrayıCedit
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Yay konusundaki sıkıntı için şu linke bir bakın isterseniz. Bu bakım kılavuzu nexus 8 için ama aşağı yukarı aynıdır diye tahmin ediyorum. (link)
Benim sorun yaşadığım yayı sökmemişler ki burada :) 9. sayfada bitiyor sökme işlemi, görselde işaretlediğim milin içinden 2 tane yay çıkıyor.


O kısmın sökme takma kılavuzu olmadığından zaten Sheldon Brown'un sitesinde elle çizilmiş PDF'ini bulmak durumunda kalmıştım.

Yine de ilgin için teşekkürler.

Buradan (link) in tüm kullanım klavuzlarına, buradan da (link)'nin tüm modellerinin tüm kılavuzlarına ve teknik incelemelerine ulaşılabilir. Shimanonun kendi sitesindeki kılavuzlara linkler atmışlar. Ama shimanonun kendi kılavuzlarının hepsi de bu kılavuzdaki gibi, kırmızıyla işaretlediğim parçanın içerisine girmiyor. Bu parça da, vidalı yada başka şekilde değil, yayın ittirdiği bir parçanın ittirmesiyle diğer parçaya sürtünen bir bileşen sayesinde tek parça durabiliyor. Parçaların birbirine oturduğu bir tırnak yapısı bir çentik, yada pim yok. Resmen bubi tuzağı, ilgilisinin dikkatine, tekrardan.
 

ozdere

Üye
Kayıt
24 Temmuz 2019
Mesaj
2
Tepki
5
Yaş
42
Şehir
İstanbul
İsim
ozdere
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Tern
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Shimano Nexus 7 göbek yağ bakımı yaptım po atf2 ve süper gres ile. Söküm basit 23 mm ve 16 mm iki anahtar lazım. Söküp kaseti çıkartıp yağa daldır. Bir kaç dakika yeter. Sonra kasetin içini gresleyip göbeği içine yerleştirdim. Sadece dikkat edilecek nokta iki küçük somun var söküm esnasında çıkan. Onları takarken 23 mm olanı çok sıkmayın dönüşü engelliyor. En temizi sökmeden tekerleğin dönüşünü elinizle kontrol edin. Aynı hassasiyeti yakalamaya çalışın. Sonra sökerken kaç turda söktün vidayı ona dikkat edin. Montajıda aynı şekilde yapın.
 

rapinrock

Üye
Kayıt
16 Mart 2023
Mesaj
2
Tepki
1
Yaş
29
Şehir
İstanbul
İsim
Taner
Başlangıç
2022—23
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Katlanır
Merhaba, nexus 7 vitesli bir bisikletim var. Geçenlerde göbeği yerinden çıktı sürüş sırasında. Bisikleti servise götürdüm ama orada göbeği yerine takan bisikletçi sistemden bi haberdi. Maalesef ki şu an 1. Vites ve 7. Vites çalışmıyor. Nasıl kalibre edebilirim yardımcı olabilir misiniz yada istanbul anadolu yakasında bildiğiniz nexus vitesten anlayan tamirci var mı? Sürüş zevkim yerlerde. Bazen ara viteslere de geçmiyor yolda zor durumda kalıyorum.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.351
Tepki
11.669
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Merhaba, nexus 7 vitesli bir bisikletim var. Geçenlerde göbeği yerinden çıktı sürüş sırasında. Bisikleti servise götürdüm ama orada göbeği yerine takan bisikletçi sistemden bi haberdi. Maalesef ki şu an 1. Vites ve 7. Vites çalışmıyor. Nasıl kalibre edebilirim yardımcı olabilir misiniz yada istanbul anadolu yakasında bildiğiniz nexus vitesten anlayan tamirci var mı? Sürüş zevkim yerlerde. Bazen ara viteslere de geçmiyor yolda zor durumda kalıyorum.
Aşağıdaki paylaşımlarda iki ayar dokümanı ve 3 video paylaşmıştım. Doküman linkleri uçmuş ama videolar kalmış. Güncel doküman linklerini bulursam buraya eklerim bulup en alta ekledim.

(link)
(link)

Tel gerginliğindendir, değişim esnasında gerginliği mecburen bozulduğundan ayarlanması gerekecek. Göbekte gerginlik göstergesi varsa (modele göre sarı noktanın pencerenin içinde ortalandığı ya da iki sarı noktanın karşı karşıya getirildiği) ona bakarak ya da yoksa göz kararı koldaki ayar vidasından (varsa göbekteki vidadan da) gerginleştirip deneyebilirsiniz.

Şu dokümanlar:
(link)
(link)

Ya da şu videolar yardımcı olabilir:
İlkinin başlangıcını bu ayarın yapıldığı yere ayarladım:
İkincisi aslında 3 vitesli model için ama o şekilde göbekte gösterge varsa diye gönderiyorum, yine başlangıcına ayarlı:
Çizgilerde bir yer değişikliği yapmıyorsa ayar vidası fazla çevrildiği için yerinden çıkmış ve artık herhangi bir şeyi değiştirmiyor olabilir.
Kolu değiştirirken tel fazla boşaltıldıysa kablo en son kısmındaki kılavuzlardan kurtulmuş da olabilir, şurası:
275988 dosyayı görüntüle


Bir de çizgilerin arasının başlangıçta 2-3 cm olması çok fazla. Tel doğru şekilde bağlandıysa çizgilerin arasının en fazla birkaç mm olması lazım.

Her şey doğru görünüyorsa bisikleti ters çevirip ya da arka tekeri kaldırıp pedal çevirirken kol 7'deyken ama geçmediği için vites 6'dayken ayar vidasını tek bir yönde çevirmeye başlayın, bir yerde 7'ye geçerse doğru yön, tam tersi 5'e geçerse yanlış yön.
(link)
(link)

Bu da bileşenleri: (link)
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.338
Tepki
6.834
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@rapinrock Özel mesaj attım, login yaparsan görürsün.
 

rapinrock

Üye
Kayıt
16 Mart 2023
Mesaj
2
Tepki
1
Yaş
29
Şehir
İstanbul
İsim
Taner
Başlangıç
2022—23
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Katlanır
@Spartiat sarı çizgilerden yapılan ayarı yaptım. 1. ve 7. vites hariç diğer viteslerim düzgün geçiyor ve çalışıyor ama 7. vitese attığımda sanki yaptığım ayar bozuluyor. 1. vitese koldan geçiyor ama değiştiricide bir tepki olmuyor. Sanırım göbeği söküp baştan takmam gerekiyor. Verdiğiniz bilgiler çok işe yaradı teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat

pathogen

Üye
Kayıt
20 Şubat 2024
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
44
Şehir
İzmir
İsim
Nuri
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba, Nexus 7 vites sistemli bir bisikletim var. Bisikletimi yaklaşık 6 aydır kullanmıyordum. Bugün arka tekerleğin iç lastiğini değiştirip tekerleği monte ettikten sonra göbekte ciddi bir boşluk olduğunu farkettim. Bisikletin arka tekerini sökmeden önce vites telini ince alyanla gevşettiğimiz delikte de az miktarda beyaz yağ vardı. Bisikletin tekerini bugün sökene kadar böyle bir sorun yoktu. Daha önce de bir kaç kere tamir amaçlı söküp taktım. Kesinlikle böyle bir sorunla karşılaşmadım. Bisiklet henüz 500km dahi yapmadı. Vites geçişleri zorlamadan pedal çevirmeden yapılıyor. Sorun neden kaynaklı olabilir?
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.338
Tepki
6.834
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Mil göbeğin içinde sağa sola oynayabiliyor ise kontra somunlar gevşetilmeli ve tekrar boşluk ayarı yapılmalı.
 

pathogen

Üye
Kayıt
20 Şubat 2024
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
44
Şehir
İzmir
İsim
Nuri
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Mil göbeğin içinde sağa sola oynayabiliyor ise kontra somunlar gevşetilmeli ve tekrar boşluk ayarı yapılmalı.
Bilgi için teşekkür ederim, çok detaylı inceleme imkanım olmadı ama bu tür göbeklerde konik somun benzeri bir yapı var mı? Sanki vites telinin bağlandığı tarafta sekman benzeri bir mekanizma ile ruble onun üzerinde de vites telinin bağlandığı bölümler birleştirilmiş gibi. Dün itibari ile ilgilenecek vaktim olmaması ve mekanizma hakkında bilgi sahibi olmadığım için bisikleti servise bıraktım ama sadece teker söküp takmaktan kaynaklı bu tarz bir sıkıntı ortaya çıkabilir mi merak etmekteyim.